Så er jeg næsten færdig med rum 4 ! Der mangler kun at forbinde teknik med resten af anlægget.
Det kører nu som en selvstændig enhed for at teste alt.
Mvh.Ole Vedel
Så er jeg næsten færdig med rum 4 ! Der mangler kun at forbinde teknik med resten af anlægget.
Det kører nu som en selvstændig enhed for at teste alt.
Mvh.Ole Vedel
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.913
Imponerende flot - og selv Heljans nye busser har fået lys i forlygterne
Med venlig hilsen
Skott
f1freakdk
St. Heddinge
Indlæg: 1.065
Hej Ole
Dit anlæg er meget elegant og virker gennemført.
Flot!
Mvh Steen
Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK
Mine Spor N eskapader
Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog
UTJ
Indlæg: 438
Wunderland - det eneste er at du bør arbejde mere med granskoven, for den ligner altså ikke en granskov. Ellers er jeg meget misundelig, for i mit rum 1 (der er kun et rum) er jeg 1 % færdig.
Og du skal have gardiner i personvognene
fjorbak
Indlæg: 580
Hej Ole
Nu er misundelse en grim ting, men lige her er jeg det, flot flot, ja usandsynlig flot, men det giver en lidt at tænke over.
Tak for du tog mig med i dit rum 4.
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen
nipe
Vanløse
Indlæg: 473
Tillykke med det gode resultat,
og tak for linier, som ikke (alle) er parallelle eller vinkelrette,
mvh niels peter
DK-2720
cfrost
Indlæg: 265
Hej Ole
hvor er det dog flot lavet. Længe siden jeg har set så gennemført et epoke 3 anlæg. Stor ros herfra, jeg vil gemme dine billeder som inspiration til mit eget anlæg under opførsel. (Lige bortset fra pølsevognen, hvis du mangler tidstypiske billeder, så sig til )
Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
condor-9
Odense C
Indlæg: 281
Det ser fame godt ud Ole!! Jeg kan læse længere oppe, at det er H0, men jeg sad virkelig i lang tid og troede det var spor 0.
Jeg har dog 2 spørgsmål:
1. Hvorfor er der lavet sådan nogle lidt underlige sløringer rundt omkring på billederne?
2. Hvorfor kører du med sådan en type kobling på dine enheder?
nipe
Vanløse
Indlæg: 473
Billede 9 af 36 viser kurven om den hvide gård.
Jeg tror kurven starter i meget stor radius, der løbende reduceres. Det ser rigtig godt ud. Vil du løfte sløret for dine radier her?
mvh niels peter
DK-2720
Ole Vedel
Indlæg: 1.128
Det ser fame godt ud Ole!! Jeg kan læse længere oppe, at det er H0, men jeg sad virkelig i lang tid og troede det var spor 0.
Jeg har dog 2 spørgsmål:
1. Hvorfor er der lavet sådan nogle lidt underlige sløringer rundt omkring på billederne?
2. Hvorfor kører du med sådan en type kobling på dine enheder?
1. Nogle billeder er sammensat af flere i Photoshop.
Den korte version. Bla. Canons EOS serie ligger info i billeder om z akse. (afstand fra kamera til focus punkt) når man gemmer i RAW format.
Det kan Photoshop bruge til at sammensætte det bedste fra flere billeder til et.
Når dette gøres som auto skribt, kommer der små fejl, ved tynde genstande og når en led blænder linsen.
Det kan fjermes ved manuel behandling, men det tager tid, hvert billde fylder 60-80 MB.
2. Jeg bruger Fleischmanns krogkoblinger.
Fordele. skørt og sneplove kan være der uden et stort hul. Lok kan køre tæt i remise områder. Man kan koble i kurver. På vogne optil en Gs vogn kan man skære i nemskakten og rykke kobling tilbage så afstand mellem puffer bliver 2 til 3mm.
Ulemper. forspand kræver en speciel "krog"
Til personvogns stammer bruger jeg Brawas faste kortkobling mellem vogne og Fleischmanns i begge ender.
Mvh.Ole Vedel
Ole Vedel
Indlæg: 1.128
Billede 9 af 36 viser kurven om den hvide gård.
Jeg tror kurven starter i meget stor radius, der løbende reduceres. Det ser rigtig godt ud. Vil du løfte sløret for dine radier her?
Den inderste kurve har en radius på 93cm efter broen og flader ud til retspor mellem bro og det hvide landsted.
Der er også overgangen til overhøjde på sporet.
Mvh. Ole Vedel
Morten Flindt Larsen
Indlæg: 74
Rigtig flot og dejligt. :) Jeg tilslutter mig fuldt ud de andre kommentatorers begejstring og synes især godt om det patinerede rullende materiel i det særdeles realistiske danske landskab. Det er som at kigge på ældre luftfotografier (hvad du sikkert også har gjort ;) ). Veje og parkeringsområder har de rigtige dimensioner, og ikke mindst ballastering og patinering af sporet er særdeles vellykket. Dog fremstår asfaltveje, perroner m.m. lidt for ensartet ferske og upatinerede, også sammenholdt med det rullende materiel. Tusind tak for kigget!
Med venlig hilsen
M
rten
P.S.
Hvis din P-maskine kun kan køre baglæns, må du klage til Heljan.
P.S. P.S.
Shell-skiltet på tankstationen bør drejes 180 grader. De vendte ikke ind mod tankanlægget men ud mod vejen.
Med venlig hilsen
Morten
condor-9
Odense C
Indlæg: 281
Jeg har dog 2 spørgsmål:
1. Hvorfor er der lavet sådan nogle lidt underlige sløringer rundt omkring på billederne?
1. Nogle billeder er sammensat af flere i Photoshop.
Den korte version. Bla. Canons EOS serie ligger info i billeder om z akse. (afstand fra kamera til focus punkt) når man gemmer i RAW format.
Det kan Photoshop bruge til at sammensætte det bedste fra flere billeder til et.
Når dette gøres som auto skribt, kommer der små fejl, ved tynde genstande og når en led blænder linsen.
Det kan fjermes ved manuel behandling, men det tager tid, hvert billde fylder 60-80 MB.
Spændende teknik og tak for forklaringen. Gør du dette for at opnå en mere jævn beslysning eller for at få dybdeskarphed i billedet?
Jeg tænker at det er en anden måde at frembringe et HDR billede, men jeg har aldrig selv oplevet disse ulemper som du beskriver..
//
Morten, kunne du ikke redigere dit indlæg, og fjerne billederne du citerer? Det er måske lige i overkanten at vise dem 3 gange ekstra
Ole Vedel
Indlæg: 1.128
[/quote]
Spændende teknik og tak for forklaringen. Gør du dette for at opnå en mere jævn beslysning eller for at få dybdeskarphed i billedet?
Jeg tænker at det er en anden måde at frembringe et HDR billede, men jeg har aldrig selv oplevet disse ulemper som du beskriver..
//
Morten, kunne du ikke redigere dit indlæg, og fjerne billederne du citerer? Det er måske lige i overkanten at vise dem 3 gange ekstra
[/quote]
Hovedsagligt for dybdeskarphed, men også farvekorrektion, og belysning.
Der er meget lys over anlægget, og kameraet ser det mere "ujævnt" end øjet gør.
Mvh. Ole Vedel
Morten Flindt Larsen
Indlæg: 74
Hej Ole,
Jo, jeg går skam ind og redigerer/gennemser, hvad jeg har skrevet og jeg valgte at "citere" dine fotos, da mine bemærkninger gik på detaljer i dem. Jeg valgte "citér" én gang, men systemet smider åbenbart automatisk et ny sæt af dine billeder på, hver gang jeg drister mig til at gennemse og rette mine slåfejl. Det kan jeg alt andet lige kun betragte som en systemfejl eller en fejl i opsætningen af hjemmesiden. Det virker meget ulogisk, at den gentager sig selv på den måde. Beklager. Trippleringen er nu rettet.
Vh
M
orten
Med venlig hilsen
Morten
condor-9
Odense C
Indlæg: 281
Hej Ole,
Jo, jeg går skam ind og redigerer/gennemser, hvad jeg har skrevet og jeg valgte at "citere" dine fotos, da mine bemærkninger gik på detaljer i dem. Jeg valgte "citér" én gang, men systemet smider åbenbart automatisk et ny sæt af dine billeder på, hver gang jeg drister mig til at gennemse og rette mine slåfejl. Det kan jeg alt andet lige kun betragte som en systemfejl eller en fejl i opsætningen af hjemmesiden. Det virker meget ulogisk, at den gentager sig selv på den måde. Beklager. Trippleringen er nu rettet.
Hej Morten
Se ikke min besked som et surt opstød, jeg er godt klar over, at sporskiftet har denne fejl og hvis det ikke er en fejl, så er det en meget underlig funktion.
Når din besked er møntet på nogle bestemte detaljer på billederne, ville det i min optik være oplagt kun at citere det eller de billeder du omtaler. Når der postes så mange billeder, hvilket er skønt, så kan det godt være svært at finde netop det/de billede(r) du omtaler.
Måske der var en lille opgave for Lars, at finde og eliminere denne gennemse fejl der er..
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er ikke hver dag man ser så flotte billeder fra et hjemmeanlæg, det plejer normalt at være på klubbasis. Utroligt gennemført, selv nummerpladerne på bilerne er der (på DSB busserne har Heljan monteret dem, hvis man ikke har lagt mærke til det). Man er slet ikke i tvivl om at det er et dansk epoke III anlæg.
Baglænskørsel med damp foregik bestemt også i virkeligheden, det er sket selv med N-maskiner på Tønderbanen. Og E-maskine på Kystbanen.
Hvis jeg selv kan lave mit halvt så godt, så vil jeg være mere end tilfreds.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 998
Hm.............................. det er da ikke så slemt som du sagde
Det ku have være møj wærre
Der er bare en skam, det er forkert epoke
Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion
Tommy Ø
Indlæg: 184
Meget,Meget flot Ole
tak for billederne og glæder mig til at se mere i det næste rum
)))))
Marklin C-Skinner, Digital Styring Med Central Station + PC Med WinDigi-Pet