Nu kommer litra EA snart i model
Hvilke styrevogne kører/har kørt sammen med EA'eren?
Er der nogle der har links til gode sider med jernbanefotos? Meget gerne sider hvor billederne ikke kun drejer sig om lokomotiveerne men hvor man kan se hvad der er spændt efter dem.
__________________
Treskinne (desværre)/Afprøver to-skinne/Digital (DCC)/IB
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
EA har kørt med Bns-e og ADns-e og kører stadig med ADns-e
Bns og ABns og ADns kan ikke fjernstyre EA-lokomotiver
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
jkp4100
Bygningskonstruktør
Indlæg: 201
Tænkte det nok... Altså er man nødt til at vente på Togmodelles vogn...
Men tak for svaret
Treskinne (desværre)/Afprøver to-skinne/Digital (DCC)/IB
ic3dk
Indlæg: 16
Pånær ADns-E 539 og 540, som ikke kan køre med EA.
Med mindre der selvfølgelig er en EA i begge ender, som er tilfælde i dag mandag med sandwichtoget 4115 / 4132.
ic3.dk
mr-data
Indlæg: 805
Herudover burde litra Ea også kunne styres fra litra Abs (styrevognsudgaven af dobbeltdækkerne) som fåes fra Hobbytrade.
Nøgleordet til hvorvidt en given styrevogn kan bruges med litra Ea er "ZWS", som er den tyske standard for forbindelsen mellem lok. og styrevogn.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
Cargoman
Indlæg: 490
Den har vi været inde på før. Der er noget med at ZWS findes i forskellige versioner. Den som sidder i EA er en ældre udgave, der ikke umiddelbart fungerer sammen med den version, som sidder i dobbeltdækkerne.
Moderne tog på danske skinner
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
ic3dk
Indlæg: 16
Kort og godt periodiske problemer med ZWS-styringen. To andre E-styrevogne kan heller ikke bruges til tunnelkørsel, da NBO'en ikke virker korrekt ved dem.
ic3.dk
jkp4100
Bygningskonstruktør
Indlæg: 201
Cargoman
Ja det har jeg haft læst i et andet indlæg, men den er ikke at finde på deres liste over kommende produkter - kun ADNS... Eller er jeg helt blind?
Har haft skrevet en mail til Heljan for at få dette afklaret men fik aldrig noget svar
Men hvis Heljan kommer med den skal der naturligvis laves kørelys i den...
Er der nogen der ved om det klare plast de plejer at sætte i som lygter er lysleder eller bare klar plast (hvis der altså er en forskel)???
Treskinne (desværre)/Afprøver to-skinne/Digital (DCC)/IB
Cargoman
Indlæg: 490
http://www.heljan.dk/web631.asp
Produkt numre:
6070 Abns 50 86 39-74 558-9 (rød)
6071 Abns 565 (blå)
6072 Adns 50 86 80-74 527-2 (rød)
6073 Adns 553 (blå)
Så vidt jeg ved, så skulle litra på vognene være den rigtige "ABns" og "ADns-e", der er bare skrevet forkert på deres hjemmeside. Bemærk også at der kommer nye nummervarianter af Bn-vognen.
Moderne tog på danske skinner
mr-data
Indlæg: 805
Ok, det kan jeg så ærligt indrømme at jeg ikke havde observeret. Men hvis jeg kender tyskerne ret, så drejer det sig sikkert "bare" om en firmware-opdatering til Ea, for at det kan komme til at virke.
Og hvis det går med IC4'erne som nogen af os håber (at fabrikken ikke kan klare DSB's ultimatum), og at regeringen vil betale for færdiggørelsen af elektrificeringen; mon så ikke DSB vil ofre de penge det kræve for at udskifte Me med Ea på elektrificerede strækninger ?
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
mr-data
Indlæg: 805
Ok, det kan jeg så ærligt indrømme at jeg ikke havde observeret. Men hvis jeg kender tyskerne ret, så drejer det sig sikkert "bare" om en firmware-opdatering til Ea, for at det kan komme til at virke.
Og hvis det går med IC4'erne som nogen af os håber (at fabrikken ikke kan klare DSB's ultimatum), og at regeringen vil betale for færdiggørelsen af elektrificeringen; mon så ikke DSB vil ofre de penge det kræve for at udskifte Me med Ea på elektrificerede strækninger ?
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
ic3dk
Indlæg: 16
Problemet er blot, at der ikke er nogen ME-omløb der konstant kun kører rundt på elektrificeret strækninger. Fra K 09 er det slut med Bn og DD på Kysten. Det er mere nærliggende at forestille sig EA + Bn, som erstatning for ER-tog i mellem Østerport og Ringsted, Sorø og Slagelse.
Meeeeeeeen lad os nu se hvad der sker. Både med IC4 og K 09.
ic3.dk
mr-data
Indlæg: 805
Enig, alt dette ligger jo ude i fremtiden, så det bliver spændende at se hvad der sker.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
ic3dk
Indlæg: 16
Ja, det er korrekt. Se evt. her:
http://www.youtube.com/watch?v=wWGBkN3Bisw
Men igen, siden den pressemeddelse er der intet sket på det punkt.
Så jeg vil gentage mig fra tidligere: "Meeeeeeeen lad os nu se hvad der sker."
ic3.dk
mr-data
Indlæg: 805
Den pressemeddelelse har jeg godt set tidligere, havde bare ikke kunnet finde den. Men lidt underligt at der ikke er sket noget mere i sagen, men det kommer vel.
Og til slut: Lad os vente og se hvad fremtiden bringer, det kan det være svært at spå om.
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.