Hej alle
Jeg har tænkt mig at købe en Mh'er på et tidspunkt.
jeg har hørt om at de ikke er så gode. Men havd er jeres erfaringer?
__________________
Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Emnet har været diskuteret meget. Prøv søgefunktionen.
Den jeg har til AC/3-skinnedrift, kører fint. Andre har været mindre heldige med deres.
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Se bl.a. her
http://www.sporskiftet.dk/forum/viewtopic.php?t=5170
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
Sydbanen
Indlæg: 321
havde ikke tænkt på at søge. ups :oops: Fik læst mig frem til her: http://www.danskmodeltog.dk/Anmeldelser/mh.htm at der er lidt problemer med første serie.
Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK
Michael BJ
Indlæg: 279
Nogle er gode, nogle er dårlige! Bedste råd er at få den prøvekørt i forretningen - det er vigtigt at du får set hvordan den kører gennem sporskifter, da dette er et af de største problemer med tre-skinne udgaven (jeg kan forstå at det er det du kører), på grund af at nogle af modellerne rammer punktkontakterne, mens andre ikke gør. Ellers check om den kører uden at "vralte".
Hvis du undgår disse to problemer, er det vist en ganske udmærket model. Mit eget eksemplar kører rigtig fint, men den første der blev hevet ned fra hylden i forretningen duede ikke! Derfor: Prøvekør!
mvh
Michael
Dansk epoke 3
http://flyvehistorie.wordpress.com/
Sydbanen
Indlæg: 321
hvad vis man bestiller fra tog og tekno kan det anbefales?
og tak for de hurtige svar
Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK
Michael BJ
Indlæg: 279
Personligt ville jeg aldrig købe lokomotiver per postordre, med mindre det var min eneste mulighed. For det første bliver det meget mere besværligt, hvis man skal reklamere over fejl og mangler og for det andet plejer Post Danmark (og vel også andre pakkepostfirmaer) vist heller ikke at behandle deres forsendelser med fløjlshandsker!
Tilbehør og evt vogne kan bedre købes per postordre.
mvh
Michael
Dansk epoke 3
http://flyvehistorie.wordpress.com/
Bo S.
Indlæg: 202
Personligt har jeg købt direkte hos Tog og Tekno. Modellerne har ikke køreegenskaber som f.eks. Roco, men det er en utrolig flot model. Der kommer også næppe noget alternativ i mange år frem. Da maskinerne normalt vil køre meget langsomt synes jeg ikke den urolige gang i sporet er det værste. Mine er ikke så slemme og de skal jo også køres til. Den største problem for mig er de mister utroligt meget trækkræft i kurver. Jeg kan ikke rangere mere end maks. 2 b-vogne i en radius på 60 cm. Jeg ved ikke om andre har observeret samme udfordring med mærkbar mindsket trækkaft i kurver?
http://danskmodeltog.dk
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Jeg har ikke prøvet min på stigninger endnu, men jeg synes ikke den mangler trækkraft i kurver.
Mit indtryk er at MH´erne har meget svingende kvalitet. Jeg har i så fald været en af de heldig som har fået en der er problemfri (måske bortset fra en lille smule vrælten...men ikke meget)
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
Jørnet
IT nørd
Indlæg: 400
Jeg er meget glad for min MH'er. Den er meget flot lavet med mange fine detalier. Den første jeg fik røg tilbage til forhandleren fordi de vraltede for meget. Istedet fik jeg en som kun vraltede en lille smule. Jeg ville ikke købe en igen uden at have set den køre hos forhandleren. Den har naturligvis ikke så stor trækkraft, men den kan da sagtens trække 4-5 2-akslede vogne rundt i en R1 og det er jo det den skal kunne!
H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Jeg købte også min MH tidligt - og i den var dels elektronikken til lysstyringen i førerrum og advarselsblink defekt - og dels havde den problemer med at komme over sporskift.
Tog og Tekno fremsendte returpakkeseddel (så jeg ikke kom til at betale porto) og ombyttede til en ny maskine som han testede inden afsendelse. Den kører meget bedre.
Problemerne i første serie var bl.a. at fabrikken havde anvendt en rundhovedet skrue til slæbeskoen i stedet for en flad. Nogle gang var ledningen til slæbeskoen bukket inde under slæbeskoen - og derved kunne slæbeskoen ikke komme op som den skulle.
Tal med Tog og Tekno ... han har super service.
Min onkel har kørt MH på GB ... og han har fortalt at 1:1 havde lignende problemer ... de vraltede fælt ... og ofte "gik de på gulvet" på GB (altså hoppede af sporet). Måske har Tog og Tekno ramt forbilledet lidt for godt.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
MY1104
Indlæg: 112
Har selv haft fornøjelsen at være med på strækningskørsel på MH. Det er ikke nogen fornøjelse, den vralter og skramler. Ikke et særligt godt arbejdsmiljø på fri strækning.
Har hørt at man regelmæssigt vendte MHerne på GB fordi flansjerne blev slidt mere i den ene side end i den anden pga GB store krumning.
Har selv en MH fra Tog og tekno. Den vralter en lillebitte smule, men kører rigtig godt og er utrolig flot detaljeret.
Med jernbane hilsen
Anders
I morgen er i dag historie.
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Faktisk må man konkludere at modellen skal vralte en smule for at leve op til forbilledet
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI