Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Lydindstillinger i Roco MY 1124

jeg har en Roco My 1124 med lyd, men når motoren kører kan man dåligt høre hornet/fløjten. Hvordan kan jeg indstille lydstyrken på hornet alene uden at ændre på lydstyrken til motorlyden?

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
jeg har en Roco My 1124 med lyd, men når motoren kører kan man dåligt høre hornet/fløjten. Hvordan kan jeg indstille lydstyrken på hornet alene uden at ændre på lydstyrken til motorlyden?

Jeg kender ikke Rocos model indefra, men jeg formoder, det er en LokSound dekoder, der sidder i den - og så er svaret: Det kan du ikke Evil.

Du kan ændre lydstyrken generelt, dvs. samtidigt for alle lyde, men den individuelle lydstyrke skal reguleres "i lyden", dvs. i den lydfil, du har i dekoderen. Det kræver en LokProgrammer at pille ved det, og selv her har man problemer - for man kan nemlig ikke hente lyden ud fra en dekoder, kun putte den ind. Det er vist ment som en copyright beskyttelse - men til al held kan du downloade lydfilen til Nohab maskinerne fra ESUs hjemmeside, hvis du vil til at eksperimentere med LokProgrammer.

Jeg har en - det kan godt anbefales.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Det vil jeg overveje, jeg har selv en LokProgrammer, men jeg har endnu ikke leget med lyden på den måde. Hvis det lykkedes mig at f**ke det hele op kan jeg så også genoprette fabrikslyden ved at sætte CV 8 til 8?

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Horsecreek.

"Horsecreek" skrev:
Det vil jeg overveje, jeg har selv en LokProgrammer, men jeg har endnu ikke leget med lyden på den måde. Hvis det lykkedes mig at f**ke det hele op kan jeg så også genoprette fabrikslyden ved at sætte CV 8 til 8?

Det tror jeg ikke; jeg mener ikke, en LokSound har plads til to kopier af sine datafiler, så har du først uploadet dine egne data, har du overskrevet de originale. Men til gengæld kan du så genskabe LokSounds data ved at downloade dem fra ESUs hjemmeside og uploade dem til dekoderen.

Men bemærk her, at jeg skrev LokSounds data: Jeg ved ikke, om Roco har lavet deres egne lydfiler, for så bliver det naturligvis ikke det samme, du får tilbage. Men LokSounds Nohab lyd er under alle omstændigheder ikke så tosset - det er kun fløjten, der lyder helt forkert... Wink

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.