Hej alle
Jeg er langt om længe igang med at planlægge et nyt anlæg. Det er snart to år siden jeg nedlagde mit første anlæg, som I kan se i denne tråd. Siden er der sket en hel del i mit liv, som til dels var skyld i nedlæggelsen, og som har ført en masse gode ting med sig, bla. får jeg snart mit eget rum igen Dette rum skal naturligvis indeholde min modeljernbane.
Meningen med denne tråd er at vise mine første tanker, sporplaner, byggeoplevelser osv. til inspiration for alle der måtte have interesse for at følge med i det. Den første hurtige skitse jeg lavede med en blyant på et stykke ternet papir og den indtil videre endelige sporplan har jeg vedhæftet. Når jeg skriver "den endelige" sporplan, skal det ikke forståes som om at den er færdigtegnet, snarere som om at det er her jeg er nået til, og der kommer helt sikkert ændringer inden jeg er tilfreds.
Min ide til mit kommende anlæg er et typisk epoke 3 anlæg, med en hovedstation på en enkeltsporet DSB-strækning med privatbanetilslutning. Egentligt ville jeg gerne lave stationen med en afgrening til yderligere en DSB-strækning, så jeg kunne ankomme med et MA-lyntog, dele det og køre hver del til hver sin destination. Det lader sig desværre ikke gøre med den plan jeg har på bordet til nu, der bliver simpelthen for mange spor (det er der næsten allerede), og nej, rummet lader sig ikke forstørre, og nej, jeg skifter ikke til en mindre skala Jeg har lavet den typiske fejl med at placere et alt for stort maskindepot på en så lille station, men den vil jeg have med, og jeg vil forsøge at retfærdiggøre det ved at lade en del godstog og lokalpersontog udgå her fra stationen, når jeg engang kommer så langt som at køre efter køreplan. Godstogene kan retfærdiggøres af havnebanen til højre på planen og bryggeriet nede i venstre hjørne som skal forsyne det tørstende danske folk
Jeg har indtegnet et aftageligt modul så man kan gå direkte ind i rummet uden at skulle dukke sig, men er nu altså ikke helt sikker på om jeg vil lave det sådan (jeps der er grobund for ændringer i planen). En anden ting jeg heller ikke er helt sikker på, er om jeg vil have et trinbræt på privatbanestrækningen, jeg synes det skal være der, men endnu er det ikke tegnet ind. Og savværket ved privatbanestationen bliver helt sikkert heller ikke placeret for enden af et helt lige spor.....
Næsten alle stigninger/fald foregår på skjulte spor, undtagen det sidste stykke stigning op til privatbanestationen, og ifølge mine beregninger holdes de under ca. 3%.
Opstillingsbanegårdene ligger under hovedstationen og har fire holdespor + et valgfrit gennemgående spor til vendesløjfe, så hele DSB delen af anlægget bliver et hundeben. der bliver ingen skjulte forbindelser imellem de to sløjfer/opstillingsbanegårde, da anlægget primært skal bruges til køreplanskørsel og rangering som ved forbilledet. Et af mine egne ændringsforslag går på at flytte den ene opstillingsbanegård over under privatbanestationen, og så tæt på anlægskanten som muligt, så det bliver nemmere at nå en evt. afsporet vogn på det bagerste opstillingsspor.
Der er to vinduer i rummet som begge vender ud mod haven, derfor har jeg valgt at vælge at placere mit arbejdsbord så jeg kan sidde og kigge ud når jeg sidder her.
Det er dejligt at være igang med at planlægge et nyt anlæg, så nu bliver det spændende at se hvor man ender Tak fordi I kigger med.....
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
ronnie6-6
Forsvaret
Indlæg: 208
det ser da flot ud glæder mig til at se hvordan det kommer til at se ud i virkeligheden
Hmm hvad kan man skrive?
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Flot plan; men jeg tror 100 % på, at du fortryder, IKKE at have en overgangsmulighed til højre for broen over vandet,
for på den måde har dine godstogs-spor jo ikke forbindelse med hovedsporet den vej ud af stationen.
Lad sporene fra de 2 broer løbe sammen i et sporskifte, og lad "havnebanen" udgå fra spor 5 (må det være), og så opfør en tredie bro til havnesporet. Så vil der stadig være plads til et udtræks-spor.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Hej begge, og tak for jeres kommentarer.
Ang. dit forslag Henrik. I min plan er det kun muligt at køre fra strækningssporet på begge sider af stationen til spor 1,2 og 3, så meningen er faktisk at godstog skal benytte spor 3, og derfra rangeres væk, omvendt er det meningen at afgående godstog skal rangeres til spor 3 for at afgå. Det er med vilje jeg har lavet det på den måde, da jeg gerne vil have så meget rangering som muligt, men det kan godt være at du får ret i at jeg vil fortryde det, især hvis det sætter for store begrænsninger i udnyttelsen af stationen i den daglige drift. Jeg må lige genoverveje mulighederne.
Iøvrigt er jeg i gang med en revideret plan med et par nye ideer, og der kommer sikkert flere hen ad vejen. Jeg får ikke adgang til mit nye rum før August, så jeg har lidt tid til at tænke i endnu
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Indlæg: 901
Det er dejligt at se, at du er i gang igen. Fint layout. Jeg glæder mig til at følger din opbygning.
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Som forventet ville der ske ændringer. Når man har helt til August at tegne og planlægge, ja så kan man ikke lade være :roll:
Min nye plan stammer fra en ide om at jo mere plads jeg har til hovedstationen, jo mere realistisk vil den blive. Derfor er den blevet flyttet over på den lange væg modsat døren. Havnesporet er blevet længere, og der bliver plads til et par flere virksomheder, hvilket jeg forsøger at overbevise mig selv om retfærdiggør det store maskindepot på stationen. Et problem med stationen, er placeringen af godsomlæsningen som er placeret lige op ad maskindepotet. Måske skulle jeg overveje at flytte det hen i den modsatte ende af stationen :?: Men kan jeg så nå derind pga. arbejdsbordet, det må afprøves når jeg får adgang til rummet.
Nede i det skjulte har jeg flyttet lidt rundt på opstillingsbanegårdene, så de bliver lidt længere, men det har affødt et nyt problem, for jeg forventer at sporene til opstillingsbanegårdene skal ligge ca. 20 - 30 cm. under niveauet for hovedstationen. Det giver et problem når jeg skal konstruere et aftageligt modul ved indgangsdøren, der så bliver alt for uhåndterligt. Og hvis jeg vælger ikke at lave et aftageligt modul, bliver det næsten umuligt at komme under anlægget for at komme ind, så et eller andet skal gøres anderledes med opstillingsbanegårdene. Måske skulle jeg prøve at placere dem under hinanden :idea:
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Hvis jeg var dig (det er jeg ikke), ville jeg flytte anlægget op i 12-140 cm højde, så ser man "togene" og ikke "tagene". Købe en solid træskammen på 40 com højde og brug den når du skal "nå ind over".
Lav en "spiral" i øverste venstre hjørne og lav opstilling med så mange spor som muligt nederst i tegningen. Drop sporet "rundt" og over det aftagelige modul. Det bliver du træt af.
Vil du have 2 opstillinger - placer dem over hinanden, men ørg for rigeligt frirum mellem dem. Den nederst kan jo sagtens være på højde med arbejdsbordet.
Jeg ville også droppe at føre 2 spor over det aftagelige modul og i stedet lave en flot smal bro over åbningen, efterfulgt af et sporskifte. Det ene spor ender alligevel bare i en tunnel.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Tak for dit svar.
Ja. Mine overvejelser går også allerede i retning af at flytte privatbanetilslutningen hen i den anden ende af stationen, så jeg undgår de to spor forbi døren.
Jeg arbejder videre med planen......
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Det er kun et spørgsmål om at vælge den rette stol.......
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.218
Barstol. :twisted:
MVH
Lars
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Så fik jeg arbejdet lidt videre med planen.
Synes den begynder at være tilfredsstillende for mine krav og ønsker. Samtidigt er den blevet forenklet kraftigt i det skjulte, da de skjulte strækninger er blevet minimeret. De to opstillinger er placeret præcist over hinanden med 25 cm. frihøjde. Jeg har vurderet at det må være rigeligt da de ikke er særligt brede, så der skulle ikke være problemer med at nå ind til det inderste spor på begge opstillinger.
På hovedstationen har jeg ændret privatbanetilslutningen, så den nu er placeret i den modsatte ende. Jeg er lidt i tvivl om placeringen af privatbanens remise, men jeg kan måske flytte arbejdsbordet lidt længere ud, så jeg får lidt mere plads omkring remisen. Det må komme an på en prøve. Godsomlastningen er også blevet flyttet, så der er blevet plads til et par spor for personvognsmateriellet, der udgør de små lokale persontog som udgår fra stationen. Derudover er der blevet plads til et par industrier mere på stationen, også i den lille privatbaneby.
Alle stigninger er skjulte på nær privatbanens, som holdes under 2%.
Navne på stationsbyerne er jeg også begyndt at overveje. Hovedbyen får navnet Brandlund (samme som på mit tidligere anlæg), som i virkelighedens Verden er navnet på en bydel i min fødeby. Privatbanebyen skal hedde Toftebjerg, fordi den ligger på en bakke og fordi det kort og godt er mit mellemnavn
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Dennis
Uroligt, som du får udnyttet pladsen godt : Drejeskive/remise i et hjørne, havnesporet på den ene side af døren, læssevej i det andet hjørne.
Desuden er privatbanens forløb (den kan samtidig kamuflere stederne, hvor hovedbanen forsvinder ned i undergrunden) vældig godt afstemt, specielt m.h.t. den forsigtige stigningsgrad.
3 små pip herfra :
Privatbanens blindspor forbi remisen kan du roligt føre længere ind mod stationen. Tænk på, hvor langt de arme passagerer skal traske i al slags vejr
Hvis du laver en transversal i højre side mellem havnebanen og hovedsporet, har du pludselig mulighed for overhaling (og opformering) af godstog.
Hvis du på havnesporet forbinder sporet til maskinfabrikken med havnebanen i den blinde ende vil du pludselig få omløbsmulighed samidig med, at et rangértræk til havnen, kan laves med lokomotivet bagved vognene til KFK og olielageret; men foran vogne til maskinfabrikken - d.v.s. midt i stammen.
Ellers ser det knagende godt ud
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Et par ideer:
1. Undgå broen og lav stationen om til rebroussement.
2. Udvid havnen til 2 spor, så du kan lave omløb.
3. Undgå opstillingsspor til personvogne, lav kun 1 spor til kulvogne (hvis du vil have kulpåfyldning)
4. Lad sidebanen få en forgrening midtvejs, der fører under strækningen til stationen, og over til savværket
5. Lav om i ind og udfletning i begge ender. Når man kommer med et godstog fra hovedsporet, skal man forbi perron for at komme til godsarealet. Kommer du med et langt godstog nede fra det skjulte, skal lokomotivet helt ud på havnen for at kunne bakke ind i et godsspor. Kommer du den anden vej fra (den vej jeg ville sløjfe) er der ikke plads til et langt tog på dit udtræksspor. Godset fra din sidebane skal også en tur forbi perron inden det kan blive rangeret op i et godstog.
6. Flytte den dobbelte privatbaneremise op på den lille station og evt supplere deroppe med en "köf-garage".
En totalt vild ide:
Spejlvend stationen, så godssporene kommer ud mod fronten og passagersporene ind mod væggen (så skal du heller ikke "nå ind over" stationsbygningen, når du skal nå et godstog der skal oprangeres). Udkørslen i højre side laves så den følger "nederste væg" og drejer 180 grader (under/bag remisen) og fosvinder til nederste plan. Der skal måske rangeres lidt "op" for at komme ned på havnen, og sporet til det skjulte kan måske endda træde frem ½ etage nede i forhold til godsarealet.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Jeps, har overvejet det, og vil overveje det igen.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Igen, har overvejet det
Faktisk var den allerførste plan jeg lavede (ikke offentliggjort) vendt på denne måde. Der er åbenlyse fordele ved at gøre sådan, bla. kommer man tættere på de spor man skal betjene med hånden (afkoblinger osv.), og bedre muligheder for større radier på strækningssporet ind til stationen. Desværre er det meget svært at udnytte hjørnerne på denne måde, men man får automatisk en del mere plads til bybebyggelse (i hjørnerne) end på den plan jeg har fremme for nuværende.
Der bliver helt sikkert arbejdet videre med planen (har jo stadig god tid til August).
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Lade privatbanen ende ude ved rangerarealet og have egen station der!
Det er set før (hint: AHTJ "Hammelbanen", havde kun tilslutningsspor til DSB stationen i Århus).
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Så skete der lidt igen.
Har gjort som Henho sagde med hensyn til stiksporet til maskinfabrikken, og som Moppe sagde med at vende stationen om
Generelt synes jeg at planen er blevet mere interessant og stationen nemmere at betjene ved afkobling osv. Havnebanen har fået et noget mere interessant forløb ved at det falder og løber under hovedsporet for at nå havnen. Privatbanetilslutningen er lavet så der kan køres til/fra alle togvejsspor på stationen, dog vil privatbanetog mestendels benytte blindsporet ved perron 1 (og nu skal passagererne ikke gå så langt i regnvejr
). Godstog vil benytte spor 3. Jeg har gennemgået rangerbevægelserne og valgt ikke at ændre på sporforbindelserne til/fra strækningssporet.
På privatbanestationen har jeg kopieret en detalje fra NMJK's lækre anlæg, hvor de i Tappernøje har et stikspor til en kornsilo. Stiksporet falder en del ned til kornsiloen, og det har jeg en ide om at eftergøre ved min møbelfabrik.
Undergrunden er den samme som på sidste plan, intet er ændret her.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Ja, stationen vender "rigtigt" nu, og rangering til maskinfabrikken er mere udfordrende
Men du mangler tilslutning til dine godstogs-spor. Specielt til venstre i planen, over arbejdsbordet, ser det ud til, at der er plads til en tilslutning.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
otkjaer
Indlæg: 65
Hej Dennis
Nu synes jeg at banen begynder at tage form. Jeg er ret enig med dig i dine betragtninger om at rangere et godstog ind på spor 3, før det kan få afgang. Du bliver dog nødt til at bruge havnesporet som udtræksspor, da der næsten kun er plads til en togmaskine på det modsatte udtræksspor. Det ville jeg nok overveje at gøre lidt længere.
I Toftebjerg mangler jeg et tredje omløbsspor, så det kan lade sig at lave omløb på et godstog, selv om der holder et persontog ved perron. Det afhænger dog af din trafikidé. Jeg kan godt lide sporkrydsningen ved møbelfabrikken.
Alt i alt synes jeg, det er imponerende hvad du får plads til på den givne plads.
Held og lykke med projektet
Mvh. Jan Otkjær
3-skinne H0, dansk, epoke III
Bjerringbro Modeljernbaneklub
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Tak for jeres interesse.
Ja. Det bliver bestemt også en udfordring at afvikle driften på Toftebjerg station, som den er nu, men jeg skal have gennemgået sporene og se om det bliver nødvendigt med endnu et omløbsspor. Jeg har endnu ikke koncentreret mig så meget om stationen.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
otkjaer
Indlæg: 65
Du kunne selvfølgelig også lave et blindspor til skinnebussen (spor
Mvh. Jan Otkjær
3-skinne H0, dansk, epoke III
Bjerringbro Modeljernbaneklub
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Nu har jeg indtil videre ændret på hele Privatbanedelen på Brandlund station og læssesporet på Toftebjerg station, så der kan omløbes via dette. På Brandlund station har jeg tilført et par spor på privatbanedelen, med henblik på opstilling af personvogne og lokomotiver når der ikke er brug for dem efter morgentrafikken og indtil de skal bruges i eftermiddagstrafikken.
I øjeblikket overvejer jeg om jeg skal flytte maskindepotet lidt mod venstre og få lidt mere plads omkring havnesporet, og måske placere nogle smalle huse mellem havnesporet og strækningssporet ned mod underføringen.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Hej igen alle
Nu er der kun 8 dage til vi overtager vores hus og ikke mindst, jeg får mit hobbyrum
Jeg har haft tid til at gennemgå sporplanen igen igen, og fundet frem til nogle ting jeg ikke var tilfreds med, bla. synes jeg ikke der var nok plads til landskab men for meget by. I den nye plan er der stadig meget by, men samtidigt er der blevet flere muligheder for at udfolde et hyggeligt dansk landskab.
Brandlund station er igen blevet flyttet. Det har jeg gjort da jeg ønsker at komprimere stationen, og så vidt muligt holde den væk fra vinduerne. En anden grund er at jeg gerne ville have lidt flere virksomheder i den lille men virksomme by, Toftebjerg. Her fik jeg så muligheden for at placere en lille havn i tilslutning til stationen. Strækningssporene der bugter sig afsted, er blot tegnet sådan for at fortælle at de ikke under nogen omstændigheder kommer til at ligge langs væggen, men det er dog ikke sikkert at linieføringen bliver som tegnet. Det er en ting som jeg først kan fastslå efter et pat forsøg og se det "for real".
Udover de nævnte ændringer er princippet for planen de samme som tidligere. Ja, og så er arbejdsbordet vokset lidt siden sidste plan :roll:
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Privatbanens serviseringsbygninger udvides evt. med værksted & vandtårn. For at beholde lidt privatbanenstemning på den store station anbringer du et venteskur/hus (her solgtes i mange år billetter - indtil der endelig i 30'erne blev lavet overenskomst om fuld optagelse på DSB's station) ved privatbanen. Nu er der ventesal - personalerum & toiletter. - fandtes i flere byer.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Udmærkede ideer. Tak for indlægget.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
Husk ! privatbanernes vandtårne havde mange sjove udførelser, - Hvis du vil anvende Heljans DSB - JF vandtårn bør den skæres ned til en af de lave typer!
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Det er jeg helt med på. Har ikke helt tænkt over hvilken type jeg vil anvende endnu, og da jeg flytter til Tølløse her om en lille uge, finder jeg måske på at lave noget der minder om Tølløse's remise/vandtårn. Sådan er det ikke tegnet på planen, men den er nu også mest tænkt som en hensigtserklæring uden ansvar
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Tølløse? jeg trode det var Køge. Velkommen til Vestsjælland.
Skal du så have ohj-htj til at køre på din privatbane?
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Tanken er nærliggende. ohj-htj har altid ligget mit hjerte nær, så det kan man jo godt forestille sig
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Jamen velkommen til vores nærområde ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Tak Martin
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Frankks
4100 Ringsted
Indlæg: 149
Hej Dennis.
Jeg vil bare lige høre om, hvordan det går med det nye anlæg ? og evt. foto af det tak.
Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Hej Frank
Tak for interessen
Det går ret så langsomt, men lidt er der da blevet lavet. Indtil videre har jeg bygget begge opstillingsbanegårde, og næsten trukket alle ledninger. Derudover er jeg begyndt på opbygningen af rammen til det synlige anlæg. Jeg har også ændret lidt i sporplanen og indført en skjult krydsningsstation, og pladerne til den ligger klar til at monteres.
D. 21. maj fik jeg en datter, og siden da har jeg intet lavet på anlægget, men i takt med at hun bliver ældre kan jeg mærke at der kommer lidt mere tid til mig selv, og jeg kommer nok snart igang igen.
Jeg har sørget for at tage billeder af opbygningen til nu, og det var meningen at jeg ville vise det hele frem her på sporskiftet inden fødslen, men nåede det ikke, og nu kommer det til at vente til jeg har bedre tid.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Frankks
4100 Ringsted
Indlæg: 149
Hej Dennis.
Så vil jeg da ønske dig et STORT Tillykke, med din datter.
Vedr. dit anlæg venter jeg da bare på, at du for tid, til at beskrive det hele.
God sommer.
Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Du skal også have et stort tillykke fra mig.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Tusind tak skal I have
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.218
Me too, me too!
MVH
Lars
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Også et stort tillykke herfra
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...