Hejsa.
I dag kom posten med to spritnye leverancer til banen. MY1201 (prod.nr. 632) og MY1202 (prod.nr. 4). Det er jo et par fantastisk flotte modeller.
Jeg ser at der i pakken, udover et sæt sorte puffer, ligger et sæt "sølvgrå" puffer. Kan en venlig sjæl fortælle mig, hvornår pufferne skal være sølvgrå i stedet for sorte?
Det var nu de sorte jeg havde tænkt mig at montere.
Venlig hilsen
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Kigger man på billeder af MY 1201, syntes jeg ikke jeg kan se, at de har været grå nogensinden, og dog, så det vist en smags sag
http://www.jernbanen.dk/motor_solo.asp?s=8&LokID=46
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Hey jo! På det første billede (fabriksfotografiet), der er de sørme grå!
Siden mit modelår er omkring 1968, så tror jeg bare, at jeg monterer de sorte! He! He! 
Venlig hilsen
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
I 1968 skal du huske at både MY 1201 og 1202 var mere eller mindre udrangeret.
Man opgav dem omkring 1965, hvorefter de henstod indtil de blev ophugget i stilhed i 1971.
Men selvfølgelig kan du jo lave "din egen virkelighed" og det er en flot model.
Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig et anlæg, hvor MY 1204 står og ruster bag kulgården, mens L 214 (BR 03.10 med P-maskinetender) passere forbi med eksprestoget og M 252 (BR 41 med P-maskinetender) holder på godsbanegården.
Se BR 03.10 her og forestil dig maskinen med sorte hjul, skorstensbånd og P-maskinetender: http://www.flensburger-dampf-rundum.de/Bilder_Loko_Walzen/03_1010_2.gif
Fagbevægelsen forlangte nemlig at der skulle købes dansk, og da man ikke kunne få MY 1201-1205 til at virke, måtte man i al hast indkøbe 30 BR 03.10 og 50 BR 41 hos Henschel med serieleverance af Frichs.
Så var der heller ikke det store behov for diesellokomotiver, da man havde rigeligt med moderne damplokomotiver.
mvh. Dampfmeisteren
ts_dk
Indlæg: 295
Øhh. Er der ikke kun produceret to stk - MY1201 og 1202 ???
Hilsen Thomas
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
5 sidder lige over 2 på det numeriske tastatur, så mon ikke Dampfmeister har lavet en tastenfehler.
Venlig hilsen
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Næh. I den virkelige verden forsøgte fagbevægelsen af al magt at forhindre indkøbet af MY 1101 - 1105, idet man ønskede at det var dansk arbejdskraft, der byggede lokomotiver til banerne.
Frichs var seriøst inde i udviklingen at af et 1800 HK lokomotiv i begyndelsen af 50erne, der dog først blev til noget i form af MY 1201 og 1202 i slutningen af 50erne.
I min parallelverden købte man aldrig MY 1101 - 1105, men købte MY 1201 - 1205 i 1954 istedet.
Da katastrofen indtraf og de ikke fungerede måtte man straks indkøbe 30 Litra L (BR 03.10) og 50 Litra M (BR 41). Så havde man ikke behov for flere diesellokomotiver.
mvh. Dampfmeisteren
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Det vil jeg gerne se nogle billeder af.
Venlig hilsen
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/