Jeg har prøvet at blive klog på tog og tekno og deres MH ja eller MH fra den virkelige verden. Kan en eller anden fortælle mig angående de gule markeringer, jeg kan ikke se noget system i dem? sidder der 3, 2 på den ene ende og så kun 1 modsat eller hvad? Jeg har søgt nettet uden at finde svar.
hilsen Torben
__________________
Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner
T-41
Pølsemand
Indlæg: 67
Det viser såmen hvilken ende der er frem
MVH
Bjarke T
Det er fedt at være nittetæller, og være stolt af det.
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Det var da en god ting at få at vide Bjarke T41
Og der udover,hvor er det et godt Billede af MH Maskinen Torben Busk!
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Busk
Indlæg: 477
Kan det være så simpelt
Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Det ved jeg nu ikke, næste spørgsmål må så være: Hvorfor vil man vide det? En rangermaskine ligger og drøner frem og tilbage, hvorfor jeg har svært ved at se ideen med en decideret markeret front.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Frankks
4100 Ringsted
Indlæg: 149
Hej.
Hvorfor vil man vide det?
Fordi når der er vogne på begge sider af MH'en, ved rangerpersonalet, om han skal bede om frem eller tilbage, da det er striberne, der bestemmer retningen.
Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Fantastisk svar!
Tak for det. Se, så langt havde jeg ikke tænkt. 
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Og når der bruges lydsignaler, er det jo også godt at vide, hvilken retning lokomotivet har tænkt at bevæge sig.
Dan man i modsætning til f.eks. tyskerne ikke har angivet med bogstaver eller tal, hvilket førerrum, der er det forreste, mener jeg, at man i hvert fald i begyndelsen satte "skorstene" i den ene ende af de dobbeltrettede diesellokomotiver.
Bjarne