I går var en målevogn fra STRIX en tur i Nakskov for at måle strækningen Nakskov - Nykøbing F. Her var den trukket/skubbet af Mx 1001 óg My 1159, i hver sin ende; iøvrigt dejligt at se sådan et par "pensionister" få lov at arbejde. I øvrigt var My 1101 i Maribo for et par dage siden med nye spor).
Og nu til sagen: Er denne vogn virkelig så tung eller yder den så meget modstand at der skal to lokomotiver til at flytte den? Eller har det "bare" været for at spare et omløb (som der burde havde været god tid til, stammen holdt stille i ca. 20 minutter).
Interesserer mig generelt mest for jernbanerne øst for Storebælt, navnlig på Syd-Sjælland og og Lolland-Falster.
Trix startsæt, suppleret med udvidelse af antal skinner og en MS2 til styring.
Sydbanen
Indlæg: 321
Der køres med to maskiner for at spare de tidskrævende omløb på endestationerne. Kultoget kørte jo også med en maskine i hver ende for ikke at skulle bruge tid for at lave omløb i skjern
Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK