Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Syrien og Jordan 2007

Hej Forum

Efter min dag på Bryrup - Vrads gik rejsen til det store udland.

Resten af min efterårsferie blev tilbragt med FarRail Tours i Syrien og Jordan på Hedjaz jernbanen.

Jeg er begyndt med arbejdet med at sortere billederne og lægge dem online.

De første 20 billeder kan ses her: http://www.damplokomotiv.dk/Syrien&Jordan2007/

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

Med fare for at lyde som en plade, der sidder fast i samme rille, vil jeg sige tak for de absolut fabelagtige billeder! Smile

Du er virkelig god til at opspore (undskyld!) damplokomotiverne og samtidig fastholde dem på smukkeste vis på fotografier.

Det er interessant hvordan billederne giver mindelser om gamle danske jernbaner. Billedet her: http://www.damplokomotiv.dk/Syrien&Jordan2007/imagepages/image11.html kunne næsten være en H-maskine med CM vogne med tagryttere efterfulgt en EH-vogn og en stribe Q-vogne....baggrunden passer ikke helt til, men der findes da en minaret tæt ved banen ved Svanemøllen, så det smager da lidt af fugl. Smile

Jeg glæder mig til at se de næste billeder. Må man iøvrigt spørge hvad du bruger af kamerahus og objektiver?

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Hej Occam.

Endnu en gang tusind tak for de rosende ord.

Meget af æren for de gode billeder tilfalder Bernd Seiler/ FarRail Tours, der havde arrangeret turen.

Sådan en tur er jo en ren jernbanecharterferie, hvor der er taget hånd om alting. Det eneste man skal sørge for er at stå op kl.5.00, når vækkeuret ringer og have film, subsidiært CF-kort nok i kameraet.

Det er sjovere at rejse på egen hånd, men der er efterhånden ikke mange steder, hvor man kan forvente at se damp, uden det er bestilt og betalt på forhånd.

Billederne er taget på et Nikon D200 med et Nikon 18-200 VR objektiv.

De er efterbehandlet i Photoshop, hvor jeg giver dem lidt ekstra spark i farverne og sharpness.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.