Jeg har haft skrevet til Hobbytrade for at høre hvornår MT´eren kommer på markedet. Der er jo mange nyheder på banen og undervejs, og finanserne skal helst også kunne følge med.
De skrev følgende tilbage;
"Ja det ser ud at der stadig vil gå lidt tid før MT kommer på markedet.
Vi har lidt problemer med at få produceret et korrekt hoved print til MT.
Men vi håber på at den vil komme inde foråret er omme".
Og hellere vente med at få den, og at den så til gengæld er helt i orden
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
PK
Frederikshavn
Indlæg: 40
Lyder som en fornuftig politik.
Poul
Dansk epoke III, 1955 - 1969. 2 spor DC.
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
Kan ikke vente
Lennart
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
Bo S.
Indlæg: 202
Ingen tvivl om den får bedre trækkraft end mine MH'ere. Glæder mig også til de kommer
Mvh. Bo S.
http://danskmodeltog.dk
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
Nu når vi nu er igang med MT så har, Contec Rail overtaget MT 167 fra DSB musseumstog i randers, og er flyttet til padborg.
Lennart
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Og på Hobbytrades produktionsplan kan man i øvrigt nu se at MT´eren er lagt fast til at komme i juni 2009. Og i øvrigt det samme med CL-, CLS og ECO-vognene.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Har lige hørt det seneste fra Hobbykæden. MT´eren kommer sandsynligvis allerede i midten af maj.
CL-vognene er udskudt til efteråret sammen med S-maskinen.
Og det gør nok heller ikke så meget
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hei hei Claus
Det gør da rigtigt meget. Jeg fik CL-vogne i fødselsdagsgave sidste år, men mangler fortsat at modtage dem ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Hej, jeg har lige være i tog butikken og købe min model af Litra MT. Jeg har købt MT157 i epoke 3 grøn ,og med lyd. Den er bare flot og hvilken lyd. Jeg har bare skiftet adresse og kun set den køre meget kortvarigt, men det jeg har set ser virkelig godt ud.
Hobby Trade kan bare det der.
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej Alex
Kan du ligge lidt billeder op af din maskine?
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Har lige forsøgt men det overstiger beklageligvis mine evner, eller mine billeder fylder for meget
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
stenlille banen
skole
Indlæg: 959
kan du ikke klippe i dem??? men vis du ikke kan det er du velkommen til at sende dem til mig på mail simonjen@live.dk så kan jeg se hvad jeg kan gøre
mvh, simon / stenlillebanen
______________________________________________
H0 3-skinne drift Digital styring ECoS I
http://rc-elektronik.dk/
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
De fylder for meget - indstil dit kamera til at optage i basic kvalitet - evt. også billedstørrelse small. Så er de normalt små nok
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Hej så prøver jeg igen, og tak for hints
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
stenlille banen
skole
Indlæg: 959
sikke en flot maskine nu er jeg godt nok mere til den røde og sorte men det er jo stadig en flot maskine og tror lige den hoppede højere op på min ønske liste
mvh, simon / stenlillebanen
______________________________________________
H0 3-skinne drift Digital styring ECoS I
http://rc-elektronik.dk/
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej
Jeg må give Simon ret. Den MT'er ser godt nok flot ud. Min hjemmebyggede falder helt igennem.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
Hej,
Er der ikke lige en med en Rød/Sort Mt der ville smække billeder op
MVH Lennart
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Jeg har et billede - fra Viborg.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Ja, den er godt nok flot og udstødningen ser ud til at være lavet pænt.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
herligt
ved bare ikke om jeg skal købe MTern eller Lint fra marklin? :?
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 513
:idea: har du ikke lige fået sp penge :?:
det burde løse det
Christian
http://3modul.dk/
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
Er kun 17 såe nej hehe, har kun min måneds løn fra fritids jobbet
hehe
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 5.165
What a great model! I'm looking forward to buy one sometime during autumn when I hope to visit Denmark again.
Kind Regards,
Gert (from Holland)
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
... du får nok råd til dem begge ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jamen så fik jeg også min MT´er sendt fra Hobbykæden. Valgte MT 152 i epoke III-udgave og vil straks sige den er ventetiden værd.
Det er en utrolig flot og detaljeret model. Den er velkørende og lyden er god, måske lidt høj, men det kan der nemt rettes på. Det er næppe den oprindelige Frichs-motor som MT´erne havde først, man hører. Men det betyder næppe så meget i H0.
Har ikke undersøgt trækkraften, men der er vedlagt hæfteringe der lige er til at sætte på hjulene. Og det foregår ved at man forsigtigt trækker bogiesiderne ud.
Skal i hvert fald nok få god brug for den. Og som nævnt i anden tråd herinde, så var det jo en alsidig maskine.
Den blev også brugt til at trække persontog med. Det kunne fx være med en blanding af CP- og CM-vogne som det foregik på fx Svendborgbanen eller med et par CP-vogne og en EH-vogn efter sig, som det foregik på fx Svendborg-Nyborgbanen.
På Svendborgbanen var man hurtigt ude med at erstatte D-maskinerne i godstogene med en MT´er. Men da der var "børnesygdomme" med den oprindelige Frichs-motor i MT´erne, endte det nogen gange med at en D-maskine måtte trække godstoget igen.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
ulrikernst
Indlæg: 247
Den er bare så flot ..!
Køber mig ski sådan en maskine i fødselsdagsgaven til mig selv (for selvgjort er jo velgjort)
Kan bare ikke blive enig om det skal være epoke III eller V
ender nok med jeg må have både den grønne og rødsorte
men har også først fødselsdag om en måned blir svært af vente så lange
sådan en universel maskine kan man jo næsten spænde alt foran
glæder mig til af se den foran mine sukkervogne
når det sker skal i nok få et billede
Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Meget tyder på, at hobby trade har besluttet sig for at lukke den ene fuldendte model ud efter den anden!
Bjarne
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja heldigvis
Nu kommer Scandiaskinnebusserne i version 1 og 2, så S-maskinen, så sandsynligvis en F-maskine, så H-maskinen, så R-maskinen.........
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jørnet
IT nørd
Indlæg: 400
Lad os håbe Heljan kikker over skulderen!
H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Det skal du vist ikke regne med, ifølge en udtalelse fra Heljan er de jo de eneste der har forstand på at lave modeljernbane materiel. Udtalt på en messe.
Jeg er selv i besiddelse af flere Heljan modeller med alle de problemer det giver og har givet
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.940
F-maskine?
Den har jeg ikke hørt skulle komme. De har dog nævnt i sidste nummer af banen, at H- og R-maskinen er færdigtegnet.
Men fortæl fortæl...
Med venlig hilsen
Skott
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jamen hvis du kigger i sidste nr. af banen, så står der, at der mellem S- og H-maskinerne, "kommer der en lille - eller stor - overraskelse, alt afhængig af, hvordan man ser det".
Det tolker jeg som om at der er nok et damplokomotiv på vej, og at det sandsynligvis er en F´er. Har desuden fået det bekræftet hos en af mine forhandlere, uden dog at få fortalt direkte at det skulle være en F-maskine.
Men selvfølgelig, der står ikke noget direkte på sort og hvidt. En forklaring kan være at det er af konkurrencemæssige årsager, fordi man vil være helt sikker på at en af konkurrenterne ikke når at melde det samme ud, som vi har set det med Scandiaskinnebusserne. Hvis kun én producent stod for den, så ville det være et meget attraktivt marked, pga. det meget stor antal der har kørt. Nu har desværre alle 3 producenter sagt at de kommer med den......Tænk hvis der var kommet fx en Frichs Firkant eller en Triangelmotorvogn i stedet for så mange skinnebusser.
En F-maskine er jo på forhånd dømt til at være en stor succes. Mange vil ikke kun nøjes med en, men vil have mindst et par stykker (det vil jeg i givet fald selv). Så den vil helt klart være meget attraktiv at sende ud.
Men det er så kun mit bud
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.940
Ja, det er rigtigt - Om det er F'eren er jo ikke helt til at vide, men den er dog yderst oplagt.
Jeg har dog hørt noget med HV3, da den vist kan laves på en tysk model.
Med venlig hilsen
Skott
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
HV3 tror jeg ikke det vil være, fordi det langt fra er os alle der vil købe den. Den er ikke attraktiv nok at sende ud nu, med alle de "modne frugter" der blot venter på at blive plukket ned fra træet. Men den skal såmænd nok komme på et tidspunkt.
På et tidspunkt hørte jeg også hos daværende Trinbræt i Århus, at der skulle komme en C-maskine. Det blev "heldigvis" til en D-maskine i stedet for
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
HV3 lyder ikke som en oplagt model, da den er meget tæt på en prøjsisk T9/BR 91. Maler man f.eks. en Fleischmann model om, har man en næsten tro kopi af en maskine fra Horsens-banerne. Så mon ikke hobby trade bruger kræfterne på en lidt mere gængs model?
Bjarne
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Her er lige et foto af trådens "hovedperson". Det levner dog ikke modellen fuld retfærdighed. Det er virkelig en supermodel.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
hej alle!
Måske er det slet ikke en F'er Hobbytrade vil overraske med. En C maskine vil være en nærliggende mulighed, da de har al drivkraften i form af D-maskine tenderen. Og C maskinen er jo en enkel maskine. K-maskinen kunne også være en mulighed.
Jeg tror ikke at man skal overse Hobbytrades samarbejde med Kim fra Tikøb.
Men udelukke F'eren kan ma selvfølgelig ikke.
K og F har da vist forresten noget gangtøj der ligner hinanden.........
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej igen!
MT'eren er lavet sammen med Tikøb hobby - som selv har haft den på programmet som selvbyg i lang tid.
Hvad har Tikøb mere? Ja litra F, C, S, Q, E, Hs og R. Er der ikke et hvis sammenfald med Hobbytrades udmeldinger?
Skinnebussen - ja der har Tikøb Y-toget og daddelæsken - måske det pluselig viser sig, at Hobbytrades skinnebus bliver lavet om til et Y-tog? Det ville da være mere relvant end en Scandia. Eller en daddelæske, men den laves jo allerede.
Så er der Tikøbs øvrige trækkraft-modeller samt vogne.
Bare nogle tanker........
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Triangel
Odense
Indlæg: 269
Hejsa
Meget flot model. Hobby-trade har gjort det igen. Jeg har desværre ikke fået min model endnu, da min lokale modeljernbane pusher holder ferie....
Er der nogen herinde der har lave belasningstest af MT´eren??? kunne godt tænke mig og få en ide om hvordan den trækker.
Hilsen
Peter
Med venlig hilsen
Peter
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja se, det er da et yderst relevant spørgsmål, her efter at den første begejstring har lagt sig.
Prøvekørte den først analogt med et par sløve bogievogne efter sig først på min K-bane. Det gik med møje og besvær, men også uden tilkøring.
Lyden er i øvrigt sat op til at gå i gang, når der køres analogt.
Og efter noget tilkøring på min lillle C-rundbane med R1-kurver, hjælper det på sagen. Den ruller nu afsted med en tung Heljan bogiepersonvogn og 6 letløbende 2-akslede vogne. Dvs. 16 aksler. Det skulle nok kunne række til de flestes behov. Den ser ud til at kunne have mere endnu, men så bliver evt. stigninger kritiske. Er i hvert fald glad for at mine stigninger bliver på omkring 2,2 %.
Men man skal ikke forsøge at ekstramontere de ekstra hæfteringe. De er kun reserve for de to der sidder der i forvejen. De falder efterhånden blot af i så fald, og generer kørslen.
Men der er mere "bid" i MH´eren fra Togmodelle til sammenligning. Lidt tankevækkende, eftersom det er en mindre maskine. Til gengæld skal MH´eren have sat en ny slæbesko på, der kan klare at gå igennem et slankt K-skifte, det kan den nuværende nemlig ikke (har fået fat i en Märklin til formålet). Der har i øvrigt stået noget i tidl. nr. af Banen om netop dette emne.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Karlo Roed
Indlæg: 129
Mon ikke der nogen med en ommalet mærklig br212, der føler sig til grin?
Karlo.
Roed
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
Jo,
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Det kunne jo være en drøm, men da der kun er de forholdsvis få DSB MC & ME der - med forskelle i kølerarrangement - ligner hinanden. Vil det blive et stort problem at lave en Triangel. Firkanterne er straks et bedre bud - de 5 akslede skal kun laves i 2 hovedtyper - ja og så er det jo individuelt med henblik på kølere (antal & placering), sneplove eller kofangere. "Så de kalder ligefrem på masseproduktion". Jeg skal ikke have en LJ, AHB, OHJ maskine, derimod kan jeg da overveje en VNJ & TKVJ hvis den er flot & velkørende.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Triangel
Odense
Indlæg: 269
Hej Claus tak for dit indput med prøvekørselen.
Det har gjort mig endnu mere spændt, og venter med længsel på at jeg kan afhente min
så jeg kan se hvad den kan på klubanlægget.
Med venlig hilsen
Peter
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Så burde du jo ikke købe en plastic model :twisted:
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Husk endelig at fortæl mere om det, på et klubanlæg kan den jo virkelig folde sig ud
Men jeg vil tro at DC-modellen løber bedre, da der ikke er nogen slæbesko. Maskinen er lidt følsom over for påvirkninger, hvor fx MH´eren fra Togmodelle virker mere robust.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Jeg har ikke nogen på lager!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Jo du har.
I dit lokomotiv er det er 21 polet stik.........
Nåååh du mente at du ikke har en dekoder med 21 polet stik på lager .-)
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Touché!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
JD
Indlæg: 712
>>>>Men jeg vil tro at DC-modellen løber bedre, da der ikke er nogen slæbesko. Maskinen er lidt følsom over for påvirkninger, hvor fx MH´eren fra Togmodelle virker mere robust.
???
Skulle slæbeskoen ikke netop give bedre kontakt da den har et større areal end det lille areal som hjulene på et 2-skinne lok optager strøm igennem...?
Kan vi ikke en gang for alle få afmystificeret om der reelt er en forskel i driftsikkerheden for 2 vs. 3-skinnedrift ...
Jens
DC bane i dansk epoke III