Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

DSB - Dennis' Små Baner - nu nedlagt..!

Hej alle

Jeg vil gerne præsentere mit anlæg som det tager sig ud efter ca. et halvt års byggearbejde. Processen er lang, og bevæger sig ganske langsom fremad. Det er mit første anlæg nogensinde, bla. fordi jeg aldrig før har haft den fornødne plads.

Jeg har anbragt mit anlæg i gæsteværelset, i en højde der gør at gæstesengen stadig kan benyttes af gæster, og her under anlægget er også mit arbejdsbord placeret, se billede.

I dette første indlæg vil jeg vise jer opstillingsbanegården, sporplanen herfor og så vil jeg vise "undergrunden" med arbejdsbord og seng osv.

Billede 1: Ja velkommen Laughing out loud

Billede 2: Dette er sporplanen over opstillingsbanegården. Den er ikke særlig stor, men dækker det behov jeg har når jeg kører køreplanskørsel. Den er dog ikke stor nok til at jeg kan have alt mit materiel på banen samtidig. Her er tre gennemgående opstillingsspor med mulighed for afkobling af lokomotiv og omløb, så lokomotivet kommer i den anden ende af toget inden dette afgår og kommer ud på anlægget igen. Der er også mulighed for at udskifte lokomotiv, da jeg har lavet tre opstillingsspor til lokomotiver. Herudover har jeg lavet tre opstillingsspor som ender i en stopbom, disse bliver brugt til vending af styrevognstog og togsæt. Til slut har jeg placeret programeringssporet lige ved siden af min ECoS, men jeg har stort set aldrig haft brug for det, da de fleste af mine enheder kan programeres på hovedsporet vha. den fremragende programmeringsmenu i ECoS. Nederst til venstre på planen ses en transversal, som gør at en del af anlægget kan køres som en rundbane, og derved forlænge køretiden ved køreplanskørsel.

Billede 3: Her ses nederste niveau færdigbygget. Jeg har foretaget enkelte ændringer i forhold til sporplanen, bla. har jeg forlænget nogle af opstillingssporene. Den blå Märklin trafo som ses på betjeningspladsen, er blevet udskiftet med ECoS, og bruges nu kun til strømforsyning af sporskiftedrevene. Senere har jeg tænkt mig også at bruge den til belysning i husene osv.

Billede 4 og 5: Her ses undergrunden, hvor mit arbejdsbord og gæsteseng er placeret. De overnattende gæster jeg har haft til dato, synes det er smadderhyggeligt at ligge her i "hulen" under anlægget Smile Jeg har også fået plads til min vitrine her under anlægget. Den er endnu ikke blevet fyldt op, men det kommer.

Næste gang fortsætter jeg med at vise jer sporplanen for øverste niveau med endestationen, savværket osv. samt billeder af endestationen, som jeg netop er begyndt sporlægning på.

2_Sporplan ikke synligt niveau

3_Opstillingsbanegården er færdig

4_Arbejdsbord og gæsteseng under anlægget

5_Vitrine under anlægget

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.471

PB  Blog  Hjemmeside

Det er specielt med sådan en "hemsebane" Laughing out loud

Hvor højt er der fra gulvet og op til banen?

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Kan især godt lide billed 4, med hulet til hovedet lige over stolen....

Et rigtigt multi rum du har fået lavet Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Stefan

Indlæg: 78

PB

Det ser rigtig godt ud Dennis... og smart fundet på. Håber at vi snart ser meget mere.

__________________

Hilsen
Stefan
Tog på hjernen, ikke støv Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
Hvor højt er der fra gulvet og op til banen?
Fra gulvet og op til rammen er der 135 cm, og det er meget passende når jeg sidder ved arbejdsbordet. Der skal iøvrigt ikke herske nogen tvivl om at jeg hellere ville have et større rum, så jeg kunne få anlægget ned i en lidt mere passende højde, men som forholdende er nu, er jeg godt tilfreds.
"peter e" skrev:
Kan især godt lide billed 4, med hulet til hovedet lige over stolen....

Jeps, og det gør at jeg kan strække mig, efter lang tid ved bordet, uden at skulle forlade pladsen Laughing out loud men det var nu lidt et tilfælde at hullet blev placeret lige over stolen Laughing out loud

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Fra gulvet og op til rammen er der 135 cm, og det er meget passende når jeg sidder ved arbejdsbordet. Der skal iøvrigt ikke herske nogen tvivl om at jeg hellere ville have et større rum, så jeg kunne få anlægget ned i en lidt mere passende højde

Nej da og for guds skyld, ikke ned Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Jeg ville ønske mit anlæg, kunne stå i sådan en højde, men det vil koster en meter i længde, grundet skråvægge Crying

Jeg syntes nå anlæget stå højt, ser man toget mere naturligt, og ikke fra fulge højde Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"peter e" skrev:
Jeg syntes nå anlæget stå højt, ser man toget mere naturligt, og ikke fra fulge højde Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Helt sikkert, men jeg skal altid stå op for at betragte mit anlæg, ikke engang en barstol kan løfte mig på min popo, op i en højde der gør at jeg kan se over anlægspladen (vil jeg tro), og det er en smule trættende i det lange løb. En anden ting ved høje anlæg, er at man ikke kan lave dem særligt dybe, da det ellers bliver mere end svært at nå helt ind over det (har jeg fundet ud af :oops: ) Jeg har heldigvis en skammel, som jeg bruger ved uregelmæssigheder, og tro mig, det er stadig nemmere at genoprette trafikken på min egen lille bane, end det er når jeg er på job Laughing out loud

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
og tro mig, det er stadig nemmere at genoprette trafikken på min egen lille bane, end det er når jeg er på job

Ja du ville nok glo lidt, om en kæmpe hånd, kom og flyttede dit tog på jobbet, om du holdte i vejen Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Så er det tid til at kigge lidt på min endestation.

Billede 1: Sporplanen som den ser ud på papir, tegnet i hånden. Mit rum er ikke særligt stort, kun ca. 2x3 meter, så pladsen er yderst begrænset. Jeg havde dog visse betingelser for sporplanen, bla. mulighed for køreplanskørsel, gode rangermuligheder, rundbane til indkøring af materiel og evt. forlængelse af køretid ifm. køreplanskørsel (transversalen til rundbanen ses på sporplanen i første indlæg), dampdepotområde, bryggeri, savværk. Derudover skulle der være god plads til opstilling af vogne og en stor godsplads til omlæsning af gods bla. ved pakhus eller læssevej. Med alt dette in mente udformede jeg planen som ses på billede 1.

Billede 2 og 3: Indtil videre har jeg fået lagt spor 1-4. Spor 1-3 er spor for ankommende og afgående tog, mens spor 4 er spor for godstog. Sporet hvorpå Mh'en henstår på billedet, skal med tiden gå til drejeskiven og til diverse opstillingsspor som ses på sporplanen. Den røde B-vogn holder inde på det område som med tiden skal blive til godspladsen.

Billede 4: Her ses alle sporskifter til ind/udkørsel til spor 1-4, samt sporskifterne ud til udtrækssporet.

Billede 5: For enden af udtrækssporet holder gode gamle Marilyn. I baggrunden ses savværket, som jeg omtaler i næste omgang. Ved sporet i nederste niveau foran savværket, kan lige anes at jeg er igang med at anlægge et lille trinbræt. I køreplanen skal dette trinbræt betjenes af Mo-Cps.

I næste omgang beskriver jeg som sagt opbygningen af savværksområdet, som dog endnu langt fra er færdiganlagt.

6_Sporplan synligt niveau

7_Spor 1-4 på Brandlund station er anlagt

8_Indkørslen til Brandlund

9_Sporskifter på Brandlund station

10_Udtrækssporet på Brandlund station med Toftebjerg bakker og savværket i baggrunden

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Det ser rigtigt godt ud Dennis, især dine store radiuser, og slanke sporskift..

Jeg ser du bruger myggenet, til bakker osv.. i stål udgaven, kan give dig et lille fif, køb det i plastik og spar en masse besvær, med rifter osv.. prisen for dette er 140 kr for 4 m2

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 581

PB  Hjemmeside

Det ser spændende ud. Jeg også tilslutte mig, at de slanke sporskifter ser meget bedre ud end de meget "startsæt"-agtige skarpe skifter man ofte ser.

Ang. det sidste billede: Har du tænkt på at indbygge overhøjde i kurven, f.eks. med et stykke ståltråd under den yderste skinne? Det ville se brandgodt ud. Som det ser ud på billedet læner stakkels Marilyn sig nærmest til den forkerte side. Smile

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Besøg http://mj-blog.dk
Anmeldelser, nyheder og byggerapporter om modeltog

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spanien

Indlæg: 889

PB  Hjemmeside

Hej Dennis,

Fine svungne linjer! Det bliver helt klart et flot anlaeg.

-Dog forstaar jeg ikke hvorfor du ikke inkluderer en vendesloejfe i nederste niveau?! -Som det er nu, er det ikke nemt at vende hele togstammer rundt.

Okay, jeg HAR forstaaet at du er interesseret i koereplan operation, men alligevel; det ville vaere forholdsvis nemt at lave, og det kan da ikke vaere vaerre end IKKE at have det? Wink

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Hej alle.

Tak for jeres kommentarer, roser og forslag Smile

"peter e" skrev:
Jeg ser du bruger myggenet, til bakker osv.. i stål udgaven, kan give dig et lille fif, køb det i plastik og spar en masse besvær, med rifter osv.. prisen for dette er 140 kr for 4 m2
Bare rolig Peter, det er faktisk myggenet i plastik, så jeg skærer ikke fingrene Smile
"Occam" skrev:
Ang. det sidste billede: Har du tænkt på at indbygge overhøjde i kurven, f.eks. med et stykke ståltråd under den yderste skinne? Det ville se brandgodt ud. Som det ser ud på billedet læner stakkels Marilyn sig nærmest til den forkerte side.
Fordi Marilyn nærmest vælter på billedet, skyldes simpelthen vidvinklen på mit kamera (billigt objektiv) og jeg har glemt i skyndingen at rette det op. Samtidig kan jeg nævne at jeg allerede har monteret overhøjde i alle kurver på strækningen, se billede herunder Laughing out loud Jeg har bare brugt noget billigt reb/snor på ca. 2 mm. tykkelse, som jeg har klatlimet på plads, hvilket også fremgår af billedet.
"hxmiesa" skrev:
-Dog forstaar jeg ikke hvorfor du ikke inkluderer en vendesloejfe i nederste niveau?! -Som det er nu, er det ikke nemt at vende hele togstammer rundt.Okay, jeg HAR forstaaet at du er interesseret i koereplan operation, men alligevel; det ville vaere forholdsvis nemt at lave, og det kan da ikke vaere vaerre end IKKE at have det? Wink

Det har været igennem mine tanker at lave en vendesløjfe, men det er simpelthen ikke lykkedes mig, pga. den meget begrænsede plads, hvis jeg skal have en ikke alt for skarp kurve i sløjfen. Jeg har planlagt alle skjulte strækninger med minimum 42 cm radius og større pga. damplokomotiverne, især fra Heljan. Desuden får jeg med den nuværende plan en mere realistisk afvikling af driften, da man jo sjældent ser et helt godstog blive vendt med lokomotiv og vogne Wink Men du har helt ret i at det er en noget omstændelig affære at vende togene når jeg ikke kører efter køreplan, og jeg ville også have indbygget en vendesløjfe hvis pladsen havde været til rådighed.

Overhøjde i kurver

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Stefan

Indlæg: 78

PB

Hej Dennis

det ser rigtig godt ud. Det er dejligt du kommer med mange billeder. Hvad er det for nogle hvide klatter der er ved siden eller lige under din skinner? eller skal jeg have briller Laughing out loud

__________________

Hilsen
Stefan
Tog på hjernen, ikke støv Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Stefan" skrev:
Hvad er det for nogle hvide klatter der er ved siden eller lige under din skinner? eller skal jeg have briller Laughing out loud

Du behøver ikke briller Cool Det er limen der holder snoren, som giver sporet overhøjde i kurver, på plads. Er ikke sikker på jeg behøvede at lime snoren mellem hver tredje svelle, men jeg er i hvert fald sikker på den bliver liggende Laughing out loud

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Denne gang vil jeg vise jer lidt fra opbygningen omkring savværket. Herefter har I set hvor langt jeg er nået til nu, så opdateringerne vil nok være sjældnere i fremtiden, når der altså er sket nyt på min bane.

Billede 1: Her ses til højre styroporplader hvorpå savværket placeres, og til venstre opbygningen med myggenet (i plastic, Peter Wink ).

Billede 2: Her er jeg så kommet lidt videre med opbygningen og har fået påført PolyFilla som fundament for landskabet.

Billede 3: Så er der blevet pyntet med lidt grus og græs osv. Beplantningen er langtfra færdiggjort, da savværket skal ligge midt i en stor skov, så der mangler i hvert fald lidt træer Smile I forgrunden ses hovedsporet, som stadig mangler lidt ballastering. Imellem svellerne vil jeg ligge ballasten uden lim, til gengæld limer jeg skuldrene.

Billede 4: Der mangler stadig grus omkring det lille træmagasin, så det ikke ser ud til at være placeret ovenpå gruset Wink Bemærk iøvrigt stopbommen (Märklin nr. 7391) som jeg har malet mat grå, så den ikke ser for tysk ud.

Billede 5: Her ses dagens godstog fremført af Mz 1402. Kurven er lagt med 2 mm. overhøjde og 120 cm. radius. I baggrunden ses forstadierne til en vejbro. Vejen fortsætter under den anden bane som bæres på en lille bro, for derefter at køre ind i en lille landsby i hjørnet bag kurven. Mere herom når jeg engang når så langt.

11_opbygning af savværksområde

12_Opbygning af savværksområde

13_Mh med vogne til savværket

14_Mh med vogne til savværket

15_Mz 1402 med godstog

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spanien

Indlæg: 889

PB  Hjemmeside

Flot arbejde Dennis! Tak for billederne!

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
og til venstre opbygningen med myggenet (i plastic, Peter ).
Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Det ser rigtigt godt ud Dennis

Shock Det grus du bruger på billed 14_Mh med vogne til savværket.jpg hvad mærke er det fra, og evt. vare nr.. det har lige den farve jeg søger Shock

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alexander

Indlæg: 282

PB  Hjemmeside

Rigtig flot! Gode billeder Smile

________________

Med Venlig Hilsen

Alexander

__________________

Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Hej alle.

Tak for roserne, det er dejligt Laughing out loud

"peter e" skrev:
Det grus du bruger på billed 14_Mh med vogne til savværket.jpg hvad mærke er det fra, og evt. vare nr.. det har lige den farve jeg søger

Jeg har desværre ikke posen længere Peter, og jeg har glemt fabrikatet. Jeg købte det hos Trinbrættet i Vejle, skal nok huske at kigge efter det næste gang jeg kommer til Vejle (om en måneds tid :? ).

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Stefan

Indlæg: 78

PB

Rigtig flot Dennis. Du er også nået et godt stykke vej allerede nu.

__________________

Hilsen
Stefan
Tog på hjernen, ikke støv Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg har fået lavet en smule på stationen, her i weekenden.

Billede 1-2: Her har jeg limet en 2 mm. snor fast langs sporet. Snoren skal bruges som skulder på ballasten. Ganske vist er der ikke plads til ret meget ballast mellem sporene og perronen, men snoren gavner idet den også skal holde ballasten på plads mellem svellerne, som jeg har tænkt mig at ligge løst.

Billede 3: Perronerne ligger her klar til indbygning på stationen. Jeg har malet overfladen med mørkegrå maling for at illudere asfalt, og siderne har jeg malet med en lysere grå nuance. Det er måske ikke den mest detaljere måde at lave perron på, men det er godt nok til mig Cool

Billede 4: Vil være sikker på at perronerne bliver liggende, når mine tog buldrer ind på stationen Laughing out loud

Billede 5: Sådan ser stationen så ud nu. Husene er nogle gamle Heljan huse jeg fandt i mine gemmer, og som ligeså godt kan benyttes på anlægget, så længe de ikke står i vejen Wink

16_Skuldrene er limet på plads

17_Skuldrene er blevet malet

18_Perroner klar til indbygning

19_Perroner limes fast

20_Brandlund station perron 2

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Det ser fint ud dennis, men jeg syntes dog alligevel, det er synd, du ikke brugt bare 5 minutter mere på perronen, og lavet et lille udhæng, samt satte en brun streng for hver anden cm. til den gammel rustene jernbane skinne, der holder perronens sidder sammen

Godt nok et lidt dårligt billed, men det giver en ide, om hvad jeg mener

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Hej Peter

Tak for kritikken og ideerne. Udhænget som du nævner, har jeg udeladt med vilje fordi der langtfra på alle perroner er udhæng, og fordi min fødebys perron (Brande) ikke har udhæng. Til gengæld har du fuldstændig ret i at jeg burde have lavet en immitation af skinnestrengen der holder perronforkanten, men det er for sent nu. Heldigvis er jeg alligevel tilfreds med resultatet Smile

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Så er jeg langt om længe nået lidt videre med Dennis' Små Baner Laughing out loud

Billede 1: Jeg har arbejdet en del med at finde frem til en ny måde at lave min opstillingsbanegård, og denne er nu gennemført. Ændringen består i at indføre en sløjfe så togene kan vendes uden at skifte køreretning, dette vil jeg ganske vidst ikke benytte mig af under køreplanskørsel, men under fremvisning af banen osv. En anden ændring, er at jeg har brugt C-skinner på selve opstillingssporene og de tilhørende sporskifter. Det er første gang jeg benytter C-skinner, og synes det er passende at afprøve dem her på min opstillingsbanegård. Jeg er godt tilfreds med C-skinnerne, især de elektriske drev virker bedre end tilsvarende til K-skinner. Til gengæld må jeg sige at C-skinnerne støjer væsentligt mere end K-skinner, også selvom hele min bane ligger på 2 mm. korkunderlag :?

Billede 2: Her ses sløjfen. Man kan se at den tager lidt af hullet, og dette er et kompromis jeg må leve med, heldigvis fungerer det stadig fint for mig. Naturligvis hænger sporene ikke længere frit i luften Wink

Billede 3: Beklager kvaliteten af dette billede :oops: Blot for at vise mine første C-skinner. Siden billedet er blevet taget, har jeg gennemført et større ledningsarbejde......

Billede 4: Min nye midlertidige FC. Abstraher venligst fra ledningerne Wink Fra venstre ECoS, dernæst drejeskivestyringen fra Roco monteret på min midlertidige sportavle som styrer sporskifter på hovedstationen og opstillingsbanegården.

21_Ny opstillingsbanegård

22_Ny sløjfe indføres

23_Ny opstillingsbanegård med C-skinner

24_Komandopost

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Også på Brandlund station er der sket en smule. Jeg har bla. fået monteret min nye Roco 22 m. drejeskive, og den virker glimrende Laughing out loud

Billede 1: Her ses stationen fra maskindepotenden. Der bliver plads til 6 spor i en rundremise, når jeg får den samlet. Derudover får jeg to pladser i remisen til højre i billedet. Sporet hvor MO+CPS holder bliver afkortet en smule og skal herefter agere kulspor.

Billede 2: Her ses stationen fra indkørselsenden. Til venstre ses to korte spor med tjenestevogne på. De er alle fra Hobby Trade, og endnu mangler en enkelt som gerne skulle komme inden for en overskuelig periode. Sporet til højre herfor, går til Bryggeriet, men det er endnu ikke bygget. Dette arbejde begynder jeg snart med. Til højre udenfor billedet har jeg tænkt mig at anlægge godsplads med læssevej, læsserampe og pakhus, men dette arbejde ligger nok lidt længere ude i fremtiden. Stiksporet øverst til højre er postsporet, det ender præcis for enden af den kommende perron, og her tænkes posthuset at ligge til sin tid.

Hmmm, jeg har vist stadig meget at lave, så jeg må hellere smutte ind og komme igang Shock

Tak fordi I kigger med Laughing out loud

25_Brandlund station med drejeskiven i forgrunden

26_Brandlund station tager form

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spanien

Indlæg: 889

PB  Hjemmeside

Genialt med det kryds i undergrunden!!! Cool

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Det ser rigtigt godt ud Dennis, men hvorfor er du gået over til C skinner i undergrunden, den var jo fyldt af K skinner før hen Shock

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"hxmiesa" skrev:
Genialt med det kryds i undergrunden!!! Cool
Tak Henrik. Det tog også ret lang tid at få det hele til at passe sammen i Wintrack.
Citat:
hvorfor er du gået over til C skinner i undergrunden, den var jo fyldt af K skinner før hen

Simpelthen fordi jeg ville prøve at bygge lidt med C-skinner, og da jeg alligevel skulle ombygge min opstillingsbanegård, var det jo nærliggende at afprøve dem her. Iøvrigt har jeg ikke fået en masse K-sporskifter til overs, for de har fundet plads på min station Laughing out loud

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Hej alle.

Vil bare lige vise at tiden aldrig står stille på Dennis' Små Baner, for trods det gode vejr er der alligevel sket enkelte ting på banen Laughing out loud

Jeg har bygget en sekssporet remise fra Faller, og billederne viser prøveopstillingen af denne på mit anlæg (se venligst bort fra at taget sidder lidt skævt på billederne). Til højre for drejeskiven på billede 1 og 2 har jeg tænkt mig at lægge kulgården (engang). På billede 4 og 5 kan I også se den tosporede remise, som ligeledes her er prøveopstillet. Alt i alt får jeg plads til 8 maskiner på mit lille depot Tongue Heljan har vist tænkt sig at udsende et vandtårn på et tidspunkt og dette har jeg tænkt mig at placere modsat kulgården, altså på den anden side af drejeskiven.

Nu kan jeg langt om længe begynde landskabet omkring mit depotområde, men da det jo er første gang jeg bygger anlæg, er landskabsopbygningen noget af det som går langsomst :roll:

27_Remisen prøveopstilles

28_Remisen prøveopstilles

29_Remisen prøveopstilles

30_Remisen prøveopstilles

31_Remisen prøveopstilles

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.045

PB  Blog

Flot ... jeg kan godt lide din station. I øvrigt har du placeret remiserne nogenlunde som de lå i Slagelse (min fødeby). Du kan evt. nå at eftergøre den noget underlige sporføring.

Ringremisen lå i den fjerne ende af drejeskiven, mens den tosporede remise lå der hvor de to paralelle spor slutter. Det betød at en maskine skulle ind i den ene remiseplads i den tosporede remise for at komme til drejeskiven.

Refærdigvis skal det siges, at der tidligere var et stikspor direkte ind på drejeskiven (ifølge en sporplan i "Toget går via Dalmose").

MVH:Per

SlagelseDrejeskive

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

plutoodie

Indlæg: 116

PB

Flot!

__________________

HHJJ
Bo Jensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
Flot ... jeg kan godt lide din station. I øvrigt har du placeret remiserne nogenlunde som de lå i Slagelse (min fødeby). Du kan evt. nå at eftergøre den noget underlige sporføring.Ringremisen lå i den fjerne ende af drejeskiven, mens den tosporede remise lå der hvor de to paralelle spor slutter. Det betød at en maskine skulle ind i den ene remiseplads i den tosporede remise for at komme til drejeskiven.Refærdigvis skal det siges, at der tidligere var et stikspor direkte ind på drejeskiven (ifølge en sporplan i "Toget går via Dalmose").

Tak for roserne begge to Laughing out loud

Ja det må siges at være en noget underlig sporføring, som jeg ikke har overvejet, hvilket jeg nok heller ikke fremover vil Wink Den kunne nok give en del sjove rangeringer, men mon man ikke også på et tidspunkt bliver træt af denne evindelige rangering, jeg mener alting bliver jo rutine på et tidspunkt.

Jeg ser frem til at kunne vise mere når alle spor er på plads og jeg er kommet igang med landskabet omkring depotet Smile

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Det ser godt ud Dennis, glæder mig til at følge den sidste opbygning af remise området, et sted jeg finde ekstra spændene Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

MY1146

Studerende

Indlæg: 56

PB

Hej

Har nu fulgt din opbyning af dit anlæg længe, men ikke kommet med noget indlæg. Nu synes jeg tiden er inde til at sige, et ord på 4 bogstaver : FLOT Wink

Kan godt lide din lille endestation. Og god måde du vil indrette den på!

__________________

MVH.
Kristian Koldsøe

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Har med stor interesse fulgt med i serien om opbygningen af dit anlæg. Det er vildt imponerende hvor meget du har fået ind på så lidt plads, det er et meget funktionelt anlæg. Har selv lignende overvejelser i gang, regner med at få omtrent noget lignende det samme i plads. Flot brug af K-skinner og af de slanke skifter. Har fået anbefalet af en bekendt i klubben (der har et stort anlæg), at bruge de slanke K-skifter, de giver nemlig ikke problemer. Mht. kurver, bør man ganske rigtigt undgå de mest skarpe aht. Heljans dampmaskiner. Og det kan altså godt lade sig gøre, som det tydeligt ses på din sporplan. Er i hvert fald blevet mere rolig nu mht. plads til et anlæg, for udmiddelbart tror man jo at de slanke skifter kræver en hulens bunke plads. Men det kan altså godt lade sig gøre i et mindre rum.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Tak skal I have Laughing out loud Det er altid dejligt når andre roser ens arbejde.

Desværre har anlægget ligget lidt stille her på det seneste, der har simpelthen været for lidt tid til at dyrke hobbyen. Men mon jeg ikke snart kommer lidt videre, og så kommer der naturligvis en opdatering Smile

Ang. slanke sporskifter, er jeg sikker på at næsten alle her på sporskiftet vil anbefale brug af disse. Køreegenskaberne er bedre, men også det visuelle indtryk er mange gange bedre, især når man betragter et persontog med lange B-vogne klare kurver og skifter uden at hænge halvvejs ude over ballasten. Til gengæld kræver de store radier naturligvis en del snedigere planlægning end hvis man brugte skarpe kurver osv.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 581

PB  Hjemmeside

Hej Dennis

Jeg vil også istemme koret og sige at det ser virkelig lovende ud.

Jeg har som en overspringshandling på arbejdet siddet og gransket din stationssporplan, og har lagt mærke til noget, som måske er utilsigtet.

Det lange stikspor (spor 11?) virker meget realistisk, men hvis jeg var dig ville jeg ændre sporskifternes placering ved forbindelsen til udkørselssporet. Som de ligger nu er der slet ikke udkørsel fra spor 5-8, men det er måske meningen? Lige nu er det kun spor 4 der kan bruges til oprangering af godstog, og det kunne måske være sjovt med et spor mere til det? Desuden er der ikke udkørsel fra remisen hvis f.eks. et lokomotiv skal alene til savværket efter vogne.

Endelig betyder det at din godstogslængde kun kan være den samme som perronlængden, da et godstog i spor 4 jo skal kunne passere sporskiftet til spor 3 for at komme ud på strækningen. Hvis du kunne bruge spor 5 til godstogsoprangering, ville du få plads til et par godsvogne mere....

Men måske er det at effektivisere stationen for meget, der skal jo også gerne være plads til rangering. Eller hvad?

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Besøg http://mj-blog.dk
Anmeldelser, nyheder og byggerapporter om modeltog

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Occam" skrev:
Jeg vil også istemme koret og sige at det ser virkelig lovende ud......der skal jo også gerne være plads til rangering. Eller hvad?

Tak for rosen Laughing out loud

Og tak fordi du har studeret min sporplan og kommet med gode forslag. Men, der er mening med "galskaben" Wink Der skal nemlig være plads til rangering, som du skriver.

Alle sporskifter på planen har en grund til at ligge som de gør. Jeg vil gerne forsøge at argumentere for mine ideer med min plan:

Arrow Spor 1-3 er for ankommende og afgående persontog. Perronlængden svarer til max et lokomotiv og tre lange personvogne.

Arrow Spor 4 er for ankommende og afgående godstog. Toglængden her er den samme som for persontogene, idet der ikke er plads til længere tog på opstillingsbanegården.

Dette vil sige at spor 1-4 er togvejsspor og ingen andre spor på denne plan vil kunne modtage og afsende tog, men kun rangertog.

Arrow Spor 5-7 er personvognsdepotet. Disse spor bliver ikke nær så lange som på planen, da remisen kommer til at fylde noget mere end på tegningen.

Arrow Spor 8 er kulgården og spor 9 er maskinsporet. Byens bryggeri ligger ved spor 10, og udtrækket foretages ad spor 11.

Arrow Godspladsen udgøres af spor 12-14, hvor der er adgang til læssevej, læsserampe, posthus og pakhus.

Indkørslen til stationen er indrettet således at man ikke ved en fejl kan køre direkte ind på personvognsdepotet eller direkte i drejeskivegraven. Ligeledes kan man heller ikke køre direkte ind på godspladsen eller posthuset. Med andre ord, der er kun adgang for indkørende tog til spor 1-4. Udkørslen er ikke helt så idiotsikker, da der ved en fejl kan stilles spor ind til godspladsen, men dette kan ikke undgåes på den lille plads jeg har til rådighed.

Derudover er planen tænkt som "så meget rangering som muligt", og det synes jeg jeg har opnået med denne plan. Personvognene hentes af F eller MH feks. i spor 6 og trækkes ud i 11, og derefter skubbes til afgangssporet. Rangermaskinen kobles fra, og rangerer væk, evt. ind på godspladsen, hvor der er plads til den, mens maskinen til toget køres fra depotet via spor 9 til spor 11, og herefter til stammen i afg.sporet. Et godstog sammensættes af vognene fra spor 12-14, og trækkes til spor 11, for at anbringes i spor 4. Her kan løbes om og rangermaskinen køres væk eller henter vogne på bryggeriet via (igen) spor 11. Sådan foregår betjeningen af stationen, og det synes jeg er en yderst spændende måde at drive min bane på, især når jeg kører efter køreplan Laughing out loud

Håber dette gav et lille indblik i ideerne bag planen, som kan kortes ned til "rangering og realisme" Tongue

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

En lille opdatering.

Der er desværre endnu ikke vokset landskab frem omkring lokomotivdepotet, men lidt er der da sket alligevel, og det er det denne opdatering handler om Smile

Jeg har fået drejeskiven placeret på sin blivende plads. Der er kommet strøm på alle spor omkring drejeskiven. Jeg har placeret remisen på sin blivende plads. Kulgården er prøveplaceret på billederne, og jeg tror jeg har fundet dens blivende plads.

Ang. drejeskiven og strøm. Drejeskiven er Roco's 22 m. drejeskive. En udmærket konstruktion som virker upåklageligt, men der er visse ting man skal være opmærksom på ved installationen :!: Jeg kører som bekendt digitalt på min bane, og jeg vil gerne kunne have lys eller lyd på et lokomotiv i remisen, uden at broen står til lokomotivets spor, men drejeskiven er konstrueret så der kun er strøm til de spor som broen står til. Her kommer problemet Arrow Det er [u]meget[/u] vigtigt at man ikke bare monterer ledninger til sporene omkring drejeskiven :!: Man er nødt til at isolere sporene fuldstændigt fra drejeskiven, ved 2-skinnedrift gælder det begge spor og ved 3-skinne gælder det begge spor og midterleder. Denne regel gælder [u]alle[/u] spor omkring drejeskiven, også tilkørselspor osv. Hvis man ikke isolerere sporene og tilfører ledninger er der risiko for at man brænder nogle små fjedre i broen af :!: Dette har jeg fået at vide hos Togcenter Gentofte.

Som I kan se af billederne har jeg malet korken mørk brun, så der er klart til at blive sået græs, plantet træer og lagt grus Smile I kan også se min nye kulgård/kulbænk med Tonny's kul i (og tak for det Tonny). Ved kulgården holder en PB vogn med en ladning kul til depotet, da man snart løber tør (der bliver kørt rigtigt meget med damp her Laughing out loud )

Derudover har jeg lagt et billede op som viser at jeg har fået placeret bryggeriet på sin blivende plads. Endnu mangler jeg at bore hul til ledningerne der forsyner bygningen med lys. Foran bryggeriet ligger afdelingen for tjenestevogne, og der er ved at være godt fyldt op. Bagerst ligger godspladsen, som jeg endnu ikke er begyndt at arbejde på. Jeg har i ovenstående indlæg redegjort for hvad de forskellige spor skal bruges til, og på billedet kan I se hvordan de nu kommer til at ligge.

Det var alt for denne gang. Selvom det går langsomt men dog sikkert fremad, håber jeg I stadig følger med på min bane Laughing out loud

32_Lokomotivdepotet

33_Lokomotivdepotet

34_Indkørslen til lokomotivdepotet

35_Kulgården

36_Godspladsen - bryggeriet - tjenestevogne

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"DennisTR" skrev:
Det var alt for denne gang. Selvom det går langsomt men dog sikkert fremad, håber jeg I stadig følger med på min bane Laughing out loud

Ja selvfølgelig følger vi med hos "DSB" Laughing out loud

Ret interessant det med Roco drejeskiven, overvejer også selv at skaffe en, da det er den der bedst ligner en dansk drejeskive i øjeblikket. Rart at vide at det godt kan fungere Laughing out loud

Nu håber jeg bare at den på sigt vil passe sammen med Kibris store remise der minder meget om Struer/Viborg :? Men ellers er der nok råd for det.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Som altid Dennis, meget flot arbejde, som man bare misunder at have hos sig selv Smile

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Arne

Indlæg: 258

PB  Hjemmeside

Virkeligt flot arbejde Dennis!

...kører DSB så til tiden her? Wink

"Killerp" skrev:
Som altid Dennis, meget flot arbejde, som man bare misunder at have hos sig selv Smile

Virkeligt flot arbejde Dennis har udført her. Men dit eget arbejde på Falsterbanen er også noget man kan råbe hurra for. Det arbejde har du da også gjort meget flot, synes jeg i hvert fald. Jeg kan kun rose jer begge to's anlæg. Smile

Mit eget er jo mest et tog/rode-anlæg, og ikke meget landskab... Wink

- men for mig er det også sporne/togene der er det vigtigeste.. Wink

__________________

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Tak for roserne Laughing out loud Desværre går det bare lidt langsomt på banen, men sådan er forholdende desværre i øjeblikket :oops:

Kan se jeg har glemt at skrive at I ikke skal se for meget på stopbommene, da de endnu ikke er blevet malet grå. Kan ikke lide "tyskerfarver" på min DSB bane Laughing out loud

Og ja, DSB kører til tiden på min bane. Dette anlæg forestiller jo tiden fra før DSB blev ramt af Banedanmarks varme skinner Laughing out loud

PS: KillerPeter, du har intet at være misundelig over. Jeg misunder til gengæld dit anlæg og hastigheden på frembringelsen Smile

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
PS: KillerPeter, du har intet at være misundelig over. Jeg misunder til gengæld dit anlæg og hastigheden på frembringelsen

Takker... Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Det er din sans for de "små" detajler jeg misunder, dog jeg få dem med, hen ad vejen...

Men din måde at planlægge tingene på kan jeg godt lide, jeg lader det ligesom være op til mit humør den dag jeg bygger, og intet er på forhånd planlagt om hvor det skal stå osv... Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.665

PB

"Skovsøekspressen" skrev:
Ret interessant det med Roco drejeskiven, overvejer også selv at skaffe en, da det er den der bedst ligner en dansk drejeskive i øjeblikket. Rart at vide at det godt kan fungere Laughing out loud Nu håber jeg bare at den på sigt vil passe sammen med Kibris store remise der minder meget om Struer/Viborg :? Men ellers er der nok råd for det.

Hvis du kan vente til sidst på efteråret, eller der omkring, kommer der en rigtig 20m drejeskive fra Epokemodeller. Så behøver skiven ikke længere blot at ligne en dansk drejeskive Wink

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

Sad

Dennis' Små Baner nedlægges hermed

Crying

Det er med tungt hjerte at jeg hermed må meddele at Dennis' Små Baner nedlægges. Jeg har arbejdet på banen siden april 2006 og frem til nu. De sidste kørsler på banen udføres imorgen, uden nogen form for festivitas.

Årsagen til nedlæggelsen, er at ejerne (jeg) ønsker at sælge jorden (lejligheden) og flytte. Dennis' Små Baner vil genopstå en gang ude i fremtiden. Desværre kan ingen tidshorisont loves.

Jeg vil gerne takke alle ligesindede, for at have fulgt med i opbygningen, og ikke mindst for at have kommet med opmuntrende indslag og gode ændringsforslag. Til sidst vil jeg herfra takke af med at bringe nogle billeder af anlægget som det endte med at se ud, inden nedlæggelsen.

37_Oversigt

38_Oversigt

39_Depotet

40_Depotet

41_Spor

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

....og lidt flere billeder.

Tak fordi I kiggede med.

Farvel og tak til Dennis' Små Baner :!:

42_Broerne

43_Broerne

44_Trinbrættet

45_Styring

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Techek

Jelling

Indlæg: 881

PB

Hvor er jeg imponeret! Du har i sandhed skabt et lille vidunder på begrænset plads med både køre-, rangér- og opvisnings-muligheder.

Selv kunne jeg godt tænke mig at lave en rundbane i to etager langs væggene i mit arbejdsværelse der er ca. 3x4 m og synes der er en vis begrænsning i det. Så jeg kan kun tage hatten af for dit arbejde, flotte resultat og inspirerende layout.

Flot lavet Dennis!

__________________

[ Billeder på Flickr | Märklin M-skinne på gulvtæppet med ungerne | Modul-glad | Ordekvibrilistisk elitesoldat ]

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 581

PB  Hjemmeside

Hej Dennis

Det er jeg ked af at høre, for det var spændende at følge opbygningen og dine overvejelser.

Men enhver afslutning rummer jo også kimen til en ny begyndelse, så jeg glæder mig til DSB 2... Smile

Tak for billederne fra den næstsidste driftsdag.

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Besøg http://mj-blog.dk
Anmeldelser, nyheder og byggerapporter om modeltog

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.045

PB  Blog

Kedeligt at høre Dennis ... du nåede langt med et meget stemningsfyldt anlæg. Forhåbenligt betyder din relokation, at du får endnu mere plads til en ny bane.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.