Hej alle
Jeg har mulighed for en plade på ovenstående mål, vil man ikke lige få større køreglæde ( LÆS: betragtelig flere meter kørsel, med spor N ).
Vis gerne anlæg med både spor N, og H0, med ovenstående mål.
Med venlig hilsen
Torben
Ishøj
Jeg tror du får mere ud af at skære pladen op i flere smalle plader så du kan få plads til en lang punkt-til-punkt bane, alternativt med sløjfe i den ene eller begge ender.
Valget mellem spor H0 og N er ikke kun et spørgsmål om plads, det er også noget med om du kan leve med den lille størrelse. Jeg kender flere spor H0-kørere som ikke ville skifte til N selvom det gav dem bedre plads, og jeg kender andre som er glade for skiftet til N. Det dutter ikke at skifte til spor N hvis det viser sig at man synes det er for småt.
Derfor bør du afklare valget H0/N inden du begynder at tegne anlæg og sporplaner.
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
h087
togtosse
Græsted
Hej Torben
det kommer jo lidt an på hvad du vil - eller på en anden måde sagt
hvad vægter du mest
køre med tog herunder lange tog, se dem på strækningen, større stationer osv
eller vil du gerne køre dansk eller for den sags skyld andre lande, mindre tog, detailjer
bygge selv osv
her er der ingen skelen mellem størelserne selvom i mine øjne er H0 mere gods i hånden og øjet
det er vel det samme med H0 kontra 0, 0 kontra I osv
med hensyn til dansk materiel har H0 nok detstørste udbud
med udenlandsk er det nok ret lige
detailjer og bygninger er det nok også lige
tænk over det
man kan tror jeg godt fornemme hvad man helst vil - ligesom føle det
med venlig hilsen
henning / h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Barelidtbedre
Hej alle
Jeg er kommet frem til at køreglæden ikke ligger i størrelsen, men i at opfylde ønsket om en mindre skyggebanegård, en central station der sender og modtager fjerntog, samt to, tre, gerne fire lokale steder, til små transport af varer til og fra, med mindre ranger muligheder.
iøvrigt tror jeg at det bliver meget internationalt på banen, da vi har familie i usa, der støtter os fint, så ikke specielt noget med epoke eller land.
Både H0 og spor N, kan klare det digitaliseret med multimaus/Roco motion
Med venlig hilsen
Torben
Hej alle, ganske ny på området
erikolsen1954
maskiningeniør
Ishøj
I skala N kan det være et problem at blande europæisk og amerikansk hvad angår sporskifter og rullende materiel.
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
00
til en så relativt lille plade ville jeg vælge N. Det er plads nok til at bygge godt og længe. du kan få alt det du vil have til N.
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.