I
2% (4 stemmer)
II
3% (5 stemmer)
III
42% (69 stemmer)
IV
23% (38 stemmer)
V
7% (12 stemmer)
VI
4% (7 stemmer)
IV-VI
16% (26 stemmer)
I-III
1% (2 stemmer)
Antal stemmer: 163
__________________
Mvh. William
2-skinne, epoke IV og V. DSB, DR og DB
Henrik PS
Indlæg: 85
Der mangler muligheden for at vælge flere epoker!. Jeg kører fra IV til VI
Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.650
Epoke 3 til 6.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
TT-Däne
Indlæg: 144
DR, Epoke 3 og 4
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Europæisk og helst materiel der passerer eller kører fast i DK, epoke 5 og 6.
Primært vogne fra LS. Models, Rocky-Rail, A.C.M.E, B-Models, Kombi-Model. Rivarossi og Hobbytrade.
Mvh
Knud
trn85
Indlæg: 259
Epoke A
Med venlig hilsen
Thomas Reinholt Nielsen
Egonhund
Veksø
Indlæg: 158
?
Mvh. William
2-skinne, epoke IV og V. DSB, DR og DB
pnh
Førtidspensonist.
Indlæg: 39
Har lokomotiver fra alle epoker.Kører Tysk.
trn85
Indlæg: 259
Epoke A = ALT, kun fattigrøve begrænser sig
(Ironi kan forkomme)
Med venlig hilsen
Thomas Reinholt Nielsen
AndreasM
LKF
Indlæg: 79
Hvis ikke det har kørt i efteråret 2002 i det sydlige Graübunden, så får det ikke plads på min bane. Jeg har ingen ide om hvad epoke det er, for epokedefinitionen er for bred synes jeg.
The Bernina Project - Smalle spor, store visioner - Schweizisk alpeanlæg under opbygning
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Epoke 3 :
perioden 22/6 - 13/8,
1953;
1956;
1960;
Togenes oprangeringer fra Vendsysselsbanen DSB : Nørresundby - Frederikshavn + DSB : Glyngørebanen Skive H - Glyngøre + HP : Hjørring - Hirtshals + DSB : de internatonale tog Nyborg - Fredericia - Padborg ( dog sniger Italien - Skandinavien Ekspress og Basel Ekspress sig ind pga at DSB dælmedulmemig formastelig vovede at flytte dem til Gedser - Grossenbroden overfarten ved sommerkøreplanen 1953 ikrafttræden - men det er vi altså flere om at bestemme ) samt at gl MX kører på Vendsysselsbanen ( det gjorde de i 1947/48 ) så de er blevet deroppe, da der jo evig og altid er noget i vejen med den Limfjordsbroklap , enten er den oppe eller nede eller slet ikke
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
LauR90
Roskilde
Indlæg: 118
DK, epoker 3 og 4 (ca. 1968-78), øst for Storebælt.
esben2009
Greve
Indlæg: 290
Hos os ligger udgangspunktet i epoke 4 SBB og vi tager gerne både epoke 3 og 5 med. Østrigske damplokomotiver er også interessante, ligesom materiel fra privatbaner som SOB og BLS.
Afgrænsningen er bestemt ikke hårfin, hos os har vi også fornøjelsen af fransk og italiensk materiel, for på den ene side ligger der en værdi i fordybelse i et afgrænset tema, på den anden side ligger der også en værdi i at køre med det man finder lyst til.
De bedste toghilsner
Esben + John Larsen
Vi kører Märklin digital CS3+, epoke 4-5-6 materiel og tider vi selv har oplevet, favorittoget er DB ICE2 + SBB krokodillen Ce 6/8
hpe1
it-konsulent
Maribo
Indlæg: 34
Tysk epoke 2 og 3 samt lidt dansk epoke 3-4
Hilsen
HPE
Märklin, Tysk mest epoke 2og 3 samt lidt dansk epoke 3-4, Windigi-Pet 2015, CS1, ESU ECOS 50200
mr-data
Indlæg: 805
Dansk / International (banerne på Lolland og Falster + DanLink) periode 1975 - 1995, hvilket vist svarer til epoke IV og V.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
MAB
Staten
Indlæg: 548
McK har gjort det muligt så derfor har jeg valgt øst for Storebælt 1970, som udgangspunkt. Stadig vinrødt/maroon materiel, men ingen damp. Tidlig dansk epoke IV
Hilsen Martin
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Jeg kører Epoke 3 (ca. 1961- 1968); men accepterer senere materel så længe, litreringen er før fra UIC .
DSB sidebane med tilsluttende privatbane.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
merklin
Håndværker
Indlæg: 80
Dansk DSB. OHJ. primer 3 og lidt 4
Selvbyggeren
AC analog Dansk III
madskp
Indlæg: 52
Jeg har ikke en bane endnu, men samler materiel til Lemvigbanen med tilslutningsstation til DSB i perioden 1989 - 1999. Det er bl.a også i slutningen af denne periode jeg er kommet på Lemvig station med jævne mellemrum.
Med dette valg af årstal kan jeg på DSB strækningen køre med både røde intercity tog med B vogn materiel, røde MR tog og Sølvpilen i den ene del af perioden, og variere temaet med de hvide IC3 og MR tog i den sidste del af perioden.
På selve Lemvigbanedelen er der så både mulighed for at køre med Y-tog, svenske skinnebusser, køf og V100 (VLTJ ML25) i det orange/cremefarvede design, og Y-tog, MX og en svensk Skinnebus i det nyere orange/hvid/rød design.
Derudoever er der i den periode et væld af mulighed for godsvogne, især i slutningen af perioden hvor godstransporten med både fiskemel og kemikalier for alvor blomstrede op. En afledt effekt af det er muligheden for at køre med MX fra Østbanen, Skagensbanen, Lollandsbanen og OHJ der hver især blev indlejet i kortere eller længere perioder.
Også et halvt Y tog fra Østbanen har kørt sammen med et halvt VLT Y tog i en periode.
Så alt i alt et valg der giver mange muligerheder for meget forskelligt materiel
Niels
Ingeniør
Indlæg: 349
Dansk epoke IVb. Nærmere betegnet sensommer/efterår 1978. Mest DSB, men krydret med lidt Lollandsbanen.
Mvh
Niels
http://www.niels-modeltog.dk
DSB1989
Frederiksberg
Indlæg: 43
Som mit brugernavn mere end antyder: DSB i 1989.
Personligt er året valgt, fordi det var i årene deromkring, at min toginteresse toppede som barn, og fordi jeg kan huske den sommer specifikt - og så passer det mig rigtig fint rent jernbanehistorisk, fordi det både var sidste sommer, hvor de røde IC-tog og Sølvpilen regerede uden konkurrence fra IC3, sidste sommer hvor materiellet fra DR rent faktisk kom fra den mystiske østblok, og hvor det tofarvede materiel fra DB, som gik igen i mine tyndslidte togkataloger op gennem 80'erne, stadig var mere udbredte end de efterfølgende pastelfarver.
Mit fokus er i øvrigt på København og Svendborg, og heldigvis giver de to områder til sammen mulighed for at køre med det meste: IC, Sølvpil, Bn-stammer og internationale person- og godstog i øst, og MR samt blandede godstog med rundsnuder foran i vest (i Svendborg var det stort set altid MY).
Indtil jeg får plads til et anlæg, samler jeg dog bare...
Sporhunden
Indlæg: 71
Jeg kører de tog der har været i mit liv. Dvs. MY, MZ, MR, Y-tog, IC3 og Arrivas Lint. Ved ikke hvilke epoker det drejer sig om, men det er alle tog jeg har kørt med selv og derfor giver det mening for mig.
HO bane DK kørsel epoke IV
Peco code 75, Peco electrofrog, Digikeijs elektronik
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Mit primære fokus er Sønderjylland før første verdenskrig, altså i tysk tid, så jeg kører preussiske KPEV. Der er dog danske tog der skal over grænsen fra tid til anden, så jeg har også DSB materiel på banen.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
ventrikel
Næstved
Indlæg: 158
Kører alle epoker fra 1910 til i dag fra Danmark såvel DSB, østbanen, Lollandsbanen, Troldhedebanen, OHJ/HTJ, FFJ, AHB, Amagerbanen og HFHJ.
Torben
IR2186Nordpilen
Pensioneret
Padborg
Indlæg: 2
Epoke1 Bayern/Länderbahnzeit - Maffey og Krauss hvor epokegørende lokomotiver blev til i og omkring München (som findes i fremragende kvalitetsmodeller af messing til uoverkommelige priser), tidens hurtigste og stærkeste. Også Baden og Württemberg fordi materiellet her er helt specielt, som f.eks amerikanervognene.
Jan-Eddie
Indlæg: 79
Epoke III
mvh
Jan-Eddie
1948-1963 Thisted Station H0 DC Lenz digital
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Jeg spreder mig over tidsrummet fra epoke 4(b) i de spæde start 80´ere og helt op til idag. Primært tysk og med et tysk anlæg . . . men med en masse DK materiel i samlingen også
fynsyd
Indlæg: 24
Som dagens humør er til, men selve banen er forsøgt lavet som epoke 3, og går ikke så meget op i at oprangering er korrekt
venlig hilsen
fynsyd
Farmor76
Indlæg: 6
jeg kører med alt, har lokomotiver og vogne fra 6-7 lande, med hovedvægt på Danmark, Tyskland og Schweiz fra epoke 1 til 6, bare jeg synes det ser pænt ud, men tilstræber at vognstammerne passer sammen med lokomotivet, både i land og i epoke, men på hovedbanen hvor jeg kan kører 3 tog i blokstrækning, kan der nemt være, DB Ice3, My og et damplokomotiv, samtidigt.
Anderscn
Indlæg: 48
Epoke 3, 4 og 5.
DB, SNCF, SNCB, CFL og NS. Intet DSB.
Anders
mss
Herlev
Indlæg: 20
Hej,
Mit primære fokus er DB/DR/DBAG epoke IV-VI, men jeg har også Epoke I-III (mest damploks + vogne), samt diverse epoke IV-VI materiel fra andre lande, inkl. Danmark.
Jeg har tidligere uden held prøvet at begrænse mig, men så synes jeg hele tiden at der manglede noget...
Mvh MSS
Mine jernbanefotos: http://mortenschmidt.piwigo.com/