Mit Nye Anlæg (Opdateret 10-12-2021)

Jeg har nu fået nedlagt det gamle anlæg. Vil derfor lave denne blog, så de der har lyst kan følge med i hvordan det nye kommer til at se ud. Efter at have fået mange gode input og ideér fra andre tog kollegaer samt en masse af egne ønsker. Så nærmer jeg mig en ide om hvordan det nye skal være.

Normalt tegner jeg mine anlæg i Wintrak og bygger derefter. Men en ide på papir bliver ikke altid som første tænkt. Så vil denne gang også først lægge sporen fysisk ud for at se hvordan det vil se ud. Så der er ikke nogen sporplan at vise endnu. Men denne gang bliver det bygget så det stort set er til at komme til alt uden at skulle kravle. Plus det vil være nemmer at nå de forskellige områder. Det vil blive en blanding af C og K-Skinner da jeg har rigtig mange C-Skinner. Men de kan jo desværre ikke lægges som K-Flex Skinner. Men de områder der vil komme til at være er:

1. En stor 8 sporet skyggebanegård med op til 8-9 m spor der vil bliver styret af Windigi-Pet. Det vil sige den bliver delt ind i 3 m lange blocke så der vil være en form for kø kørsel. Når det forreste tog bliver sendt op til anlæget oven på. Ja så ryger det næste op og tager pladsen. Så det skulle giver plads til 20-24 stammer op til 3 m lange. Bliver  lagt i C-Skinner

2. Der vil være en 2 sporet helix der føre togene op/ned.

3. En stor gennemgående station der  delvis vil være buet og lavet med K-Skinner. Når Windigi-Pet har sendt et tog op så overtager jeg styring og bestemmer det vider forløb oppe på anlæget. Så ved man aldrig hvilket tog der dukker op af helixen og for noget afvekslende kørsel

4. Der til kommer et stort BW også i K-Skinner.

 

5. Så vil der være en endebanegård som vil være i C-Skinner

01-07-2014: Jeg har kunnet bruge meget af rammen fra det forrige anlæg. Så det har ikke taget lang tid at få den tilpasset. Plus jeg har ladet baggrunden hænge da den øverste plade skal gå dertil. På det 1. foto er det langsiden hvor skyggebanegården skal ligge og den gennemgående station ovenpå. På det 2. foto har jeg prøve oplagt skyggebanegården. Det 3. er der hvor helixen skal ligge. De 2 portaler er bare for at vise at alle skarpe kurver vil være skjulte. Helixn starter efter potalen til venstre.

Billede   Billede  Billede

14-07-2014: Sommerferie og der bygges helix. Har brugt Erik (my 1 2 87)´s opskrift/helix beregner. Den er dog blevet en omgang for stor da jeg ikke var helt sikker på højden den skulle op i. Men efter den er blevet justeret kan jeg roligt tage en omgang af. ( Det spare jo også lidt skinner) Der er brugt C-skinner de store radius 4 og 5. Det kan også være den bliver flyttet over på den anden side af døren. Det må jeg lige se når jeg kommer vider med planlægningen af stationen. På det 1. foto har jeg lavet en skabelon i papir for at være sikker på at alle mål passede. På det 2. foto er det samlingen. Det 3. foto er den færdige helix med støjdæmpningsplader. De 6 yderste gevindstænger ( de 6 inderste kommer på til sidst, da det er nemmer at arbejde med sporene uden)

Billede  Billede Billede 

16-08-2014: Har lavet en tavle til alle tilbagemeldings moduler, plus plads til udvidelse. (Foto 1) Har skruet den fast på rammen så det er nemt at arbejde med. Når den så ikke skal bruges kan den bare klappes op under anlæget. Har lavet en midlertidig tilslutning af kørestrøm, så jeg kan gøre skyggebanegården helt færdig og testet, før der kommer plade oven på. (Foto 2) Har fået trukket alle 55 tilbagemeldings punkter der skal styre skyggebandegården, så nu skal der laves tog veje og vil lægge en video op når den er fuld funktions dygtig. (Foto 3)

  Billede  Billede   Billede  

06-10-2014: Lidt update. Har på 1. foto fået flyttet hilexen over på modsatte side, og fjernet en omgang for at gøre den del synlig. Har opstillet tunnel ind/udgang for at vise hvad der bliver skjult/synlig. I hjørnet kommer "Pløresødal Lejeren" til at ligge lidt forhøjet. På det 2. og 3. foto har jeg fået lagt plade på over skyggebanegården, og er startet med at prøve oplægge banegården. I forgrunden på det 3. foto kommer skydebroen til at være. Er stadig ikke låst fast på noget hvad sporforløb angår. Er modtagelig for forslag, da men tit ikke ser alle muligheder Smile Denne her er bare lagt op med de skinner jeg har ,så de blev brugt

Billede  Billede  Billede

 

13-01-2015: Der er sket lidt siden sidst. Har fået lavet den lille skyggebanegård i modsatte side af den gennemgående station. (1. Foto) Så er jeg begyndet at planægge hvordan mit BW skal se ud. Den har jeg                              valgt at lave i K-Skinner da det vil se mest naturlig ud med dem. Har prøve oplagt det for at se hvordan det skal være. På de 3 stikspor fra drejeskiven vil der være vedligholds område. ( Foto 2 og 3)                          Så er jeg blevet færdig med den gennemgående station. Der er lagt støjdæmpningsplader og alle sporskifter er der savet udtil for nem servic. Plus alle ledninger er boret ned gennem pladen. Så                                starter den mindre sjove del af hobbyen, at trække alle ledninger til tilbagemeldings punkter og strøm. (Foto 4,5 og  6)

                      

Billede  Billede  Billede

 

Billede Billede  Billede

 

06-11-2017

f1freakdk (Steen) har spurgt til hvad der sker med anlægget. Så det må være tid til en update herinde. Kan se det snart er 2 år siden sidst. Men vi har fået en lille for lidt over 2 år siden, og lige fået nummer 2 for en uge siden. Plus forrige år gik der meget tid med at bygge dioramet "Enden på en epoke". Så tiden på anlægget har været mindre de sidste år. 

Er så heldig vi havde 2 børneværelser og tog rummet kan få lov at blive. Det betyder dog at det rum jeg sad og byggede i, nu skulle bruges som børneværelse. Så havde til alt held lavet den lille skygge banegår så høj, at der kunne laves et arbejds bord under. Samt have plads til alt udstyr m.m. (Foto 1) Når jeg så skal arbejde kan pladen trækkes ud og er så stor at det jeg er igang med kan blive stående og skubes med ind når der ikke er mere tid. (Foto 2) Så har jeg fået alle sporskifter tilsluttet, og udstyret med lys. Hele anlægget er tegnet i Windig-Pet og alle tog veje programmeret. Dertil har jeg fået hængt et gammelt 37 tommer fladskærm op, hvorfra det kan styres og overåges med mus. Har lavet det med 3 muligheder. 1: Hvor jeg styre alt som man normalt ville gøre og køre med hvert lok enkeltvis og manuelt på skærmen eller Ipad/Iphone som kontroler. 2: Lavet halv automatik. Der styre computeren de 2 skygge banegårds op/ned kørsel og rygge den næste tog frem i køen på den store skyggebanegård. Så stopper de opgående tog ved det første signal på det synlige stræk. Så overtager jeg de enkelte tog manuelt og køre dem ind på stationen, og ud igen til det sidste synlige signal. Der fra tage computern igen over og sender dem ned på skyggebanegårdene. 3: Er fuld aotumatik. Så er det bare trykke start og gå og nyde kørselen bestemt tilføldigt af computern hvilket tog der kommer op og køre ind på hvilket spor. Så masser af varigeret ogform for kørsel alt efter hvad men lige er til den dag Smile

Billede Billede Billede

 

Har også fået opstillet og tilsluttet de fleste signaler. Ved godt det nok ikke er helt som forbilledet. Men er mere gået efter det skulle skabe "liv" på anlægget. Har lavet nogle platforme til at hæve dem da mellemrummet på et tidspunkt skal fyldes ud mellem skinnerne.

Billede Billede Billede

 

Tog så for noget tid siden beslutningen om at flytte damp depotet over på den anden side af anlægget. Dels syntes jeg overkørselen tog meget af udsynet på det synlige strækninger. Plus ville gerne have lidt mere plads til landskab rundt om. Så istedet for kommer skydebroen og EL/Diesel depotet til at være på den side da det ikke fylder helt så meget. Har samtigdig på alle skjulte strækninger sat fald sikringer på siderne. Det er jo ikke et spørgsmål om "hvis" det sker men "hvornår" og har haft noget på gulvet fra den højde og det ser ikke godt ud bagefter.(Foto 1) Så er der blevet lagt plader på vor damp depotet skal ligge og noget industri. (Foto 1+2)

Billede Billede Billede

 

Startet på oplægning af skinner. Prøvede forskellige muligheder for ikke at få en skarp kurve. Men det er umuligt da det næsen er 180 grader den skal derje for at komme rundt. Selve depot området ville blive alt for kort hvis det var en blød kurve. Så har bare for at hvis hvad tanken er sat 2 portaler op. Den skarpe kurve vil blive skjult af noget industri bygninger. Sporskiftet er til et pendler tog der skal fragte personel til og fra arbejde. Plus i det skjulte kan jeg lave overgangen fra C til K skinner.(Foto1) Er igang med at prøve mig frem med opkørslen og synes den er ved at være der, en dejlig blød kurve op/ned. Sporene fra drejeskiven tænker jeg noget i stil med mit dirorama "Enden på en epoke". Et værksted der er åben i siden så man kan se hvad der sker. (Foto 2) Ellers et mindre depot med et sidespor til pendlertoget. Det spor vil også føre over til EL/Diesel depotet når det skal laves.(Foto 3)

Billede Billede Billede

 

Men kan ikke få lagt og skåret skinner til før jeg har lavet den slagger grav der skal være. Har de 2 vedligholds grave fra Faller der skal bygges om.(Foto 1) Der skal være opsamlings hul mellem skinnerne. Så må igang med selvbyg. (Foto 2) Synes også de medfølgende midteleder kontakter der var med var for grove. Der er brugt piano tråd der var et fejlkøb til servomoter. Plus har givet den grå grunder. (Foto3) Så næster step patinering m.m.

Billede  Billede Billede

 

26-12-2017:

Så er der kulgraven blevet færdig. Mangler dog alle detaljer som kommer til når alle skinner er lagt fast, og der ikke skal arbejdes rundt om med fare for at ødelægge noget. Har fået malet færdig og patineret (Foto1) I bundpladen har jeg indstallert 2 orange LED som der skal et bøl modul tilsluttes. Så skulle det simuler gløder når slagger bliver tømt ned i graven (Foto 2+3) Derefter er der monteret 2 kold hvide LED i hver side af graven for at give liv. Samt lagt slagger ud i bunden af graven (Foto 4+5) Til sidst er graven monteret (Foto 6)

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

 

Har derefter fået lagt spor, og skåret dem til.Plus ændret lidt i sporskifte forløbet så det ser bedre ud, og slap for en S kurve Smile (Foto 1+2) Har 2 Faller vandkrane der skulle optimeres til at kunne dreje ved hælp af et par servo motor. Så har savet ud og lavet bund pladen. Limet de 2 bundplader fast til de 2 vandkrane. Plastik card pladen er i højde med svelle overkant. Så der kan ligges "beton" helt ind til skinnen(Foto 3) Kunne godt have lavet det så hele kranen drejede. Men ønsker kun det skal være den øvereste del. Så har brugt et hult stykke plastik card rør som tårn. (Foto 4) Har så ført et minder plast rør gennem og monteret armen herpå og fortærkninger i bunden, så det ikke bøjer når servoen trækker/skubber.(Foto 5) Til sidst er de 2 servo motor monteret på bundpladen, og lavet styrretråd der dog ikke er med påbilledet.(Foto 6) Så skal det hele testes før de bliver malet/patineret. Funktions test kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=Km5U01PL0dU

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

 

27-10-2019:

Langt om længe en opdate hvad der sker på anlægget. Der er ikke meget tid med 2 helt små børn. Men lidt er der sket. Jeg har fået malet og patineret drejeskiven. Foto 1 + 2 er det graven og broen der har fået en tur med maling og patinerings pulver. Foto 3 er der installeret en ECU funktions dekoder under broen. Det gør at jeg kan styre lys m.m. som på et lokomotiv. Foto 4 er det blandt andet lys leder der er installeret, så der er lys i styrepulten i huset. Foto 5 er det lys i huset der kan tænde og slukkes samt der er installeret 2 små dværg signaler i hver ende der også kan skiftes på foto 5 + 6. Til sidst er skiven samlet og monteret, samt lidt ukrudt i bunden af graven på foto 7+8+9.

Billede Billede Billede

Billede  Billede Billede

Billede  Billede Billede

 

Da der skal være et pendler tog fra depotet, og ind i et skjult ende banegård. Så det ikke er det samme pendler tog der komme ud som kørte ind i tunnelen. Men for at kunne lave det skulle jeg have det nedenunder liggende spor gjort færdig først. Da det ikke er til at lave bagefter. Tunnelen laves i træ på foto 1. Dernæst en gang beton grå efterfulgt af en mørk washe. Til sidst har jeg blandet sort og hvid pigmenter til en støv grå farve og givet muren en tur på foto 2. Da muren ville være lidt kedelig at se på. Ja så skulle der lidt hærværk til. Fandt noget graffiti på nettet og printede det ud og limede dem på, foto 3. Dernæst montering og ballast/limvand og maling med airbrush på foto 4+5+. Loftet lavede jeg ligeledes i træ på foto 6+7. Til sidst en test af om lys havde rette styrk om "natten" på foto 8+9. Så nu kan jeg begynde på station ovenpå samt bogen der skal ligge i hjørnet Smile

Billede Billede Billede

Billede  Billede Billede

Billede  Billede Billede

10-12-2021:

Har siden sidst færdig gjort bjerget i hjørnet, med tilhørende borg. Borgen har ikke været brugt siden mit første anlæg. Det er 15 år siden, så enten skulle den sælges eller bruges et sted. Da jeg fik den på plads faldt den alt for meget i med omgivelserne. Så har givet den en opdatering med nye farver og udskiftet gamle glødepære med LED. Så derfor er det ikke øjnene det er galt med fra de første billeder og til de sidste:-)

 Billede Billede Billede

Har også lavet et par støtte mur af skum plader fra Faller. Men givet dem en overhaling med farver, og til slut en sort wash og hvid dry brush til sidst.

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

 

Syntes der manglede noget for at skjule overgangen fra borg til klipper. Man kunne se en lige linje. Så valgte at bygge en udsigts platform fra bunden til turister.

Billede Billede Billede

Til sidst billeder af det hele med tilhørende landskab og detaljer, samt nat belysning. Håber i synes om det. Har været mega fedt at lave. Næste projekt er industri i modsatte hjørne af anlægget.

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

 

__________________

Marklin C-Skinner, Digital Styring Med Central Station + PC Med WinDigi-Pet  

Like 7 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Hej Tommy

 

Sejt!

Hold op en orden du holder fra starten af  Love

 

Glæder mig til at læse/se mere.

 

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tommy Ø

Indlæg: 184

PB  Blog  Hjemmeside

Hej Knud Smile

Tak, og lad dig ikke snyde. Det ser også til tider ud som var der sprunget en bombe. Big smile :bigsmile: Big smile Men prøver på at holde styr på det så man ikke skal lede for meget efter tingene.

Jeg er også allerede meget mere tilfreds med dette anlæg end det forrige. Der er mere plads til at bygge landskab som "Pløresødal lejeren". Plus jeg kan nå det uden at skulle kravle. Smile

 

__________________

Marklin C-Skinner, Digital Styring Med Central Station + PC Med WinDigi-Pet  

Like 0 kan lide
Top

Picture

fjorbak

Indlæg: 580

PB

Hej Tommy

Vil du fortælle lidt mere omkring de stik og kabler du bruger til dine tilbagemeldinger, går de direkte ind i den flotte tavle med tilbagemeldinger, jeg selv har et modul anlæg men der hænger de under selve anlægget, altså det enkelte modul, hvad med strøm, fortæl noget mere.

Men det ser lækkert ud.

 

__________________

med venlig hilsen

Fjorbak

kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.

Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen

 

 

 What do you want to do ?New mailCopy
Like 0 kan lide
Top

Picture

Mo 568

Indlæg: 54

PB

Det er nogle meget naturtro kurver du har lagt - hvad er mindste kurveradius?

Stammer med en længde på 3m inviterer jo til at køre med store inernatinale tog.

Hvor stort er rummet?

Vh

Thomas 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tommy Ø

Indlæg: 184

PB  Blog  Hjemmeside

Tak skal i have Smile

Thomas: Den mindste radius der er brugt er R2 men de er kun på de skjulte områder/eller vil blive skjult når byggeriet kommer igang. Så på synlig stræk er der enkelte R3 ellers R4 og R5 og en del 24912 som er den bløde buet stykke til de slanke sporskifter.

Ja det er planlagt efter lange stammer. Der kan holde en stamme med Lok og 8 personvogne på stationen. På det længste spor inderst på skyggebanegården er 9 m langt og forbeholdt til 2 gods stammer på lidt over 4,3 m hver. Det er meningen at gods bare vil være gennemgående på den store station og lille skyggebanegård.

Rummet er på 25 kvadratmeter. (3,5m x 7,5m)  Smile

 

Fjorbak: Det kan jeg da  Smile  

Jeg har en kabelbakke liggene øverest på rammen hvor jeg kan trække alle kabler i. (Se øverst på 1. foto)

Derefter løber de ned bag pladen og har brugt de clips fra rugbrødsposer til at holde styr på dem. Har sat dem lidt fra selve stedet hvor pladen skal bøjes op. Så er der nok frirum til at ledningerne bare bøjer når pladen slåes op. (Foto 2)

Så trækkes de ellers bare til den ønskede udgang på det valgte modul. Det lille korte fladkabel der forbinder de forskellig moduler er bare blevet bøjet et par gange så længten passer mellem de 2 moduler. Så på med kabelbakke låget og alt ledninge rod er væk. (Foto 3) Det sidste øverste modul skal jo forbindes med det nederset modul i næste række. Der løber bare en lang nok fladkabel på bagsiden af pladen for at forbinde de 2. 

Håber det var svar nok ellers må du sige til  Smile

 

Billede  Billede  Billede

__________________

Marklin C-Skinner, Digital Styring Med Central Station + PC Med WinDigi-Pet  

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

er du egentlig kommet videre med dette - ret lovende - anlæg?

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

roco

Nr. Åby

Indlæg: 27

PB  Blog  Hjemmeside

Det ser godt ud,der skue orden på sagerne .

__________________

Mvh. Koert Duus

Modeltog i HO - www.koert-duus.dk

http://mdmjk.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tommy Ø

Indlæg: 184

PB  Blog  Hjemmeside

Ja Steen har lige opdateret da du viser interrese Smile Er desværre ikke så tit på sporskiftet mere da det er lidt omstændig at skulle poste noget. Er gået mere over til facebook grupper. Der kan man tage et billede/video med kamereaet,og en tekst på få sekunder. Så er det lagt ud. Plus der er meget mere dialog/indput på indlæggende. Desværre for det er ellers en god side. Af samme grund for jeg heller ikke opdateret min hjemmeside som hvis også er ved at være 1 1/2 år siden.

Men du fik mig til at gøre det så tak for det, og de pæne ord. Så håber det bliver lige så godt som du synes det lover til Smile

Tak for rosen angående orden Roco, men det ser ikke altid så nydeligt ud når der bygges Smile

MVH Tommy

__________________

Marklin C-Skinner, Digital Styring Med Central Station + PC Med WinDigi-Pet  

Like 1 kan lide
Top

Picture

Nomisdk

IT

Indlæg: 228

PB  Hjemmeside

Hej Tommy

Det ser godt ud Smile

Hvad type kabel er det du benytter til tilbagemelding? (Tykkelse, hvor har du købt det? Smile )

__________________

Mvh Simon M. Mørch
Besøg min side om Modeltog og tog | SimonTog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Det ser rigtig godt ud Tommy, og godt at du kunne løsrive dig fra Facebook og vise lidt mere herinde også. Håber du vil fortsætte med det!!

og tak for at du tog det op efter min forespørgsel. Jeg fandt faktisk din tråd ved at jeg i anden anledning søgte på Viessmann decodere, så kom din flotte plade med decodere frem på Google - og det måtte jeg da lige kigge på... Wink

Flot flot.

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

henrik scheel

Indlæg: 30

PB  Blog

Har du en youtube kanal? Vil gerne se og høre noget mere.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

f1freakdk skrev:

Det ser rigtig godt ud Tommy, og godt at du kunne løsrive dig fra Facebook og vise lidt mere herinde også. Håber du vil fortsætte med det!!

Må lige komme med et indspark vedr. FB. På samme måde som sporskiftet er uovertruffen i forhold til FB når det gælder diskutioner af løsninger og emner samt søgning heraf, er FB langt bedre/nemmere hvis man løbende vil opdatere sin bane med billeder og ikke er haj til de store tekst beskrivelser, eller som I mit tilfælde ikke vil bruge tid på at vedligeholde hjemmeside eller blog. Det er ganske enkelt et spørgsmål om tid Sad( ..... og det det banebyggeri tager forfærdeligt mange af døgnets få fritimer. Big smile

Finder selv jeg nasser på dit Steens og Tommys byggebilleder uden at give igen herinde.... men jeg har mit løbende FB album med billeder af byggefremskridt, underlige opfindelser efterfulgt af eder og forbandelser over div fabrikanters elendige kvalitet.

 

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tommy Ø

Indlæg: 184

PB  Blog  Hjemmeside

Steen: Tak for det  Laughing out loud Jeg vil da se om ikke jeg kan få det opdateret lidt oftere fremover, så de der er interresert kan kigge med, og se hvad der sker på anlægget. Fedt at du kunne bruge min tavle som inspiration.

Hernrik: Ja det har jeg faktisk. Men har heller ikke rigtig brugt den til noget af det nye anlæg. Der ligger lidt video fra mit gamle. Noget uden lyd da jeg havde brugt musik der var ophavsret på. Så det har youtube fjernet. Har lavet lidt små videoer fra mit nye som er vist på facebook. Men der forsvinder de jo rimelig hurtigt ned på listen. Så tro jeg måske skulle smide dem på youtube kanalen også. Min konto/kanal hedder "Tommy Tog" Ellers er de min hjemmeside som desværre også halter www.marklin-modeljernbane.dk  Men der er noget fra alle 4 anlæg jeg har haft. Men rart du har lyst til at se mere af hvad der sker.

Jan:Lige præcis,  det er jo det med tiden hæ hæ. Man må desværre vælge den nemme løsning på vise område. Men synes helt sikkert dit byggeri og metoder fortjener at blive vist frem her også, hvis tiden bliver til det på et tidspunkt. 

God aften til jer

Tommy Laughing out loud

__________________

Marklin C-Skinner, Digital Styring Med Central Station + PC Med WinDigi-Pet  

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Tommy Ø skrev:

Jan:Lige præcis,  det er jo det med tiden hæ hæ. Man må desværre vælge den nemme løsning på vise område. Men synes helt sikkert dit byggeri og metoder fortjener at blive vist frem her også, hvis tiden bliver til det på et tidspunkt. 

God aften til jer

Tommy Laughing out loud

Tak skal du have Tommy. Så må jeg hellere präve at tage mig sammen Smile

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Det ser mega godt ud med borgen og omgivelserne. Fedt lavet  og god ide med den udsigtsplatform...!

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tommy Ø

Indlæg: 184

PB  Blog  Hjemmeside

Mange tak Steen Smile Godt nytår

__________________

Marklin C-Skinner, Digital Styring Med Central Station + PC Med WinDigi-Pet  

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.