Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

TMY 106 Great Northern

Faktisk ikke 100% dansk, men alligevel...

For nylig ROCO bragte den TMY 106 Great Northern.

Er der nogen der har denne model i forhold til samme lokomotiv fra Heljan?

mvh,

Gert (fra Holland)

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide

Picture

moppe

Medarbejder

PB  Hjemmeside

"Gert" skrev:
Faktisk ikke 100% dansk, men alligevel...For nylig ROCO bragte den TMY 106 Great Northern.Er der nogen der har denne model i forhold til samme lokomotiv fra Heljan?

Er der nogen der kan levere lokomotiverne?

Stod jeg med valget tog jeg nok Roco's, ud fra min erfaring med mine egne MY's. Den er i mine øjne lige en tand mere "lækker".

Klaus

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Jeg har en 'Great Northern' fra Heljan, og spekulerer på, om det er værd erstatte denne model til at en model af Roco.

Hvis forskellen er minimal, gør jeg det ikke.

mvh,

Gert

Like 0 kan lide

Picture

moppe

Medarbejder

PB  Hjemmeside

"Gert" skrev:
Jeg har en 'Great Northern' fra Heljan, og spekulerer på, om det er værd erstatte denne model til at en model af Roco.

Erstatte?

Nej, det ville jeg nok ikke gøre, med mindre at jeg var træt af Heljan modellen. Min Heljan MY og MX er jeg godt tilfreds med.

Klaus

(der mødte Great northerne maskinen oppe mellem 2 svenske søer for en del år siden)

Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

PB  Hjemmeside

Jeg ville klart vælge Rocos hvis valget stod mellem de 2. Roco leverer nærmest konsekvent lokomotiver af høj kvalitet. Heljan kan også få gode ting fra, men der er højere risiko for at man kommer hjem med et "problembarn".

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

PB  Hjemmeside

Og hvad lidelser kan problembarn have?

mvh,

Gert

Like 0 kan lide

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

PB

Jeg har 6 MY fra Heljan, 2 af dem har haft problemer med slæbeskoen, hele tiden faldt af, det problem har Togdillen løst for mig. 3 af dem har haft lave koblinger, der har jeg blot klippet underdelen af. Nu kører de alle som en drøm.

Jeg har 2 MY fra ROCO, en har haft store problemer med trækkraften. Den blev indleveret til forhandleren, som måtte give op og sende den til ROCO. Efter 2 måneder fik jeg en ny, nu kører de begge uden problemer.

Mit største problem med MY er at have plads til dem alle på anlægget samtidigt, men det er jo en helt anden historie. (Der skal jo også være plads til mine 6 MY fra Märklin). :roll:

Hilsen

Erik

Med venlig hilsen

Erik

Kører: Märklin, dansk, epoke 3-4-5 og Faller Car system.

Like 0 kan lide

Picture

h087

togtosse

Græsted

PB  Blog

hej Erik

godt gået - så mangler du jo kun 45 stk Smile

med venlig hilsen

henning / h087

har du fået købt CV? - den er også flot

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

PB

Jep og en anelse mere plads (60 m2) burde være nok.

Hilsen

Erik Wink

Med venlig hilsen

Erik

Like 0 kan lide

Picture

h087

togtosse

Græsted

PB  Blog

hej Erik

ja og hvis du så vil bevæge dig i flere epoker samt diverse private operatører - så en lille bitte smule mere plads -

jeg har da også en plan om at lave alle 10 N maskiner - har to lavet indtil videre nr 203 og 205 - Nogle mener jeg er gal - og hvad så - jeg har det godt med det.

skal du så også have købt flere CA klan vogne? - og hvad med de kommende CM vogne - med den udførelse og kvalivare Heljan disker op med - tror jeg at CM bliver utrolig flot -

og de kan jo også bruges som veterantogsvogne!

med venlig hilsen

henning / h087

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

Like 0 kan lide

Picture

nyboder

Civil i forsvaret

København N

PB

Hej Henning

Jeg skal helt klart også have nogle flere CA og CAR vogne, har "kun" købt to indtil nu, men jeg synes de er rigtig flotte.

Jeg har 3 N maskiner(N201 Roco og 205+209 fra Märklin) de passer utroligt godt til dem.

Jeg har en stor skyggebanegård, der er delt op i epoke 3 og 4/5/6, så der kun er en epoke på selve køreområdet ad gangen.

Hilsen

Erik

Med venlig hilsen

Erik

Like 0 kan lide

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

PB  Blog

"nyboder" skrev:
Hej HenningJeg skal helt klart også have nogle flere CA og CAR vogne, har "kun" købt to indtil nu, men jeg synes de er rigtig flotte.Jeg har 3 N maskiner(N201 Roco og 205+209 fra Märklin) de passer utroligt godt til dem.Jeg har en stor skyggebanegård, der er delt op i epoke 3 og 4/5/6, så der kun er en epoke på selve køreområdet ad gangen.HilsenErik

Er det ikke muligt at se nogle billeder af dit anlæg?

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner

Like 0 kan lide

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

PB

Hej Erik

Hvordan er det liiige, at du får parret en N-maskine med en CAR ?

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide

Picture

bl

Pensionist

Greve

PB

Og hvor er forbindelsen til trådens overskrift?

Bjarne

Like 0 kan lide

Picture

h087

togtosse

Græsted

PB  Blog

Hej Bjarne

det skyldes nok mig da jeg i forbindelse med at Nyboder havde 14 MY skrev at så manglede 45 stk - hvor vi så i realation fra andre tråde kom ind på N, CA og CV

men for at komme tilbage til MY typen fra Heljan og Roco kan jeg da oplyse at jeg har 2 stk fra hver og har ingen problemer haft med dem - hverken med trækkraft, strømoptag eller koblinger. Nu kører jeg jo så 2 skinne og ved ikke om Gert fra Holland kører samme, Nyboder kører 3 skinne og der må så være nogle problemer som Nyboder har skrevet - Moppe kører såvidt jeg har forstået også 2 skinne og han er også tilfreds - så noget kunne tyde på at ved 2 skinner er der færre problemer med MY fra Heljan og Roco

eller at Nyboder har været uheldig

og skulle jeg vælge ved nykøb ville det nok som Moppe blive Rocoen - men havde jeg Heljan ville jeg nok beholde den - Gert skriver ikke noget om problemer med hans maskine - så muligvis et kosmetisk spørgsmål?

med venlig hilsen

henning / h087

og undskyld - men blev lidt optaget med en anden tråd

med venlig hilsen

Like 0 kan lide

Picture

MY1104

PB

Jeg ville nok vælge Heljans da TMX og TMY nogle gange kører i forspand og gearing med mere er ens på my mx fra Heljan. Men Roco my er sikkert også pæn. Jeg vil dog mene at både Rocos og Heljans TMY ikke er helt korrekt. En af de synlige fejl er afblænding af dørene.

Med jernbane hilsen

Anders

I morgen er i dag historie.

Like 0 kan lide

Picture

moppe

Medarbejder

PB  Hjemmeside

"MY1104" skrev:
Jeg vil dog mene at både Rocos og Heljans TMY ikke er helt korrekt. En af de synlige fejl er afblænding af dørene.

Næh, men det er de MY der kommer tættest på.

Modeltog er altid et spørgsmål om kompromisser, eller rettere hvor meget man vil betale for en korrekt model.

Klaus

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.