Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

Viessmann 4554

Hejsa,

Lovede at vende tilbage når jeg vidste mere om Viessmann sporskiftedrev/dekoder 4554.... Og om også det kunne benyttes til Märklin K-sporskifter.

Til dem der ikke har fulgt den gamle tråd, er der tale om en sammenbygget sporskifte drev og dokoder. Desuden skulle drevet arbejde langsomt, så skiftet bliver så realistisk som muligt. Viessmann forventer at kunne levere i slutningen af marts 2007.

Prisen skulle blive ca. 260,-

Har netop fået svar:

Dear Thomas,

the switch drive MemoTec (4554) can also use for K-turnouts of the Fa.

Märklin. There is a universal use to the supplied adapter for mechanical

connection, suitable as unobtrusive surface or under base-board mounted

drive.

many regards

Viessmann Modellspielwaren GmbH

i.A. Wolfgang Brinken

PS: Jeg har ingen økonomiske interesser i Viessmann.

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

Jeg har aldrig set et K-sporskifte i løs vægt, så jeg ved ikke om man kan komme til at sætte et drev under pladen og styre det den vej.

Men hvis man kan og man har mod på selv at lodde elektronik sammen, så er der en god mulighed hos MB-Tronik http://www.mbtronik.de/ Hvor en dekoder til 2 drev kan købes for under 2 euro. Dertil skal så en servomotor til og lidt pianotråd, servomotorerne kan købes hos conrad.de til 5 euro pr. stk.

Så er prisen nede på 15-17 euro pr. sporskiftedrev med dekoder. Og det kan justeres digitalt på alle måder, både hvor lang og hvor hurtig skiftebevægelsen skal være, der kan endda vælges forskellige hastigheder til de retninger.

Dekoderne kan bruges både til DCC og til MM.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Har læst rundt på nettet at Viessmann selv regner med at få det på gaden til februar.

Hvis prisen så bliver ok og de kan levere et stort antal til folk, så skal det nok blive populært.

Mærklins sæt 74444 med motor og decoder kan være ret svære at få fat i. De skal ofte forudbestilles hvis man vil være sikker på at få når de komemr fra fabrikken. Har endnu ikke set nogen shop der har dem på lager

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

"Bibihest" skrev:
Har læst rundt på nettet at Viessmann selv regner med at få det på gaden til februar.
Jep, det er rigtig. Men hvis du mailer til Viessmann og spørger, så siger de i slutningen af marts.
"Bibihest" skrev:
Mærklins sæt 74444 med motor og decoder kan være ret svære at få fat i. De skal ofte forudbestilles hvis man vil være sikker på at få når de komemr fra fabrikken. Har endnu ikke set nogen shop der har dem på lager

De er umulige at opdrive - har prøvet. Det var også kun en 2006 (efterår tror jeg) item..

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.