Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

WinTrack 10.0 3D

Så er WinTrack købt, men jeg er i første omgang løbet ind i problemer med ( K skinner ) flexskinnerne.

De skal på en station have en kurve i den ene ende, så det slutter mellem 7 - 10 grader, men det kan jeg ikke få til at virke

Findes der hjælp at hente .......

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

Claus Sørensen

Vodskov

PB

"bygger01" skrev:
Så er WinTrack købt, men jeg er i første omgang løbet ind i problemer med ( K skinner ) flexskinnerne. De skal på en station have en kurve i den ene ende, så det slutter mellem 7 - 10 grader, men det kan jeg ikke få til at virkeFindes der hjælp at hente .......

Hej Steff

Det letteste er at lave det lige stykke for sig og det

buede stykke for sig.

Ellers skal du lave det som en overgangskurve.

Hvis det ikke er svar nok, eller jeg ikke har forstået spørgsmålet

rigtig, så spørg endelig igen.

God fornøjelse

H0 toskinne digital

Tillig Elite spor

www.laserhobby.dk

Like 0 kan lide

Picture

Litra P

PB

"bygger01" skrev:
Så er WinTrack købt, men jeg er i første omgang løbet ind i problemer med ( K skinner ) flexskinnerne. De skal på en station have en kurve i den ene ende, så det slutter mellem 7 - 10 grader, men det kan jeg ikke få til at virkeFindes der hjælp at hente .......

Hej Steff,

Ja - Du laver de lige stykker først, derefter sporudfletningen som du vil have den. Sporudfletningen drejes derefter med "Verschieben mit Dialog". Herefter forbindes de enkelte spor på stationen med fleksskinner, der vælges under "Einfügen" => Flexgleis => "Mauseingabe..".

Buen på flexskinnen kan justeres med hjulet på din mus.

Venlig hilsen

Lars

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Herning

PB

Tak til Jer begge, så det bliver prøvet snarest

Har været bortrejst et par dage, så derfor først nu en respons

Mit første oplæg til den store station var så langt, at der skulle bygges nogle meter til huset .....

Så der bliver prøvet igen i mere moderat størrelse, og så kommer sender jeg det til høring på¨Sporskiftet

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

bqg

PB

Hej Steff

Hvis du har placeret et skinnestykke der passer med vinklen på de 8-10 grader kan du forbinde de to punkter med en flexskinne, ved at dobbeltklikke i startpunktet tilføjes et midterpunkt der kan flyttes, så kan sporforløbet justeres med et ligestykke og derefter bue.

Dette kun for at give dig denne mulighed, der er særlig anvendelig ved udlægning af kørebaner og vandløb (fahrbahn) i skinnevalg

m.v.h.

Hans Kurt

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Herning

PB

Har ikke kunne svare før nu, men er kommet så langt at under Einfügen eller insert flextrack / Input via mouse fremkommer en hvid flexskinne som kan forbindes med en anden skinne med et dobbelt click, og så er der flotte kurver .....

Nu mangler jeg finde ud af, hvordan jeg bedst viser forskellige højder, så jeg udregne de forskellige lag.

Og hvordan jeg kan overføre mit tegneri til Sporskiftet

Like 0 kan lide

Picture

femøl

PB

Dette var en fejl må slettes

femøl

Køre på Mærklin C Skinner

Like 0 kan lide

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

PB

Hej Femøl

Hvad hedder programmet ?

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Herning

PB

Jeg roder stadigvæk med det med højderne / kan ikke få hul på det / er der et hint at hente ......

Der må være en appl. hvor man angive højder på vise steder og få WT til at regne lidt på højder & procenter

Ellers er mit første oplæg færdig og jeg vil gerne vise Jer det, men det kræver næsten at de forskellige niveauer er lagt ind

Der kommer også en tegning over rummet

Like 0 kan lide

Picture

Tonny Pedersen

Håndformer

Næstved

PB

hej

Nu har jeg godt nok kun 9.0 , men prøv at markere strækningen og gå ind på extras steigung berechnen og fyld ud hvormange procent du vil have.

For at få et billede er det bare at trykke på export vælge et filnavn og gemme som jpg.

Tonny

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.