Picture

CMT Togshoppen DK

Indlæg: 57

PB  Hjemmeside

Forudbestillingspriser på Trix 2011 nyheder i H0 og N

Se alle priserne på http://www.cmt.dk og bestil online.

mvh.

CMT Togshoppen Denmark

__________________

CMT Togshoppen Denmark

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Jamen dog ... alting er allerede på udsalg ... før varen overhovedet kan leveres.

Lækkert ... for så kan vi vel gå ind i CMT og bede om yderligere nedslag i prisen, for der må være tale om en falsk førpris:

http://politiken.dk/tjek/penge/pengeguider/dinepengeguider/ECE1152361/pa...

Wink

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

CMT Togshoppen DK

Indlæg: 57

PB  Hjemmeside

Vi skal henvise til infoafsnittet i welbshoppen, der beskriver forudbestillingsvarer og rabatter.

Der er således tale om forudbestillingspriser og deraf afledt rabat ved forudbestilling. Dette kan og skal ikke forveksles med udsalgspriser og de regler, der er gældende i de tilfælde.

Efter forudbestillingspriodens afslutning bortfalder den pt. værende mulighed for bestiille varen med forudbestillingsrabatten.

Der er således intet ukorrekt i at oplyse forbrugeren om vores normalpris der vil være gældende for varen og den tilbudspris der kan forudbestilles til.

Vi høre gerne, hvis vores kunder generelt har et ønske óm blot at se den aktuelle forudbestillingspris på varerne og heraf ikke vide, hvilken besparelse man derved kan forventes at opnå.

For god ordens skyld skal vi henlede opmærksomheden på nedennævnte punkt 3 om introduktionspriser:

LovgrundlagetRetningslinjerne bygger særligt på markedsføringslovens § 3 om vildledning og § 9, stk. 2, om slagtilbud, men også § 1 om god markedsføringsskik skal altid iagttages.Retningslinjerne i hovedpunkterErhvervsdrivendes sammenligning med egne tidligere priser• Hvis en erhvervsdrivende vil sammenligne med en normalpris, skal denne pris have været gældende i mindst 6 uger forud for annonceringen. For dagligvarer og sæsonvarer er det dog 4 uger. • Prisen må som udgangspunkt højst markedsføres som en nedsat pris i 2 uger. For dagligvarer og sæsonvarer dog højst 1 uge. Hvis den erhvervsdrivende ønsker, at tilbuddet skal gælde i længere tid, skal den erhvervsdrivende gøre opmærksom på tilbudsperiodens varighed ved tilbudsperiodens begyndelse og ved gentagen markedsføring af tilbuddet. • Det er muligt at lave introduktionstilbud, hvor man sammenligner med en normalpris for en vare, man ikke tidligere har solgt, hvis varen efter tilbuddets ophør bliver solgt til denne normalpris, eller hvis varen har været solgt i 6 uger (4 uger for dagligvarer og sæsonvarer) forud for annonceringen hos andre forretninger tilhørende samme kæde.

Med venlig hilsen

CMT

__________________

CMT Togshoppen Denmark

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

"PerOlsen" skrev:
Jamen dog ... alting er allerede på udsalg ... før varen overhovedet kan leveres.Lækkert ... for så kan vi vel gå ind i CMT og bede om yderligere nedslag i prisen, for der må være tale om en falsk førpris:http://politiken.dk/tjek/penge/pengeguider/dinepengeguider/ECE1152361/pas-paa-falske-foerpriser-i-juleudsalget/;-)Mvh. Per

Hvordan dælen får du forudbestillingspriser til at blive til udsalgspriser :?:

Er det bare for at lave rav i den - eller kan du slet ikke se at begge parter får noget ud af det?

Forbrugeren får et (eller flere) produkter til en lavere pris.

Forhandleren får en ide om hvad og hvormeget han skal bestille hjem.

Derved undgår en del forbrugere at gå forgæves pga "for stort" salg af et eller flere produkter.

Derved undgår forhandleren negative kommentarer om at hvorfor han ikke har bestilt nok hjem...

som en sidste fordel - den dag varen er hjemme skal man ikke af med alle pengene da der er betalt en lille del af prisen

Fortæl mig hvor du ser ulemperne i det her?

Mvh

Steen - som absolut INTET har med pågældende butik at gøre!

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Jeg ser nu at CMT i deres banner har tydeliggjort, at forudbestillingspriserne kun gælder til d. 3. februar. Det er godt. Smile

Jeg formoder at "normalprisen" er den vejledende pris på varerne.

Hvis CMTs tilbudspriser sammenlignes med andre forhandleres priser, viser det sig at forudbestillingsprisen meget ofte ligner den pris de andre lægger sig på.

Hvis prisen på varerne aldrig når op på den vejledende pris, så er det vildledning. Hvis CMT rent faktisk sætter varernes pris op til normalprisen, når forudbestillingsperioden ophører - ja så er der intet at komme efter. Men hvornår har vi sidst set Märklin-produkter til den vejlende pris i Danmark?

Nu vil jeg gemme CMTs prisliste - og lad os så se, om CMT hæver priserne til "normalpriserne" d. 3. februar. Hvis det er tilfældet - og CMT rent faktisk HOLDER normalpriserne, så er en undskyldning fra min side berretiget.

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.