Låst

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

HELJAN´s litra E 994

Hej med jer kloge hoveder. Jeg har byttet mig til en ny litra E 994. Den er med lyd og røg. Derfor spørger jeg er det en af de første Guldmodeller? Jeg kan ikke huske hvad litra de havde.

Jeg har byttet mig hos en forhandler og har ikke selv givet en eneste krone...

Man kan være heldig en gang imellem, så derfor kunne jeg god bruge sådan. Den køre upåklagelig, men har også være på værksted et par gange...

med venlig toghilsen Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

Har fået et pænt svar fra Heljan i dag.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Er der nogen der har set noget til de nye hjul?

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Gert Frikke" skrev:
Hej!Er der nogen der har set noget til de nye hjul?Gert

Hej Nej ikke endnu,de sagde Nov-Dec,så du må have is i maven og vente,

min er derovre netop for at få justeret det hele og nye hjul inclusive Hjul med Friktion's Ringe (Hæfte Ringe) på Kul Tenderens træk hjul!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' allesammen.

Julegaven fra mig selv til mig selv i år var en E 994 - forhandlerens sidste. Laughing out loud Den blev solgt med bemærkninger om, at jeg nu deltog i landets største gør-det-selv projekt, og at de ikke solgte den til alle og enhver - kun til dem, der ikke ville brokke sig over lidt gør-det-selv.

Det vidste jeg jo godt: Men hold da op hvor er den flot! :!: Det er min første maskine med RP25 hjul, og jeg skal så sandeligt ikke have byttet hjul - eller rettere, nu kan jeg jo godt se, at jeg også skal have RP25 på resten af mit materiel. Det bliver nok dyrt, men ih, hvor det pynter.

Fra min side skal Heljan ikke høre et ondt ord for deres valg af RP25 - den er bare så flot, den maskine.

Men man skal naturligvis vælge et spor, der kan håndtere en model af den kaliber. Laughing out loud

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"F.Ormstrup" skrev:
"Togthom" skrev:
Kender du en her i Vejle området eller deromkring der kan justere lyden??
Beklager - det gør jeg ikke. Men FREMO folk må kende til det, da de bruger Uhlenbroch udstyr !

nok lidt sent ude men mit Lenz udstyr klarer fint den opgave (LH ver. 3,6)

kan jo heller ikke bruge en 286'er til at køre f.eks office 2007 vel Smile

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
Da' allesammen.Men man skal naturligvis vælge et spor, der kan håndtere en model af den kaliber. Laughing out loud

Hvilke skinner kører du på Tillig eller hvad! Og ja det er en mega flot Maskine,jeg glæder mig også til at få min hjem igen! Laughing out loud

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Jimmy.

"jimmyoldtimer" skrev:
Hvilke skinner kører du på Tillig eller hvad!

Peco code 75 - som skabt til RP25. Laughing out loud

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
Da' Jimmy.
"jimmyoldtimer" skrev:
Hvilke skinner kører du på Tillig eller hvad!
Peco code 75 - som skabt til RP25. Laughing out loud

Ok de er meget slanke er de ikke,det var de i N scala kan jeg huske!

da jeg kørte N i 80'erne Laughing out loud

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Elgen

IT konsulent

Indlæg: 192

PB  Hjemmeside

Er enig med Lars. Det er et "gør-det-selv" projekt. Men det er et smukt projekt Laughing out loud

http://www.youtube.com/watch?v=oWnZX8-YKGc

__________________

Elgens MJ-blog - http://www.emjblog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

"Elgen" skrev:
Er enig med Lars. Det er et "gør-det-selv" projekt. Men det er et smukt projekt Laughing out loud http://www.youtube.com/watch?v=oWnZX8-YKGc

Hvorfor vralter alle Heljans modeller af damplokomotiver. Nogle mere end andre men alle jeg har set har tendensen. Har igennem 45 år aldrig set damplokomotiver fra Fleischmann, Roco, Trix og for den sags skyld heller ikke Maerklin VRALTE som en Heljan model. Er det kort og godt dårlig håndværk, og indtet andet?.

Venlig Hilsen!

peter

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 0 kan lide
Top

Picture

neumann

Indlæg: 13

PB

Citat:
Hvorfor vralter alle Heljans modeller af damplokomotiver. Nogle mere end andre men alle jeg har set har tendensen. Har igennem 45 år aldrig set damplokomotiver fra Fleischmann, Roco, Trix og for den sags skyld heller ikke Maerklin VRALTE som en Heljan model. Er det kort og godt dårlig håndværk, og indtet andet?.

På min Pr var det et knækket tandhjul der fik maskinen til at vralte, jeg fjernede det fra akselen (den foreste) og så kørte maskinen nogenlunde i et stykke tid.

Siden er der knækket endnu et tandhjul (miderste) og nu kan maskinen ikke køre længere, jeg har skiftet gangtøj til det æstsede fra Epokemodeller - men i processen fik jeg brækket den cylinderformede ting der hænger ved hjulene af.

Jeg har skrevet til Heljan om man kan få reservedele til maskinen men har ikke fået svar. Jeg har også ledt efter alternative tandhjul (fx. i messing) men har ikke fundet et sted der vil handle med privat kunder.

Lige nu står maskinen på en hylde og minder mig om ikke at købe Heljan damplokomotiver igen, jeg har aldrig haft problemer med Heljan vogne eller diesellokomotiver (MO, MX, MY mv.).

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Rep Neslein

Kreativ designer for modelproduktion

Ringsted

Indlæg: 1.002

PB  Blog

På min Pr var det et knækket tandhjul der fik maskinen til at vralte, jeg fjernede det fra akselen (den foreste) og så kørte maskinen nogenlunde i et stykke tid.

Siden er der knækket endnu et tandhjul (miderste) og nu kan maskinen ikke køre længere, jeg har skiftet gangtøj til det æstsede fra Epokemodeller - men i processen fik jeg brækket den cylinderformede ting der hænger ved hjulene af.

Jeg har skrevet til Heljan om man kan få reservedele til maskinen men har ikke fået svar. Jeg har også ledt efter alternative tandhjul (fx. i messing) men har ikke fundet et sted der vil handle med privat kunder.

Lige nu står maskinen på en hylde og minder mig om ikke at købe Heljan damplokomotiver igen, jeg har aldrig haft problemer med Heljan vogne eller diesellokomotiver (MO, MX, MY mv.).[/quote]

Takker for køb af gangtøj Laughing out loud

prøv Heljan igen - der findes reservetandhjul at få eller købe

Der var en serie, hvor tolerancen på hullet i tandhjulet var for lille, derfor er de tandhjul sprunget

Jeg mener også at nogen har skaffet Messing tandhjul til udskiftning men det har jeg ikke nærmere opl. om

Du kan vel også indsende maskinen til rep. Gangtøjet er ikke skyld i defekten

Vh Per

__________________

Rep Neslein

Togtosse af sind og proffesion

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"neumann" skrev:
Citat:
Hvorfor vralter alle Heljans modeller af damplokomotiver. Nogle mere end andre men alle jeg har set har tendensen. Har igennem 45 år aldrig set damplokomotiver fra Fleischmann, Roco, Trix og for den sags skyld heller ikke Maerklin VRALTE som en Heljan model. Er det kort og godt dårlig håndværk, og indtet andet?.
På min Pr var det et knækket tandhjul der fik maskinen til at vralte, jeg fjernede det fra akselen (den foreste) og så kørte maskinen nogenlunde i et stykke tid. Siden er der knækket endnu et tandhjul (miderste) og nu kan maskinen ikke køre længere, jeg har skiftet gangtøj til det æstsede fra Epokemodeller - men i processen fik jeg brækket den cylinderformede ting der hænger ved hjulene af.Jeg har skrevet til Heljan om man kan få reservedele til maskinen men har ikke fået svar. Jeg har også ledt efter alternative tandhjul (fx. i messing) men har ikke fundet et sted der vil handle med privat kunder.Lige nu står maskinen på en hylde og minder mig om ikke at købe Heljan damplokomotiver igen, jeg har aldrig haft problemer med Heljan vogne eller diesellokomotiver (MO, MX, MY mv.).

jeg købte nogle i messing hos tikø i sin tid, de kulle dog "lige" bore lidt op. (brugte dem også til PR905)

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Jeg har oplevet adskillige Pr maskiner der vralter voldsomt med tenderen. Det skyldes simpelt hen hjulene. De er formentlig dårligt centrerede.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

CaBrag

Pensionist

Indlæg: 214

PB  Hjemmeside

Heljan har altid haft dårlig og manglende kontrol af deres produkter, og trods adskillige klager fra brugerne, bliver de til syneladende ikke klogere.

Mvh.

Carl

Like 0 kan lide
Top

Picture

Elgen

IT konsulent

Indlæg: 192

PB  Hjemmeside

Tikøb Hobby har messing tandhjul til Pr-maskinen. Jeg købte 3 stk fra ham i sidste uge. Men Tikøbs forretning er lidt på neddtrosling. Så hvis man vil være 100% sikker på at få fat i tandhjul så er det nu de skal købes.

De tandhjul som Tikøb har er med et 2 mm hul. Og Heljans aksel er 2-2,5 mm. Så der skal muligtvis bores lidt.

Smile

__________________

Elgens MJ-blog - http://www.emjblog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Hej!Jeg har oplevet adskillige Pr maskiner der vralter voldsomt med tenderen. Det skyldes simpelt hen hjulene. De er formentlig dårligt centrerede.Gert

Hovedårsagen til at P og Pr tender vralter, er at de 8 strømoptager ikke er justeret ens i højde og paralel linie.

Hvis bare en, er lidt skrå presses hjulet skævt og tenden vralter.

En anden årsag er at tenderoverdelen ikke er helt nede i hak. (normalt hvis ledninger til tenderens lygte er kommet i klemme ved samling.)

Det kan bevirker at kardanen som går ud af kulbakken kan skrabe på kassen.

En anden ofte set fejl på tenderen, er at ved isætning af dekoder er nemstik printet presset så langt ned, at nogle ledninger berører svinghjulet.

Det bevirker støj fra tenderen og forøget belastning.

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

Heljan har en ny type tandhjul til Pr maskinen som løsdel.

De kan være lidt svære at sætte på akselen uden noget "påtrykker værktøj" uden at beskade selve akselen.

Efterfølgene justering af hjulene, uden værktøj, kan også give nogle grå hår.

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

cfrost

Indlæg: 266

PB  Hjemmeside

Da min Pr begyndte at køre dårligt, vralte og hakke , røg den til Heljan. 14 dage efter kom den tilbage i storform, og det kostede ikke noget.

Super service fra Heljan.

Smile

__________________

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"Elgen" skrev:
Tikøb Hobby har messing tandhjul til Pr-maskinen. Jeg købte 3 stk fra ham i sidste uge. Men Tikøbs forretning er lidt på neddtrosling. Så hvis man vil være 100% sikker på at få fat i tandhjul så er det nu de skal købes.De tandhjul som Tikøb har er med et 2 mm hul. Og Heljans aksel er 2-2,5 mm. Så der skal muligtvis bores lidt. Smile

næsten det samme som jeg skrev et par indslag længere oppe

høj sne til alle

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"cfrost" skrev:
Da min Pr begyndte at køre dårligt, vralte og hakke , røg den til Heljan. 14 dage efter kom den tilbage i storform, og det kostede ikke noget.Super service fra Heljan.

Sådan gør Heljan det ofte. Desværre er de ofte lagt for "had" på dette forum.......

På en vis bane jeg frekventerer har vi haft en lignende oplevelse, jeg havde en gut forbi som har lidt tilknytning til Heljan, han sagde at der garanteret var et flækket tandhjul og at vi bare skulel sende den ind. Det gjorde vi og ganske kort tid efter kom den retur med nyt tandhjul og kører nu som en drøm.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

cfrost

Indlæg: 266

PB  Hjemmeside

Ja, jeg forstår heller ikke hvorfor mange herinde bruger oceaner af tid på at "reparere" garanti-ting - i stedet for at lade fabrikanten fixe det. Min E-maskine blev også super god efter et garanti-besøg hos Heljan.

Smile

Nu får jeg nok "tæv" Wink

__________________

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv

Like 0 kan lide
Top

Picture

neumann

Indlæg: 13

PB

"cfrost" skrev:
Nu får jeg nok "tæv" Wink

Nææ, hvorfor skulle du dog det?

Jeg burde nok havde kontaktet forhandleren da de første problemer kom men da den er købt i København og jeg selv bor i Jylland så er det lidt bøvlet med forsendelse og sådan.

Jeg har nok også være vant til at de var nemmere blot at få reservedele og reparere tingene selv, det har jeg da gjort i mange år med mine Märklin modeller uden problemer. Det lader til at de nye lokomotiver vi køber i dag er meget sværre at have med at gøre på den måde.

Jeg har lige købt en Roco Litra N i julegave til mig selv og på den var koblingsstangen mellem tender og lokomotiv knækket efter en hårdhændet tur med post danmark. Jeg har aftalt med forhandleren at han fremsender en ny koblingstang som jeg selv montere - det synes jeg da er at foretrække frem for at lokomotivet skal igennem post danmark som kasteskyts igen.

I forhold til min Pr har jeg tidligere haft fat i lokale forhandlere for at høre om de kunne fremskaffe reservedele til modellet og de har svaret at det var "nærmest umuligt", på baggrund af dette og manglende svar på min egen kontakt til Heljan valgte jeg at smide lokomotivet på hylden.

Jeg har nu skrevet til Tikøb for at høre om de tandhjul de har.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"neumann" skrev:
I forhold til min Pr har jeg tidligere haft fat i lokale forhandlere for at høre om de kunne fremskaffe reservedele til modellet og de har svaret at det var "nærmest umuligt", på baggrund af dette og manglende svar på min egen kontakt til Heljan valgte jeg at smide lokomotivet på hylden.

Prøv evt Heljan igen.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Hej

Som en kommentalt til den "rosende" omtale af den service Heljan kan yde, kan jeg da fortælle at min Pr maskine nu har været hos Heljan for 4. gang og hvergang med samme problem at den ryger ud af kvadreringen. Jeg har troligt gået til forhandleren hvergang og han har sendt den til Heljan uden at det er lykkes dem at reparere den så den kan køre mere end nogle få timer. Så jeg må sige jeg giver ikke meget for deres service, det eneste positive er at det ikke, indtil nu, har kostet noget.

Mvh

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

Hej

Det er helt sikkert at E maskinen er rigtig flot! Jeg syntes bare at det kniber lidt med den tekniske kvalitet. Jeg har udskiftet dekoderen på min E 994 Guldmodel det har hjulpet gevaldigt på køreegenskaberne, det er en Esu dekoder og det gør at den ikke ryster/knurrer når man starter den.

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej med dig Carsten..

Er det en decoder med lyd og igivet fald hvilket nr. har den??

Hvordan kommer du egentlig ned i tenderen..

Jeg syntes ikke det er ligetil..

med venlig hilsen Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

Elgen

IT konsulent

Indlæg: 192

PB  Hjemmeside

Hej Carsten

Når du har skiftet til ESU decoderen i din Guld maskine - har du beholdt højtaleren?

__________________

Elgens MJ-blog - http://www.emjblog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

"Togthom" skrev:
Hej med dig Carsten..Er det en decoder med lyd og igivet fald hvilket nr. har den??Hvordan kommer du egentlig ned i tenderen..Jeg syntes ikke det er ligetil..med venlig hilsen Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Togthom

Det er en lyddekoder fra Hobbykæden jeg kender ikke nr. Tenderen kommer du ned i ved at trykke på siderne af kulkassen. Højtaleren har jeg også skiftet!

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej med dig Carsten

det må du da vist skrive lidt om og gerne m. lidt billeder..

med venlig toghilsen Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Togthom

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Vestjyden" skrev:
Det er en lyddekoder fra Hobbykæden jeg kender ikke nr. Tenderen kommer du ned i ved at trykke på siderne af kulkassen. Højtaleren har jeg også skiftet!

Det er lyden af en BR18 (tysk damplokomotiv) og har som sådan ikke meget med lyden af en E-maskine at gøre.

Heljan er desværre "gift" med Uhlenbrock, da de importerer det til Danmark. Lyden i E-maskinen er ret god, men motorstyringen er åbenbart ikek så godt valgt. Jeg ved dog ikke om det kan reddes ved at ændre reguleringsparametre.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

Hej igen

Jeg har en F maskine guldmodel den brummer også ved opstart. Jeg har prøvet at ændre på opsætningen i cv værdierne men det ændre ikke på noget, måske gør jeg noget forkert?

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

"Togthom" skrev:
Hej med dig Carstendet må du da vist skrive lidt om og gerne m. lidt billeder..med venlig toghilsen Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Togthom

Der er et billed i brugsanvisningen der følger med loket, der kan du se at kulkassen er fjernet.

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Vestjyden" skrev:
Jeg har en F maskine guldmodel den brummer også ved opstart. Jeg har prøvet at ændre på opsætningen i cv værdierne men det ændre ikke på noget, måske gør jeg noget forkert?

Hvilke værdier har du ændret på?

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

Cv 2 3

Cv 3 60

Cv 4 20

Cv 5 48

Cv 6 24

Cv 50 2

Cv 921 5

Cv 922 5

Cv 924 27

Cv 939 255

Det er et gamelt indlæg fra digital drift, men det lykkedes mig ikke at få det med over!

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

"Vestjyden" skrev:
Cv 2 3Cv 3 60Cv 4 20Cv 5 48Cv 6 24Cv 50 2Cv 921 5Cv 922 5Cv 924 27Cv 939 255Det er et gamelt indlæg fra digital drift, men det lykkedes mig ikke at få det med over!

Jeg kan se at det ligger også på digital drift! Jeg roder vist lidt rundt.

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Vestjyden" skrev:
Cv 2 3Cv 3 60Cv 4 20Cv 5 48Cv 6 24Cv 50 2Cv 921 5Cv 922 5Cv 924 27Cv 939 255Det er et gamelt indlæg fra digital drift, men det lykkedes mig ikke at få det med over!

Okay, kan du huske hvad dekoderen hedder helt præcist?

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

Det er Uhlenbrocks Intellisound Multiprotokoldekoder 36020

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Vestjyden" skrev:
Det er Uhlenbrocks Intellisound Multiprotokoldekoder 36020

Hvad står CV 53, 56 og 58 til?

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

"moppe" skrev:
"Vestjyden" skrev:
Det er Uhlenbrocks Intellisound Multiprotokoldekoder 36020

Hvad står CV 53, 56 og 58 til?

53 = 70

56 = 64

58 = 10

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Vestjyden" skrev:
53 = 7056 = 6458 = 10

Prøv midlertidigt at ændre CV 53 til det halve.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

"moppe" skrev:
"Vestjyden" skrev:
53 = 7056 = 6458 = 10

Prøv midlertidigt at ændre CV 53 til det halve.

Det ændre intet den køre ringere end før og larmer mere end før.

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Vestjyden" skrev:
Det ændre intet den køre ringere end før og larmer mere end før.

Fint, så højere op da...

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

Hej igen

Jeg har ændret

Cv 2 = 2

Cv 3 = 40

Cv 53 = 150

Det har taget noget af brummeriet væk men jeg tror ikke at jeg bliver helt tilfreds med min F- maskine den vralter ligesom en gås.

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Vestjyden" skrev:
Det har taget noget af brummeriet væk men jeg tror ikke at jeg bliver helt tilfreds med min F- maskine den vralter ligesom en gås.

Tal med Heljan....

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Vestjyden

Selvstændig

Indlæg: 131

PB

Du får tak for hjælpen.

__________________

Mvh

C K


Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Der skulle komme nogle nye hjul til E-maskinen fra Heljan.

Er der nogen der har set noget til dem?

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Hej!Der skulle komme nogle nye hjul til E-maskinen fra Heljan.Er der nogen der har set noget til dem?Gert

Ja, de er lige ankommet til Heljan, også dem med hæfteringe.

Mvh. Ole Vedel

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Gert[/quote]

Ja, de er lige ankommet til Heljan, også dem med hæfteringe.

Mvh. Ole Vedel[/quote]

Fint så er min E.Maskine nok snart på vej tilbage til mig!! Laughing out loud

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej

Vides det. om de kan bestilles som reservedele ?

Min E 980 kører som en drøm; men på klubanlægget er der nogle lidt grimme stigninger, og der ville par hæfteringe hjælpe gevaldigt.

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.