Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

DSB's treskinne drift

Der er da heller ikke andet end problemer med DSB's treskinne drift Laughing out loud

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1067833.ece

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Hmmmm ... et defekt lok ... og man får STORE forsinkelser. Man skulle tro, at man kunne nappe en maskine på CVK og bortrangere den togstamme som står i vejen.

Meeeeen ... det kan selvfølgelig være, at de har fjernet så mange skinner på GB, at der ikke længere er ledige spor til at komme frem til Hovedbanegården.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
Hmmmm ... et defekt lok ... og man får STORE forsinkelser. Man skulle tro, at man kunne nappe en maskine på CVK og bortrangere den togstamme som står i vejen.Meeeeen ... det kan selvfølgelig være, at de har fjernet så mange skinner på GB, at der ikke længere er ledige spor til at komme frem til Hovedbanegården.MVH:Per

Tænkte det samme, det burde ikke tage så lang tid.

De kan jo egentligt tage et hvilket som helst andet lok og skubbe det defekte væk.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

locomo-dk

Indlæg: 61

PB

"Bibihest" skrev:
"PerOlsen" skrev:
Hmmmm ... et defekt lok ... og man får STORE forsinkelser. Man skulle tro, at man kunne nappe en maskine på CVK og bortrangere den togstamme som står i vejen.Meeeeen ... det kan selvfølgelig være, at de har fjernet så mange skinner på GB, at der ikke længere er ledige spor til at komme frem til Hovedbanegården.MVH:Per
Tænkte det samme, det burde ikke tage så lang tid. De kan jo egentligt tage et hvilket som helst andet lok og skubbe det defekte væk.

Enig. Synes også at DSB er blevet en vittighed efterhånden. Hvor er back-up planen når noget går galt med strøm skinnerne på den centrale den af banen? Hvor svært er det at have en Køf standby hhv ved KBH og ved Østerport? Mange af dem er jo alligevel ikke i brug mere da man ikke kører med ret mange godstog længere.

Desuden. Der er 8 spor OTTE på hovedbanegården. Herregud EET spor er så blokeret, så er der 7 tilbage at bruge. som om det skulle være svært at føre de tog som skal passere KBH via 7 spor i stedet for 8.

Amatøragtigt!

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

AHJ 5203

Ingeniør

Indlæg: 51

PB  Hjemmeside

Citat:
Enig. Synes også at DSB er blevet en vittighed efterhånden. Hvor er back-up planen når noget går galt med strøm skinnerne på den centrale den af banen? Hvor svært er det at have en Køf standby hhv ved KBH og ved Østerport? Mange af dem er jo alligevel ikke i brug mere da man ikke kører med ret mange godstog længere. Desuden. Der er 8 spor OTTE på hovedbanegården. Herregud EET spor er så blokeret, så er der 7 tilbage at bruge. som om det skulle være svært at føre de tog som skal passere KBH via 7 spor i stedet for 8. Amatøragtigt!

Hvad er enligt din baggrund for at kunne konkludere at 7 spor er nok til at afvikle trafikken på KBH H?

Jeg formoder ikke at DSB syntes det er videre sjovt at have driftproblemer, Så mon ikke at de prøver at løse problemerne hurtigst mulig. Og løsningen med at have en køf på standby... ja den var nok gået i 1935 hvor der var folk nok.. men i 2008 er der nok ikke lige personale til at holde og vente på at der sker uheld på KBH H

__________________

Aalborg Hadsund Jernbane, H0, jævnstrøm, Digital.
http://aalborghadsundjernbane.blogspot.com/

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg synes nu nok også I lige skal passe på ikke at nedgøre DSB/Banedanmark, så længe I ikke kender de faktiske forhold. Det er en uskik, men desværre mere og mere udbredt at man bare kan skyde med spredehagl så længe det går ud over DSB og Banedanmark.

Arrow Spor 7 var ikke det eneste der blev spærret, også spor 8 var spærret idet toget holdt så man ikke kunne sende tog ud fra hverken spor 7 eller 8.

Arrow Det skete midt i myldretiden, hvor alle spor på København H er nødvendige for at opretholde myldretidstrafikken.

Arrow Bemandingssituationen idag, gør at så snart at nogle enkelte lokomotivførere bliver forsinket, kan de ikke nå at køre det næste tog hvilket spreder forsinkelser som ringe i vandet.

Arrow Osv osv......

Jeg havde selv fornøjelsen af at fremføre tog fra Nivå mod Kastrup, da der blev kø fra Østerport mod København H i morges. Det tog 40 minutter at køre de ca. tre kilometer, mod normalt under 7. Det er ganske logisk at det skaber store problemer for togdriften når hele Danmarks jernbanecentrum bliver reduceret med 25 % kapacitet fra det ene minut til det andet.

Husk iøvrigt at Danmarks jernbanenet er et af Europas mest udnyttede, og til daglig kører togene med en rettidighed på omkring 93 - 94 %.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

locomo-dk

Indlæg: 61

PB

"DennisTR" skrev:
Jeg synes nu nok også I lige skal passe på ikke at nedgøre DSB/Banedanmark, så længe I ikke kender de faktiske forhold. Det er en uskik, men desværre mere og mere udbredt at man bare kan skyde med spredehagl så længe det går ud over DSB og Banedanmark. Arrow Spor 7 var ikke det eneste der blev spærret, også spor 8 var spærret idet toget holdt så man ikke kunne sende tog ud fra hverken spor 7 eller 8. Arrow Det skete midt i myldretiden, hvor alle spor på København H er nødvendige for at opretholde myldretidstrafikken. Arrow Bemandingssituationen idag, gør at så snart at nogle enkelte lokomotivførere bliver forsinket, kan de ikke nå at køre det næste tog hvilket spreder forsinkelser som ringe i vandet. Arrow Osv osv......Jeg havde selv fornøjelsen af at fremføre tog fra Nivå mod Kastrup, da der blev kø fra Østerport mod København H i morges. Det tog 40 minutter at køre de ca. tre kilometer, mod normalt under 7. Det er ganske logisk at det skaber store problemer for togdriften når hele Danmarks jernbanecentrum bliver reduceret med 25 % kapacitet fra det ene minut til det andet.Husk iøvrigt at Danmarks jernbanenet er et af Europas mest udnyttede, og til daglig kører togene med en rettidighed på omkring 93 - 94 %.

Jamen, det viser jo også blot at det er helt galt med DSB og Hovedbanegården: At de ikke engang i deres vagtplaner har folk som er standby hvis ( reelt er det jo når et tog bliver forsinket ).

Desuden er det rent ud tåbeligt den måde som DSB skifter lokofører på hovedbanegården for regionaltog som først skal vende på Østerport eller Helsingør. Sådan noget blokere jo også for et spor et par ekstra minutter. S-togene gør det samme, men der er kun to spor i hver retning og slet ikke samme problemer med skift af lokoførere.

Desuden er det jo kun et fåtal af togene som idag skal vende på Hovedbanegården, de fleste skal blot køre igennem og med 4 spor i hver retning, vil der derfor fortsat være TO spor farbare i den retning hvis spor 7 og 8 er blokeret ( som tilfældet var nu, et til gennemkørende ( 1½ minuts stop ) og et til udgående tog.

Husk også på at skatteborgerne har betalt for en stor sporomlægning ved KBH de sidste par år. Derfor har vi alt mulig grund til at forlange at de penge netop viser deres værd nu i sådan et situation og at DSB så flytter tog over på andre spor, hvad sporombygningen jo netop muliggjorde.

Jeg fastholder min kritik.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.