Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Skinneproducent og underlag

Hey folks,

Havde egentlig beslutte mig for at designe min bane ud fra Tllig H0 Elite, men har på det seneste læst meget om Märklin K skinner.

Så nu jeg blevet i tvivl om hvilke der er størst fordele ved.

Måske er man med Märklin mere "sikret".

Hvad vil i anbefale til at lægge mellem skinner og plade? har hørt meget godt om 4 mm kork eller naturgummi.

Lad mig høre.

Mange tak.

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

Kører du 2- eller 3-skinne?

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"frede2300" skrev:
Kører du 2- eller 3-skinne?

det er 2. Nå ja så har K-skinerne jo også midterleder.

hmm ikke så godt.

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

Nej det er jo det Smile Hvad skulle man være mere sikret imod med k-skinner?

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"frede2300" skrev:
Nej det er jo det Smile Hvad skulle man være mere sikret imod med k-skinner?

Smile jeg mener Märklin's meget store udbredelse og program. Herunder også support.

Der kan man jo sige Tillig er noget mindre.

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

Jo, det kan der jo være noget om. Jeg ville nu ikke være så bekymret - tilligs spor er gode og stabile. Gå hellere efter hvad du kan få hos den lokale pusher og hvad du synes er pænest. Bredden i sporprogrammet er naturligvis også værd at tage med, men her kan man jo supplere med spor fra en anden producent hvis man ikke lige finder det man søger hos tillig.

Tjek også pico og peco som begge producerer udmærkede skinner til en rimelig pris.

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"frede2300" skrev:
Jo, det kan der jo være noget om. Jeg ville nu ikke være så bekymret - tilligs spor er gode og stabile. Gå hellere efter hvad du kan få hos den lokale pusher og hvad du synes er pænest. Bredden i sporprogrammet er naturligvis også værd at tage med, men her kan man jo supplere med spor fra en anden producent hvis man ikke lige finder det man søger hos tillig.Tjek også pico og peco som begge producerer udmærkede skinner til en rimelig pris.

ok Frede, tak for svaret.

Hvad er egentlig billigst?

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.499

PB  Hjemmeside

Hej

Jeg synes det er vigtigt at forholde sig til om der er nogen man på et tidspunkt har lyst til at køre modeltog med og her er det vigtigt at forholde sig til hvilket skinnesystem de andre kører med.

Ellers vil jeg kraftig anbefale dig at søge på sitet her og du vil finde masser af diskussioner(religionskrige) om man skal vælge 2- eller 3-skinne-system. Der er kun et valg der er det rigtige og det er det valg du tager.

God fornøjelse med det.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"martindahl" skrev:
HejJeg synes det er vigtigt at forholde sig til om der er nogen man på et tidspunkt har lyst til at køre modeltog med og her er det vigtigt at forholde sig til hvilket skinnesystem de andre kører med.Ellers vil jeg kraftig anbefale dig at søge på sitet her og du vil finde masser af diskussioner(religionskrige) om man skal vælge 2- eller 3-skinne-system. Der er kun et valg der er det rigtige og det er det valg du tager.God fornøjelse med det.Martin Wink

Hej

lidt out of topic, denne debat skal helst ikke handler om 2 eller 3 skinnedrift.

kører nemlig allerede 2 skinne.

det fordi jeg skal til at bygge et egentligt fast anlæg - jeg nu spørger specifikt på nogle ankelte producenter.

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.499

PB  Hjemmeside

Hej Thrane

"Thrane" skrev:
Hej lidt out of topic, denne debat skal helst ikke handler om 2 eller 3 skinnedrift.kører nemlig allerede 2 skinne.det fordi jeg skal til at bygge et egentligt fast anlæg - jeg nu spørger specifikt på nogle ankelte producenter.

Jeg har absolut ingen hensigt med at køre off-topic og slet ikke at starte en debat om skinnetype. Jeg læste blot indlæggene som om det var en del af debatten og den gav jeg mit bidrag til.

Hvis det er underlaget der er vigtigt har jeg i andre indlæg her på sitet beskrevet et lyddæmpningsmateriale til flydende gulve der er let, billigt og enkelt at arbejde med.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

"Thrane" skrev:
Hej lidt out of topic, denne debat skal helst ikke handler om 2 eller 3 skinnedrift.kører nemlig allerede 2 skinne.det fordi jeg skal til at bygge et egentligt fast anlæg - jeg nu spørger specifikt på nogle ankelte producenter.

Kørte jeg 2-skinne, ville jeg helt sikkert vælge Tillig eller Peco.

Du har mange flere muligheder som 2-skinne kører end vi 3-skinne kørere har med tilgængelige skinnesystemer.

Jeg tror da heller ikke der er noget problem ved at kombinere de to. Der findes mange lækre former for sporskift.

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

Hej igen

Nogen der ved hvor disse 4 mm filtplader kan købes?

Måske nogen der har set dem i Silvan eller lignende.

spor1

Like 0 kan lide
Top

Picture

lokalbanen

Indlæg: 162

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg har set dem i Bauhaus, Tæppeland, og Jem&fix, og Silvan...

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_No-Noise-gulvlydis...

__________________

/Bo (Aktuel status: 0 moduler, 0 meter skinne, 0 togsæt, 1 lokomotiv, samt 7 vogne)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"lokalbanen" skrev:
Jeg har set dem i Bauhaus, Tæppeland, og Jem&fix, og Silvan...http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_No-Noise-gulvlydisolering_53755

ok tak, for de ser godt ud som underlag?

Men jeg kunne måske forestille mig at skinnerne ligger for ustabilt i forhold til kork?

Like 0 kan lide
Top

Picture

lokalbanen

Indlæg: 162

PB  Blog  Hjemmeside

Filtpladerne er hårde og faste, så jeg vil forvente at du får samme stabilitet som ved kork. Men man skal huske at bruge en lim der ikke trænger ned i filten, - jeg kan ikke huske hvilken, men jeg tror at det har været vendt her på sporskiftet før.

PS. jeg kom til at link'e til 3mm versionen, - de har den også i 4mm

__________________

/Bo (Aktuel status: 0 moduler, 0 meter skinne, 0 togsæt, 1 lokomotiv, samt 7 vogne)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"lokalbanen" skrev:
Filtpladerne er hårde og faste, så jeg vil forvente at du får samme stabilitet som ved kork. Men man skal huske at bruge en lim der ikke trænger ned i filten, - jeg kan ikke huske hvilken, men jeg tror at det har været vendt her på sporskiftet før.PS. jeg kom til at link'e til 3mm versionen, - de har den også i 4mm

Du har i den forbindelse ikke stødt på kork? (4 mm)

?

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

"Thrane" skrev:
"frede2300" skrev:
Jo, det kan der jo være noget om. Jeg ville nu ikke være så bekymret - tilligs spor er gode og stabile. Gå hellere efter hvad du kan få hos den lokale pusher og hvad du synes er pænest. Bredden i sporprogrammet er naturligvis også værd at tage med, men her kan man jo supplere med spor fra en anden producent hvis man ikke lige finder det man søger hos tillig.Tjek også pico og peco som begge producerer udmærkede skinner til en rimelig pris.
ok Frede, tak for svaret.Hvad er egentlig billigst?

En hurtig stikprøve:

Piko 55221, 12.95 euro

Billede

Tillig 85344: 23.90 euro

Billede

Peco St240: 14.60 euro

Billede

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

"Thrane" skrev:
"lokalbanen" skrev:
Jeg har set dem i Bauhaus, Tæppeland, og Jem&fix, og Silvan...http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_No-Noise-gulvlydisolering_53755
ok tak, for de ser godt ud som underlag?Men jeg kunne måske forestille mig at skinnerne ligger for ustabilt i forhold til kork?

Jeg har engang købt en pakke i harald nyborg af noget som ligner (ca 100kr for en kæmpe pakke). Det kan vist bedst kaldes ... ja et fiber materiale. Det er sprødt og kan knækkes. Det er hårdt. En mellemting mellem pap, spånplade og mariekiks. Jeg tvivler på at det dæmper støjen særlig meget men jeg har ikke testet sådan rigtigt. Det er irriterende at arbejde med og svært at skære i.

Men ustabilt i forhold til kork? Skinnerne skal vel under alle omstændigheder fæstnes til underlaget på en eller anden måde... Jeg har knaldet nogle søm igennem (helt igennem til træpladen nedenunder) - det hjælper nok heller ikke til lyddæmpningen.

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"frede2300" skrev:
"Thrane" skrev:
"frede2300" skrev:
Jo, det kan der jo være noget om. Jeg ville nu ikke være så bekymret - tilligs spor er gode og stabile. Gå hellere efter hvad du kan få hos den lokale pusher og hvad du synes er pænest. Bredden i sporprogrammet er naturligvis også værd at tage med, men her kan man jo supplere med spor fra en anden producent hvis man ikke lige finder det man søger hos tillig.Tjek også pico og peco som begge producerer udmærkede skinner til en rimelig pris.
ok Frede, tak for svaret.Hvad er egentlig billigst?
En hurtig stikprøve:Piko 55221, 12.95 euroBilledeTillig 85344: 23.90 euroBilledePeco St240: 14.60 euroBillede

TAK!

Tllig' sporskiffter ser meeget store ud! men de er pæne

Pecos er bestemt også flotte og billigere.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

"frede2300" skrev:
En hurtig stikprøve:Piko 55221, 12.95 euroTillig 85344: 23.90 euroPeco St240: 14.60 euro

Men så sammenligner du også Trabant, Audi og Rolls Royce.

Der er pokker til forskel på synsindtrykket af de forskellige fabrikater.

Men hvis du går efter det billigst egnede, så kører toget lige så godt på Piko ...

Og da det første anlæg alligevel skal skrottes og saves op for at blive smidt i mellemstort brændbart, så er der ingen grund til at bruge de dyre skinner på det.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

"Thrane" skrev:
Tllig' sporskiffter ser meeget store ud! men de er pænePecos er bestemt også flotte og billigere.

Tilligs længste sporskifter er dem, der kommer nærmest en skalatro virkelighed. Og så får du ikke problemer med at noget materiel ikke kan køre igennem, fordi kurverne er for skarpe.

Jeg bruger Peco Code 75 på sidespor med lettere trafik og Tilligs Code 83 på resten.

Det er kun fordi jeg har indkøbt en hel del Peco inden jeg opdagede Tilligs, ellers havde jeg valgt Tillig over det hele.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"Leonard" skrev:
"frede2300" skrev:
En hurtig stikprøve:Piko 55221, 12.95 euroTillig 85344: 23.90 euroPeco St240: 14.60 euro
Men så sammenligner du også Trabant, Audi og Rolls Royce.Der er pokker til forskel på synsindtrykket af de forskellige fabrikater.Men hvis du går efter det billigst egnede, så kører toget lige så godt på Piko ...Og da det første anlæg alligevel skal skrottes og saves op for at blive smidt i mellemstort brændbart, så er der ingen grund til at bruge de dyre skinner på det.

hehe hvem siger det skal skæres op og skrottes!

Dvs. du mener Peco er Rolls Royce?

tror jeg vælger Tillig som var mit udgangspunkt.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

"frede2300" skrev:
Men ustabilt i forhold til kork? Skinnerne skal vel under alle omstændigheder fæstnes til underlaget på en eller anden måde... Jeg har knaldet nogle søm igennem (helt igennem til træpladen nedenunder) - det hjælper nok heller ikke til lyddæmpningen.

Hvis det er lyddæmpningen der er vigtigst, så skal der flere lag under, der ikke gennembrydes og ikke hænger sammen.

Skumgummi til at ligge under trægulve kan købes i metermål.

Ovenpå det et lag kork, hvor en rulle kan købes i Tæppeland.

Også skal sporet kun limes fast til korken, som bare skal ligge flydende ovenpå skumgummiet, som også bare ligger ovenpå træet.

Det duer så bare ikke ved sporskifter og i kurver, hvor det hele skrider, hvis det ikke sidder fast.

Jeg bruger 2 lag kork under sporskifter og stationsarealer, hvor der så skal lægges ballast senere med fortyndet lim.

På strækninger bruger jeg et færdigt underlag, der passer til Tilligs spor og er af skum med ballast på. Fås i 2 farver og kostede 4 euro pr. meter. Sporet trykkes ned i underlaget som bare limes med fortyndet hvid trælim til underbygningen af krydsfiner. Det dæmper lyden, ser flot ud, er nemt og hurtigt at lægge og holder sporet på plads i bløde kurver, da det ikke kan bøjes alt for skarpt.

Billigt, næh, det er min hobby ikke.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

"Thrane" skrev:
hehe hvem siger det skal skæres op og skrottes!Dvs. du mener Peco er Rolls Royce?tror jeg vælger Tillig som var mit udgangspunkt.

Næh, rækkefølgen var forkert, Tillig er også det jeg ville vælge i dag.

Og det er erfaringen, der fortæller at det skal skrottes.

I et af de første numre af Model Railroad Hobbyist beskrives det som chainsaw-layout, og jeg synes faktisk det lyder meget fornuftigt. Søg lidt på Google, så kan du hente bladet og læse det. Meget lærerigt.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"Leonard" skrev:
"Thrane" skrev:
hehe hvem siger det skal skæres op og skrottes!Dvs. du mener Peco er Rolls Royce?tror jeg vælger Tillig som var mit udgangspunkt.
Næh, rækkefølgen var forkert, Tillig er også det jeg ville vælge i dag.Og det er erfaringen, der fortæller at det skal skrottes.I et af de første numre af Model Railroad Hobbyist beskrives det som chainsaw-layout, og jeg synes faktisk det lyder meget fornuftigt. Søg lidt på Google, så kan du hente bladet og læse det. Meget lærerigt.

det skal være Tlllig skrottes eller ej!

nu ser jeg mig heller som en amatør der laver noget lort første gang!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

"Thrane" skrev:
nu ser jeg mig heller som en amatør der laver noget lort første gang!!

Det handler ikke om at være amatør eller ej, men om, at alle bliver dygtigere og opdager andre muligheder ved at arbejde med det.

Jeg troede også mit første anlæg var det optimale og endelige, men selvom jeg nu er igang for tredie gang finder jeg stadig nye muligheder og løsninger.

Noget kan jo genbruges, men det er ikke alle spor, der overlever at blive taget op igen.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.207

PB  Hjemmeside

"frede2300" skrev:
Jeg har knaldet nogle søm igennem (helt igennem til træpladen nedenunder) - det hjælper nok heller ikke til lyddæmpningen.

Varmlimning .... hurtigt og uden forbindelse til den hårde plade.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"pejft" skrev:
"frede2300" skrev:
Jeg har knaldet nogle søm igennem (helt igennem til træpladen nedenunder) - det hjælper nok heller ikke til lyddæmpningen.
Varmlimning .... hurtigt og uden forbindelse til den hårde plade.

ok, hvordan det?

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.207

PB  Hjemmeside

"Thrane" skrev:
"pejft" skrev:
"frede2300" skrev:
Jeg har knaldet nogle søm igennem (helt igennem til træpladen nedenunder) - det hjælper nok heller ikke til lyddæmpningen.
Varmlimning .... hurtigt og uden forbindelse til den hårde plade.
ok, hvordan det?

Du lægger f.eks. et kork lag som isolerende.

Spor limes fast til korken med klatter fra en ganske almindelig varmlim pistol fra Silvan el.lign.

Det er billigt, let, tørrer hurtigt og sikrer, at der ikke kommer resonans fra sporet via skruer eller søm til den hårde plade under korken.

Alternativt til kork, kan du anvende billig gulvisoleringsunderlag, det fås til ingen penge i ruller f.eks. i Bauhaus.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.940

PB

"pejft" skrev:
Spor limes fast til korken med klatter fra en ganske almindelig varmlim pistol fra Silvan el.lign.Det er billigt, let, tørrer hurtigt og sikrer, at der ikke kommer resonans fra sporet via skruer eller søm til den hårde plade under korken.

Hvor let er det at fjerne limen igen fra skinner, hvis noget skal lægges om?

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thrane

Indlæg: 995

PB

"pejft" skrev:
"Thrane" skrev:
"pejft" skrev:
"frede2300" skrev:
Jeg har knaldet nogle søm igennem (helt igennem til træpladen nedenunder) - det hjælper nok heller ikke til lyddæmpningen.
Varmlimning .... hurtigt og uden forbindelse til den hårde plade.
ok, hvordan det?
Du lægger f.eks. et kork lag som isolerende.Spor limes fast til korken med klatter fra en ganske almindelig varmlim pistol fra Silvan el.lign.Det er billigt, let, tørrer hurtigt og sikrer, at der ikke kommer resonans fra sporet via skruer eller søm til den hårde plade under korken.Alternativt til kork, kan du anvende billig gulvisoleringsunderlag, det fås til ingen penge i ruller f.eks. i Bauhaus.

Hej pejft

hvis nu jeg vælger gulvisoleringsunderlag i 4 mm, så behøver jeg jo ikke andet underlag. Fordi det giver tilsammen en billig løsning der dæmper støjen lidt og skinnerne blivet hævet så det ser realistisk ud!

GODT SÅ!

Skal underlages så først limes på pladen, og dernæst limning af skinner ovenpå?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Leonard

Kerteminde

Indlæg: 858

PB

"Thrane" skrev:
Skal underlages så først limes på pladen, og dernæst limning af skinner ovenpå?

Ellers vil det jo ikke hænge fast.

PÅ lange strækninger er det ikke så vigtigt at det hænger fast, men ved sporskifter skal det ligge fast ellers skubber din skiftemotor måske til sporet i stedet for at skifte det.

Flexspor, der ligger i kurver skal også holdes fast på en eller måde.

Men du behøver ikke lime hver eneste svelle fast, medmindre dit anlæg skal kunne flyttes.

__________________

Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale. 

Leonard
5300 Kerteminde

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.207

PB  Hjemmeside

"Skott" skrev:
"pejft" skrev:
Spor limes fast til korken med klatter fra en ganske almindelig varmlim pistol fra Silvan el.lign.Det er billigt, let, tørrer hurtigt og sikrer, at der ikke kommer resonans fra sporet via skruer eller søm til den hårde plade under korken.
Hvor let er det at fjerne limen igen fra skinner, hvis noget skal lægges om?

Det er jo lim, så det kan ikke fjernes helt. Men hvis du også vil ballastere, får du jo også lim og ballast på alligevel.

På Märklin M- og C-spor kan det "nuldres af", men efterlader et lille mærke.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej

Som underlag bruger jeg de grønne flamingoplader, der er beregnet til gulv-underlag

Altså mine Piko A-skinner er på den usynllge del blot "hæftet" med ufortyndet stribe hvid trælim - og sporet ligger fast og klippestabilt.

Den synlige del er jeg ikke kommet til endnu; men på tidligere anlæg har jeg sømmet skinnerne løseligt fast for derefter ,at have ballastéret, fluks at pille sømmene op igen.

Denne metode giver ikke ret megen støj; men helt lydløst bliver det nok aldrig - og hvorfor skulle det også blive det ? Tog i 1:1 er togene jo ikke just lydløse !

Vi skal bare have reduceret støjen med 1:87 Wink

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.