Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Marklin MY 1135

Jeg har nu hygget mig i nogle dage med min søn, og ville så vende tilbage til modeljernbanen idag, men til min store skræk, er lyden i min marklin my 1135 forsvundet, lyset virker fint, tænd skluk, med alle lyd funktioner virker ikke mere, intet er stillet om, i mit program, eller heller i IBén, og Myeren virket fint for 5 dage siden...

Nogen der har lignene erfaringer

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Det kan være højttaleren, der er futtet af.

Märklin har det sidste stykke tid haft en hel del problemer med højttalere, der opgiver livet. Ikke mindst i deres BR50. Men rygtet vil vide at de burde have fået styr på det (før 1135'eren kom frem), men det har de måske ikke alligevel.

Det er da værd lige at måle efter.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

tak mikael

Målte på dekoderens udgang til højttaleren, der er ingen strøm, så jeg tror lyddelen er futte af incl højttaler.....

Sådan noget billigt L... :twisted:

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Hvordan har du målt det? Det plejer kun at være selve højttaleren, der ryger.

Det er ikke sikkert at du kan måle nogen videre spænding selv om lyddelen af dekoderen virker, men prøv (uden strøm på dekoderen) at måle modstanden gennem højttaleren. Den bør være omkring 100 ohm, eller lavere. Hvis modstanden er meget høj, så hedder det i hvert fald en ny højttaler.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Prøv lige at nulstille til fabriksindstillingerne. Min 1135 opførte sig vildt underligt lydmæssigt og det hjalp.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Tak til jer begge

Højttaleren viste sig at være i orden, så måtte jeg prøve per´s forslag, dog uden videre held, men da jeg nu var ved programeringen, så ændret jeg Myérens adresse, da 11 ikke passet ind i mit system, og da den fik nr. 21, tja så virket alt på den igen...

Jeg ved ikke hvad som gik galt, men glad er jeg igen, for den VIRKER Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Ja, jeg var vist for hurtigt ude, med at sige den virket, jo der var masser af lyd, da den stod stille, men lige så snart den var kommet op i fart, forsvandt lyden, men så kunne jeg blot sænke hastigheden et trin, og vupti, så var lyden der igen et øjeblik, men snakket med min forhandler, og han havde lige sendt en retur til marklin, med samme problem, så måske der er fejl i nogle af dekoderene

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Det er vist bare om at få den afsted til forhandleren og videre til Märklin, for selvfølgelig skal det være iorden og virke efter hensigten.

Egentlig mærkeligt der er så mange problemer med mfx dekoderne, de bliver jo produceret af ESU, og dem har jeg aldrig haft problemer med ellers :!:

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Det er sjovt nok, også den første MFX dekoder jeg har problemer med, men kan læse andre steder, det vist er "normalt", med fejl i disse MFX dekoder..

Men syntes dog generalt marklin´s kvalitet er svigtet lidt de senere år.... Crying

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg tror desværre, at vi skal være lidt mere på vagt overfor Märklins og Rocos produkter. De har begge haft økonomiske vanskeligheder, og så er det ikke usædvanligt, at de bedste medarbejdere finder arbejde andre steder. Märklins medarbejdere har nok ikke så meget med MFX dekoderne at gøre da de er udvikliet af ESU, men alligevel.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Märklins medarbejdere har nok ikke så meget med MFX dekoderne at gøre da de er udvikliet af ESU, men alligevel.

Jeg tror at førhen, blev marklin´s produkter tjekket i hoved og R.. inden de forlod fabriken, denne kontrol er nok meget mindre nu, så måske derfor finder vi forbruger disse fejl, som førhen blev opdaget i marklin´s egne kontrol

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Ja så kører min Myer igen, uden den skulle til marklin, min forhandler var så venlig, at tage en underdel, fra den nye ungaske MYer, også sætte min blå overdel på denne, så alt i alt gik jeg hjem med en helt ny dekoder, samt motor, se det service ud over det almindelige, en stor tak til HOBBYDREAMS i Næstved for denne sercice...

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.