Nej, men jeg håber inderligt at den først kommer når den er parat. I skulle have lidt tålmodighed. Producenternes leveringstider er vejledende og når små danske firmaer stabler produktion på benene, så er der mange flere uvisheder end hvis en stor tysk virksomhed med masser af ansatte planlægger en produktion.
Og nu har vi jo alle ventet på en ny udgave siden Bodan (var det ikke dem?) kom med deres, så et år eller to gør strengt ikke fra eller til. Nej, produkter til det danske marked skal komme, når de er klar. Forcering (gælder alle fabrikanter og producenter) af produktlanceringer giver kun kedelige oplevelser, brok og bristede forventninger.
Og jeg kan godt forstå hvis ikke man i tide og utide fortæller om hvornår den kommer, for der kan komme nye komplikationer til.
Da jeg for nylig var forbi Kystbanen, fik jeg at vide at der går noget tid endnu, uden at der blev sat nogen dato på. Man vil være helt sikre på at den ikke får fejl når den kommer ud, og det har der været på dem man ville sende ud i første omgang. Så mener jeg også helt klart det er bedre at vente.
I mellemtiden kan man jo bl.a. beundre det prøveeksemplar som Kystbanen har stående. Den ser rigtig godt ud, imponerende hvad der efterhånden kan præsteres i H0.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
HejDe er faktisk i landet !Jeg mener, at ca 30 stk blev fløjet ind, og bl.a. Niels A. fik da købt en hos Finn Lekbo.Det skal lige siges, at de er serie 0 modeller (håber jeg da), for de kører mildest talt ikke særlig godt Flotte er de dog !!!!!!Men det bliver garamteret bedre, når produtionsmodellerne kommer.
Nu vidlleder du - det er udstillingsmodeller til brug i forretningerne der er i landet, ikke modeller der er til alm. salg.
Hej FlemmingNope - i flg. Finn havde han modtaget 13 eller 14 af dem. og han har kun 1 butik!
Kigger man godt efter inde på Kystbanes hjemmeside, så står der at de lander i anden halvdel af janur (under nyt fra Hobbytrade). Og det er jo sådan set nu.
Så mon ikke der sker lidt de kommende dage?
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Slå dog koldt vand i blodet. Den kommer garanteret når den er klar til det. Som det er skrevet før, så er det da bedre at vente til den forhåbentlig er fejlfri.
Hej FlemmingNope - i flg. Finn havde han modtaget 13 eller 14 af dem. og han har kun 1 butik!Og eftersom den er prøvekørt på Piko A-skinner hjemme på mit spisebord, må det siges, at de ikke blot er til butiksbreug.
Så må du jo fortælle hvor godt den kører, om den vralter, taber løsdele m.v. Iflg. min forhandler regner HobbyTrade med at der går ca. 1 mdr. før salgsmodellerne kommer til Danmark.
Hej FlemmingNope - i flg. Finn havde han modtaget 13 eller 14 af dem. og han har kun 1 butik!Og eftersom den er prøvekørt på Piko A-skinner hjemme på mit spisebord, må det siges, at de ikke blot er til butiksbreug.
Så må du jo fortælle hvor godt den kører, om den vralter, taber løsdele m.v. Iflg. min forhandler regner HobbyTrade med at der går ca. 1 mdr. før salgsmodellerne kommer til Danmark.
Jamen så kan vi jo nok konkludere at der må være tale om prøvemodeller og at der går en måned endnu. Men vil sige at det heller ikke gør så meget. Modelbanebudgettet kan sagtens bruges på andre ting også.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Så er jeg hjemme efter en tur til Polarcirklen og vil lige gi' mit besyv med. Henho har ret i at jeg har købt en S-maskine hos Lekbo. Han anbefalede mig dog ikke at købe den da køreegenskaberne ikke var i orden, jeg kunne dog ikke stå for skønheden, så den kom med hjem alligevel, dog med lovning på at få den byttet når de "rigtige" S-maskiner kommer på markedet.
Jeg har kun haft den på prøvesporet en enkelt gang, så udover et par runder på Henhos spisebord har den ikke været ude at køre. Det der skal rettes på den er; skævt monterede hjul og forkert monteret gangtøj.
Trækkraften ser ud til at være i orden, den havde ikke problemer med at slæbe flere af Hobbytrades nye Cl vogne, og jeg mener slæbe
Hej FlemmingSå er jeg hjemme efter en tur til Polarcirklen og vil lige gi' mit besyv med. Henho har ret i at jeg har købt en S-maskine hos Lekbo. Han anbefalede mig dog ikke at købe den da køreegenskaberne ikke var i orden, jeg kunne dog ikke stå for skønheden, så den kom med hjem alligevel, dog med lovning på at få den byttet når de "rigtige" S-maskiner kommer på markedet.Jeg har kun haft den på prøvesporet en enkelt gang, så udover et par runder på Henhos spisebord har den ikke været ude at køre. Det der skal rettes på den er; skævt monterede hjul og forkert monteret gangtøj.Trækkraften ser ud til at være i orden, den havde ikke problemer med at slæbe flere af Hobbytrades nye Cl vogne, og jeg mener slæbe :-)MvhNiels
Der har også været en på mit bord, den er IKKE noget at råbe hurra for, men flot er den. kan da godt poste et par billeder.
Man kan undre sig lidt over, at den kinesiske fabrik har kunne producere en 0-serie, som tilsyneladende kører værre end ringe. Man kan håbe på, at der arbejdes på at få justeret det der skal justeres, således at serieleverancen bliver i orden.
Jeg venter gerne på, at de får rettet fejlene ......
Man kan undre sig lidt over, at den kinesiske fabrik har kunne producere en 0-serie, som tilsyneladende kører værre end ringe.
Det tror jeg ikke, mange skal undre sig ret meget over. Alle har vist problemer nok med at holde dem i ørene, så de gør, hvad der bliver bedt om. Bare se alle de problemer, Heljan har haft (og hobby trade med højttalerne i de første D-maskiner).
D-mskinen havde mange skavanker ud over højttaleren i første sending:
Tenderen vraltede pga dårlig hjul/gangtøj-justering - ja enkelte kunne slet ikke køre fordi gangtøjet blokerede, dele der var monteret forkert på kedlen - nogle dele strittede helt umotiveret ud i luften, andet var faldet af , kardanproblemer og en række mindre problemer.
Jo den var ikke den dans på roser, som den ofte gøres til her på sporskiftet.
Tenderen vraltede, fordi belastningsændringer fra gangtøjet blev overført som ændringer i drejningsmomentet på kardanakslen til motoren i tenderen. Det kunne se helt galt ud.
Personligt foretrækker jeg hellt klart, at det er et rent tenderdrev, der skubber lokomotivet. Kan give nogle problemer også, men dem synes jeg er lettere at løse. Det er også lettere at lave lokomotivet mere korrekt, når der ikke er en transmission, at tage hensyn til.
Gert
__________________
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
OK alt andet lige !! Man høre intet om den maskine, hvad der sker og hvorfor ! Det ville jo være rart når man har forudbestilt det lokomotiv og var stillet i udsigt at den kom til efteråret 2009.
Det er da kun glædeligt at HobbyTrade har sendt en mand til Kina for at tjekke at alt er OK inden de sender maskinen på gaden. Leveringstider indenfor modeltog skal man tage med et gran salt.
Følger denne debat med interesse. Jeg finder, at man immer væk må forbløffes over Hobby Trades informationspolitik. Firmaet melder ud, at S-maskinen er klar ved årets udgang (2009), det lægger tillige et videoklip ud på internettet, hvori det temmelig utvetydigt udmeldes, at maskinen er klar til jul. Det sker imidlertid ikke, hvorefter firmaet afbryder al kommunikation med omverdenen. Man må undre sig såre meget over, at det tilsyneladende er så vanskeligt at holde en (trods alt begrænset) kundeskare ordentligt orienteret om udviklingen. Er det virkelig så vanskeligt at melde ud, at de desværre er løbet ind i uforudsete vanskeligheder med producenten, eller hvad det nu skyldes, men at man arbejder på, at den og den fejl bliver rettet, og endelig at Hobby Trade nu sigter på medio marts (eller hvornår det nu kunne tænkes at blive?), men naturligvis ikke kan garantere. I øvrigt vil de holde kundekredsen opdateret på udviklingen. Er det så vanskeligt? Vi har naturligvis alle stor forståelse for produktionsvanskeligheder m.m., men i 2010 kan vi som kunder godt forlange en robust informationspolitik fra Hobby Trade side, specielt fordi der ikke skal ret meget til.
det er ikke iorden at vi konstant bliver trukket rundt ved næsen uden info.
jeg er selv utroligt glad for alle de loks og vogne jeg har fra HT, men det er generelt p....irriterende at de og deres konkurenter altid er alt for optimistiske med leveringtiderne.
Hold nu op. Tag næsten hvilken som helt branche, så er der problemer mellem skøn og virkeligheden. Mon ikke de melder ud i god til og er lidt for optimistiske for at undgå situationen med skinnebussen.
Hellere en udskydelse (eller flere) end en E-maskinen mere. OK ja, de kunne da godt give lidt info på deres hjemmeside.....men til gengæld giver det besøg og snak i detail ledet.
Helt enig med Torndahl!det er ikke iorden at vi konstant bliver trukket rundt ved næsen uden info.jeg er selv utroligt glad for alle de loks og vogne jeg har fra HT, men det er generelt p....irriterende at de og deres konkurenter altid er alt for optimistiske med leveringtiderne.
Tja. Sådan er vi da så forskellige, jeg vil nu hellere vente på noget der fungerer, istedetfor at få noget der ikke virker til tiden (jfr. Cl)
"BLK_AARH" skrev:
Jeg har en S-maskine liggende derhjemme. Oplevelse, kort ==> åhhh nej, en E-maskine mere. Og der stopper så ligheden. Det er vist en 0-serie, i.flg rygter skulle der være S-maskiner på vej, og jeg får den ombyttet. Igen, kort: TAK Hobbytrade, enten har de en anden forretningspolitik eller/og også har de lært af stormen vedr. E-maskinen. Uanset, Hobbytrade opføre sig som man forventer af en godt drevet virksomhed, tager konsekvenserne af deres fejl, ingen halve løsninger.....og de har stadig mig som SIKKER kunde i fremtiden, og i relation til forudbestillinger. I bund og grund drejer det sig om "tillid".
Det er da fint nok, bare uheldigt for HobbyTrade at de maskiner blev solgt.
"BLK_AARH" skrev:
Til Heljan: De har stadig muligheden for at bevise mig bedre etik. Jeg har stadig en E-maskine liggende, og jeg orker ikke sende den, idet jeg afventer hvornår min kollega får en velkørende E-maskine, som vist skal af sted for 3. gang. Er lidt spændt på, hvad der sker, hvis der ikke er fundet en holdbar løsning inden de 2 år reklamationsret udløber 3.kvt. 2010.
Tja. Hos Heljan skal vi bare vente til 2.serie, så plejer det at fungere (MY, MO). Der har stort set altid været "børnesygdomme" på deres trækkraft, derimod kan jeg ikke huske andet end et limproblem (vognene blev byttet uden beregning) på deres vogne.
Hej forumHvorfor hyper de S-maskinen fra Hobbytrades side? Leverng inden jul, klip på youtube, linket direkte fra Hobbytrades site, osv...Havde jeg været marketings ansvarlig i hvilken som helst anden virksomhed, var jeg blevet fyret, hvis jeg havde lavet et sådant nummer.Det er altså ikke så elegant, det Hobbytrade har bedrevet her.Og nej! Det er ikke kinesernes skyld.Kan nogen forklare, hvorfor man markedsfører på denne måde?
Det handler om at være de første med at lancere en nyhed.
Er det kun mig der får det indtryk, at fordi S-maskinen er forsinket og der er fejl på den første lille sending lokomotiver, så begynder man at jamre som om de aldrig har gjort noget ordenligt.
__________________
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Her er alt for mange hypoteser, gætterier og for lidt facts. Og jamren over at et lokomotiv ikke er på markedet til forudannocerede tid. Kære venner - det er modeltog til hobbybrug og ikke en vigtig medicin for at opretholde livet, der er forsinket.
Se lige lidt realistisk på tingene - og i deres rette sammehæng.
De eneste, der kan have grund til bekymring, er hobbytrade, der må vente på at få en indtægt af deres investeringer. De kan måske endda have grund til at beklage sig.
Gert
__________________
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Hej!Her er alt for mange hypoteser, gætterier og for lidt facts. Og jamren over at et lokomotiv ikke er på markedet til forudannocerede tid. Kære venner - det er modeltog til hobbybrug og ikke en vigtig medicin for at opretholde livet, der er forsinket. Se lige lidt realistisk på tingene - og i deres rette sammehæng.De eneste, der kan have grund til bekymring, er hobbytrade, der må vente på at få en indtægt af deres investeringer. De kan måske endda have grund til at beklage sig.Gert
De eneste, der kan have grund til bekymring, er hobbytrade, der må vente på at få en indtægt af deres investeringer. De kan måske endda have grund til at beklage sig.
Korrekt.
Men det er så her det undrer mig at der stadigvæk på hjemmesiden står at levering forventes i December 2009.
Men det er så her det undrer mig at der stadigvæk på hjemmesiden står at levering forventes i December 2009.Klaus
Både Heljan og HobbyTrade er meget langsomme til at opdatere deres hjemmesider. Det har de altid været. Man kan for det meste se nyhederne tidligere på div. forhandleres hjemmesider. fx. Kystbanen & Togcenter Gentofte er ofte 3 - 4 dage før med nyheden end producenten.
Nu begynder der at ske noget! Kik på Hobbytrades hjemmeside.
Jeg håber, HobbyTrade får solgt rigtig mange S-maskiner - og CL-vogne - så de kan få dækket evt. ekstraomkostninger ind.
De skulle gerne få en fornuftig forretning ud af det, så de stadig kan se det interessante i også at berige os med F-maskiner, skinnebusser og andet godt.
Nu begynder der at ske noget! Kik på Hobbytrades hjemmeside.
Jeg håber, HobbyTrade får solgt rigtig mange S-maskiner - og CL-vogne - så de kan få dækket evt. ekstraomkostninger ind.De skulle gerne få en fornuftig forretning ud af det, så de stadig kan se det interessante i også at berige os med F-maskiner, skinnebusser og andet godt.
Nu begynder der at ske noget! Kik på Hobbytrades hjemmeside.
Jeg håber, HobbyTrade får solgt rigtig mange S-maskiner - og CL-vogne - så de kan få dækket evt. ekstraomkostninger ind.De skulle gerne få en fornuftig forretning ud af det, så de stadig kan se det interessante i også at berige os med F-maskiner, skinnebusser og andet godt.
Kan ikke være mere enig!
Også her..
Kan dog ikke forstå de skvadderhoveder som hele tiden hyler op lige så snart der er nogle modeller der bliver forsinket...
Kan man ikke leve med det så er tiden til at finde en anden interesse måske det der skal til..
Jeg synes at Hobbytrade agerer helt fornuftigt i denne sag - og har, som bemærket, endda sat information på deres hjemmeside i dag søndag.
Det er åbenbart nødvendigt et rejse til Kina i forbindelse med hver produktion, for at sikre, at tingene bliver udført rigtigt. Problemer som f eks boggier på CL-vognene (de andre småfejl kan man nok ikke laste kineserne) og problemer med kortkoblingskulisserne på de svenske skydedørsvogne, er ikke noget der ligefrem er godt for firmaets ry og rygte på længere sigt. Man risikerer, at kunderne venter med at købe, til børnesygdommene er løst på 1. udgaven, og så går salget jo nærmest i stå.
Byg den selv ! Så kan HobbyTrade vente med deres så længe de vil.
Enig. Jeg har selv gang i et S-maskine-projekt der med garanti ikke kommer på niveau med Hobbytrades kommende S-maskine, men som garanteret klarer den mindste kurver på M-skinner ...
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Følg med på forhandlernes hjemmesider.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Poul
Indlæg: 129
På Hobbytrades hjemmeside står der
S-maskinen forventes klar til
december 2009 :roll:
Venlig hilsen
Poul
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Forhandlernes ikke producentens.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
UTJ
Indlæg: 438
Nej, men jeg håber inderligt at den først kommer når den er parat. I skulle have lidt tålmodighed. Producenternes leveringstider er vejledende og når små danske firmaer stabler produktion på benene, så er der mange flere uvisheder end hvis en stor tysk virksomhed med masser af ansatte planlægger en produktion.
Og nu har vi jo alle ventet på en ny udgave siden Bodan (var det ikke dem?) kom med deres, så et år eller to gør strengt ikke fra eller til. Nej, produkter til det danske marked skal komme, når de er klar. Forcering (gælder alle fabrikanter og producenter) af produktlanceringer giver kun kedelige oplevelser, brok og bristede forventninger.
Og jeg kan godt forstå hvis ikke man i tide og utide fortæller om hvornår den kommer, for der kan komme nye komplikationer til.
TÅLAMOD.......
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
De er faktisk i landet !
Jeg mener, at ca 30 stk blev fløjet ind, og bl.a. Niels A. fik da købt en hos Finn Lekbo.
Det skal lige siges, at de er serie 0 modeller (håber jeg da), for de kører mildest talt ikke særlig godt
Flotte er de dog !!!!!!
Men det bliver garamteret bedre, når produtionsmodellerne kommer.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Da jeg for nylig var forbi Kystbanen, fik jeg at vide at der går noget tid endnu, uden at der blev sat nogen dato på. Man vil være helt sikre på at den ikke får fejl når den kommer ud, og det har der været på dem man ville sende ud i første omgang. Så mener jeg også helt klart det er bedre at vente.
I mellemtiden kan man jo bl.a. beundre det prøveeksemplar som Kystbanen har stående. Den ser rigtig godt ud, imponerende hvad der efterhånden kan præsteres i H0.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Nu vidlleder du - det er udstillingsmodeller til brug i forretningerne der er i landet, ikke modeller der er til alm. salg.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Flemming
Nope - i flg. Finn havde han modtaget 13 eller 14 af dem. og han har kun 1 butik!
Og eftersom den er prøvekørt på Piko A-skinner hjemme på mit spisebord, må det siges, at de ikke blot er til butiksbreug.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Kigger man godt efter inde på Kystbanes hjemmeside, så står der at de lander i anden halvdel af janur (under nyt fra Hobbytrade). Og det er jo sådan set nu.
Så mon ikke der sker lidt de kommende dage?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
CaBrag
Pensionist
Indlæg: 214
Slå dog koldt vand i blodet. Den kommer garanteret når den er klar til det. Som det er skrevet før, så er det da bedre at vente til den forhåbentlig er fejlfri.
Mvh.
Carl
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Så må du jo fortælle hvor godt den kører, om den vralter, taber løsdele m.v. Iflg. min forhandler regner HobbyTrade med at der går ca. 1 mdr. før salgsmodellerne kommer til Danmark.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jamen så kan vi jo nok konkludere at der må være tale om prøvemodeller og at der går en måned endnu. Men vil sige at det heller ikke gør så meget. Modelbanebudgettet kan sagtens bruges på andre ting også.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Niels A
DCCconcepts
Indlæg: 176
Hej Flemming
Så er jeg hjemme efter en tur til Polarcirklen og vil lige gi' mit besyv med. Henho har ret i at jeg har købt en S-maskine hos Lekbo. Han anbefalede mig dog ikke at købe den da køreegenskaberne ikke var i orden, jeg kunne dog ikke stå for skønheden, så den kom med hjem alligevel, dog med lovning på at få den byttet når de "rigtige" S-maskiner kommer på markedet.
Jeg har kun haft den på prøvesporet en enkelt gang, så udover et par runder på Henhos spisebord har den ikke været ude at køre. Det der skal rettes på den er; skævt monterede hjul og forkert monteret gangtøj.
Trækkraften ser ud til at være i orden, den havde ikke problemer med at slæbe flere af Hobbytrades nye Cl vogne, og jeg mener slæbe
Mvh
Niels
DCCconcepts
Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.
Møtrik
Indlæg: 619
Der har også været en på mit bord, den er IKKE noget at råbe hurra for, men flot er den. kan da godt poste et par billeder.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Man kan undre sig lidt over, at den kinesiske fabrik har kunne producere en 0-serie, som tilsyneladende kører værre end ringe. Man kan håbe på, at der arbejdes på at få justeret det der skal justeres, således at serieleverancen bliver i orden.
Jeg venter gerne på, at de får rettet fejlene ......
Svend
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Det er vel også derfor HobbyTrade bruger mindst 1 måned ekstra før maskinerne er klar til salg.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Ja, og lad dem da bruge 2 - 3 måneder mere hvis der er behov for det :!: :!:
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Det tror jeg ikke, mange skal undre sig ret meget over. Alle har vist problemer nok med at holde dem i ørene, så de gør, hvad der bliver bedt om. Bare se alle de problemer, Heljan har haft (og hobby trade med højttalerne i de første D-maskiner).
Bjarne
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Ja lad dem få tid til at få styr på produktionen.
D-mskinen havde mange skavanker ud over højttaleren i første sending:
Tenderen vraltede pga dårlig hjul/gangtøj-justering - ja enkelte kunne slet ikke køre fordi gangtøjet blokerede, dele der var monteret forkert på kedlen - nogle dele strittede helt umotiveret ud i luften, andet var faldet af , kardanproblemer og en række mindre problemer.
Jo den var ikke den dans på roser, som den ofte gøres til her på sporskiftet.
Tenderen vraltede, fordi belastningsændringer fra gangtøjet blev overført som ændringer i drejningsmomentet på kardanakslen til motoren i tenderen. Det kunne se helt galt ud.
Personligt foretrækker jeg hellt klart, at det er et rent tenderdrev, der skubber lokomotivet. Kan give nogle problemer også, men dem synes jeg er lettere at løse. Det er også lettere at lave lokomotivet mere korrekt, når der ikke er en transmission, at tage hensyn til.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Fordi "offentligheden" ikke kender til det. Det er jo kun et fåtal ud over butiksfolkene der testede maskiner på livet løs der kender historien.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Det er da kun glædeligt at HobbyTrade har sendt en mand til Kina for at tjekke at alt er OK inden de sender maskinen på gaden. Leveringstider indenfor modeltog skal man tage med et gran salt.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Torndahl
Indlæg: 113
Kære F. Ormstrup
Følger denne debat med interesse. Jeg finder, at man immer væk må forbløffes over Hobby Trades informationspolitik. Firmaet melder ud, at S-maskinen er klar ved årets udgang (2009), det lægger tillige et videoklip ud på internettet, hvori det temmelig utvetydigt udmeldes, at maskinen er klar til jul. Det sker imidlertid ikke, hvorefter firmaet afbryder al kommunikation med omverdenen. Man må undre sig såre meget over, at det tilsyneladende er så vanskeligt at holde en (trods alt begrænset) kundeskare ordentligt orienteret om udviklingen. Er det virkelig så vanskeligt at melde ud, at de desværre er løbet ind i uforudsete vanskeligheder med producenten, eller hvad det nu skyldes, men at man arbejder på, at den og den fejl bliver rettet, og endelig at Hobby Trade nu sigter på medio marts (eller hvornår det nu kunne tænkes at blive?), men naturligvis ikke kan garantere. I øvrigt vil de holde kundekredsen opdateret på udviklingen. Er det så vanskeligt? Vi har naturligvis alle stor forståelse for produktionsvanskeligheder m.m., men i 2010 kan vi som kunder godt forlange en robust informationspolitik fra Hobby Trade side, specielt fordi der ikke skal ret meget til.
Mvh
LTL.
LT
DCC, DSB og DB 1945-64.
STENO39
Vinhandler
Indlæg: 39
Helt enig med Torndahl!
det er ikke iorden at vi konstant bliver trukket rundt ved næsen uden info.
jeg er selv utroligt glad for alle de loks og vogne jeg har fra HT, men det er generelt p....irriterende at de og deres konkurenter altid er alt for optimistiske med leveringtiderne.
Steen
HO-Epoke III-OKMJ/DSB
BLK_AARH
it
Indlæg: 131
Hold nu op. Tag næsten hvilken som helt branche, så er der problemer mellem skøn og virkeligheden. Mon ikke de melder ud i god til og er lidt for optimistiske for at undgå situationen med skinnebussen.
Hellere en udskydelse (eller flere) end en E-maskinen mere. OK ja, de kunne da godt give lidt info på deres hjemmeside.....men til gengæld giver det besøg og snak i detail ledet.
V.h.
Bent L.K.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Tja. Hos Heljan skal vi bare vente til 2.serie, så plejer det at fungere (MY, MO). Der har stort set altid været "børnesygdomme" på deres trækkraft, derimod kan jeg ikke huske andet end et limproblem (vognene blev byttet uden beregning) på deres vogne.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hej forum
Hvorfor hyper de S-maskinen fra Hobbytrades side? Leverng inden jul, klip på youtube, linket direkte fra Hobbytrades site, osv...
Havde jeg været marketings ansvarlig i hvilken som helst anden virksomhed, var jeg blevet fyret, hvis jeg havde lavet et sådant nummer.
Det er altså ikke så elegant, det Hobbytrade har bedrevet her.
Og nej! Det er ikke kinesernes skyld.
Kan nogen forklare, hvorfor man markedsfører på denne måde?
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej Martin
Det handler om at være de første med at lancere en nyhed.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Er det kun mig der får det indtryk, at fordi S-maskinen er forsinket og der er fejl på den første lille sending lokomotiver, så begynder man at jamre som om de aldrig har gjort noget ordenligt.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Her er alt for mange hypoteser, gætterier og for lidt facts. Og jamren over at et lokomotiv ikke er på markedet til forudannocerede tid. Kære venner - det er modeltog til hobbybrug og ikke en vigtig medicin for at opretholde livet, der er forsinket.
Se lige lidt realistisk på tingene - og i deres rette sammehæng.
De eneste, der kan have grund til bekymring, er hobbytrade, der må vente på at få en indtægt af deres investeringer. De kan måske endda have grund til at beklage sig.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hørt :!: :!: :!: :!: :!:
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Korrekt.
Men det er så her det undrer mig at der stadigvæk på hjemmesiden står at levering forventes i December 2009.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Både Heljan og HobbyTrade er meget langsomme til at opdatere deres hjemmesider. Det har de altid været. Man kan for det meste se nyhederne tidligere på div. forhandleres hjemmesider. fx. Kystbanen & Togcenter Gentofte er ofte 3 - 4 dage før med nyheden end producenten.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Vestjyden
Selvstændig
Indlæg: 131
Nu begynder der at ske noget! Kik på Hobbytrades hjemmeside.
Mvh
C K
Søndenfjords
Indlæg: 284
Jeg håber, HobbyTrade får solgt rigtig mange S-maskiner - og CL-vogne - så de kan få dækket evt. ekstraomkostninger ind.
De skulle gerne få en fornuftig forretning ud af det, så de stadig kan se det interessante i også at berige os med F-maskiner, skinnebusser og andet godt.
Søndenfjords
Vestjyden
Selvstændig
Indlæg: 131
Kan ikke være mere enig!
Mvh
C K
Togthom
Skovløber
Indlæg: 341
Også her..
Kan dog ikke forstå de skvadderhoveder som hele tiden hyler op lige så snart der er nogle modeller der bliver forsinket...
Kan man ikke leve med det så er tiden til at finde en anden interesse måske det der skal til..
Det er nødvendigt med tålmodighed..
Målet må være, at vi får nogle flotte modeller..
med venlig toghilsen
Togthom
Thomas Thomsen
2 skinnekører
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej
Ja, og som virker som det er planlagt. Ellers må man jo bygge sine egne modeller hvis man er utilfreds ... :twisted:
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Jeg synes at Hobbytrade agerer helt fornuftigt i denne sag - og har, som bemærket, endda sat information på deres hjemmeside i dag søndag.
Det er åbenbart nødvendigt et rejse til Kina i forbindelse med hver produktion, for at sikre, at tingene bliver udført rigtigt. Problemer som f eks boggier på CL-vognene (de andre småfejl kan man nok ikke laste kineserne) og problemer med kortkoblingskulisserne på de svenske skydedørsvogne, er ikke noget der ligefrem er godt for firmaets ry og rygte på længere sigt. Man risikerer, at kunderne venter med at købe, til børnesygdommene er løst på 1. udgaven, og så går salget jo nærmest i stå.
Svend
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Byg den selv ! Så kan HobbyTrade vente med deres så længe de vil.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Det er da en pæn maskine, men helt måle sig med den kommende hobby trade model kan den vist ikke...
Bjarne
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Enig. Jeg har selv gang i et S-maskine-projekt der med garanti ikke kommer på niveau med Hobbytrades kommende S-maskine, men som garanteret klarer den mindste kurver på M-skinner ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Hej
Så skulle de endelig være på vej nu. men nittetællerene får først , og så må udskudet bare vente
Kim
Techek
Jelling
Indlæg: 910
Hvem er nittetællere og hvem er udskud i dette regnestykke?
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Jeg må være udskudet ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Karlo Roed
Indlæg: 129
Nittetæller, udskud, gad vide, hvad vi der bare vil have modelfaste model faste modeller kaldes ?
Roed
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Ja umiddelbart ud fra din tekst vil jeg kalde dig for "stammer"
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
kifa
Pensionist
Onsevig
Indlæg: 245
Det er dem der tæller nitter og dem der bare skal vente
sådanne er det tit 
Kim
morten
Indlæg: 306
Produktionsplanen på Hobbytrade's hjemmeside er opdateret.
DC versionen kommer i april, AC versionen først til maj.
Poul
Indlæg: 129
Morten skriver :
Produktionsplanen på Hobbytrade's hjemmeside er opdateret.
DC versionen kommer i april, AC versionen først til maj.
Hvor har du det fra ? jeg læser det som
DC (723, 736, 738) - marts 2010
MVh
Poul