Jeg er kommet til at købe mig en ECoS 50000. Nu mens jeg venter på pakken har jeg et par spørgsmål som andre ECoS kyndige måske kan svare på:
1: Så vidt jeg kan tyde på div. diagrammer kan man tilslutte sine gamle Märklin MSer til ECoSniffer indgangen, ved at tage signalet fra uglyboksen.
1A: kan man stadig have 2 MSere på uglyboksen?
1B: De loks man vil styre fra MS/MSerne skal de være meldt direkte til MSerne via MS tilmeldingsskinne?
2: Outputtet fra ECoSen til skinnerne: kan jeg sætte dem til mine gamle Deltaboostere? (Jeg er klar over at der så ikke kommer nogen tilbagemelding fra loks mens de køre, men ECoS har vist direkte udgang til et seperat programmeringsspor?)
Jeg kommer nok på mere.
Jeg håber på et par gode svar.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
ErikS
Hej Morten
Tillykke med din nye Ecos – glæd dig.
1: Du tilslutter dine MSer direkte i Ecos – men husk mellemkablet som du bruger til slave MSerne.
1A: Uglyboksen bruges slet ikke i dette nye opsæt. Jeg mener ESU har lavet en terminal boks med ekstra porte i hvis de nuværende 3 stk. i Ecos ikke er nok, eller du vil længere væk fra Ecos enheden.
1B: Dine tog skal være oprettet på Ecos – så er de tilgængelige på MSerne – MSerne bliver blot slave til Ecos – fungere lige om Slave MSen på Uglyboksen.
2: Der er rigtig nok et separat programmingsspor , men der er også en separat booster stik. Jeg vil tror du blot kan sætte dine deltaboosterer på her, men her bevæger jeg mig ind på et område jeg ikke kender, så andre kan svare bedre på dette end mig.
Erik
3 skinne,c-skinner,H0, DCC+Motorola,ECOS,Traincontroller,Viessmann og ESU moduler
Frank F
Vamdrup
Jeg går ud fra at du med MS mener Mobil Station 60651 eller 60652 fra Marklin.
Hvorfor i alverden vil du tilslutte din(e) MS til Snifferporten.
Mobilstationen 60651/60652 kan tilsluttes direkte til ECOS Centralen bagpå eller du kan anvende Marklin's 60125 Terminal, tilsluttet CAN-bus stikket (stikket ved siden af Netværks-stikket) på bagsiden af ECOS, hvilket giver dig mulighed for op til 4 tilsluttede mobilstationer eller op til 4 EcosBoost4A på CAN Bus-systemet.
Afhængig af hvor lang afstand der skal være mellem ECOS og 60125 Terminal, anvendes der en eller flere Marklin 60126 kabler (2 meters længde) sat sammen med hinanden for at opnå den ønskede længde.
60125 Terminal boksen koster ca 350, kr og kablerne ca 80-90 kr pr stk.
Ønsker du at udvide systemet kan du anskaffe dig yderligere en 60125 terminal, som
tilsluttes i det 9-polede stik på den 1.ste Terminal-boks
• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.12 ) • ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901
Klarsyn
Odense N
Det er fint hvis man bare kan tilslutte MS direkte. Jeg har bare ikke kunnet se det på tegningerne, men det gør jo unægteligt tingene nemmere.
Grunden til at jeg fortsat vil gøre brug af mine MSere er at børnene nemt kan styre dem.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.