http://ekstrabladet.dk/112/article1225064.ece
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/19/072855.htm
Kl. 0655 påkørte et IC 4 tog en lastbil ved jernbaneoverskæringen Bukkerupvej i den lille landsby Soderup øst for Tølløse i Holbæk kommune.Ved påkørslen gik der ild i lastbilen, og toget blev afsporet.Status ifølge politiet på Midt og Vestsjælland er, at en person er dræbt som følge af uheldet. En er bragt til sygehus med mavesmerter, og 3-4 passager har fået småskrammer.
Hvis billedet er rigtigt, går jeg ud fra de mener IC3 eller IR4 i stedet for IC4.
__________________
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Mads H
Studerende på HTX Thisted
Indlæg: 662
Ja de er ikke for skarpe lige her fra morgenstunden...
og prøv at læs, hvem der kører toget...
Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1
stenlille banen
skole
Indlæg: 959
det var ikke så godt at en døde af det
mvh, simon / stenlillebanen
______________________________________________
H0 3-skinne drift Digital styring ECoS I
http://rc-elektronik.dk/
F.Ormstrup
Indlæg: 2.685
I Ekstrabladet står der da IC3 - hvilket lyder rimeligt - jfr. billederne. Og så har de lige fået en sensationel overskrift i bladet Lokofører-elev med døds-toget
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Bibihest
Indlæg: 1.300
De startede med at skrive IC4, derfor jeg skrev om fejlen.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Litra P
Indlæg: 1.852
I følge DR er der tale om et IC43 tog
Citat: "Ulykken skete, da et IC43tog kørte ind i en lastbil"...
Resten af indholdet på DR's hjemmeside befinder sig i øvrigt på samme høje journalistiske niveau.
Hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
F.Ormstrup
Indlæg: 2.685
Nu skal du ikke forvente for meget af dem.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Bibihest
Indlæg: 1.300
Nu er eleven i toget også død af kvæstelserne.
http://ekstrabladet.dk/112/article1225295.ece
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Det er ganske forfærdeliggt. Det er jo kun er spørgsmål om tid før den slags sker, når folk sakser gennem bomanlægget. Mens jeg var hos banestyrelsen oplevede jeg mange gange at "publikum" opfører sig direkte tåbeligt og ansvarsløst. At det så har kostet en aspirant livet er tragisk, og lokoføren kommer nok ikke ud og køre igen !?
Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Newtrain
Brabrand
Indlæg: 668
Ja det er forfærdeligt.
Jernbane trafik og vej trafik skal ikke blandes, det er der aldrig kommet noget godt ud af.
Jo før alle overkørslerne i det ganske land bliver fjernet og samlet i over / underføringer jo bedre. Det lover politikkerne jo også hvergang disse tragiske uheld sker, men de glemmer det indtil næste gang.
Og som JGJ67 skriver, opfører mange mennesker sig tåbeligt i, og omkring overskæringer. Mange uheld kunne være undgået hvis blot vejsignalerne og bomme blev respekteret.
Venlig hilsen
Carsten
Techek
Jelling
Indlæg: 910
Skyldes det ikke snarere at lastbilchaufføren overså jernbaneoverskæringen pga. tåge og lastbilen krydsede banen i samme øjeblik som toget passerede, end at lastbilen "saksede" igennem den?
Bibihest
Indlæg: 1.300
Det tror jeg nu også mere er tilfældet her og ikke fordi han bare ville over. Det virker mere som et uheld og dem kan man jo desværre ikke undgå.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Mads H
Studerende på HTX Thisted
Indlæg: 662
Det kan da ikke passe at lastbilen kan have sakset igennem?
Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Det har den heller ikke for de skal ud for at skifte en af bommene ...
Lastbilen har braget igennem bommen!!
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Mads H
Studerende på HTX Thisted
Indlæg: 662
Det kan jo også være lastbilchafæren har fået et ildebefindene
Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Hvad laver et IC3-tog egentlig på den strækning? Er de begyndt at bruge det materiel til andet end landsdelstrafik?
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Åh hold da op, der har da kørt to tog hver dag i mange år på den strækning ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Well, det er yderst sjældent at jeg kommer til Sjælland; ihvertfald som togpassager. Dengang var strækningen alene befærdet af Bn-materiel, men der er sikkert kommet dobbeltdækkervogne til siden, og nu åbenbart også IC3?
Jeg ved godt, at det var meningen at IC-3 materiel skulle servicere bl.a Nordvestbanen når IC4 begyndte at rulle, og det er måske det, der er tilfældet?
Iøvrigt har jeg ikke kørt på den strækning siden bådtogenes tid, så det er efterhånden nogen år siden.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Jeg mener faktisk at IC3 kørte der før Dobbeltdækkerne kom til strækningen.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Lau82
Indlæg: 255
Sørgeligt at der sker..... men samtidig rent faktisk heldigt at ikke flere mistede livet :!:
3 Skinne drift med MS2 - Epoke IV & Epoke V - Dansk & Tysk matriale
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Den mulighed at han er dejset omkuld har jeg så ikke lige haft i tankerne. Jeg bygger min formodning på at der op til en overkørsel er en række færdselstavler der varsler en overkørsel.
Det er da muligt at han har fået et ildebefindende. men bommen var da knækket under alle omstændigheder når lastbilen bliver pløjet væk af toget...
Vi får nok aldrig at vide hvad der er sket, og hvordan han/hun endte foran toget.
En anden forklaring kan være et svigt i anlægget, som har vis "overkørsel sikret" på uordens signalet, og så bomanlægget ikke har fungeret alligevel på vejsiden. I det tilfælde ville chaufføren jo køre ud i overkørslen i god tro, men det tror jeg ikke DSB eller Banedanmark vil indrømme hvis det er det !!!
Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
JGJ67
værktøjsmager
Indlæg: 625
Har boet i Lejre da IC3 togene kom. Kørte med IC3 fra Lejre til Roskilde og omvendt flere gange, så de kørte på nordvesten i 93'
Jesper
-Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den...
Man bliver kun god til noget, ved at gøre det...
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.214
Da' Willie.
Jamen, jeg tog skam turen mere end regelmæssigt i 90erne - og allerede fra starten af 90erne blev bådtogene da kørt med IC3. DSB havde egen flyvebåd Århus-Kalundborg, hvor man så kunne skifte til IC3 videre til København. Det fungerede fint, jeg tog som regel turen på 1. klasse, og der var næsten altid fyldt op. Dengang kunne man få et rejsekort, der hed "IC Eksklusiv", og så var man garanteret plads på overfarten.
MVH
Lars
Bibihest
Indlæg: 1.300
Der havde været usædvanlig tæt tåge den morgen, så vil tro han har koncentreret sig meget om vejen og overset skiltene (som sikkert også var svære at se)
Hvis bommen så pludseligt er hen over vejen, når han ikke at stoppe selvom han kører med lav fart. Måske nåede han at stoppe inden han ramte bom nummer to, men det må teknikkerne jo kigge på.
Det kan også være sket sådan. Søgeligt er det i hvert fald uanset hvad.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Øh..... Ja undskyld mig, men tror du ligefrem at Banedanmark og DSB er uansvarlige virksomheder :?: Hvad har DSB og Banedanmark at sige, når Havarikommisionen står for alle undersøgelser :?: Jeg synes helt ærligt ikke du kan være bekendt at komme med en sådan påstand.
Det skal iøvrigt med at strækningen er ATC-overvåget, så hvis der havde været fejl på anlægget, ja så var toget blevet bremset ned til 5 km/t. inden passage af overkørslen.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Z20500
student
Indlæg: 53
Ja, det kan jeg godt huske, jeg syntes det var morsomt, at Intercity toget stoppede i Svebølle (jeg har ikke noget imod Svebølle men det er da ikke en stor by), sikkert fordi stationen ikke har/havde nogle direktspor.
Billeder af franske tog på dansk >> http://www.automotrice2000.123.fr/dk/
kasper2406
skole
Indlæg: 77
Det kan godt være at det er lidt tid siden det skete, men jeg har hørt fra en mand i fjernsynet at der er mange fodgængere og cyklister der krydser den jernbanebom, da der er så lang ventetid, og han enda har set flere biler krydse vejen.
Selv bor jeg i en by hvor banen går tværs igennem byen, og der hvor der er en jernbaneoverskæring, ligger stationen kun få meter der fra.
Det er dog kun regionaltog der kommer forbi, men prøv at forestille jer at når toget kommer ind på peronen, går bommene ned, og så er det endnu være når togene skal mødes, ikke fordi jeg ikke kan lide at se togene, men jeg ville ønske der kom nogle andre, da det er lidt kedeligt at se de samme tog hele tiden.
Dog krydser jeg ikke når bommene går ned, men har hørt om nogle der har gjort det, og ikke lige altid med held.
Mit navn er Kasper, og jeg er 16 år.
Jeg har DB ICE2 og DSB MY1147, og kører märklin HO. Jeg elsker også at tage togbilleder, så er der noget spændende, så skriv det