Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

TpT's nye bog om Litra R,H og S

Hej!

Har i dag modtaget denne nye udgivelse. Den ser fin ud - ligner ved hurtig gennembladren meget de idligere bøger om litra E,- A,K og C - og de tilsvarende udgivelser fra dengang det hed "Lokomotivet"

Glæder mig til at få læst i den, studeret fotos og tegninger.

Det ligner et godt opslagsværk med masser af informationer.

mvh

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

locomo-dk

Indlæg: 61

PB

Snart kan du måske også komme ud og køre med H-maskinen:

http://www.h783.dk/

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Ja, men SNART ligner lidt af en overdrivelse. Det bliver dog spændende at se sådan en stor maskine i sving igen!

Der kommer vel også en r maskine i gan igen på et tidspunkt!

Så mangler vi bare at "låne" en Br50 i Tyskland og lave de nødvendige ændringer så vi atter har en N-maskine igen.

mvh

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

locomo-dk

Indlæg: 61

PB

"Gert Frikke" skrev:
Hej!Ja, men SNART ligner lidt af en overdrivelse. Det bliver dog spændende at se sådan en stor maskine i sving igen!Der kommer vel også en r maskine i gan igen på et tidspunkt!Så mangler vi bare at "låne" en Br50 i Tyskland og lave de nødvendige ændringer så vi atter har en N-maskine igen.mvhGert

Ja, "snart" er selvfølgelig ikke imorgen. Men alligevel en H-maksine er ved at blive sat istand og det gamle MS-lyntog er også ved at blive gjort klar til Lillebæltsbroen´s jubilærum osv.

Så der skal nok komme nogle sjove tog ud og køre de kommende år.

N-mask var jo tysk ligesom T-mask så dem vil DSB næppe have interesse i at "genskabe".

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"Gert Frikke" skrev:
Så mangler vi bare at "låne" en Br50 i Tyskland og lave de nødvendige ændringer så vi atter har en N-maskine igen.

Et bedre udgangspunkt vil være en polsk Ty2. De eneste Br50 man kan få, er østtyske og primært Br50.35, der vil kræve en del ombygning for at blive til en N-maskine.

Jeg ved dog ikke hvor mange Ty2, der er tilbage efter PKP har gennemført en række oprydningsprogrammer.

For 10 år siden kunne man have købt en Ty2 for skrotprisen, men nu er de vist allesammen tilknyttet museer o.lign.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.