HejNogen der ved hvor D825 og D826 befinder sig og hvad status og planer der er for dem. Kan se DJK ejer dem men intet om hvor de står?mvhJan
D825 holder i Hvalsø og skal muligvis snart flyttes til Marstal. Der er mig bekendt ingen planer for maskinen da der ikke pt. er et arbejdshold ledigt til et genopbygningsprojekt.
Det er D826, der er i Hvalsø (og skal til Marslev - Der har aldrig været jernbane i Marstal )D825 holder i Holstebro.Der er vist ingen planer om at sætte dem i stand desværre.
Ja, selvfølgelig Marslev ... ups.
Jeg var ellers ret sikker på at det er D825 der står i Hvalsø. Jeg må lige forbi i morgen og besigtige lokaliteten.
mht. den som står i holstebro - står den så den er til at se eller er den gemt af vejen såfremt jeg skulle komme forbi ?
D 825 står i Holstebro, og jeg mener at den står i remisen, det var i hvert fald der vi satte den for en del år siden efterhånden. Før den blev flyttet, stod den i Ikast, hvor vi desværre ikke havde tid til at arbejde på den. Jeg tror ikke pt. at der er planer for den.
Det er D826, der er i Hvalsø (og skal til Marslev - Der har aldrig været jernbane i Marstal )D825 holder i Holstebro.Der er vist ingen planer om at sætte dem i stand desværre.
Jeg bukker i støvet. D 826 holder som et godt byggeprojekt i Hvalsø.
Martin ... du der selv ejer HobbyTrades version af netop 826, kan da ikke lade denne enestående chance gå dig forbi?Kan du SÅ komme igang med at klargøre 826, så vi kan komme ud og køre med den. ;-)Mvh. Per
Ja, det kunne være hyggeligt. Jeg tænker også i en skala 1:1 jernbane hjemme i haven ...
Kan dog være den er blevet flyttet til Marslev på et senere tidspunkt?. Var forbi remisen i Holstebro idag men det er lukket område så det er ikke til at se om den holder der endnu.
Tak for hjælpen for at stille min nysgerrighed. - God weekend
mvh. Jan - som helst vil have modeller Damploks som stadig findes.
mht. den som står i holstebro - står den så den er til at se eller er den gemt af vejen såfremt jeg skulle komme forbi ?
D 825 står i Holstebro, og jeg mener at den står i remisen, det var i hvert fald der vi satte den for en del år siden efterhånden. Før den blev flyttet, stod den i Ikast, hvor vi desværre ikke havde tid til at arbejde på den. Jeg tror ikke pt. at der er planer for den.
Jeg var nede og besøge DSB remisen i Struer sidste vinterferie. Jeg husker et stort damptog, der vist var en Emaskine. Der var også en mindre en. Der er billeder på http://www.njmk.dk
Nu er remisen hvist blevet tømt, fordi arriva tog skal bruge den som værksted. Det modeltog der var er i hvertfald blevet pillet ned, fordi de lokaler skulle bruges til velfærdslokaler.
E maskinen fra Struer - E987 er flyttet til Tønder og skulle efter sigendende stå udenfor dernede da remise bygningen vist enten ikke er helt god stande eller ikke stor nok til den kan være dernede - regner med at køre forbi en dag og se når jeg er på disse kanter.
E maskinen fra Struer - E987 er flyttet til Tønder og skulle efter sigendende stå udenfor dernede da remise bygningen vist enten ikke er helt god stande eller ikke stor nok til den kan være dernede - regner med at køre forbi en dag og se når jeg er på disse kanter.
Det er en dansker, bosiddende i udlandet, der har købt E 987 og i øvrigt også MY 1104. Han har tanker om at finde en drejeskive, så enhederne kan komme ind i remisen, som han også har købt. Ligesom han satser på at få et par mand ansat til området på længere sigt.
Jeg tror desværre det kan ende som det fx ses længere oppe på fotos i tråden her, fordi ressourcerne ikke er der når det kommer til stykket.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej Jan
D825 holder i Hvalsø og skal muligvis snart flyttes til Marstal. Der er mig bekendt ingen planer for maskinen da der ikke pt. er et arbejdshold ledigt til et genopbygningsprojekt.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Det er D826, der er i Hvalsø (og skal til Marslev - Der har aldrig været jernbane i Marstal
)
D825 holder i Holstebro.
Der er vist ingen planer om at sætte dem i stand desværre.
mvh. Dampfmeisteren
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Ja, selvfølgelig Marslev ... ups.
Jeg var ellers ret sikker på at det er D825 der står i Hvalsø. Jeg må lige forbi i morgen og besigtige lokaliteten.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
JD8600
Indlæg: 24
Snup lige et kamera med til hvalsø og knips et billede.
mht. den som står i holstebro - står den så den er til at se eller er den gemt af vejen såfremt jeg skulle komme forbi ?
Mvh.
Jan
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej Jan
Klart klart ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
D 825 står i Holstebro, og jeg mener at den står i remisen, det var i hvert fald der vi satte den for en del år siden efterhånden. Før den blev flyttet, stod den i Ikast, hvor vi desværre ikke havde tid til at arbejde på den. Jeg tror ikke pt. at der er planer for den.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Jeg bukker i støvet. D 826 holder som et godt byggeprojekt i Hvalsø.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Martin ... du der selv ejer HobbyTrades version af netop 826, kan da ikke lade denne enestående chance gå dig forbi?
Kan du SÅ komme igang med at klargøre 826, så vi kan komme ud og køre med den.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej Per
Ja, det kunne være hyggeligt. Jeg tænker også i en skala 1:1 jernbane hjemme i haven ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
JD8600
Indlæg: 24
Ser du til der skal lige lidt mere end en gang malig til føre den er køre klar, men godt den stadig er her.
Mht. D825 fandt jeg et indlæg i JERNBANEN omkring den er sat i remisen i holstebro som også tidligere skrevet. - Se side 41-> på følgende link.
http://www.jernbaneklub.dk/jernbanen/2008/jernbanen_nr4-august2008.pdf
Kan dog være den er blevet flyttet til Marslev på et senere tidspunkt?. Var forbi remisen i Holstebro idag men det er lukket område så det er ikke til at se om den holder der endnu.
Tak for hjælpen for at stille min nysgerrighed. - God weekend
mvh. Jan - som helst vil have modeller Damploks som stadig findes.
Mads H
Studerende på HTX Thisted
Indlæg: 662
Jeg var nede og besøge DSB remisen i Struer sidste vinterferie. Jeg husker et stort damptog, der vist var en Emaskine. Der var også en mindre en. Der er billeder på http://www.njmk.dk
Nu er remisen hvist blevet tømt, fordi arriva tog skal bruge den som værksted. Det modeltog der var er i hvertfald blevet pillet ned, fordi de lokaler skulle bruges til velfærdslokaler.
Så jeg tror den er tom.
Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1
JD8600
Indlæg: 24
E maskinen fra Struer - E987 er flyttet til Tønder og skulle efter sigendende stå udenfor dernede da remise bygningen vist enten ikke er helt god stande eller ikke stor nok til den kan være dernede - regner med at køre forbi en dag og se når jeg er på disse kanter.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er en dansker, bosiddende i udlandet, der har købt E 987 og i øvrigt også MY 1104. Han har tanker om at finde en drejeskive, så enhederne kan komme ind i remisen, som han også har købt. Ligesom han satser på at få et par mand ansat til området på længere sigt.
Jeg tror desværre det kan ende som det fx ses længere oppe på fotos i tråden her, fordi ressourcerne ikke er der når det kommer til stykket.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
ja det er sørgeligt at se vores historiske arv i form af bevaringsværdige damplokomotiver opbevaret på denne måde i i så ringe en tilstand.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
locomo-dk
Indlæg: 61
Næh, men der har været jernbane på Ærø:
http://www.l-eriksen.dk/toge/vet/klubber/aeroes_jernbanemuseum/1/index.php
Jeg har selv besigtiget vognen dernede, det var et hyggeligt lille museum som nok er ukendt for de fleste.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Og Ærøboerne (eller hvad de nu hedder) mente, at de havde Verdens længste jernbane, da den gik fra havnen og til Paradiset (et lokalt gartneri).
Bjarne