Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

Sølvgrå puffer til Heljan Frichs MY.

Hejsa.

I dag kom posten med to spritnye leverancer til banen. MY1201 (prod.nr. 632) og MY1202 (prod.nr. 4). Det er jo et par fantastisk flotte modeller.

Jeg ser at der i pakken, udover et sæt sorte puffer, ligger et sæt "sølvgrå" puffer. Kan en venlig sjæl fortælle mig, hvornår pufferne skal være sølvgrå i stedet for sorte?

Det var nu de sorte jeg havde tænkt mig at montere.

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Kigger man på billeder af MY 1201, syntes jeg ikke jeg kan se, at de har været grå nogensinden, og dog, så det vist en smags sag Wink

http://www.jernbanen.dk/motor_solo.asp?s=8&LokID=46

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"killerp" skrev:
Kigger man på billeder af MY 1201, syntes jeg ikke jeg kan se, at de har været grå nogensinden, og dog, så det vist en smags sag Wink

Hey jo! På det første billede (fabriksfotografiet), der er de sørme grå! Smile Siden mit modelår er omkring 1968, så tror jeg bare, at jeg monterer de sorte! He! He! Wink

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 1 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

I 1968 skal du huske at både MY 1201 og 1202 var mere eller mindre udrangeret.

Man opgav dem omkring 1965, hvorefter de henstod indtil de blev ophugget i stilhed i 1971.

Men selvfølgelig kan du jo lave "din egen virkelighed" og det er en flot model.

Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig et anlæg, hvor MY 1204 står og ruster bag kulgården, mens L 214 (BR 03.10 med P-maskinetender) passere forbi med eksprestoget og M 252 (BR 41 med P-maskinetender) holder på godsbanegården.

Se BR 03.10 her og forestil dig maskinen med sorte hjul, skorstensbånd og P-maskinetender: http://www.flensburger-dampf-rundum.de/Bilder_Loko_Walzen/03_1010_2.gif

Fagbevægelsen forlangte nemlig at der skulle købes dansk, og da man ikke kunne få MY 1201-1205 til at virke, måtte man i al hast indkøbe 30 BR 03.10 og 50 BR 41 hos Henschel med serieleverance af Frichs.

Så var der heller ikke det store behov for diesellokomotiver, da man havde rigeligt med moderne damplokomotiver.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

ts_dk

Indlæg: 295

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
Fagbevægelsen forlangte nemlig at der skulle købes dansk, og da man ikke kunne få MY 1201-1205 til at virke, måtte man i al hast indkøbe 30 BR 03.10 og 50 BR 41 hos Henschel med serieleverance af Frichs.Så var der heller ikke det store behov for diesellokomotiver, da man havde rigeligt med moderne damplokomotiver.

Øhh. Er der ikke kun produceret to stk - MY1201 og 1202 ???

Hilsen Thomas Laughing out loud

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"ts_dk" skrev:
Øhh. Er der ikke kun produceret to stk - MY1201 og 1202 ???

5 sidder lige over 2 på det numeriske tastatur, så mon ikke Dampfmeister har lavet en tastenfehler. Wink

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Næh. I den virkelige verden forsøgte fagbevægelsen af al magt at forhindre indkøbet af MY 1101 - 1105, idet man ønskede at det var dansk arbejdskraft, der byggede lokomotiver til banerne.

Frichs var seriøst inde i udviklingen at af et 1800 HK lokomotiv i begyndelsen af 50erne, der dog først blev til noget i form af MY 1201 og 1202 i slutningen af 50erne.

I min parallelverden købte man aldrig MY 1101 - 1105, men købte MY 1201 - 1205 i 1954 istedet.

Da katastrofen indtraf og de ikke fungerede måtte man straks indkøbe 30 Litra L (BR 03.10) og 50 Litra M (BR 41). Så havde man ikke behov for flere diesellokomotiver.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Dampfmeisteren" skrev:
I min parallelverden købte man aldrig MY 1101 - 1105, men købte MY 1201 - 1205 i 1954 istedet. Da katastrofen indtraf og de ikke fungerede måtte man straks indkøbe 30 Litra L (BR 03.10) og 50 Litra M (BR 41). Så havde man ikke behov for flere diesellokomotiver.

Det vil jeg gerne se nogle billeder af. Smile

Venlig hilsen

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.