Der er da heller ikke andet end problemer med DSB's treskinne drift
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1067833.ece
__________________
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Hmmmm ... et defekt lok ... og man får STORE forsinkelser. Man skulle tro, at man kunne nappe en maskine på CVK og bortrangere den togstamme som står i vejen.
Meeeeen ... det kan selvfølgelig være, at de har fjernet så mange skinner på GB, at der ikke længere er ledige spor til at komme frem til Hovedbanegården.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Bibihest
Indlæg: 1.300
Tænkte det samme, det burde ikke tage så lang tid.
De kan jo egentligt tage et hvilket som helst andet lok og skubbe det defekte væk.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
locomo-dk
Indlæg: 61
Enig. Synes også at DSB er blevet en vittighed efterhånden. Hvor er back-up planen når noget går galt med strøm skinnerne på den centrale den af banen? Hvor svært er det at have en Køf standby hhv ved KBH og ved Østerport? Mange af dem er jo alligevel ikke i brug mere da man ikke kører med ret mange godstog længere.
Desuden. Der er 8 spor OTTE på hovedbanegården. Herregud EET spor er så blokeret, så er der 7 tilbage at bruge. som om det skulle være svært at føre de tog som skal passere KBH via 7 spor i stedet for 8.
Amatøragtigt!
AHJ 5203
Ingeniør
Indlæg: 51
Hvad er enligt din baggrund for at kunne konkludere at 7 spor er nok til at afvikle trafikken på KBH H?
Jeg formoder ikke at DSB syntes det er videre sjovt at have driftproblemer, Så mon ikke at de prøver at løse problemerne hurtigst mulig. Og løsningen med at have en køf på standby... ja den var nok gået i 1935 hvor der var folk nok.. men i 2008 er der nok ikke lige personale til at holde og vente på at der sker uheld på KBH H
Aalborg Hadsund Jernbane, H0, jævnstrøm, Digital.
http://aalborghadsundjernbane.blogspot.com/
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Jeg synes nu nok også I lige skal passe på ikke at nedgøre DSB/Banedanmark, så længe I ikke kender de faktiske forhold. Det er en uskik, men desværre mere og mere udbredt at man bare kan skyde med spredehagl så længe det går ud over DSB og Banedanmark.
Jeg havde selv fornøjelsen af at fremføre tog fra Nivå mod Kastrup, da der blev kø fra Østerport mod København H i morges. Det tog 40 minutter at køre de ca. tre kilometer, mod normalt under 7. Det er ganske logisk at det skaber store problemer for togdriften når hele Danmarks jernbanecentrum bliver reduceret med 25 % kapacitet fra det ene minut til det andet.
Husk iøvrigt at Danmarks jernbanenet er et af Europas mest udnyttede, og til daglig kører togene med en rettidighed på omkring 93 - 94 %.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
locomo-dk
Indlæg: 61
Jamen, det viser jo også blot at det er helt galt med DSB og Hovedbanegården: At de ikke engang i deres vagtplaner har folk som er standby hvis ( reelt er det jo når et tog bliver forsinket ).
Desuden er det rent ud tåbeligt den måde som DSB skifter lokofører på hovedbanegården for regionaltog som først skal vende på Østerport eller Helsingør. Sådan noget blokere jo også for et spor et par ekstra minutter. S-togene gør det samme, men der er kun to spor i hver retning og slet ikke samme problemer med skift af lokoførere.
Desuden er det jo kun et fåtal af togene som idag skal vende på Hovedbanegården, de fleste skal blot køre igennem og med 4 spor i hver retning, vil der derfor fortsat være TO spor farbare i den retning hvis spor 7 og 8 er blokeret ( som tilfældet var nu, et til gennemkørende ( 1½ minuts stop ) og et til udgående tog.
Husk også på at skatteborgerne har betalt for en stor sporomlægning ved KBH de sidste par år. Derfor har vi alt mulig grund til at forlange at de penge netop viser deres værd nu i sådan et situation og at DSB så flytter tog over på andre spor, hvad sporombygningen jo netop muliggjorde.
Jeg fastholder min kritik.