I det spritnye nr. af Lokomotivet står der at Heljan har lavet tegninger til en AC-vogn. Der står dog ikke noget om udgivelsestidspunkt.
Det vil være rigtig godt hvis den kommer, da det i landsdelstogene var meget almindeligt med en hel 1. klassesvogn i stammen. Så den vil passe perfekt sammen med CC-vognene. Og den har også været brugt i stammer med B-vogne inden at A-vognen for alvor slog igennem.
Og den vil også passe fint sammen med S-maskinen og CL-vognene. Det var nemlig ikke kun AL-vogne der blev benyttet som 1. klasse i togene med S-maskiner (så mangler der lige en CLe for at fuldende billedet til et komplet Nordbane- eller Nordvestbanetog).
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Den glæder jeg mig til, det var også den vogn jeg stemte på dengang til Heljans 50 års arrangement.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
UTJ
Indlæg: 438
Selvfølgelig kommer den. I to versioner: en førkrigsudgave med glat tag á la CB-vogn og en efterkrigsudgave med sikket tag á la CC-vogn. Men kun hvis CA/R/E og CB bliver en succes, tror jeg.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Selvfølgelig bliver vognene af CA-klanen en succes Vi mangler i den grad især en personvogn med pakrum (Hobbytrade kommer jo med Eco-rejsegodsvognen). Rejsegods var en hverdags begivenhed dengang. I dag er det indenfor flytrafikken den slags trafik finder sted. Restaurantvognen giver anledning til nogle spændende oprangeringer. Man kan jo blande lidt med CC-vogne også. Og hvis så AC-vognen kommer, bliver det helt perfekt.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.