Picture

ka-modeltog.dk

Indlæg: 147

PB

tilbehør til ma 461

hej. jeg sider og kikker lidt i min kasse med MA461. og der er lidt småting med, jeg har ikke villet lime dem på før men, nu er det tid.

og så er der jo lige lidt spørgsmål, der er navneskilt med tror der står nordjyden, hvor skal de side og nogen der har tips til at sætte dem på. styrevogn foran i siden er der plads til 2 gelænder, men tegning fra rocco viser kun at man kan sætte dem ved dør, hvad mener i skal de side der foran.

mvh: Laughing out loud

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"ka-modeltog.dk" skrev:
hej. jeg sider og kikker lidt i min kasse med MA461. og der er lidt småting med, jeg har ikke villet lime dem på før men, nu er det tid.og så er der jo lige lidt spørgsmål, der er navneskilt med tror der står nordjyden, hvor skal de side

Hejsa.

Skiltene skal sidde midt på mellemvognene samt styrevognen lige over vinduet. Du kan ane det på disse 2 billeder:

Billede

MA i Sønderborg

Billede

MA i København

Du kan også se på dine modeller, at den cremefarvede streg over vinduerne er brudt - det er af samme årsag Smile

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

ka-modeltog.dk

Indlæg: 147

PB

hej igen meget fine billeder, kan godt se det nu. men sig mig lige engang er roco ikke med alt for mange vinduer i forhold til den rigtige.

Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"ka-modeltog.dk" skrev:
hej igen meget fine billeder, kan godt se det nu. men sig mig lige engang er roco ikke med alt for mange vinduer i forhold til den rigtige. Wink

Du skal huske på, de 2 halvtog, som kørte sammen, var ikke ens. Den første halvdel bestod af: motorvogn, 1. klasse, 2. klasse, styrvogn, mens andet halvtog bestod af: motorvogn, 1. klasse, restaurationsvogn, styrvogn.

Hvis du ser på det første billede fra Sønderborg, kan du se, det er halvtoget med 2. klassesvognen inden styrvognen, mens billedet fra København viser sættet med restaurationsvognen.

Billederne er forresten taget af min far.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

ka-modeltog.dk

Indlæg: 147

PB

fandt lige et lille billede, kvalitet meget dårlig. men med lidt god vilje kan man se skiltet.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"ka-modeltog.dk" skrev:
fandt lige et lille billede, kvalitet meget dårlig. men med lidt god vilje kan man se skiltet.

Jeps.

Og de skal, som sagt så placeres på alle vogne - pånær motorvognen.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

ka-modeltog.dk

Indlæg: 147

PB

har lige slettet billede da det var meget dårligt

Like 0 kan lide
Top

Picture

ka-modeltog.dk

Indlæg: 147

PB

jeg har lagt dem løs på for at se. de er røde fra start i pakken. men sleb lidt på dem og du kan se forskel her. og den ene har jeg klippet helt op til det første og det sidste bogstav.

så skal de bare limes på. Laughing out loud

billede som jeg kalder b3 kan du se. forskellen på et slibet og et ikke.

billede b4 er me 2 der er slibet og et der ikke er og den til venstre er der klippet helt hen til bogstav.

de sider løse alle sammen og ved jo godt der kun skal side en på hver side.

Wink

b4

b3

Like 0 kan lide
Top

Picture

ka-modeltog.dk

Indlæg: 147

PB

hej. her er så det færdige resultat. det blev da ok ik.

:roll:

b5

b4

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"ka-modeltog.dk" skrev:
hej. her er så det færdige resultat. det blev da ok ik. :roll:

Det ser da rigtig godt ud Smile

Udmærket :!:

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ellef

Indlæg: 44

PB  Hjemmeside

Hej,

Det ser da fint ud !

Hvordan var de skilte egentlig sat fast i 1:1 ? Var de skruet fast eller var de til at skifte uden videre ?

Mvh

Ellef

__________________

http://www.modulbanen.dk
Spor N - Piko Digi 1 (IR) - Epoke IV (1977) - DSB

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.