Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

Tilslutning af Delta 6604 som booster

Hejsa og godt nytår,

Jeg planlægger at benytte en delta 6604 som booster på mit anlæg.

Men jeg er kommet i tvivl om tilslutningen, skal både "0" og kørestrøm adskilles ???

Er der nogen der ved hvormeget strøm marklins sporskifte digital-dekoder bruger (74460) ???

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Kender ikke så meget til selve Delta systemet. men fandt dette skema over hvordan 6604 tilsluttes som booster...

Men vedr. O Brun ledning, skal der ALTID væres fælles nul for hele anlægget, sagt med andre ord, kun den Røde "midterlederen skal isoleres

Citat:
Er der nogen der ved hvormeget strøm marklins sporskifte digital-dekoder bruger (74460) ???

Jeg mindes at have hørt, at de bruger ca. 5 watt i skifte øjeblikket Smile

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

Takker for info.

"peter e" skrev:
Er der nogen der ved hvormeget strøm marklins sporskifte digital-dekoder bruger (74460) ???Jeg mindes at have hørt, at de bruger ca. 5 watt i skifte øjeblikket Smile

Vil det så sige at et tilsluttet drev med dekoder ikke har noget strømforbrug, når det ikke er i bevægelse???

Tænkte mere på om selve dekoderen står og bruger strøm.

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Efter min bedste overbevisning, bruger alt som venter på infomation strøm, men vedr. dekoderne samt drev, er standbyet så lille at du ikke bør tænke på det Smile

Men husk en delta enhed som booster, ikke har tilbage medlinger, se evt. mere om dette på dette link

http://www.digitaltog.dk/

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model/browse_thread/th...

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

"peter e" skrev:
Efter min bedste overbevisning, bruger alt som venter på infomation strøm, men vedr. dekoderne samt drev, er standbyet så lille at du ikke bør tænke på det Smile Men husk en delta enhed som booster, ikke har tilbage medlinger, se evt. mere om dette på dette link

Ok. Tilbage meldinger bruges kun til f.eks S88, så man kan aflæse hvor toget er eller hvad???

I øvrigt den tegning du vedhæftede, er det samme kabling sammen med IB eller skal 6604'eren tilsluttes anderledes ???

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Ok. Tilbage meldinger bruges kun til f.eks S88, så man kan aflæse hvor toget er eller hvad??? I øvrigt den tegning du vedhæftede, er det samme kabling sammen med IB eller skal 6604'eren tilsluttes anderledes ???

Tilbagemedlingen i denne delta booster, vil jeg mener at der er tale om en evt. kortslutning i booster området, som IB ikke kan registere..

Men alle disse ord, er sagt uden at jeg er alt for klog, på en delta booster. Crying

S88 tilbagemedling tilsluttes IB, og har som sådan intet med booster at gøre...

Om man kan tilslutte delta boosteren til en IB, efter samme skema, er jeg usikker på, her er min viden om delta booster for lille, men mon ikke, det er det samme

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

Citat:
Tilbagemedlingen i denne delta booster, vil jeg mener at der er tale om en evt. kortslutning i booster området, som IB ikke kan registere.. Men alle disse ord, er sagt uden at jeg er alt for klog, på en delta booster. Crying
Ok, skulle lige have styr på din defination af tilbagemelding Smile
Citat:
S88 tilbagemedling tilsluttes IB, og har som sådan intet med booster at gøre...
Kunne heller ikke få det til at stemme.
Citat:
Om man kan tilslutte delta boosteren til en IB, efter samme skema, er jeg usikker på, her er min viden om delta booster for lille, men mon ikke, det er det samme

Ved ikke, da der jo kan tilsluttes en Marklin booster via et stik bag i IB'en.

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Citat:
Ved ikke, da der jo kan tilsluttes en Marklin booster via et stik bag i IB'en.

Ja via et spec. stik, men sådan tilsluttes en deta booster jo ikke jvf. skemmaet

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

Jamen jeg kan melde at IB kan tilsluttes som på billedet til 6604 eller 66045. Det kører bare.

Jeg har endnu ikke belastningstestes opstillingen og har derfor ikke en melding om jeg oplever det samme med trafo der slår fra.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.