Hej,
Jeg har set flere steder, f.eks. på metroen, at der ligger er ekstra sæt skinner imellem dem som benyttes til at køre på. Hvilken funktion har disse? (jeg tænker ikke på tvangsskinner ved f.eks. skiftespor)
__________________
H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
De ligger mest hvor jernbanen løber på en bro, og skal forhindre toget i at falde ned fra broen hvis det afsporer. Simpelthen
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Hvorfor der også ligger dobbelt antal skinner på Storebæltsbroen.
Men nøj hvor kunne det være en smart måde at presse dobbelt kapacitet igennem på jernbanestrækningerne. Eneste udfordring bliver at få togstammerne til at køre i hver sit frekvensområde, så de ikke kolliderer. Så bare et delefilter ved hver station.
Hov ... pokkers ... den teori virker nok kun med ADSL-linier og lignende. Nok svært at overføre på større fysiske objekter.
Det må være en solskoldning der får mig til at tænke alternativt.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Så vidt jeg ved, er alle broer indrettet på den måde.
mvh
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Præcis, men også på dæmninger og ved stejle skråninger, ses de ekstra skinner.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.