Hej Derude..
jeg skal meget snart igang med min bane. Jwg har som udgangspunkt besluttet mig for Roco-line (Uden ballast)!
Man findes der bedre billiger alternativer.
Med tiden havde jeg tænkt mig at patinere dem...
Hej Derude..
jeg skal meget snart igang med min bane. Jwg har som udgangspunkt besluttet mig for Roco-line (Uden ballast)!
Man findes der bedre billiger alternativer.
Med tiden havde jeg tænkt mig at patinere dem...
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Pico er billigere, men bedre ?
Peco er suveræne når det gælder driftssikkerhed og pænere, men samme prisleje.
Tillig er i en klasse for sig når det gælder udseende, de gamle er problematiske elektrisk men på helt nye skifter (forhandlerne har stadig enkelte af de gamle på lager) er det problem løst. Altså flotte, mindst lige (nye skifter) så driftsikre samme prisleje.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Peco har ikke højere driftsikkerhed end Tillig. Og så lider de devist af at tungerne er bukket af tynd plade og ikke en fast skinnestreng.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Tillig er efter min mening i top - både udseendemæssigt, men også deres sporskifter. Tungerne er ikke delt og hængslede, men lavet af skinnestrengen og det er blot skinnestrengens fjerevne der gør, at tungen kan bevæges. Giver utrolig stabil kørsel igennem skiftet. Polariseret hjertestykke fuldender sporskifterne.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Meget muligt, men sådan er det altså i praksis. Der er dog ingen tvivl om at Tillig er de flotteste, men også de sværeste at få til at fungere upåklageligt. Muligvis har Tillig fået løst problemerne med de nye skifter.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Thrane
Indlæg: 995
Hej igen
Tak for svarene.
Tillig ser virkelig fine ud!
hvilken webshop fører dem herhjemme?
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Det er vist en trossag. Kommer meget an på hvordan skinnen er bøjet.
Det sidste gælder både Tillig, Roco og Peco.
ps. Bruger personligt Tillig.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Det gør Odense Modeljernbanecenter http://www.modeljernbane.dk/. Tillig Elite kan bestilles i deres webbutik, men udvalget er desværre langtfra fyldestgørende. Til gengæld plejer de at være flinke til at indføje nye varer i webbutikken, hvis man henvender sig hos dem. Hvorfor de ikke har hele sortimentet i webbutikken, skal jeg ikke kunne sige :roll:
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Du må endelig ikke købe i en webshop, så har du ikke mulighed for at se om det er den gamle type - skinne ubrudt fra hjertestykket (laver let kortslutninger. Eller den ny - Skinnen savet over, så hjertestykket fungerer som en adskilt del der let kan polariseres. I klubben er vi for tiden ved at save alle hjertestykker fri på Tillig skinnerne, det er noget nemmere at købe de ny hvor det er lavet fra fabrikken.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Det kan man sagtens. De nye udgaver af sporskifterne har fået nye katalognumre. Oversigt over de nye kontra gamle katalognumre, kan ses i Tilligs nyhedsbrochure på side 11.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Og så er det ikke særlig vanskeligt at lave "gamle" TILLIG-sporskifters fordeling af strømmen om til "nye". Bl.a. MIBA har vist hvordan.
Og man skal som nittetæller også være opmærksom på, at PECOs sporskifter er lavet efter britisk mønster, TILLIGs efter et mere europæisk (og ikke helt dansk!). PIKOs sporskifter har hængslede tunger, mens TILLIGs mar de mere naturtro hele tunger-
Men alle systemer har deres fordele og ulemper, så det ender vel med at blive en smagsag.
Bjarne
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Jeg er enig med dig Flemming, det er smag og behag,hvad man vælger! I vores klub B&G Modeljernbaneklub bruger vi Piko og det virker udemærket for os,også Digitalt, herhjemme bruger jeg ROCO 2,1 men med det bløde gummiunderlag
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Jeg har ikke kunne finde noget på nettet om dette nye firma Pico? Flemming, mener du PIKO eller Peco?
PIKO er code 100, jeg har prøvet dem, jeg var absolut ikke tilfreds, jeg oplevede at dekoderne stod og udsendte en svag summen. Da jeg skiftede sporet ud, forsvandt alle problemer. Jeg vil aldrig anbefale det. Det kan godt være, at problemet kunne være løst ved at prøve alverdens ting og sager, men da jeg opdagede, at jeg kunne fjerne problemerne ved at erstatte sporet, så blev det sådan.
Til mine moduler har jeg tænkt mig at benytte Tillig, de er pæne og prisen er god. Jeg er specielt glad for de super realistiske sporskifter. Til prøvebanen benytter jeg Trix C-sporet, da det er superlet at have med at gøre.
Jeg har ingen erfaring med Peco.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Sorry Piko!
Alle vores skjulte strækninger er Piko - de fungere upåklageligt - men de er ikke så flotte. Jeg vil til enhver tid bruge Tillig!
Min prøvebane er lagt i Geoline - nemt og børnevenligt, men uha! for et udseende.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
At en PIKO skinne skulle kunne få dekoderne til at brumme, lyder helt forkert - så er der noget andet galt.
På mit testspor er der K-skinner, for så kan jeg teste både 2 og 3 skinne lokomotiver!
På min bane er der primært Tillig, men også noget PIKO spror.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Ikke desto mindre var det sådan det så ud. Mit gæt er, at overførslen af det digitale signal rundt i sporet ikke har været tilstrækkelig. Der var tydelig flimren i lyset på lokomotiver og dekoderne udsendte en svag brummen. Sporet var min daværende prøvebane, så med en bane på 2 x 1 meter, og den slags problemer, så synes jeg ikke jeg gad rode alt for meget med det.
Min løsning med at kyle sporet ud, virkede, så den valgte jeg.
Jeg har ikke set tendensen før, ej heller siden, men PIKO spor skal jeg ikke have mere at gøre med.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Jeg tvivler ikke på, at du har oplevet det, men at give PIKO spor skylden for det, kan bestemt ikke være rigtigt. Mange kører fint på PIKO spor - og det gør jeg også selv.
Fejlen skyldes noget andet - formentlig for stor overgangsmodstand et eller andet sted i din opstilling.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Jeg skrev, at det sikkert kunne løses med alverdens ting og sager, men det lå lige for at skifte sporet og så var problemet løst. Jeg gider ikke rode med en masse ting, når jeg kender en løsning der virker. Dermed har jeg altså ikke givet sporet den ultimative skyld, men sporet havde bestemt en rolle at spille, siden ingen andre spor har leveret samme problem - igen - det kan sagtens skyldes en masse andre ting, men det ændrer ikke på at en udskiftning af sporet løste det.
Opstillingen er i øvrigt så simpel som den kan være: Skinneoval og Lenz LZV100. Intet andet.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Hvis du har brugt PIKO's mærkelige lille aflange dims til at skyde ind i en slids under skinnestrengen som el-tilslutning, så har du nok skurken der. DET er et ringe system. Lasker med et par ledninger på - det er langt bedre.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Den brugte jeg. Jeg synes også den er skrækkelig. Efter dit forrige indlæg, kom jeg til at tænke på, at den nok var problemet. Det var som nævnt en testbane, så jeg kom aldrig fra, at bruge PIKOs tilslutning - og da jeg fik en stak C-skinner fra Trix, som virkede bedre, så gad jeg ikke rode mere med det.
Jeg er klar over, at en skinne i al sin enkelhed ikke alene kunne forårsage mit problem, men der er tusind andre ting omkring et sporsystem, som kan gøre sig gældende, som f.eks. samlingen mellem skinnerne, tilslutningsboksen osv. Jeg konkluderede at det ikke virkede for mig.
Lang historie kort, jeg tror du har ret, så jeg ændrer min holdning: PIKOs tilslutning er noget billigt bras, lad være med at bruge den.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Jonas
Indlæg: 329
som alt andet i denne verden, får man vel hvad man betaler for. C skinnen er dyr, men det er også kvalivare.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Skinner med ballast er også mere velegnede til testbaner & baner der ikke er permanente. Men desværre er der pt. ingen af dem der er særlig kønne. GeoLine, C - skinner og Fleischmann Profi har alle samme problem, ballasten virker unaturlig. Det er faktisk kun de gamle RocoLine skinner med ballast der nærmede sig det naturtro.
Og så er der oveni problemet med alt for skarpe kurver i skifterne.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Ja, når man skal skille ad og samle igen hele tiden.
Når man skal bygge en større bane er den en stopklods omkring benet.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Jonas
Indlæg: 329
den er ingen stopklods her... snarere tværdigmod. nemmere bliver det ikke. det er ikke alle der ønsker at lege med flexspor selv på en større bane...
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Mangel på netop fleksskinner alene er nok for mig, begrænset udvalg i sporskiftere gør det blot endnu værre. Der bliver aldrig noget der kommer til at ligne en sporføring ud af det.
Men igen, hver sin mening.
At C-skinnen så "koster det blege" i forhold til eksemplevis Tillig sporene gør det jo ikke bedre.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Kunne aldrig drømme om at bygge noget rigtigt med en så stram spændetrøje som C-skinnerne er.
Til midlertidige baner på gulvet og spisebordet er de OK.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Cowi
Indlæg: 315
For nu at blande mig i religionskrigen så synes jeg også C-skinner er noget dyrt bras. Deres lange sporskifter er flotte, ingen tvivl om det. Og man kan godt male spor og ballast osv så det begynder at se rigtig godt ud, men så vil jeg mene det er lettere at lægge ballast. Desuden bliver de lange sporskifter næsten FOR lange og med for stor radius så de ender med at fylde for meget. Jeg havde en station på mit gamle anlæg med et hovedspor og et omløbsspor og mellem de buede skinner - det lige stykke hvor perronen var - var der ca 30 cm så vidt jeg husker, men fra indkørselsskiftet og til stopbommen i den anden ende af omløbet som også var omkring 30 cm var der over 150 cm.
Jeg synes de fylder alt for meget og længden giver også problemer hvis du har en station i en kurve, for den bliver også alt for storm, med mindre du virkelig har meget plads. Ud over det er der store mangler i form af især et krydssporskifte og så buede sporskifter i ORDENTLIGE længder.
TIllig er det eneste jeg fremover kommer til at bruge på synlige strækninger. Det er flot. Det er let at arbejde med hvis der skal skæres i sporene - igen dur marklins spor bare ikke. Der er et bredt udvalg af lige og buede sporskifter (DOG med manglende 3-vejs) og det er ikke så dyr igen. Ved Tog og Tekno i Aalborg kan jeg købe sporskifter startende ved omkring 95 .- Dette er dog fordi de skal samles selv, men den lille besværlig gør jeg gerne for at få det til halv pris. Og hvis jeg ikke husker galt så kan man få flexspor til under 50 kr/m og det er halv pris af hvad en meter marklinspor ca koster.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
HOV!
Der er nu ingen religionskrig i dette her - den samme betragtning vil jeg anlægge på C-skinnernes fættre - ROCO GEOLINE og TRIX's C-skinner - og hvem der ellers måtte lave noget tilsvarende.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Jonas
Indlæg: 329
naturligvis. jeg elsker nemheden ved geometrien, muligheden for at skjule dekodere og drev oppe i skiftesporene, driftsstabiliteten m.v. - det er vel ikke uden grund at C skinnen er blevet så populær. Men en skinne med født ballast er naturligvis svær at få til at se 100% realistisk ud - selvom de er blevet pænere end før. marklin har dog slanke sporskifter i både trix og marklin c programmet. men igen - jeg er ikke detalje flueknepper, såem... der vil sikkert være dem der mener de heller ikke er gode nok til dem osv.
dette anlæg synes jeg dog viser man kan lave noget rigtig flot med C skinner:
http://gleng.org/lions/
Jonas
Indlæg: 329
hørt. man skal sammenligne æbler med æbler, og ikke pærer. ang skinner med ballast - hvis man sammenligner med roco geoline, så vil jeg nok mene at C skinnen både er bedre og pænere. geoline fik heller ikke den bedste medfart i den knap så gamle bog "modeltog" som togcenter gentofte rekvalmerer med på forsiden... en skam roco ikke kunne finde på noget bedre, når de ellers laver kvalivare.
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Nu er Togcenter Gentofte Märklin-folk på godt og ondt, så det undrer ikke at Geoline ikke fik den bedste anmeldelse.
Ærgeligt at patentsagen har forhindret Rocoline i at blive videreført.
mvh. Dampfmeisteren
Cowi
Indlæg: 315
Ja anlægget fra Gleng er godt eksempel på hvad man kan få ud af C-skinnerne og de har endda en lidt buet linieføring på den forreste strækning på anlægget. Synes det er et rigtig flot og inspirerende anlæg - tænk hvis vi i Danmark havde læg-en-mønt-i-anlæg hvor togene skulle køre på samme strækning og der endda var en lille skinnebus som kørte frem og tilbage for sig selv :!: :roll:
Det er rigtigt at det er smart man kan gemme elektronikken og er også en god feature at man kan skifte sporet selv, modsat de flest to-skinne kræver at få et drev sat til ?
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
sporskiftedrev mm skal da bare ned under skinneunderlaget - ikke noget problem. Så kan det komme til at ligne virkeligheden rigtig fint.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Det er jeg helt enig i. Roco havde alle muligheder for at smide et superspor på markedet, men det lykkedes ikke. Tror det har noget at gøre med, at det skulle gå stærkt ifm. nedlæggelsen af det gamle Roco, og oprettelsen af det nye Roco, hvor man pludselig stod uden et spor med ballast efter Roco-Line ikke kunne overføres til det nye Roco.
Jeg har iøvrigt hørt at geoline ikke er udviklet helt af Roco, men er "adopteret" fra en anden fabrikant, men om det stemmer skal jeg lade være usagt. Nogen der ved mere/noget :?:
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Hvorfor folk altid giver Kato skylden for GeoLine skinnerne ved jeg ikke, de to har i alt fald ikke samme geometri.
GeoLine er et typisk Roco produkt, bare se hvor "skiftestangen" er placeret.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
OK, tak for tilbagemeldingen.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Cowi
Indlæg: 315
Jo det ved jeg Gert, men det smarte ved C-skinnerne er at du faktisk kan trække adskillige kabler underskinnerne så der ikke skal bores alt for mange huller i underlaget, men okay er nok ikke så besværligt som jeg ellers har forestillet mig
Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Indlæg: 901
Det har de heldigvis rettet op på i dag: http://www.modeljernbane.dk/catalog/index.php?cPath=38_474 Der er et fint udvalg. Hvor meget der så lige er hjemme, tør jeg ikke sige, men de er flinke til hurtigt at få det hjem.
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Super, det var dejligt, og på tide
De er rigtigt flinke at handle med, det har de været de gange jeg har bestilt hos dem.
Jeg har iøvrigt læst (mener det var i banen) at Finn Lekbo i sin nye forretning også fører Tillig Elite.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Jonas
Indlæg: 329
ja det mener jeg også at have læst - men i sidste ende, er en dårlig/grim skinne jo med til at give et lavt salg, så der har de skudt sig selv i foden.
for en god ordens skyld skal det siges jeg også selv har haft roco geoline i hånden fra et startsæt. de røg hurtigt til salg.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Nå det er måske derfor Märklin er i knibe. - Det tror jeg nu ikke på, både GeoLine og C - skinner sælger vist ganske godt i forhold til RocoLine (uden ballast). Skinnernes udseende er kun noget "nørder" går op i. Det der er vigtigst er driftssikkerhed - geometri - at der kan laves et rimeligt anlæg på en lille plade. Jeg kender flere der hellere vil køre med radius 1 & 2 for at få så meget som muligt ud af pladsen. De er også glade for ballasten (igen både GeoLine & C - skinner) fordi drev, ledninger & tilslutninger gemmes i ballasten.
At vi andre - nok mindretallet - så hellere vil have et mere naturtro spor er så en hel anden sag.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Jonas
Indlæg: 329
producerer marklin måske kun C skinner og roco kun geoline? i teorien kunne marklin da sagtens tabe penge på dem - det har jeg ingen viden om.
vi kan hurtige blive enige om det med geometri, nemhed osv - men hvorfra ved du om geoline sælger godt. kom med kilde angivelser og statestikker fremfor personlige teorier.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Nu er det jo ikke Märklin skinner denne tråd handler om men jævnstrøm & Trix producerer så vidt vides kun C - skinner.
Jeg har ingen statistik, - og hvor skulle jeg kunne finde den -, men fx. Felderbanen i Kolding sælger skinneudvidelsessættene til GeoLine og C - skinner lige så hurtigt som de kommer til butikken.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Jonas
Indlæg: 329
præcis - hvor skal man finde den - dem der har den vil næppe offentliggøre den. derfor må det være gisninger man kommer med -- det kunne dog være interessant at høre fra forhandlere hvor mange C og geoline skinner de i gennemsnit sælger.
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Og den oplysning skal vi lige bruge til?
Det kan da kun være til at stille nogles nysgerrighed.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Jonas
Indlæg: 329
ja - og ? Nysgerrighed er en elementær menneskelig følelse af at ville kende til noget ukendt..
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
For et par år siden kørte der en heftig diskussion på Märklin-users.net, om K-skinnen ville blive udfaset og Märklin ville satse 100% på C-skinnen. Efter sigende skulle Märklin læse med på nettet, og droppe udfasningen af K-skinnen pga. protester fra brugerne af Märklin-users.net. Om K-skinnen kontra C-skinnen giver overskud/underskud melder historien ikke noget om.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Er der forøvrigt nogen der ved hvem det er der er begyndt at producere K - skinner efter Märklins udfasning ???
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Der er da masser af værdifuld viden at tilegne sig - af langt større værdi for almindelige MJ'ere. Hvorfor bryde sit hovede med dét?
De eneste der har brug for den viden, er da indkøberne i de enkelte butikker. Og detved det med garanti.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Indlæg: 999
Den er saa vidt jeg ved netop IKKE under udfasning.
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
[quote="F.Ormstrup"Er der forøvrigt nogen der ved hvem det er der er begyndt at producere K - skinner efter Märklins udfasning ???[/quote]
Hvilken udfasning?
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model