Lite av de vagnar jag har byggt för att trafikera Malmö C stn
Bo
__________________
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
nipe
Vanløse
Indlæg: 474
Smukt,
både model og foto
mvh niels peter
DK-2720
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Hej Bo
Ja det er et flot stykke arbejde, og det er ikke en Aprilsnar.
Venlig hilsen
Carsten
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Tack för era synpunkter.
Några vagnar har jag kommit en bit längre på, som att få de panelade vagnarna som var teakbeklädda, att i den möjligaste utsträckning komma så nära verkligheten som möjligt.
En av mina favoritvagnar som också ska ingå i trafik på Mö C stn.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Reiner
Modelbygger
Mariager
Indlæg: 601
Hallå Bo
En otroligt vacker och vedlykket vagn, du har byggt där
Och fotografert i en mycket vacker belysning. Tack för dina bilder.
Hälsning
Reiner
Kresten
Indlæg: 1.040
Imponerende! Flot, flot !!! Man kan kun være misundelig (avundsjuk)
Kresten
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Ni ska ha stort tack själv, för era vänliga kommentarer.
Det känns extra trevligt med lite respons.
Ytterligare två vagnar som är under färdigställande innan målning.
Det har blivit en del vagnar på något år för att täcka upp behovet för att kunna trafikera Malmö C stn.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Några lok håller jag även på med, där jag av tid bygger lite då och då.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Kan vi ikke få Lars til at banne den herre? Det gør jo helt ondt i øjnene at se på.
Og på den anden side: Har du mere?
Bjarne
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Hej bl.
Vi får hoppas at jag inte blir bannlyst.
Du frågade efter fler bilder, och visst har jag detta.
Det senaste projektet där jag försöker få till en blånerad panna.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Hvor lang tid tager det at komme her til?
Og du bygger i messing? Og lodder?
Bjarne
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Om jag ska försöka memorera vilken tid det har tagit att bygga det sistnämnda ångloket, så skulle det möjligen va ca 30timmar uppdelat på flera dagar.
Jag började känna på att löda och bygga modeller i mitten av 2007.
Den första vagnen jag byggde var en Skånsk betvagn, och denna limmade jag ihop, då jag inte fick rätt på lödningen.
Efter detta så har det fungerat bra med lödningen, och man lär sig efter hand.
Därefter så har min egen ribba har höjts efter hand som jag har byggt, och då syftar jag på att vara sparsam med lodet så det inte kommer på oönskade platser.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
nipe
Vanløse
Indlæg: 474
Applaus!
mvh niels peter
DK-2720
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Du ætser også delene?
Bjarne
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Nej det gör jag inte.
Utan det som jag har i en annan tråd, Malmö C har jag beställt etsat för egen regi.
Likaså den tråd som handlar om signaler har jag också beställt etsat för egen regi.
Att etsa för hemmabruk är inget jag förespråkar, blir inte den precision
Vagnar och lok köper jag färdiga byggsatser, ifrån olika tillverkare.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
cbt
Indlæg: 1.157
Oj-oj, så snygga dom är!
Etsada byggsatser bruker vara väldig dyre. Jag antar att dom inte är billiga i Sverige häller (?).
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Hej cbt
Skulle jag räkna min tid i pengar, så skulle dessa modeller bli väldigt kostsamma.
Nu gör jag inte detta, utan snarare som en avkoppling som ska vara både inspirerande och lärorik.
Trots detta så blir det en del svordomar på vägen.
__________________________________________
En motorvagn som var väldigt vanlig under 60-talet var denna som jag också har som projekt att sysselsätta mig med.
Motorvagnarna gick oftast med en manövervagn som också bearbetas
En annan lite krabat som också tillhör motorvagnarna, dock inte i Malmö C vad jag vet.
Men på en privatbolagsbana som heter MYJ ( Malmö-Ystads järnväg ) som då utgick ifrån Malmö Västra Stn, är denna på bild som har sin enda medföljande vagn, men tror att detta ekipage var mer lokal kring Ystad.
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Ett ånglok som var bla stationerad i Skåne, och gick som badtåg ifrån Södervärns stn i Malmö till Falsterbo stn.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Ett trevligt udda lok ifrån VVA byggsats.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
UTJ
Indlæg: 438
Kan du ikke beskrive lidt mere mht ophavet til byggesættene. Kender godt Mats' VVA-byggesæt, men de andre? Er det fordums HNJV?
Ellers er det fine byggerier og Skåne-forbilleder ser vi ikke nok af.
Hilsener
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Hej UTJ.
Om vi börjar ifrån trådens början så har vi följande.
[u]Vagnar.[/u]
SJ CFo4 HNJV
SJ BCo5 HNJV
SJ ABo3a HNJV
SJ DFO1 Perl
SJ BCo1 Perl
Skånsk betvagn HNJV
[u]Lok[/u]
SJ litt A6 1801 SMJ
SJ litt S1 Jeco
SJ litt Xoa7 Rydevall
YJ X/C 1-2 samt YEJ CDF 32 HNJV
SJ litt J VVA
F3a VVA
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Kunne vi få nogle link til producenterne ?
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
VVA har lagt ner sin produktion.
HNJV
http://www.hnjverkstad.eu/
Perl
http://www.perlmodell.se/
SMJ
http://www.smj.org/prylboden/prylboden_f.htm
Sen har vi fått en ny utgivare Michael Thörning
http://www.svlv.se/
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Jeco har försäljning via MJ Hobbyexperten, men dessa utgåvor jag har visat och visar är utgångna produkter.
SJ litt E10
Rimbo Grande är en utgivare som har trevliga modeller och hög service.
http://www.rimbogrande.se/
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
nipe
Vanløse
Indlæg: 474
Jeg synes det er nogle fantastisk flotte modeller du har bygget.
Er de også motoriseret?
Mærklig nok synes jeg IKKE de mangler maling - som de står i messing osv. viser de fint de enkelte konstruktioner.
Men jeg forestiller mig dog, at du øver dig i maling og så vil give dem alle 'en gang lak' - ?
mvh niels peter
DK-2720
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Hej Nipe.
Visst målar jag när jag väl känner mig redo för detta.
En del gånger så låter jag modellerna vara i ett visst skick, för att eventuellt återuppta bygget, kan även bero på olika lösningar jag vill få till.
Samtliga lokmodeller kommer att bli motordrivna, en del av dessa har även beställda drivningar ifrån duktiga byggare.
Motorvagnen Xoa7 har en specialbyggd drivning ifrån Kai Nilsson.
F3a har sin drivning i tendern, som Tomas Johnsson har byggt.
Hilding Carlsson setet har även drivning ifrån Kai Nilsson.
En av mina första byggda boggievagnar, är en vagn som Perl har givit ut.
SJ Co1.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Hej Bo
Smukke modeller. Hvilke koblinger bruger du til dine modeller.
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Hej Jesper.
Idag så vet jag inte helt klart vilken kopplingstyp jag ska ha.
Men det blir sannolikt inte nemkoppelfattningar.
Snarare någon typ av Tråd/bygelkoppling.
På köpta vagnar så låter jag i nu läget de kopplingar sitta kvar.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Hvad med Göteborg koblingen. Den er jo meget fin og spinkel, og samtidig stærk. Den kan jo også laves med afkobler-bøjlen udformet i forskellige former. I OMJK bruger man Göteborg koblinger med stor succes. Når jeg får bygget modeller selv, bliver det også med disse koblinger, som skal fremstilles helt ens efter en lære.
Det er mit bud på en koblings type
Mvh Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
UTJ
Indlæg: 438
TB-koblingen som den hedder øst for Øresund bliver skam anvendt af mange. Og det er den Bo refererer til. Det er kun fordi H0 er en underudviklet selvbyggerdisciplin vestensunds at den ikke bliver brugt af særligt mange i 1:87, for den er ellers ganske nem at montere og få til at virke godt.
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Ok, jeg var ikke klar over den bliover kaldt TB øst over...
Men ja, den er behagelig nem og arbejde med, og fylder ikke ret meget. Beklageligvis bliver man nød til at lave huller i de fine vogne fra de forskellige producenter hvis vognene skal indgå i stammer med selvbyg, når der bruges TB/Göteborg koblingen.
Når der bruges 0,8mm tråd i spor0 hvor den samlede togvægt kan blive ganske høj, skulle det også være nok at bruge 0,5mm i H0 !? Det er jo forbavsende hvor meget der kan hægtes bag på et loko i spor0, uden koblingerne ødelægges !!!
Og jeg har da også en idé om at det vil være mindre krævende at afkoble vogne med denne kobling, i forhold til almindelige koblinger, når den har den bløde bue under pufferne.
Men kunne du ikke vise os nogle billeder af dine modeller fra siden. Taget er skam ganske nydeligt, men hvad med siderne
Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Hej.
Ska försöka att ta några bilder under dagen ifrån sidan av vagnar.
Hade en data krasch under påsken och kan inte komma åt ofantlig mängd bilder i nuläget.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
UTJ
Indlæg: 438
I 1:87 bruger man 0,3 mm hærdet ståltråd. Nogle bruger tyndere tråd. Buen som du omtaler er afskaffet. Tråden skal gå nogenlunde ret frem fra hængslet til tråden mellem pufferne. Der skal dog tages højde for den opadgående bevægelse ved pufferplanken. Hvis man vil have afkoblingsmekanismer kan tråden forlænges efter hængslet. Den store bue som nogle misforstået har konstrueret, betyder i hvert fald H0 at ryk forplanter sig ned i stammen. Og det ser absolut ikke modelmæssigt ud.
Der er mange beskrivelser i Allt om Hobbys årbøger og der sælges mange TB-maller (lære til standardisering) østensunds. Så gå blot i gang :idea:
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Jag har avvaktat väldigt länge med att slutföra mina modeller av olika anledningar.
Tycker inte att TB kopplingen är det snyggaste alternativet, men vet inte idagsläget vilket som skulle kunna bli bättre.
Nästa fas i projektet är att jag inte vill bygga om vagnarna rent för mycket, och då syftar jag på att boggien tar då i fotstegen, och här har jag då provat vilken radie som krävs för att undvika en fantasi ombyggnad.
Minsta radie blir 1850mm, och detta är ganska så omfattande.
Nästa problem är att jag idagsläget inte vet om det finns växlar som kryper ner under 6grader.
Ska jag bygga autentiskt så skulle växlar behöva vara kring 4.5 max 6.5grader.
Så lite problem är det att bita i.
Att flytta tillbaka boggien eller justera fotstegen bär emot min princip.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Jeg laver mine af kasserede guitarstrenge 0.010" svarende til ca .25mm. Det funker fint.
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Övergår till lite godsvagnar som är målade och painerade/väderbitna, samt fotograferade ifrån sidan.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Den patinering er jo nærmest kunst, modelbanekunst måske?
Utroligt flot resultat. Er det opnået med pensel?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Patineringen har jag olika metoder för.
På dessa två sista bilderna så har jag varvat spray lite lätt samt penselmålning samt pigment som jag lägger på samband med att jag blötar med vatten för att få rinningar, därefter hårfön och matt lack.
På denna C4 vagn så har jag grundat med primer på sprayburk.
samt lackbets varvat med vattenbaserade kulörer med pensel, för att få så naturlig teak nyans som möjligt.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Bit av min provbana.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
SJ litt W2
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
F1200
Indlæg: 20
Bo
Är inte det här W2- loket det där som mästerbyggaren Mikael Törning har byggt och visat på svenska Modellrallaren?
Mvh
F1200
F1200
Indlæg: 20
På dessa två sista bilderna så har jag varvat spray lite lätt samt penselmålning samt pigment som jag lägger på samband med att jag blötar med vatten för att få rinningar, därefter hårfön och matt lack.
På denna C4 vagn så har jag grundat med primer på sprayburk.
samt lackbets varvat med vattenbaserade kulörer med pensel, för att få så naturlig teak nyans som möjligt.
Bo
Mycket snyggt, men var inte alla C4:or tillverkade i målad furu, inte i teak?
Mvh
F1200
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
En C4 vagn som är målad röd färgton som var mest vanlig.
En del av dessa C4 vagnar med bla beteckning AC4 hade teakpanel.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Ett trevligt lok samt vagn byggt av en byggare vid namn M.Thörning, som även har byggt ångloket W2, men jag har då betalat för dessa tjänster.
Anledningen till bilden på ångloket var att visa patineringen och att inte få en uppfattning om jag hade byggt detta, i efterhand givetvis fel av mig.
Dessa två har jag målat som sedan ska patineras för att få en mera naturtroget stuk.
Denna vagna är en privatbanevagn som även denna ska ingå i min samling till station.
Likaså denna vagn.
Och denna vagn.
Samt lite boggievagnar som står på tur i en uppsättning för Ånglok litt 1202.
Byggnadtionen kommer att fortsätta till det oändliga.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Udda inslag som inte har någon förankring till Malmö trafiken.
Ett bygge som var lite annorlunda och här är en del till att göra på denna enhet.
En boggivagn litt BCo, som blev en ombyggd motorvagn, tillhörde ett bolag som har beteckningen SGGJ.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
D 804
Indlæg: 384
jeg har aldrig set noget lignende...
Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com
F1200
Indlæg: 20
Ta bort fönsterspröjsarna och döp den vagn som du först kallar för C4 sedan AC4 och som du har glömt att berätta att det är Michael Thörning som har byggt, till CWJ AC 10 så börjar det närma sig sanningen!
Mvh
Olle
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Trevlig rälsbuss med något större släp
Beteckning YoIs-UDFO3s
Utgivna byggsatser av Rimbo Grande
Driv beställt av Kai Nilsson
Detta driv ger en trevlig komplett rälsbuss.
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
Bo
Företagare
Malmö Sweden
Indlæg: 275
Lite utmaning att bygga dessa två enheter med sin runda front och sin rundade nederkant.
Byggsatsen framtagen av Rimbo Grande.
Beteckning UBFos-YBo4 ska få en TGOJ målning
Bo
Att bygga är en utmaning / Att uppnå ett resultat är en belöning / Att misslyckas och att kunna gå vidare är en styrka.
Ps: Det finns inget som är omöjligt, innan du har provat det själv.
Hemsida: http://www.modellbyggare.se/
[img bredd = 255 höjd = 180] http://www.svensktmjforum.se/forum/upl
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Hej Olle
Vær venlig at dokumentere din påstand - du har muligvis ret, men jeg er lidt træt af at høre denne påstand igen og igen. Bevis det :!: :!: og lad os en gang for alle få denne påstand lukket.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
F1200
Indlæg: 20
Hej Martin!
Jag känner Michael Thörning som har berättat det för mig idag. Det är märkligt att Bo fösöker ta äran av vad andra byggt...eller hur? Man kan ju då fråga sig om det är annat han visar som han inte heller har byggt. Om du sedan är trött på att få höra sanningen om en del av det som Bo påstår så är det bara att beklaga.
Mvh
Olle