Udmærket oplæg. Jeg antager som udgangspunkt at du kører med Märklin pga. vendesløjfen? Nu ved vi jo ikke helt hvad du bedst kan li' at køre, altså om det skal være rangering, kørsel eller bare til fremvisning, men oplægget vil da fungere nogenlunde til rangering.
Er det meningen at det blinde spor øverst til højre og det blinde spor øverst til venstre skal mødes eller hvad?
Hvis du vil køre i længere tid, bør du måske prøve at fjerne de diagonale omløbsspor/"stationen" og lade det blinde spor (til venstre) forsvinde ind, under anlægget for at lave en vendesløjfe dér. Så kan du lade i hvert fald ét togsæt køre i længere tid ad gangen. Og du har stadigvæk rimelige forhold til at rangere.
__________________
[ Märklin M- og C-skinne på gulvtæppet med ungerne | Ordekvibrilistisk og pedantisk sprogsoldat ]
meningen er enten bare at lade sporene mødes, eller lave en skjult opstilling. Det er nu DC jeg kører, men det spiller ingen rolle nu om dage. Jeg byggede et lignende anlæg til min søn for mange år siden, og det legede vi med i en del år. Vi havde det på en plade 120 x270 til at klappe op på væggen, så derfor havde jeg savet et par huller i sløjferne så han kunne komme til at klare en afsporing selv. Vendesløjfen var dengang lavet med en almindelig vippeafbryder, så tog til og fra privatbanen blev overført ved at spor 1 blev koblet til og fra privatbanen-
Mylle
0 kan lide
Log ind
Søg
Donér
Hvis du vil hjælpe med den videre udvikling af Sporskiftet, har du mulighed for at donere et beløb her:
Cargoman
Indlæg: 490
Hvor ender de 2 spor, som løber ind i det, som er markeret med grønt?
Hvad er målene, 122 * 250 cm (spånplade størrelse fra tømmerhandlen)?
Ellers en ganske fornuftig plan du har lavet der.
Moderne tog på danske skinner
Techek
Jelling
Indlæg: 900
Udmærket oplæg. Jeg antager som udgangspunkt at du kører med Märklin pga. vendesløjfen? Nu ved vi jo ikke helt hvad du bedst kan li' at køre, altså om det skal være rangering, kørsel eller bare til fremvisning, men oplægget vil da fungere nogenlunde til rangering.
Er det meningen at det blinde spor øverst til højre og det blinde spor øverst til venstre skal mødes eller hvad?
Hvis du vil køre i længere tid, bør du måske prøve at fjerne de diagonale omløbsspor/"stationen" og lade det blinde spor (til venstre) forsvinde ind, under anlægget for at lave en vendesløjfe dér. Så kan du lade i hvert fald ét togsæt køre i længere tid ad gangen. Og du har stadigvæk rimelige forhold til at rangere.
[ Märklin M- og C-skinne på gulvtæppet med ungerne | Ordekvibrilistisk og pedantisk sprogsoldat ]
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
meningen er enten bare at lade sporene mødes, eller lave en skjult opstilling. Det er nu DC jeg kører, men det spiller ingen rolle nu om dage. Jeg byggede et lignende anlæg til min søn for mange år siden, og det legede vi med i en del år. Vi havde det på en plade 120 x270 til at klappe op på væggen, så derfor havde jeg savet et par huller i sløjferne så han kunne komme til at klare en afsporing selv. Vendesløjfen var dengang lavet med en almindelig vippeafbryder, så tog til og fra privatbanen blev overført ved at spor 1 blev koblet til og fra privatbanen-
Mylle