Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Aalborg 1953 tog til/fra Syd + Hobro

Hej alle

en ide der opstod tilfældig da Himmerlandsbanerne og undertegnede faldt i snak

om tog på Aalborg og Hobro og om hvordan man kunne overfører det til modelbane

vi blev efter et stykke tid enige om at vi ville lægge det ud her - hvis nogen kunne bruge det - samt at der jo kunne gives spørgsmål og svar på oprangeringsplaner og

køreplaner og med hvad dertil hører

dernæst at den skulle ligge under modeljernbane - generelt

idet det handler om modelbane og fordi det berører mange forskellige ting

det vil så veksle mellem ting fra undertegnede og spørgsmål og andre ting fra

Himmerland

andre er også velkomne på tråden - bare vi holder os inden for oplægget

både med spørgsmål, råd, oplysninger og hvad dertil hører

Fra: h087

Til: Himmerlandsbanerne

Skrevet: 7 jul 2011 15:42

Emne: oprangering på Aalborg 1953

Hej Ivan

her er så vedhæftet en oprangeringsplan om hvordan togene ifølge DSB skulle se ud

på Aalborg til og fra Syd 1953 - ifølge togplan 6.

den ser lidt uoverskuelig ud. - du skulle kunne udskrive den

den gælder for alle ugens dage og tidsrummet 1/5 - 22/9 - 1953

kan også lave den om så den står som dag til dag - altså : mandag - tirsdag osv

håber at du kan læse den - eller må du lige spørge

men et eksempel på opskrivning og oversættelse

find tog 2992 i planen : afgang fra Aalborg mod syd kl 21.50 ( skrevet i rødt )

tog fra syd til Ab : skrevet i sort

tog fra Ab til Syd : skrevet i rødt

men nu vognen

AbF563Rd2994Ar2072/2082Ng224Kø2016/2026Gb2927Fb

vognen F 563 er en F: fragtstykgodsvogn - 563 er vognens løbsnummer

AbF563Rd : vognen kører i tog 2992 Aalborg - Randers

Rd2994Ar : vognen kører i tog 2994 Randers - Aarhus

Ar2072/2082Ng : vognen kører i tog 2072 eller tog 2092 Aarhus - Nyborg

her tror jeg at tog 2072 er hverdage og tog 2082 er søgnedage

Ng224Kø : vognen overføres med færge 224 Nyborg - Korsør

Kø2016/2026Gb : vognen kører i tog 2016 eller tog 2026 Korsør - Godsbanegården

Gb2927Fb : vognen kører i tog tog 2927 Godsbanegården - Frederiksberg

og sådan kan der aflæses med togene - man skal bare lige have lært det

men til modelbanebrug skal man jo nok lave om på det.

da jeg nu har fået din materielliste -. tænkte jeg om du kunne lave en skematisk

plan over dit køretema - altså et groft rids over anlæg - ikke med alle spor -

men mere din strækning med synlige og skjulte stationer

så kan jeg bedre skrue et forslag / ide sammen over en køre/oprangeringplan sammen til dig.

Har foresten efyterlyst en sporplan over Hobro med havn omkring 50ernen ved mine forbindelser - sender den når og hvis jeg får fat på den

Faktisk efterlyste jeg alle stationer på og incl Randers - Aalborg

da vi i KMK faktisk bruger strækningen Randers - Frederikshavn som oplæg

iblandet internationale exprestog Nyborg - Fredericia - Padborg samt

sidebane taget fra Glyngørebanen

har sporplaner til samtlige stationer på strækningen Nørresundby - Frederikshavn

der er fra 1946 og frem til 1960 - kan sendes hvis du er interesseret i dem

med venlig hilsen

henning h087

_________________

h087 - godmodig og nu også kulturel nittetæller

fortsættes

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej

krevet: 7 jul 2011 23:28

Emne: Re: oprangering på Aalborg 1953

Hej Henning, tak for oprangeringsplan som jeg så må igang med at "tyde". Jeg har 1 sporplan over Hobro fra 1954 med havnesporene. Den fylder 15 A5 sider. Jeg købte planen af Struer Museum for år tilbage den er i målestoksforholdene 1:1000 og 1:2000.

mvh Ivan

_________________

med venlig toghilsen

Ivan

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Fra: Himmerlandsbanerne

Til: h087

Skrevet: 8 jul 2011 19:48

Emne: Re: oprangering på Aalborg 1953

Hej Henning,

lige 2 spørgsmål:

E-maskinen køre så vidt jeg kan se 4 gange til og kun 3 gange fra Aalborg. Skal det ikke være lige mange hver vej?

F er fragtstykgodsvogn = lukket brun?

I er ????????????????? = lukket hvid?

lige 1 oversættelse af disse to bogstavkombination HDI og IALI ved tog 962 kl. 14.28.

og så lige 1 mangelliste til modelbanen:

CUK, CME, CQM, AC, DA, DB, DC, DO, DR, EA samt H-K-R-T.

mvh Ivan

_________________

med venlig toghilsen

Ivan

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Fra: h087

Til: Himmerlandsbanerne

Skrevet: 9 jul 2011 04:18

Emne: DSB uransagelige veje til og fra Aalborg 1953

Hej Ivan

først E maskin løb

ha ha - det er nemlig det uransagelige - men der er en forklaring

DSB laver en tjenestekøreplan hvori der stå E 350 - det betyder kun at køretid

og belastning er udregnet til en E med 350 tons på krogen - ikke at det behøver

at holde stik at det altid er en E maskine der kører - Maskinafdelingen vil nemlig

også blande sig - der har man nemlig noget der hedder en maskinomløbsplan og det er en hellig ting -

det guddommelige er at den ikke altid holder stik - men man er nødt til at tro på den -

ok - det der så sker er at man laver reservemaskiner og udvekslingsløb

og det har vi så i dette tilfælde -

da det er Aarhus der har eftersynet af maskinerne nord for Aarhus er de så nødt til at komme derned engang imellem

det bruger man så tog 2910 afgang 21.35 fra Aalborg til - så maskinen til 2910 burde

hedde E/R/T/H men toget er regnet ud til en Rmaskine 600tons 70km/t og derfor står der i tjenestenkøreplanen R/T -

men alle fire maskiner kan overholde dette

så omløbet med E maskiner er således

E i tog 85 fortsætter til Fh og retunerer med tog 70

E i tog 95 fortsætter til Fh og retunerer med tog 2018

E i tog 23 fortsætter til Fh og overnatter og retunere med tog 58

E i tog 25 står af i Aalborg og står i reserve/nedbrud/udveksling

for da tog 58 er et tidligt morgentog fra Fh er det så en maskine fra dagen før

og det er så det der hedder maskinomløbsplan - og de er ( mange grimme ord ) ikke til at skaffe

så selvom der ud for tog 23 står E har jeg foto af toget med både T eller R maskiner

og enda sågar tog 25 der skulle køres af P istedet med E + K i forspand

Aalborg havde en K maskine stående og en E maskine og Frederikshavn havde R og T

men der kan jeg få fat i nogle stationeringsplaner -

og det gør jeg så

så for at få sine maskiner til at gå op er man på modelbanen nødt til at lave maskinomløb -

det her kan blive meget meget langt

men prøv at få fat på "Modeljernbane som hobby" af Kaj Juul - Pederen

den giver nogle gode forklaringer - hvis du ikke kan få fat på den - så giv mig lige besked -

så scanner jeg min og sender den - øh - det må jeg ikke - men du kan låne den istedet

men jeg kommer jo nok ind på det på sporskiftet og når vi får vores hjemmeside i KmK

helt op at stå - her kan og skal vores klubblad kunne downloades - og deri vil der også

blive behandlet emner som disse - så du er ikke alene om at det er noget indviklet hurlumher det her -

men spørg også bare - på på PM og også igennem sporskiftet -

da det nok også kunne interessere andre - grunden til at jeg sendte det via PM er

at det jo ikke var sikkert at du ville have det på sporskiftet.

Jeg kunne så spørge dig om hvad du ville sige til at vi tog køreplanen -

dine spørgsmål og denne forklaring og satte det sammen under overskriften

" tanker og spørgsmål om idegrundlag, kørekoncept samt køreplan/oprangering

for modeljenbanen" eller sådan noget ligende - og satte det ud på sporskiftet??

det her bliver nok lidt langt

men nu til næste F og I betydning for godsvognstype

F = fragtgodsvogne er som regel brune vogne og det vil så sige G, Gs, HD, HJ, HS, og Q

typen bestemmes ud fra hvad der tranporteres og hvor hurtig de tog vognen befordres i kører.

I = Ilgodsvogne er som regel hvide og der kan siges det samme som ovenfor

men rolig nu - en brun eller hvid vogn kan sagtens være F eller I og omvendt -

det kommer an på godset

Det kommer vi så ind på med dit næste spørgsmål med HDI og IALI ved tog 962

HD betyder at det SKAL være en HD og I står for ildgodsvogn - så her ser du at en ilgodsvogn er brun

IAL betyder det SKAL være en IAL vogn og I står for ildgodsvogn

her skulle der også have stået VL med hævet bogstaver som du kan se en del vogne i tog 2018/3018 har -

vender vi tilbage til - næ vi tager den nu

TBVLs6m med hævet skrift

TB = vognen SKAL have trykluftbremse

VL = vognen SKAL have varmeledning

s = vognen SKAL være s mærket for 100km/t

6m = vognen SKAL have 6m akselafstand - her kan der også stå 4,5m

og der er en h ( grimt ord ) masse andre ting som står i togplanerne

må nok hellere se at få dem scannet - nå et sidespor

så mangellisten på vogne - se indlæg om dansk i model om CL fra kystbane

der er jeg lidt inde på det

nå - men da vi ikke har de vogne - må vi så bruge andre - så :

CQM erstatter du med CP - din MO 1800 har varmekedel - det havde MO 500 ikke -

og det var dem der kørte flest af i 53 - derfor CQM der har egenvarme

derfor kan man også undlade EH vogne i mange MO tog da pakrummet i en MO1800 er

betydeligt større end i MO 500. 500MO har 52 siddepladser, 1800MO har kun 37 derfor større rejsegodsrum

CME erstatter du med CAE når den kommer - det gjorde man også i virkeligheden -

indtil da bruger du en ECO og CA/CB/CC/CM eller nøjes med ECO istedet for CME

CUK erstatter du med CU på hovedbanen og CV bruger du på sidebanen

AC er en savnet vogn - men rygterne siger at den er tegnet - så den kommer nok

det kan du også se noget om i omtalte tråd - gælder også nedenstående materiel

DA kan du købe ved Tikøb igennem Lekbo - de er ikke så svære at lave

DB 1936 udgave mangler - men DB 1950 udgave kan få fra DF model - de er bare pissedyre

1500 bobs og det gælder også DC og DJ

DJ kan man dog få fra Tikøb

DO blev lavet af trinbrættet Århus - men er væk nu

DR udgave - 1 af 4 varianter kan fås fra Tikøb

og EA kunne fås fra Scheuer modeller - men er også væk

H og R håber vi så på fra Hobbytrade eller måske R fra Heljan - de har jo tenderen

K kan du jo få fra Lekbo - men koster så 10000 - men ok det er en småseriemessingmodel og håndbygget

T maskinen kan fås fra Märklin og Fleischman og ombygningsæt fra Freja og Tikøb

så i første omgang erstatter du H med N eller MY / MX / MZ

R erstatter du med PR og evt med nævnte diseldåser

K igen med PR eller MX

din D og MO og MT skal du jo bruge på sidebanen - selvom der kører D fra Randers over Hobro til løgstør

og det samme gælder for MO der erstatter MQ ( også i virkeligheden - og MT kan erstatte D

så der er mange udveje man kan lege med - men sådan er det

det er så også grunden til at jeg spørger efter dit kørekoncept og skematiske strækningsforløb -

så kan jeg bedre give dig nogle forslag hvad de kan gøre - efterhånden vil du så selv kunne det

det er jo sådan at togene til Aalborg jo har grundstammen Aarhus - Frederikshavn -

så man kan ikke bare smide vognene ( her person - post og rejsegodsvogne der køre til Fh ud -

det er nærmere vogne til Ab der ryger ud - dog ikke specielle som CAR og lignene -

Fx tog 25 : [u]CA + CA + CARAb[/u] + [u]CB + AVHj[/u] + [u]AC + CD + CA + CB + DCFh[/u]

det bør blive til

[u]CB + AVHj[/u] + [u]CAR + AC + CD + CA + CB + ECO + DHAb[/u]

CB + AV sætter du så i din Hobro som kursvogne til sidebanen og resten er så til Aalborg -

på den måde beholder du så ideen - her mangler du så AC - men så laver vi den så bare som :

[u]AV til sidebane[/u] + [u]AV + CAR + AV + CD + CA + ECO + DH til Aalborg[/u]

igen beholder du ideen - men det kommer vi nok ind på nå jeg får skruet en ide sammen til dig

det blev lang - men håber det var en hjælp

men spørg hvis.....

med venlig hilsen

henning h087

_________________

h087 - godmodig og nu også kulturel nittetæller

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Fra: Himmerlandsbanerne

Til: h087

Skrevet: 9 jul 2011 12:51

Emne: Re: DSB uransagelige veje til og fra Aalborg 1953

Hej Henning, tak for dit store arbejde for at hjælpe mig.

Du må gerne gøre det hele tilgængelig på "sporskiftet" så mange kan få gavn af dine "guldkorn".

_________________

med venlig toghilsen

Ivan

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Fra: Himmerlandsbanerne

Til: h087

Skrevet: 10 jul 2011 20:54

Emne: Re: oprangering på Aalborg 1953 - wasdas

Hej Henning, faldt lige over "IG 2018, VL" hvad er det for vogn der har varmeledning, mærket 100km/t og 6m akselafstand?

_________________

med venlig toghilsen

Ivan

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Fra: h087

Til: Himmerlandsbanerne

Skrevet: 11 jul 2011 05:02

Emne: Re: oprangering på Aalborg 1953 - wasdas - 2018

Hej Ivan

tog 2018

Vogne : betyder diverse vogne - men hvilken og hvor mange afhænger af trafikken

men hvis vi sætter de nedenstående vogne til at at veje 25 tons stykket - der er 13 stk bliver det 25 x 13 = 325 tons -

og da togvægten er sat til 400 tons er der 75 tons tilbage at gøre godt med - altså + 3 vogne af en eller anden slags -

såfremt vognvægten holder - nok lidt højt sat - men er bare et udgangspunkt

noget om vognvægte :

i togplan VI er en EC/ECO vognvægt ansat til 31 tons

I DRM I fortegnelse er en EC/EC ansat til last i alle tog 15000 kg og Tara til 25100 kg

her mangler jeg lige nogle af mine oplysninger på godsvogne

men HD, IAL, IAK, IAR lastede 17 tons

men finder det frem

noget om hastighed kontra akselafstand :

00 - 45 km/t = ingen krav

45 - 60 km/t = 3,0m

60 - 70 km/t = 3,5m

70 - 80 km/t = 4,5m

80 - 100 km/t = 4,5m + s mærkning ( godkendelse op til 100 km/t

100 - 120 km/t = 6,0m + ss mærkning ( godkendelse op til 120 km

omkring disse ting kan jeg kun anbefale bogen

GODSTOG af Jens Bruun - Petersen - der står mange gode ting i

og DANSK JERNBANEARKIV ved PER TOPP NIELSEN

http://www.pobox32@c.dk

har udgivet et større værk om godsvogne -

DRIFTMATERIELLET og vel på ca 21 udgivelser eller flere

hvori der står alt hvad hjertet begærer om godsvogne

data, byggeår, udrangering, tegniner, foto og meget meget andet -

det er som sagt et større værk - og koster så selvfølgelig nogle penge - men det er givet godt ud -

så kontakt ham og hør hvad det koster - tror endda også at han

lagt det på pdf - så man kan købe det elektronisk - jeg har fået elektroniske pdf fra ham

så tilbage til tog 2018:

+ Fh I 363 Ab2992Rd510Es? : ukendt litra - men vognen I 363 skal kunne køre mindst 80 km/t da toges hastighed er 80 km/t - se andre -

+ Ab F 560A Ng206Kø2050Gb : F 560A - det samme her

+ Fh I 61 TBVLs6mNf : kører med slagteriaffald - og da der er TB : trykluftbremse, VL : varmeledning, s : S-mærke = skal kunne kører 100 km/t, 6m : 6m akselafstand -

så er der ikke så mange vogntyper der kan komme på tale - 6m vogne - det vil være sådanne som : HD, IAL, IAK, IAR da nogle af disse også er udstyret med varmeledning -

det kan ikke være en G/GS da disse ikke har varmeledning - kun 5,4m aks - men er s mærket

+ Fh I 60A sRo - kører kun med kød til DAK Roskilde S, ti, to - og må være som nedenstående

+ Fh I 60 VLsRo - kører med fisk og kød - men s, ti og on ikke kød til Ro da dette skal læsse i I 60A -

vognen skal kunne kører 100km/t pga s-mærket -

her er der så et større udvalg, G, HD, IA familie, IB og IK familie - såfremt at aks er mindst 4,5m

men tror ikke at det er IK vogne - da der så gerne skulle stå krogevogne i togplanen

+ Fh I 59 VLs6mGb : vognen skal have 6m + VL - altså ligesom I 61 - ej opl om last

+ Fh I 54 TBGb - skal kunne køre 80km - tykluftbremse - gods og ferske tarme - ligesom andre nævnete -

+ Fh2018AbDR31Fa2018Gb# - DR 31 er en postpakkevogn - 2 akslet - fås i byggesæt fra Tikøb

+ AbDG30Fa2018Gb - DG 30 er en post og rejsegodsvogne - bogie - ombygges af DJ der kan fås som byggesæt fra Tikøb

+ FhDH22Fa##Fa2018GbTi - DH 22 er en postvogn - bogie - Heljan

+ FhEC18I346Fa - EC 18 hobbytrade

+ EC15I348 - EC 15 hobbytrade

+ EC8Ng20/6-9/8 - EC 8 hobbytrade

+ E400

så en større smøre - jeg må se at få scannet disse togplaner og lagt dem ud

men som du kan se er det et større sammenhæng af flere ting - der afgør hvilken vogn

der bruges - nogen gange skrives der helt præcost hvilken vogntype - resten er der nok nogle planer om

men vil undersøge ved nogle af mine kontakter om de haver mere viden og planer

om disse ting - og om jeg må bruge det her

det blev så en lang en igen - men sådan er det bare

håber at du blev lidt klogere - og at jeg får det udtrykt godt nok

med venlig hilsen

henning h087

PS - når vi er kommet lidt længere frem - vil / er lave en oprangeringsplan

på dag for dag med de virkelige oprangeringer og hvad vi kan sætte istedet

for de modeller - som ikke er lavet endnu

kommer også ind på maskin - og vogn omløbsplaner

_________________

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

"h087" skrev:
Fra: h087 Til: Himmerlandsbanerne Skrevet: 11 jul 2011 05:02 Emne: Re: oprangering på Aalborg 1953 - wasdas - 2018 Hej Ivan tog 2018 + Ab F 560A Ng206Kø2050Gb : F 560A - det samme her + Fh I 61 TBVLs6mNf : kører med slagteriaffald - og da der er TB : trykluftbremse, VL : varmeledning, s : S-mærke = skal kunne kører 100 km/t, 6m : 6m akselafstand - så er der ikke så mange vogntyper der kan komme på tale - 6m vogne - det vil være sådanne som : HD, IAL, IAK, IAR da nogle af disse også er udstyret med varmeledning - det kan ikke være en G/GS da disse ikke har varmeledning - kun 5,4m aks - men er s mærket + Fh I 60A sRo - kører kun med kød til DAK Roskilde S, ti, to - og må være som nedenstående + Fh I 60 VLsRo - kører med fisk og kød - men s, ti og on ikke kød til Ro da dette skal læsse i I 60A - vognen skal kunne kører 100km/t pga s-mærket - her er der så et større udvalg, G, HD, IA familie, IB og IK familie - såfremt at aks er mindst 4,5m men tror ikke at det er IK vogne - da der så gerne skulle stå krogevogne i togplanen [u]Vil det sige at du har 3-4 forskellige planer når du laver ovennævnte plan? Når jeg ser togplan 6 står der da hverken noget om hvilken maskine eller hvad der køres med[/u]+ EC15I348 - EC 15 hobbytrade [u]EC 15 som I 348? Når vi ser på tog 962 står der blot IALI329 (ECI348) her står der ikke noget om IAL nummer[/u]håber at du blev lidt klogere - og at jeg får det udtrykt godt nok med venlig hilsen henning h087PS - når vi er kommet lidt længere frem - vil / er lave en oprangeringsplan på dag for dag med de virkelige oprangeringer og hvad vi kan sætte istedetfor de modeller - som ikke er lavet endnukommer også ind på maskin - og vogn omløbsplaner _________________

Mange svar men også nye spørgsmål

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan og alle andre

3 - 4 planer - ja det kan man vel godt sige

vedhæfter nogle foto - ikke så gode - taget med telefon

noget af det jeg bruger er vist på fotoerne

der er

tjenestekøreplan II 2 distrikt : samtlige strækninger i Jyllan og Fyn 1953

TIB : tjenestekørerplanens indledende bemærkninger : togenes belastninger, træktabeller, noget om bremser, strækningernes udstyrelse og benyttelse og meget andet

togplan II - Ekspres - og ilstykgodsbefordring mm

togplan III - Fragtstykgodsbefordring

togpla IV - Rutevogne

togplan V - Postens befordring

togplan VI - Togstammer mm

togplan VII - Godstog - og posttogs oprangering og benyttelse til vognbefordring, herunder færger

så er der stationeringsplaner for trækkraft og mange andre bøger

blandt andet - Godstog af Jens Bruun Petersen - diverse ting fundet rundt omkring

kopierede artikler fra forskellige tidskrifter og meget meget mere

så folketing, skattefar og domstolene kan godt gå hjem og lægge sig -

og når der så opstår noget forsinkelse ved DSB - så kan man tænke på det her - og se

hvad det kræver - bare får at få en lille fnatet ( min bemærkning ) modelbane til at ligne virkeligheden - det sætter tingene lidt i perspetiv.

nå men tilbage til dine understregninger

EC 15 I348 finder du bagerst i togplan VI under E vognsløb Fyn - Jylland

her står der :

løbnr 15 så 15 er løbnr og ikke vognr

vogntype EC

dag 1

tog 2018 ( 3018 ) tog i parantes er tognr søn - og helligdage

mellem Fh - Ng

rengøres grundigt i Fh

bemærkninger - I 348

så altså sammenfattet

Fh 2018 (3018) EC 15 I 348 Ng

med hensyn til IALI329 :

denne vogn løber lokal i Jylland - Fyn - helt korekt mellem Frederikshavn og Glyngøre

den finder man så i den lokale togplan II - og i mine gamle notater står der at det er

en IAL ( havde engang lånt planen - men har notaterne )

i togplan VI står der bare I329 og og igen her er 329 løbsnummer og ikke vognnr.

håber at det gav lidt mere

med venlig hilsen

henning h087

mange togplaner

tjenestekøreplan

TIB - træktabeller

togplan 6 tog 962

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej igen

og lidt flere togplaner

med venlig hilsen

henning h087

togplan II -I 59 . 61

Togplan III

togplan III - F 5xx

Togplan VII

togplan 6 - EC løb + Inumre

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan og I andre

fik denne besked ind

"Himmerlandsbanerne" skrev:
Ærgeligt der er så langt til Køge, ellers kunne jeg da godt have hjulpet med scanning.

da de fleste der læser mine indlæg - jo nok efterhånden ved at jeg ikke er den

store ørn med at transpormere eller hvad det nu hedder -

altså - jeg har en masse togplaner - køreplaner osv - og jeg er villig til at dele med andre og som mange har spurgt til om de kunne komme på sporskiftet,

ja selvfølgelig kan de det - hvad gavn har jeg og vi ellers af at jeg har dem.

det der kan gøres er

hvis nogen af de herrer der er lang bedre end mig - sagde hunden - og nogen er garanteret virkelige skrappe med at lave sådanne ting om til pdf filer,

jeg har prøvet at scanne og omgøre dem - men de bliver forbandet store - og syntes jeg ikke særlig gode -og der ved jeg ikke nok - ej heller har jeg nok heller ikke de rette ting at gøre det med.

men det jeg foreslår er

jeg kan scanne - kopierer tingene - vi har i klubben fået en A3 kopimaskine

og sende det til dem der ville være interesseret i at lave dem om så de kan være her på sporskiftet - og vi alle kan få gavn af dem

ved godt at Lars vil have dem over på det nye sporskifte - men der ser jeg intet problem

flytte dem eller lægge dem ind igen - men de ER lavet

hvad siger de herrer til det.

skal vi gå igang ?

og ikke at forglemme - De Damer

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

Hej Henning, har du ikke i 1953 arbejde til D-maskine fra Aarhus/Randers til Aalborg/Frederikshavn?

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

jo da - ifølge Tkp ( tjenestekøreplan) 1953 er der et tog -

godstogspar Randers - Hobro - Løgstør Rd 2887 Hb 2887 Aat 2873 Ør 2888 Hb 2888 Rd

Rd afg 12.52 - tog 2887 - ank 14.23 Hb

Hb afg 17.06 - tog 2887 - og så har jeg desværre ikke tkp på Hobro - Aalestrup - Løgstør

og modsatte vej

løgstør - Hobro - tog 2888 ankomst Hobro 21.00

Hb afg 21.20 - tog 2888 - ank 23.00 Rd

så det er ikke den store brug af D maskiner lige her, men mener at Aalborg havde D maskine - Randers havde det i hvertilfælde

og underligt nok mindes jeg ikke at have set foto af D maskiner nord for Hobro -

undtaget hvor Limfjordsbroen har været påsejlet - og hvor man kørte med D maskiner over Thisted - Aalborg via TFJ/FFJ

men har bestilt stationeringslister ved en bekendt

men med brug af D maskiner er der et link her til en anden tråd jeg lavede over noget

om himmerlandsbanerne - et stykke nede i tråden

http://www.sporskiftet.dk/node/8007

men jeg mener at jeg et eller andet sted i mine flyttekasser har noget over Hobro - Løgstør - spørgsmålet er så bare hvor

hvorfor har døgnet ikke 48 timer - hvis det da så var nok

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

noget om dit kørekoncept.

såvidt jeg mindes - var det primært Hobro der er kernen - og du havde god plads til den.

nå - men hvis man nu tager

lave Hobro så rigtig som muligt

banen dobbeltsporet og som rundbane

den kommer bare ikke til at fungere som rundbane køreplanmæssigt.

den store delvise synlige/skjulte station fungerer som den ene vej Aalborg

og den anden vej som Randers

det vil sige at denne station bliver en skags funktionstation og derfor behøver den ikke

at have noget forbillede - den er jo også delvis skjult

et kørekoncept på denne måde vil medføre nogle fordele

Hobro bliver kerne og ligne sit forbillede + at man kan give den plads

dine omløb og materielforbrug kan klares med mindre materiel

da man kan tage materiel fra begge ender - dernæst vender materiellet altid rigtigt

hvis man ser på ind/udslået harmonikaer - dog skal der være en drejskive til at vende maskiner på

man kan køre med forholdsvis store tog

og så kan man - selvfølgelig med hensyn til den plads der er til rådighed - satse på sidebanen

har man pladsen - ja så ser det således ud på side banen

1 : hobro - skjult station - synlig station - skjult station - synlig station

eller

2 : hobro - skjult station - synlig station

eller

3 : hobro - skjult station - synlig station - funktion station

ja der er nogle muligheder

stationer på sidebane kan man så selv bestemme hvilken det skal være

igen med skelen til plads

men hvis vi ser på himmerland

den synlige station efter hobro - det kan være en mindre mellemstation

den kunne være Aalestrup - hvor så strækningen mod viborg går til A som er

funktionsstationen ( Aalborg / Randers / Viborg

så den vil nu blive omtalt som A

vider ud af sidenbanen kommer der så en skjult station og derefter en synlig

endestation

den kunne så være Løgstør / Gl Sønderbor ( lidt reduceret / Glyngøre

her igen mange muligheder

næste mulighed på sidebanen

hobro - skjult - synlig station - her igen Aalestrup - men nu går strækningen til vigborg stadig til A - men det gør strækningen til Løgstør også - altså til A

på den måde er der en masse muligheder

der vil være hovedbanen med store maskiner og store / mindre / små tog

sidebanen får brug for mindre maskiner - men man har faktisk Løgstørbanen

med strækning både fra hobro og viborg med -

så hvad siger du - det er jo din bane - og så er der jo lige spørgsmålet -

hvor meget plads har du og hvordan ser rummet ud hvor banen skal være

og ikke mindst - hvad ønsker du ?

men nu har du noget at tænke over

er ved at lave køreplan på Hobro station samt dag for dag køreplan

materielomløbsplaner - samt materielforbrug/omskiftning virkelighed/model

med venlig hilsen

henning h087

kørekoncept Ivan

koncept skitse

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

spekulerer på dine tegninger af hobro og dit layout -

hvor langt er du nået med sporlægning

hvor store er de tern der er vist på tegningen ?

kunne du forestille dig at lave om på det

dernæst - du skrev at du havede 15 stk ark papir med Hobro

skal vi lave en bytter

du kopier de 15 stk - kender en der har et program der kan stykke det sammen og neddrosle det

så kopier jeg togplaner efter dit ønske -

og så bytter vi

was sagt du ?

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

"h087" skrev:
Hej Ivanspekulerer på dine tegninger af hobro og dit layout -hvor langt er du nået med sporlægningEr kun nået til papirethvor store er de tern der er vist på tegningen ?Kvadraterne er 50 x 50 cm, og hele planen derfor 2,00 x 7,65 m.kunne du forestille dig at lave om på detDet er da ikke umuligt.dernæst - du skrev at du havede 15 stk ark papir med Hobroskal vi lave en bytterdu kopier de 15 stk - kender en der har et program der kan stykke det sammen og neddrosle detVil prøve at se om jeg kan finde 1 som kan kopiere. Det er jo dobbelt A.så kopier jeg togplaner efter dit ønske - og så bytter vi was sagt du ?mvhhenning h087

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

hvor meget plads har du i det rum du har tænkt dig at du skal bygge i

erfaringsmæssigt er 2m dybde ikke af det gode - der sker altid noger længst væk

eller kan du komme til fra begge sider

har tænkt mig at den næste køreplan bliver togene på Hobro - således at du også kan se oprang på tog til/fra Randers der kører til Hobro - sam togene til Løgstørbanen

samt du får tiderne - det bliver så lidt af en blanding af 1953/1955/1958 tider

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

"h087" skrev:
Hej Ivanhvor meget plads har du i det rum du har tænkt dig at du skal bygge iRummet er 7,65 x 5,6m, med dør og vinduer i den ene ende. Hvilket gør at jeg skal ud i noget modulbyggeri. Modulelementer til hele anlægget var også en mulighed.erfaringsmæssigt er 2m dybde ikke af det gode - der sker altid noger længst vækeller kan du komme til fra begge siderDer er mulighed for "mandehuller" så jeg tror ikke der bliver problemer. Jeg har også mulighed for at kunne gå hele vejen rundt.har tænkt mig at den næste køreplan bliver togene på Hobro - således at du også kan se oprang på tog til/fra Randers der kører til Hobro - sam togene til Løgstørbanensamt du får tiderne - det bliver så lidt af en blanding af 1953/1955/1958 tiderDet lyder da godt. Tak for det. med venlig hilsenhenning h087

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

så her noget mere

med venlig hilsen

henninh h087

så skulle der være rettet -

men skal nok få lært det

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

"h087" skrev:
Hej Ivanså her noget meremed venlig hilsenhenninh h087

Ja dobbelt op Smile

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej

så prøver vi på den måde

med vebnlig hilsen

henning h087

Hobro - Aalestrup - Løgstør 1953 eller 1955 - y

Løgstør - Aalestrup - Hobro 1953 - yy

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

Hej alle

og så var der noget med levende fisk fra Hobro der skulle sydpå.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

der kom du mig i forkøbet

var faktisk ved at skrive lidt om det -

men hvad ved du om dette emne om levende fisk i Hobro

der er jo Dänische Forrellen der lå der - eller havde Hjemsted der - er det noget

du eller nogen i klubben du er medlem af skulle have viden om og eller foto - kort sagt alt der kan vides -

et af vores medlemmer i klubben Flemming Kjær har og er ved at lavet et større værk omkring disse vogne

ZF og er spændende læsestof - også et af mine store interesseområder og

har i mange år samlet oplysninger og foto af dem :

jeg har jo tegnet mange af fiskevognene - der så er blevet vist i forskellige tidskrifter - herunder i Lokomotivet - og i et af deres særskrifter -

( men mange er ikke blevet offenligtgjort endnu ) beklageligvis - har man desværre glemt at skrive eller nævne tegneren i mange tilfælde

- men sådan er - det - men mere om ZF under den tråd der hedder trækkraft for ZFvogne

laver lige et link

http://www.sporskiftet.dk/node/4955#comment-49636

http://www.sporskiftet.dk/node/4955

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

"h087" skrev:
Hej Ivander kom du mig i forkøbetvar faktisk ved at skrive lidt om det - men hvad ved du om dette emne om levende fisk i Hobroder er jo Dänische Forrellen der lå der - eller havde Hjemsted der - er det noget du eller nogen i klubben du er medlem af skulle have viden om og eller foto - kort sagt alt der kan vides - et af vores medlemmer i klubben Flemming Kjær har og er ved at lavet et større værk omkring disse vogneZF og er spændende læsestof - også et af mine store interesseområder oghar i mange år samlet oplysninger og foto af dem : jeg har jo tegnet mange af fiskevognene - der så er blevet vist i forskellige tidskrifter - herunder i Lokomotivet - og i et af deres særskrifter - ( men mange er ikke blevet offenligtgjort endnu ) beklageligvis - har man desværre glemt at skrive eller nævne tegneren i mange tilfælde - men sådan er - det - men mere om ZF under den tråd der hedder trækkraft for ZFvognelaver lige et linkhttp://www.sporskiftet.dk/node/4955#comment-49636http://www.sporskiftet.dk/node/4955med venlig hilsenhenning h087

Hvad angår fiskevogne er det ikke meget jeg ved. I perioden fra 1974 - 1990 har mit job hovedsagelig været ved dambrug fra Nibe i nord til Vejen i syd. Da jeg så så at der kunne købes fiskevogne til mit modeltog blev jeg selvfølgelig interesseret. Skal i klubben i aften så vil se hvad vi har der.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

Havde desværre ikke noget i klubben i forbindelse med ZF fiskevogne.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

en anden måde at lave en køre - oprangeringsplan på

denne kan kaldes overgangsplanen, idet den viser togene som de ser ud i virkeligheden

når de kommer og afgår på Hobro station

der er ikke så mange oplysninger om vognene om hvor de kommer fra og hvor de skal hen

kun hvis det drejer sig om at det er på Hobro der er noget der skal ordnes

hvis du ser på tog E 85 er den skrevet to gange -

den ene med oplysninger

den anden kun med litraoplysning

kigger du på tog P 919 ser du at der er to vogne - en HD og en IAL hvor der er understregning og Hb i enden af stregen - betyder at vognene skal afsættes i Hobro

kigger du på tog P934 er der to ZF i den venstre side med ? - men ikke i højre side

der skulle så havde været Hb med hævet skrift og understregning af ZF vognene

betyder at vognene optages i Hobro og ? betyder : efter behov

en lidt anden måde ar skrive op på - men har det der skal til - så man kan bruge den umidelbart

denne er ikke færdig - mangler godstog - er en kladde

dernæst er den melleledet mellen den med de mange oplysninger -

og den - der skal laves med det materiel man har til rådighed

så man kan sige at der laves 3 ( tre ) planer

den højre side af planen har to farver hvor oprangeringerne står

den hvide er strækning til / fra Aalborg

den gule er strækningen til / fra Aalestrup

røde tog er sydgåendene

sorte tog er nordgående

planen gælder kun for TIRSDAG - periode 22/6 - 9/8.

nu kan du studere den lidt - vender tilbage med mere - og mere uddybende forklaringer og med en konverteringsplan -

dsv den plan hvor vi indsætter dit materiel istedet for de originale.

med venlig hilsen

henning h087

er ved at kopiere diverse togplaner - der er noget papir der.

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej Ivan

også en måde - man kan gøre det på

burde jo nok være farvelagt -

men det kommer måske -

er kommet i kontakt med en der har det ligesom jeg

at man læser køreplaner, togplaner og oprangeringer

som krimier og natlæsning

han gør i at viatuliserer oprangeringer og han har nok et

langt bedre kendskab til - hvordan det skal planeres

men det får jeg talt med ham om

indtil videre må vi nøjes med mine egne tegninger der jo ikke er

scannet særligt godt ( det kommer )

- indtil jeg får talt med andre tegnere om

jeg må bruge deres tegninger på denne måde

så foreløbig en klade

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

Hej Henning, det er fine planer du laver.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

 

så lige en sporplan

Aalestrup

 

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan og andre

der er en lille pause med Hobro og det omliggende

er måske ved at skabe kontakt til en der ligger inde med

køreplaner og togplaner i komplette årgange og samling -

kan måske få lov til at låne til kopiering og brug

så jeg trækker den lidt - og så må vi se hvad det bringer

hidtil nu har det meste været fra 53 - noget fra 55 og noget fra 57

ok - ikke at det betyder så meget - mere at det ikke er komplet -

og det ville så være sjovere og mere komplet hvis det hele er fra samme årgang

så det vil være således ar jeg i første omgang vil gå efter

det jeg mangler i 53 - dernæst årgangene 1956, 1960 og 1964 og måske 1968/69

men det vil I høre nærmere om - der vil selvfølgelig blive noget engang imellem

men vil så mere være brudstykker og enkeltstående ting - der så kan føjes

ind i emnet Hobro konceptet

håber at det er ok

med venlig hilsen

henning h087

og så lige en sporplan til

denne gang Aars

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

"h087" skrev:
Hej Ivan og andreder er en lille pause med Hobro og det omliggendeer måske ved at skabe kontakt til en der ligger inde med køreplander og togplaner i komplette årgange og samling -kan måske få lov til at låne til kopiering og brugså jeg trækker den lidt - og så må vi se hvad det bringerhidtil nu har det meste været fra 53 - noget fra 55 og noget fra 57ok - ikke at det betyder så meget - mere at det ikke er komplet -og det ville så være sjovere og mere komplet hvis det hele er fra samme årgangså det vil være således ar jeg i første omgang vil gå efterdet jeg mangler i 53 - dernæst årgangene 1956, 1960 og 1964 og måske 1968/69men det vil I høre nærmere om - der vil selvfølgelig blive noget engang imellemmen vil så mere være brudstykker og enkeltstående ting - der så kan føjesind i emnet Hobro konceptethåber at det er okmed venlig hilsen henning h087og så lige en sporplan tildenne gang Aars

Det er da bare ok

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

der ligger noget på pm til dig

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.541

PB  Blog

Hej Henning,

der er jo slagterier i bl.a. Hobro, Aars. Så er der jo også Blåkilde Mølles Fabrikker i Hobro. Desuden er der jo mange forskellige erhverv/fabrikker på havnebanen. Alt dette må give mange vogne til og fra Hobro.

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej Ivan

ja - det er der også

problemet er at man dengang omlæssede vogne - både i Korsør og Fredericia

og så skal jeg have fat i de lokale togplaner

og her bliver det svært -

håber at jeg får kontakt - som jeg omtalte - og må låne planerne

da jeg i sin tid lånte nogle planer om det emne - var jeg dessvære mest

interesseret i Aalborg - Frederikshavn - og fik derfor kun kopieret Vensysselbanen

så - vi får se hvad det ender med.

og så har jeg sendt en pm til dig 

 

med venlig hilsen

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej Ivan

kan du huske at vi snakkede E maskin løb - hvor der manglede et returløb - her så en DSB maskinløbsplan der viser at det var i 2910 den løb retur - her kan man faktisl se hvordan løbene var skruet sammen

E maskinløb - tur 30 A - Aarhus 17/5 1953 - Kilde DSB/GS

Billede

har fået fat i flere Tkper - maskinløb - togplaner - TIB, maskinfordelinger og kørsel - og er ved at kopier - foreløbig kopieret ca 6000 sider - vender tilbage med mere når jeg får bund i det

og så kan der laves ret så komplette ting ved hjælp af dette

hvis spørgsmål - så bare spørg

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej igen Ivan

og her en stationering fra 1959 - kilde DSB / GS

Billede

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

fejl 98,9

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

fejl 99 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.