Næste projekt på Loftbanen bliver Schmidts Spinderi og Klædefabrik. Det bliver en ½ reliefmodel, bygget sammen af 2 Kibri byggesæt, henholdsvis model nr. 9810 og 9811. De er relativt nemme at dele på midten, og gøre dobbelt så lange. Det er kun taget der skal skæres, og så evt. endevæggene. Dog ikke i mit tilfælde. Jeg skal bruge modellen som radiatorskjuler, derfor bliver den en mastodont på 110-120 cm. Den ser umiddelbart ret simpel ud at gå til. Væggene skal have en vask med noget lysegråt til fugerne, og så en tørbørstning med sort, for at gøre den mere snavset. Vinduerne + rammerne skal også "svines" til. Men det burde være til at have med at gøre. Herunder lidt billeder af radiatoren der skal væk, Kasserne fra Kibri, samt et billede af et af vægelementerne.
Herover et af vægelementerne, før vask og patinering.
Kasserne fra Kibri.
Grim radiator, som skal forsvinde og blive helt væk! Og jeg ved lige præcist hvordan
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Morten,
når du dækker radiatoren til er det vel fordi du ikke har brug for den varme du kan få derfra. Er dette tilfældet kan du jo så ikke fjerne den istedet?
Får du varme fra radiatoren er det vel forkert at dække den til? Radiatoren kan jo også males så den "forsvinder" i luften på baggrunden.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Hej Morten,
når du dækker radiatoren til er det vel fordi du ikke har brug for den varme du kan få derfra. Er dette tilfældet kan du jo så ikke fjerne den istedet?
Får du varme fra radiatoren er det vel forkert at dække den til? Radiatoren kan jo også males så den "forsvinder" i luften på baggrunden.
Den giver varme fra sig, og dækkes ikke helt. Den dækkes forfra, men ikke hen over. ½ relieffen kommer til at stå ca. 5 cm foran radiatoren, og over radiatoren bliver der frit, så varmen kan stige op, som den gør det nu.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.340
Vi glæder os til at høre mere efter næste fyringssæson: Er plasticmodellens vægge stadig lige (og stabile) eller er der sket en mindre (eller større) naturkatastrofe i 1:87, med indtil flere Preiser-arbejdere som er blevet arbejdsløse
Svend
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Vi glæder os til at høre mere efter næste fyringssæson: Er plasticmodellens vægge stadig lige (og stabile) eller er der sket en mindre (eller større) naturkatastrofe i 1:87, med indtil flere Preiser-arbejdere som er blevet arbejdsløse
He, he. Plant meltdown.... Jeg kan se overskriften for mig. Jeg tror nu nok det skal gå. Der er meget lidt varme på. Et loft har jo den fordel at al varmen kommer nedefra. Så den radiator bliver aldrig varmere end lunken, så det tror jeg ikke bliver noget problem.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
CBorch
Skolelærer
Frederiksberg C
Indlæg: 277
Vi glæder os til at høre mere efter næste fyringssæson: Er plasticmodellens vægge stadig lige (og stabile) eller er der sket en mindre (eller større) naturkatastrofe i 1:87, med indtil flere Preiser-arbejdere som er blevet arbejdsløse
Jeg går også med overvejelser om at lave en radiatormaskering i form af en storbystation (sækbanegård) på min bane i 3 etager med udgangspunkt i GDS (GDS i model -andetsteds i dette forum).
Jeg påtænker at lade et hjørne af radiatoren være "lig" med stationsbygningen -selvfølgelig med et par centimeter luft imellem. Mine bekymringer går dog ligeledes på om varmen fra radiatoren kommer til at lave voldsomme sætningsskader på den "flotte gamle stationsbygning".
Det drejer sig om de øverste ca 25x15cm af en ca 0,7m² stor vand-radiator, så jeg vil høre ud blandt alle erfarne modelbyggere, om der er forholdsregler der kan tages. Tænker lidt på materialevalg Plastic/karton/træ/metal/.. Hvad skal jeg foretrække og er der materialer jeg helt skal holde mig fra.
Radiatoren er den primære varmekilde i rummet (faktisk den eneste) så den kommer til at være tændt i vinterhalvåret.
Cristian
2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.182
Så skal du bestemt ikke sætte et plastichus lige foran - og heller ikke noget andet hus, for den sags skyld.
MVH
Lars
Rep Neslein
Kreativ designer for modelproduktion
Ringsted
Indlæg: 1.005
Da'
Hm det kommer helt an på, hvordan det udføres.
Jeg vill nok sætte en skærm af træ eller metal rundt om radiatoren med lidt luftmellemrum så konvektionen afleder varmen opad.
Med endnu et mellerum kunne man så sætte sine kulisser, evt beskyttet af endnu et lag metal.
Men som direkte skærm må jeg give Lars ret Det bliver der ikke noget godt ud af!
Vh Rep
Rep Neslein
Togtosse af sind og proffesion (PHD)
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
En radiator afgiver ikke særligt meget strålevarme, men til gengæld opstigende varme. Så det skal nok gå godt med at anbringe huse foran, men absolut ikke oven på. Du kan jo isolere med et stykke bølgepap, af lidt kraftig kvalitet, mellem husene og radiatoren. Så sker der ikke noget.
MVH Kurt.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
En radiator afgiver ikke særligt meget strålevarme, men til gengæld opstigende varme. Så det skal nok gå godt med at anbringe huse foran, men absolut ikke oven på. Du kan jo isolere med et stykke bølgepap, af lidt kraftig kvalitet, mellem husene og radiatoren. Så sker der ikke noget.
MVH Kurt.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Så er der lidt billeder fra processen. Jeg har fået samlet administrationsbygningen helt færdig. Facaden er samlet, men mangler gavl og tag. Alt mangler ligeledes noget patinering og liv. Der er lang vej endnu. Det kan lige nævnes, at bygningen inkl. administarionesbygningen, andrager en længde af ca. 120 cm. Bedøm selv, og kommenter gerne.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Så kom der tag på hele fabrikken, og der dukkede et lille værksted op på forpladsen, så der er et sted hvor fabrikkens teknikere kan reparere småmaskiner, fuske og drikke en kølig i smug. Forpladsen skal asfalteres og fra det lille værksted og bag om hjørnet, mod Syd, skal der ligge gamle brosten, fra fabrikkens spæde start, før den store fabriksbygning i 4 etager kom til. Bag værkstedet bliver en lille gård med rod og ukrudt som ingen har kunnet overkomme at ryde op i. Forpladsen bliver derimod ren og pæn, da direktøren, Hr. Schmidt, ham selv, gerne ser at ALT er præsentabelt og ordentligt vedligeholdt.
Et kig forbi administrationen ned langs fabrikken
Hovedindgangen og brandtrappen i fabrikkens Nordlige ende.
Et kig fra Syd. Her kommer gården til værkstedet.
Fugleperspektiv af fabrikken, set fra Syd.
Som altid er kommentare velkommen.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.182
Da' Morten.
Jeg er vild med det!
MVH
Lars
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Da' Morten.
Jeg er vild med det!
Mange tak. Så er der jo noget ved at bygge videre!
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
gm567c
Indlæg: 54
Det ser eddersparkhulemig godt ud! Den er jo gigantisk!
Bliver der mulighed for at rangere vogne ind på / i fabrikken?
Mange hilsner,
John
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.182
Da' igen.
Lad mig hellere præcisere: Jeg er vild med en, der virkeligt tør bygge stort - hellere lidt i den rigtige størrelse end dem, der tyer til 1:100 for at "få det hele med"...
MVH
Lars
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Det ser eddersparkhulemig godt ud! Den er jo gigantisk!
Bliver der mulighed for at rangere vogne ind på / i fabrikken?
Mange hilsner,
John
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
M.J. Sundborg
Indlæg: 95
Det ser rigtigt lovende ud, det der! Jeg synes godt om den måde, du har tænkt dig at gøre en dyd ud af en nødvendighed og dække radiatoren med en kulisse. Fabrikken bliver meget stor efter danske modeljernbaneforhold og er sikkert modelbyens største arbejdsplads. Kibri-sættet er et godt udgangspunkt med en arkitektur, der passer til vore breddegrader- Jeg har selv et tilsvarende liggende, som jeg ser frem til at gå i gang med. Glæder mig til at se, hvordan du får afpasset bylandskabet rundt om spinderiet, så der bliver en passende "rytme" i bebyggelsen - jeg vil f.eks. fraråde for mange gamle Heljan-huse i skala 1:100. Super projekt - glæder mig til fortsættelsen!
M.v.h.
Sundborg
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Så er der lidt nye billeder fra opbygningen. Jeg er igang med detaljerne i gården. I første omgang den del af gården Hr. Schmidt ikke kender for meget til. Han er en svær herre, og orker ikke at vandre ned til værkstedet, hvor pedellerne og teknikerne holder til, så her hersker anarki, sjusk og svineri. Bedøm selv.
Gavlen mod Langgade.
Rustent jern fra maskineri der ikke længere bruges. Stakittet har også set bedre tider.
Værkstedsgården tæt på. Et bål til gammelt plast og paller har de også.
Skål! Kom nu igang med at bestille noget.
Kommentarer modtages som altid gerne
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.184
Så er der lidt nye billeder fra opbygningen. Jeg er igang med detaljerne i gården. I første omgang den del af gården Hr. Schmidt ikke kender for meget til. Han er en svær herre, og orker ikke at vandre ned til værkstedet, hvor pedellerne og teknikerne holder til, så her hersker anarki, sjusk og svineri. Bedøm selv.
Meget flot og inspirerende, og fin idé som baggrund. Jeg kan også godt lide de "uperfekte" f.eks. hegnet.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
LasseSteen
Indlæg: 1.780
Hvordan har du farvet fugerne på bygningerne ? Det ser brandgodt ud
ppilot
Indlæg: 135
Kan godt lide hele din måde at tænke på, hvor du virkelig får fantasien med og laver en historie der så inspirerer til hvordan layoutet skal være - sådan tror jeg da du tænker Under alle omstændigheder føler jeg mig inspireret af dit fine arbejde!
Peter
Banemester og stationsforstander på
Jonstrupbanen! ____________________________________
2-skinne DCC, multimaus, MY 1114, MZ 1414, MT 152, MR/MR, MZ 1401, ML6, MA 460/Sølvpilen danske epoke IV
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Hvordan har du farvet fugerne på bygningerne ? Det ser brandgodt ud
En billig farveprøve fra Silvan. Jeg tager noget maling og blander op med vand så det bliver tyndt som suppe. Det smører jeg ud over det hele, lader det tørre et par timer eller til dagen efter. Når det er tørt tager jeg en hårdt opvredet klud og "gnubber/tørrer" overfladen hvor man så primært får fjernet malingen fra de højeste områder, altså toppen af murstenene. Egentlig ganske let og ikke synderligt tidskrævende.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Så er der lidt ny fra Spinderiet. Jeg mangler nu kun et par biler på parkeringspladsen. Hr. Schmidt skal findes og stå ved hovedindgangen med det store overblik. Derefter patinering af primært tag og forplads, der endnu er lidt for steril. Bedøm selv, og kommenter gerne.
Oversigtsbilleder af hele fabrikken
Billedet taget fra hovedporten væk fra administrationsbygningen
Billedet taget fra midt for forpladsen, op mod administrationsbygningen
Ret foran den forreste vareindlevering
Forreste vareindlevering set fra siden
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Hen over sommeren er der ikke sket meget på Loftbanen. Dog er Schimdts Spinderi & Klædefabrik kommet på plads. Direktør Schmidt er dog langtfra tilfreds med funderingen under fabrikken, som han både finder mangelfuld og ringe udført. Bystyret har dog, indtil videre, valgt at overhører hans klager, da Hr. Fabriksejer Schmidt, som logistikken med al tydelighed viser det, PT ingen muligheder har for at forlade sit domicil. På forunderlig vis er det dog lykkedes flere køretøjer og kunder at nå frem på arbejde og til møde.
Sammenlign med det første billede, hvor I kan se den radiator der nu er skjult.
Pladsen set fra oven.
Hr. Schmidt (den svære herre til højre) på vej for at mødes med endnu et par slipsedyr.
En vognmand og en ansat fordriver tiden med snak, indtil der bliver bygget en vej der gør det muligt at bringe varer ud.
Her et billede skråt fra oven, hvor I kan se radiatoren bag fabrikken.
Bedøm selv, og kom gerne med kommentarer og konstruktiv kritik.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
cbt
Indlæg: 1.163
Hej Morten
Tusind tak for update.
Jeg kan ikke med min bedste vilje komme i tanker om nogen bedre radiatorskjuler - det her er simpelthen til topkarakter.
Imidlertid kan jeg godt forstå, at Herrn Schmidt klager til kommunen over manglende vejforbindelse, eftersom at dette rammer fabrikkens levebrød - dog er dette nok delvist selvforskyldt, eftersom at han tydeligvis føler sig højt hævet over at benytte sig af den ellers udmærkede transportform, som der også er mulighed for i byen, nemlig jernbanen.
Jeg glæder mig til at følge med i de øvrige fremskridt på dit anlæg.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
UTJ
Indlæg: 438
Det er et gedigent stykke arbejde. Forpladsen må gerne være steril, men på dine billeder virker den lidt for gråblå. Det giver et lidt for koldt udtryk og okkernuancer til toning af belægningen kunne hjælpe - prøv at gøre studier udenfor og du vil opdage det.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Det er et gedigent stykke arbejde. Forpladsen må gerne være steril, men på dine billeder virker den lidt for gråblå. Det giver et lidt for koldt udtryk og okkernuancer til toning af belægningen kunne hjælpe - prøv at gøre studier udenfor og du vil opdage det.
Det er en god pointe. Jeg vil en dag ved lejlighed tilsmudse den lidt med noget kridtpulver.
Og Carsten. Tak. jeg er også blevet helt godt tilfreds. Det er lidt pænere end den lident kønne radiator.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
stykgods
Indlæg: 45
Hej Morten
Jeg synes, at din fabriksbygning er pragtfuld, for det 1. er dimensionerne perfekte, fordi biler og mennesker ser små ud i forhold til bygningen, for det andet har du ved din sammensætning af byggesæt fået et helt unikt resultat. Da jeg selv bygger industrier, glæder det mig at se så vellykket er resultat som din fabrik.
Jeg har et spørgsmål, hvor har du de fine brosten fra?
Med venlig hilsen
Frank Kruse
Ubby Havn november 1965, DCC, Roco Multimaus, Peco code 75, Kadee koblinger.
cbt
Indlæg: 1.163
Jeg har et spørgsmål, hvor har du de fine brosten fra?
Det ligner grangiveligt et Faller-produkt (tilsvarende i buemønster).
Jeg kan varmt anbefale Faller's brostens- og chaussestensbelægninger af styrepor - de har tydelig struktur, så de let kan patineres og forsynes med græs og ukrudt i fugerne - til forskel fra fladt pap, uanset hvor flot det er trykt (eller evt. hjemmelavet) og måske præget med diminutive fuger.
Faller's brostensbelægning ikke engang dyrt - 38 kr. hos den lokale flinke&rare modeltogspusher for en pakke med to stykker á 370 x 195 mm (samme pris for buemønster) - det er billigbørge!.
Og forresten, Morten, har du husket at lave plads til, at du kan komme til at dreje på radiatortermostatventilen ?.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Jeg har et spørgsmål, hvor har du de fine brosten fra?
Det ligner grangiveligt et Faller-produkt (tilsvarende i buemønster).
Jeg kan varmt anbefale Faller's brostens- og chaussestensbelægninger af styrepor - de har tydelig struktur, så de let kan patineres og forsynes med græs og ukrudt i fugerne - til forskel fra fladt pap, uanset hvor flot det er trykt (eller evt. hjemmelavet) og måske præget med diminutive fuger.
Faller's brostensbelægning ikke engang dyrt - 38 kr. hos den lokale flinke&rare modeltogspusher for en pakke med to stykker á 370 x 195 mm (samme pris for buemønster) - det er billigbørge!.
Og forresten, Morten, har du husket at lave plads til, at du kan komme til at dreje på radiatortermostatventilen ?.
Du har ret Carsten. Det er Fallers brosten. Og som du skriver. De er flotte og overraskende nok ikke specielt dyre. Jeg kommer til at kunne dreje på ventilen hvis det bliver nødvendigt. Nu har den godt nok stået på 2 de sidste 5 år, men ved behov bliver det muligt.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Med et enkelt billede, vil jeg afslutte sagaen om Schmidts Spinderi og Klædefabrik. Efter godt 2 års brok og jammer fra Herr. Schmidt, har bystyret endelig givet efter. Schmidt har langt om længe fået et rimeligt fundament under fabrikken og ikke mindst... en indkørsel. Nu kan produktionen endelig komme i gang. Schmidt gav kaffe og kransekage til alle de ansatte i kaffepausen. Der blev råbt et trefoldigt leve for den nye indkørsel.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.
HNE3003
sælger
Indlæg: 448
det har været en god rejse, og det er blevet rigtig flot tak fordi vi måtte følge med
WWW.ets.acnshop.eu
DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....
Intellibox Games on Track
peterw
Ingeniør
Frederiksberg
Moderator
Indlæg: 1.008
Hej,
Med et enkelt billede, vil jeg afslutte sagaen om Schmidts Spinderi og Klædefabrik. Efter godt 2 års brok og jammer fra Herr. Schmidt, har bystyret endelig givet efter. Schmidt har langt om længe fået et rimeligt fundament under fabrikken og ikke mindst... en indkørsel. Nu kan produktionen endelig komme i gang. Schmidt gav kaffe og kransekage til alle de ansatte i kaffepausen. Der blev råbt et trefoldigt leve for den nye indkørsel.
Det ser sgu godt ud! De røde murstensbygninger på vejen foran er også rigtigt fine til en dansk kontekst - hvem har produceret dem??
Mvh,
Peter
Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.
Klarsyn
Odense N
Indlæg: 466
Hej,
Med et enkelt billede, vil jeg afslutte sagaen om Schmidts Spinderi og Klædefabrik. Efter godt 2 års brok og jammer fra Herr. Schmidt, har bystyret endelig givet efter. Schmidt har langt om længe fået et rimeligt fundament under fabrikken og ikke mindst... en indkørsel. Nu kan produktionen endelig komme i gang. Schmidt gav kaffe og kransekage til alle de ansatte i kaffepausen. Der blev råbt et trefoldigt leve for den nye indkørsel.
Det ser sgu godt ud! De røde murstensbygninger på vejen foran er også rigtigt fine til en dansk kontekst - hvem har produceret dem??
Mvh,
Peter
Tak. De røde bygninger er fra Auhagen. De ligner fint danske arbejderboliger og det er tanken her. Det er i disse "kedelige" ejendomme at spinderiets medarbejdere bor.
Hilsen Morten
Besøg min blog på: http://www.sporskiftet.dk/blogs/klarsyn og læs mere om mit anlæg.
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV.