SVJMJKs formand har fået sit eksemplar af S-maskinen fra Hobbytrade (736). En flot maskine - som hvad angår trækkraft slår selv Heljans sejtrækker litra E. E-maskinen kan "kun" klare 104 aksler, S-maskinen trækker af med mindst 130 aksler - vi har ikke flere vogne på anlægget pt. Lyden er for en gang skyld behagelig lav, dog er skovlelyden for høj. Hvis man skubber vognene er der dog et mindre problem, da fjederen der holder kulissen måske er for tynd, koblingen synker når der skubbes (4-5 CC & B vogne).
Men husk at afprøve maskinen i forretningen - vi kasserede 1 eksemplar med en grov fejl i gangtøjet (der manglede en nitte i gangtøjet) samt et eksemplar der vraltede værre end en gås.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Møtrik
Indlæg: 619
Vil du mene at 1 ud af 3 er godt? eller tæller du også dem med fra serie 0? (hvis du har haft sådan en)
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Serie 0 var som bekendt en fejl.
1 ud af 3 er da ikke ligefrem godt, men for at lave et frit citat af Klaus Moppe: kontroller i forretningen - så bliver du ikke skuffet.
Jeg blev dog, da jeg troede at Felder havde fået Eco og Cl boggier, skuffet - Udenbys maskiner hører ikke med på min bane.
Lidt billeder - vi har desværre videoproblemer (kortet passer ikke i min bærbare)
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Møtrik
Indlæg: 619
Ja det må fabrikanternes slutkontrol der udføres på disken
Ellers dejlige billeder, er det fra din private bane ? nogle dejlige kurver. (virker sgu lidt akavet at skrive det i forum hvor nok 97% er mænd)
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Kan det øverste frontlys slukkes separat?
Bjarne
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Ja på F3.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Mægtigt! Takker!
Bjarne
Litra P
Indlæg: 1.852
Hej Flemming
Tak for testen...
Men hvordan testede i jeres S-maskine? Hvilket spor (mærke)? Kørsel gennem sporskifter (afvigende spor)? Forlæns/baglæns? Uden problemer? Hastighed? "Køre-langsomt-egenskaber"?
Ville være glad for et par af dine (eventuelt foreløbige) meninger her...
På forhånd tak og med venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Maskinen skal køres til, efter ca. 1 times kørsel kører den uden mystiske "hak", grat på tandhjul/snekke ??
Vi kører på Tillig, Peco code 75 & 100, Piko og Rocoline skinner. Ved testen hos Felderbanen klarede den en industrikurve (Märklin K), her i klubben har den trukket 130 aksler op af en 2% stigning, klaret samme træk gennem en s-kurve (r=600)på en stigning (ca.1,5%). Kørt gennem afvigende gren på Peco Finescales korteste sporskifte. Kørt gennem Tilligs næstmindste kurveskifte.
Skubbet en Roco rensevogn + 5 personvogne(CC & B) både retvendt og baglæns.
Den kunne ikke køre langsomt i starten, men efter en time listede den afsted (begge retninger) uden problemer.
Jan Møller ændrede opsætningen af decoderen, da jeg hentede den - ikke med min gode vilje - det var andre ting jeg selv skulle have, det tog ca. 30 min. at finde et brugbart eksemplar - incl.kundebetjening - og indstille CV - værdierne. Han havde fået de korrekte CV - værdier af Hobbytrade.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej!
Så der skal en "selectione speciale" tilfor at finde et brugbart eksemplar på nuværende stade af produktet.
Jeg kan se, at du har observeret stort set de samme fejl som jeg + at der var en alvorlig strøoptagsfejl på min. Koblingsfejlen (kortkoblingskulissen) synes jeg også er seriøs og er tilsyneladende en konstruktionsfejl-
Ærgeligt som bare pokker.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Techek
Jelling
Indlæg: 911
Man må håbe at forhandlerne tjener på karrusellerne, hvad de taber på Hobbytrade-gyngerne.
Jeg mener selvfølgelig at Hobbytrade burde ha' fikset alle disse fejl med gangtøj, gratter, strømoptag, CV-værdier osv., men det vil selvfølgelig hæve prisen yderligere. Men det betyder jo faktisk at når de ikke gør det, vil "almindelige" kunder af deres varer, synes at Hobbytrade laver noget skidt og fremover falde fra et godt segment. De mere hardcore modeljernbane-freaks, kan heldigvis enten selv eller få forhandlerens hjælp, få materiellet til at køre.
Så nu er jeg nok mere interesseret i at prøve karusellerne end jeg var for nogle måneder siden - beklager Hobbytrade, det er ikke nemt at gøre alle tilfredse (endda før de har købt varen)
Amagerkaner
Indlæg: 440
Har du ikke læst hvad der står i tråden?
Techek
Jelling
Indlæg: 911
Jo, det har jeg.
Men hvis jeg leverede et produkt hvor af kun 1 ud af 4 fungerede og jeg forventede at kunden selv reparerede den (eller fik en professionel til det), så blev jeg fyret indenfor kort tid - eller også måtte jeg bruge mere tid og flere penge på at perfektionere mit produkt. Så må kunden selvfølgelig betale regningen i sidste ende.
Jeg køber ihvertfald [u]ikke[/u] Hobbytrades litra S før jeg er 100% sikker på at den fungerer - eller sætter jeg for høje krav?
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Jeg kan kun sige: "Prøv den hos forhandleren inden du tager den med hjem, så du får en der virker".
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
Techek
Jelling
Indlæg: 911
Det vil jeg så gøre.
Men gør Hr. og Fru Danmark det? Bevares, med risiko for at jeg bevæger mig ud på tynd is mht. markedskræfter, kundesegmenter og produktionsstørrelser, så tror jeg at "almindelige" modelbanefolk måske ikke tænker over at man skal prøve varen før man tager den hjem? Hvem vasker fx. sit tøj i forretningens vaskemaskine et par omgange før man køber den (den koster endda ofte meget mere).
Bliver det så ikke i sidste ende forhandleren der (skal) påtage sig servicen (man må håbe de har en fed avance der kan dække omkostningerne ved service og mindre reparationer) og producenten der formindsker sit mulige kundesegment, fordi de almindelige kunder ofte oplever mangler og fejl, på varerne? Så kan vi andre "feinschmeckere" samle vores penge ind til at støtte og holde liv i den bedste, danske modeljernbanefabrik, et par måneder, indtil de endegyldigt stopper produktionen?
IMHO
Amagerkaner
Indlæg: 440
Så var det jeg stod af... :?
Klaus_H
Transportforsikring
Indlæg: 633
Jeg kan sagtens følge dig og er i princippet enig. Men nu bliver der ikke produceret modeltog på samme måde som siemens laver vaskemaskiner, eller sony laver elektronik til den almindelige forbruger.
Jo tingene skal bare virke, det er ikke anderledes med S-maskinen, men jeg vil ikke sammenligne S-maskinen med forbrugs elektronik eller vaskemaskiner. Det af den årsag at den bliver produceret til et relativt begrænset marked, i relativt lille oplag.
Ikke at det skal være en undskyldning, det ændrer blot arbejdsvilkårene for de producenter der kaster sig ud i at producere modeller til sådan nogle som os.
Til forskel for at købe en vaskemaskine, har vi, når vi køber et fint nyt lokomotiv, som regel muligheden for at afprøve hvad vi køber før vi tager det med hjem.
Det må vi jo så gøre, eller alternativt vente på produktionen bliver fejlfri....
3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI
Techek
Jelling
Indlæg: 911
Jeg foreslår at Hobbytrade (tilføj selv flere fabrikanter) eller forhandlerne vedlægger en lille papirlap øverste i æskerne, hvorpå der står:
"Denne vare er sandsynligvis mere eller mindre defekt - returnér varen til Deres forhandler, hvor eventuelle produktionsfejl vil blive udbedret og afregnet."
Ærligt men markedsføringsmæssigt en meget dårlig idé ik'?
Techek
Jelling
Indlæg: 911
Helt seriøst: Er det meget svært at forstå mine formuleringer?
JD
Indlæg: 712
Næh...og jeg er da også enig med dig.
Nu er jeg selv meget glad for Hobbytrades produkter, så det er møj træls når sådanne nogle svipser sniger sig ind i programmet.
At det ER utroligt svært at få så små produkter (som et H0 modeltog i min verden er) til at fungere 100% hver gang er så en helt anden snak - jeg turde ikke starte som modeltogsfabrikant med de skyhøje krav som jeg og alle andre entusiaster i dag stiller.
Dette fritager dog ikke fabrikanten (som jo frivilligt har besluttet sig for at lave dette produkt) for slutansvaret for at produktet lever op til forbrugernes forventninger.
Høje krav? Javist, men det er jo netop de gentagende højere og højere krav som er med til at flytte standarden i den rigtige retning for alle modeltogsfolk - og set i det lys er berettiget kritik i mine øjne helt OK.
Og ja:jeg ville selv købe S-maskinen trods begynder fejl hvis jeg ellers lige kunne finde noget at bruge den til, men det er jo en helt anden snak
Jens
DC bane i dansk epoke III
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Hvorfor det, når det er meget let at undgå fejlene - få prøvet maskinen på forhandlerens prøvebane før køb.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Gert Frikke
Indlæg: 2.327
Hej Flemming
Nu synes jeg at det er et stærkt udtryk, at jeg har oprettet en tråd til et hylekor. Det var langt fra min intention, men blot for at videregive mine erfaringer med det eksemplar, jeg fik med hjem. Under de lidt specielle omstændigheder den dag ved forhandleren, kunne der ikke afprøves.
Jeg var selvfølgelig skuffet over nyerhvervelsen, men har da også i høj grad selv været med at lave afprøvninger af nye produkter og fundet skavanker.
Andre kunen jo bruge informationerne som vejledning til, hvad de skulle kigge efter ved deres indkøb af S-maskinen.
Jeg har ingen intention om at genere Hobbytrade eller andre - men gerne hjælpe med at løse problemerne. En begyndelse er nu en gang at finde og påpege problemerne.
Hvis vi ikke kan bruge dette forum til at udveksle erfaringer og ideer uden at skulle beskyldes for at være en del af et "hylekor", så har vi egnetlig ikke meget at bruge "sporskiftet" til.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
SC
Mekaniker
Indlæg: 466
Hej
Det vil jeg nu også give Gert ret i at man skal lige klappe hesten lidt med at beskylde gert for det. Hvis man ikke må oprette en tråd hvor man fortæller om diverse gode ting og dårlige ting om de forskellige mærkers modeller, hvor skal vi så få tingene at vide. Du får jo ikke HT eller hvem det nu må være til at sige det var en mindre heldig model, køb du heller en HELJAN.
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
UTJ
Indlæg: 438
Hele pointen med et forum er jo netop at man kan diskutere diverse ting, godt såvel som skidt. Og være enige og uenige. Det må du, Flormstrup, altså lære.
Der er vist ingen, der ikke synes at modellen ligner forbilledet og kritikken virker mest som udtryk for skuffelse, snarere end vrede. De fleste venter jo meget utålmodigt efter diverse fabrikanters nyheder, også denne.
Og nej, det er ikke let at styre fabrikationen af damplokomotiver. Slet ikke samleprocessen.
lekru
Indlæg: 100
Det er en flot model, den kører som en drøm, trækker godt og er meget støjsvag.
Den kan Hobbytrade godt være stolte af.
Dansk epoke III.
Amagerkaner
Indlæg: 440
Nej, det er det med småt der er bogstaver, så jeg fårstår udmærket dine...øh... formuleringer...
Jeg har egentlig ikke så meget, at tilføje andet end, at en vis forhandler på Vesterbrogade i Kbh faktisk insisterer på, at teste trækkraft inden man forlader forretningen.
Hvorfor mon?
Amagerkaner
Indlæg: 440
Sikke da noget fis!
Amagerkaner
Indlæg: 440
Hvorfor kan Roco så lave den ene supermaskine efter den anden?
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Hvis du går tilstrækkelig langt tilbage så lavede Roco så sandelig heller ikke supermaskiner.
Roco (og de andre gamle fabrikanter) har en kæmpemæssig erfaringsbank at trække på hver gang de udvikler en ny model, både mht. drivværk, gangtøj og kraftoverføring. Hverken Heljan, Hobbytrade eller Tog og Tecno har disse muligheder så derfor er det uprøvet land for dem hver gang. Personligt er jeg imponeret af de produkter der alligevel kommer ud af det.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
Niels A
DCCconcepts
Indlæg: 176
Var en tur hos Lekbo i dag. Fik som lovet byttet min 0 serie S maskine til en ny, kører som en drøm, maskinen blev naturligvis prøvekørt i forretningen, jeg var så overbevist at jeg uden tøven forudbestilte en F maskine. Fik ved samme lejlighed byttet en stak Cl boogier og 2 forsk. ECO vogne med hjem, de er afsindigt flotte.
DCCconcepts
Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.
Amagerkaner
Indlæg: 440
Det forstås! Men hvis man vil spise kirsebær med de store, så må man lære ikke, at sluge stenene.
Ikke at jeg ikke tager hatten af for vores hjemlige producenter.
Men igen, hvis vi lige tager trådens udgangspunkt, så nævnes det jo faktisk at Litra S, faktisk kører fint...
märklintossen
Indlæg: 184
Ja lad os nu da få en masse maskiner ud at køre, så bliver det også nemmere at danne det korrekte billede, fremfor et par enkelte uheldige. Så lang tid vi ikke er ude i E-maskine problemer, er det vel " Ik´så ring endda "... Jeg synes nu stadig det er positivt at se alt det danske materiel der kommer på markedet. Så må vi nok leve med der engang imellem er nogle små kameler der skal sluges, så lang tid de danske producenter udvikler deres knowhow...
Hilsen
Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Enig ! Bare tænk på hvor lidt der var for 10 år siden,så er det da et sandt Eldorado idag med masser af dansk matriel!
Jimmy
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det jeg tror mange er lidt trætte af, er de endeløse diskussioner om en ny model. Bare søg på E-maskinen herinde.
Men er nået til som Moppe og andre siger herinde, få modellen prøvekørt først inden hjemtagning, hvis man ikke føler sig sikker. Det gør min stamforhandler i hvert fald gladeligt, hvis man spør ad.
Min E-maskine fik jeg med hjem uden prøvekørsel, men ikke desto mindre kom den til at køre bedre og bedre efter noget prøvekørsel og det var vel at mærke på K-skinner. I dag kører den praktisk taget som den skal, uden andet end prøvekørsel og det er jeg godt tilfreds med.
Jeg synes måske nok også at en hel del var fremme med den store kritik her. En ting kan man i hvert fald være sikker på, og det er i hvert fald at ens forhandler bestemt også kun har interesse i at tingene fungerer og er i orden.
Jeg synes vi skal passe på med ikke straks at komme med massiv kritik, lige så snart der kommer en ny model frem. Roco, Märklin og andre har også "mandagseksemplarer" der ikke fungerer optimalt. Det kan bare ikke undgås. Jeg synes man kan læse mellem linjerne i tråden her, at S-maskinen i DC er en flot og velkørende model stort set.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Har du hørt om de første MY med "sound" samt deres flotte Østrigske Damplokomotiv (kan desværre ikke huske navn og nr.)
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
[quote="tybalt"Hvis du går tilstrækkelig langt tilbage så lavede Roco så sandelig heller ikke supermaskiner.[/quote]
Det er så her du hiver deres elendige kontruktioner op af hatten?
Roco har rent tenisk og køremæssigt lagt et godt og vel bredt hestehår foran deres konkurrenter i 40 år.
Bevares, deres sporvogne kører for stærkt og et par andre maskiner lider af det samme, men i europæisk 2 skinne drift er der ingen på siden af dem.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Hej Klaus
Du underbygger netop min pointe. Roco har 40 års erfaring på bagen med motorer, drivlinier, boogier, gangtøj mv.
Hver gang Roco kommer med en ny model bygger de den med de 40 års viden i bagagen og lægger en lille smule på toppen hver gang. Og ja, jeg er enig i at der ikke er nogen der er på højde med dem når det gælder kvaliteten af produkterne.
Netop derfor er jeg også imponeret over Heljan, Hobbytrade og andre der, uden denne erfaring, alligevel lykkes med at få fine modeller på markedet. Tænk på hvilke supermodeller de ville kunne lave om 40 år.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Nu er det jo ikke dem alene der skal opfinde det "dybe hjul", men deres samarbejdspartnere ude i østerland har også en del erfaring at høste ud med.
Det er nok ikke helt tilfældigt at hjulene fra en Hobbytrade maskine passer på en Heljan og omvendt. Det er nok heller ikke tilfældigt at begge kører med åbne bogies, hvor tandhjulene stikker ud, hvor Roco har kørt med lukkede i (næsten) alle deres produkter i en laaaaaaaaang årrække.
Klays
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Amagerkaner
Indlæg: 440
Ha ha, der fik du mig... :oops: Du mener problemerne med, at de "tabte" lyden.
Nu er jeg selv tilhænger af " lydløse" anlæg, så i min lille verden har det aldrig betydet det store. Men jo, du har da ret. Dog kører deres materiel stadig klasser over så meget andet på markedet.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Jeg skulle jo finde et eller andet, og du har evig ret - der er ikke de store problemer med Rocos materiel. - men som med alt andet, der kan forekomme mandagsmodeller indimellem.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Nu har jeg hentet min model af S 740 hos min sædvanlige modelbaneforhandler.
Lokomotivet - et "jomfrueligt" eksemplar taget direkte ud af æsken - blev prøvekørt i forretningen, og resultatet var at det [u]kørte perfekt [/u]og at lyden var tilpas dæmpet, faktisk som jeg husker lyden fra S-maskinerne, da de kørte på Nordbanen
Der har heller været problemer med nogle af de tidligere lokomotiver, som er solgt i forretningen, så der er bestemt ingen grund til at vente med at købe.
Men det gælder for alle lokomotiver, at man bør få dem prøvet (og set efter) inden man køber dem - også når man anskaffer sig en S-maskine :!:
Svend
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Alle de her sidste tilbagemeldinger lyder rigtig, rigtig godt!
Det ville have været bittert, hvis vi endnu en gang skulle have oplevet et problemfyldt, dansk damplokomotiv.
Bjarne
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Du kan roligt glæde dig til en velkørende maskine, den er ikke på højde med det bedste fra Roco, men den er sammenlignelig med Heljans E - maskine hvad angår gode køreegenskaber.
Men i modsætning til mange maskiner fra de store gamle producenter kræver den tilkørsel.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Jeg håber så sandelig ikke, den er på "højde" med den E-maskine, jeg har stående!
Og ellers tilkører jeg alle nye maskiner.
Bjarne
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
E - maskinen er bedre på enkelte punkter og vise versa. Hvis du har fået et mandagseksemplar af E - maskinen, hvorfor har du så ikke fået den byttet til en der fungerer eller fået pengene tilbage.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Nu skal vi ikke diskutere Heljans E-maskine længere, det har været gjort ofte nok!
Lad os i stedet glæde os over, et hobbytrade alligevel fik leveret et godt produkt.
Bjarne
Bjarne
Ole
Indlæg: 246
Hentede min S 738 i går, og prøvekørte den i forretningen på en lille stump spor uden problemer.
Har så i dag sat den til at køre på min rullestand, og lagde godt mærke til at der i venstre side på bagerste kobbelhjul var en "stang" der ikke kørte med rundt. Den fik jeg sat på plads så det kørte korrekt, men efter ca. 15 min. kørsel var alle stænger på det bagerste kobbelhjul faldet af.
Genmonterede så gangtøjet og prøvede igen, men den famøse "stang" bliver ved at sætte sig fast.
Den må nok retur til forhandleren :?
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Hvis du mener det, skal du nok undlade at hive den ind i debatten.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Erik 1:87
Softwareingeniør
Odense
Indlæg: 901
Nu var det Flemming der både sammenlignede med E maskinen og som spurgte til den. Hatten af for Bjarne, at han netop ikke følger op på spørgsmålet, så vi får forplumret denne tråd med den evindelige E maskine. Jeres interne strid må I gerne forskåne os andre for.
Hilsen Erik, My 1 2 87.dk
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Der var den samme fejl på en af de maskiner Felderbanen måtte "kassere"
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Bjarne