Fredericia for et par timer siden.
Det er IC3 der trækker IC4, og ikke omvendt, hvis nogen skulle være i tvivl
__________________
Venlig hilsen
Carsten
- Skala N
- Epoke IV og V
- Tysk og Dansk materiel + "det løse"
- Digital med Roco MultiMaus
- Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Tja..........suk!
Var det så, så fornuftigt at lukke Scandia?
Italiensk skandale og dansk kvalitets arbejde, der var ihvertfald færre børnesygdomme!
Hvis det var danske arbejdspladser der skulle bygge dem, havde det nok været billigere allligevel!
Det skulle de tænke på inde på Christiansborg, derinde fungerer det som på et lukket værksted!
Mvh
Knud
Winther
snefnug tæller
Indlæg: 73
Hej
Scandia er ikke lukket, de hedder Bombardier og har hoved kontor i Canada.
http://www.bombardier.com/
http://dk.bombardier.com/dk/home.htm
Og hvis du bladre lidt i ´´Inginøren´´ findes der flere udtaelser fra Bombardier i Randers.
http://ing.dk/
Mvh
Bent
Winther også om sommeren
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
Tja...
Det er nu desværre ikke udelukende italiensk makværk...
Jeg har mange italienske maskiner i mit værksted, og de kører bare...
Desvæære, og det har jeg fra min fætter,som er fratrådt DSB i Sølvgade, i vrede, at fagforeningsfyrene desværre gang på gang har for meget at skulle have sagt, så tegningerne hele tiden bliver revideret, og det er svært for italienerne, at lave togene til den oprindelige pris, med et hav af senere tilføjede ændringer..
"Så må togpersonalet ikke have samme sæder som passsagerene", eller" togførerkupeen er for tæt på de larmende motorer, som de skal høre på". Den slags er der simpelthen for meget af, så min fætter... Han skred... og smækkede vist også med dørene..
Næhh, det der trænger til er ligesom i finansverdenen.. Vi har et finanstilsyn, som sover i timen, og oven i købet ikke kan dele saktioner ud, når et pengeinstitut har taget røven på kunderne.. Vi har et trafikministerium, som er bange for fagbevægelsen, og det giver dønninger i befolkningen, som nu må lide under forsinkede afgange.. Men fagforeningskontigentet... Det bliver vist ikke opkrævet forsinket..
Jeg stopper her, inden min vrede med de røde, løber af med mig..
Mvh Steen
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
"Så må togpersonalet ikke have samme sæder som passsagerene", eller" togførerkupeen er for tæt på de larmende motorer, som de skal høre på". Den slags er der simpelthen for meget af, så min fætter... Han skred... og smækkede vist også med dørene..
Næhh, det der trænger til er ligesom i finansverdenen.. Vi har et finanstilsyn, som sover i timen, og oven i købet ikke kan dele saktioner ud, når et pengeinstitut har taget røven på kunderne.. Vi har et trafikministerium, som er bange for fagbevægelsen, og det giver dønninger i befolkningen, som nu må lide under forsinkede afgange.. Men fagforeningskontigentet... Det bliver vist ikke opkrævet forsinket..
Jeg stopper her, inden min vrede med de røde, løber af med mig..
Ja stop lige en halv...
Tror nu ikke du kan skyde hele skylden på fagforeningen. De varetager medarbejdernes interesser, og husk lige på at et godt arbejdsmiljø er essentielt i dag. Så måske var det en ide at inddrage fagforeningen tidligere i processen, i stedet for, som sædvanlig, i sidste øjeblik og så håbe på at alt godkendes, da der jo ikke er tid til at lave ændringer. Det er ris til egen røv at opføre sig på den måde overfor medarbejderne.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
.. det var nu heller ikke hele skylden.. men jeg har kun kendskab til italienske maskiner, som arbejder med stor præcision, f.eks den ene af mine slibemaskiner til glasproduktion, arbejder med hundrededele præcision, mit skærebord med en 6. del mm (0,15 mm)...
Jeg tror oprigtigt ikke på, at IC4 besidder grundlæggende mekaniske og maskinelle fejl.. måske elektroniske, men ikke elektriske..
Der ligger andre faktorer bag..
...Og selvfølgelig skal arbejdsmiljø være rigtigt.. Konkret kan jeg nævne, at netop sædet til personalet har været ændret min. 6 gange, og det kun mens min fætter var ved tegnebordet.. Alle 6 gange endda af de samme arbejdsmiljøfolk, som hver havde egen opfattelse, og ikke ville gå på kompromis med en kollega..
Men lad os lade sagen ligge, jeg mener ikke vi får mere ud af mudderkast, dog synes jeg stadig vi burde kunne få en offentlig indsigt i, hvorfor befolkningne skal vente på forsinkede tog, i form af mulighed for at trafikministeren ( og finanstilsynet) skal kunne "straffe", når interne aftaler sløses bort..
Mvh Steen, der ønsker alle en god weekend, husk der er "store byttedag" i Kalundborg på søndag..
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Mvh Steen, der ønsker alle en god weekend, husk der er "store byttedag" i Kalundborg på søndag..
Ja, og vi danskere har så i Horne
mvh Ivan
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
tøf tøf
glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent
Vemmelev
Indlæg: 347
Hej Ivan...
Horne.. Ligger det på "tysklands Odde"....
Mvh Steen...
:bigsmile:
...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Hej Steen,
som du sikkert ved så har Jylland facon som et menneskehoved. Heri befinder hjernen sig, og Horne befinder sig i "hovedlandet".
Om det så er "Tysklands Odde" vil jeg lade andre om, men Jylland ligger/sidder som hovedet på den store EU krop.
mvh Ivan
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Jeg har meget svært ved at forstille mig, at det er fagforeningerne og arbejdstilsynet der bærer så stor en del af skylden for dette "MØG" tog. Der er vist fundet rigeligt med beviser for Mafia penge, uduelighed(både hos AnsaldoBreda og DSB), sjusk og lign.
Historien viser gang på gang, at syd for Alperne bor ikke andet en Ludere og Lommetyve. Undskyld mit Franske!
Hvis vore politikere ikke hele tiden følte trang til at misbruge skatteydernes penge og til at skulle opfinde den dybe tallerken igen og igen, men holdt sig til god velafprøvet teknik, vi enten selv har brugt før (IC 3) eller købt noget der har været i drfit i flere år, bare kig lige syd for grænsen eller (gud forbyde det) på Sverige og så tilpassede det til danske behov, tja hvor meget billigere kunne vi allesammen så ikke slippe i skat, men så finder de bare på noget andet at smide pengene ud på, (Femarn bro) for vi som borgere skulle jo nødig få for mange slanter mellem hænderne og selv skulle tage ansvar for hvad vi vil bruge dem til.
Jeg stemmer for et Frit Fyn!
Mvh
Knud
PerOlsen
Indlæg: 2.070
I al denne diskussion glemmer I da vist den allervigtigste pointe ved det ovenstående billede!
Det er jo SVARET på alle problemerne!
IC3 opgraderes til motorvogn og IC4 nedgraderes til almindelige vogne. Vupti ... i stedet for at køre med f.eks. IC3-IC3-IC3 gennem landet, så skal de bare køre IC3-IC4-IC4. Så går kabalen næsten op ... selvom der er stadig lige det med at splitte fra et til to tog i Fredericia.
Og DSBs spindoktorer kan med glæde i stemmen fortælle, at NU er sammenkoblingsproblemerne løst! De behøver jo ikke at fortælle, at det er fordi IC4 bare bliver trukket rundt (ved næsen).
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
kylle
altmuligt
Dianalund
Indlæg: 512
I al denne diskussion glemmer I da vist den allervigtigste pointe ved det ovenstående billede!
Det er jo SVARET på alle problemerne!
IC3 opgraderes til motorvogn og IC4 nedgraderes til almindelige vogne. Vupti ... i stedet for at køre med f.eks. IC3-IC3-IC3 gennem landet, så skal de bare køre IC3-IC4-IC4. Så går kabalen næsten op ... selvom der er stadig lige det med at splitte fra et til to tog i Fredericia.
Og DSBs spindoktorer kan med glæde i stemmen fortælle, at NU er sammenkoblingsproblemerne løst! De behøver jo ikke at fortælle, at det er fordi IC4 bare bliver trukket rundt (ved næsen).
Mvh. Per
god pointe
Christian
http://3modul.dk/
Skalatog.dk
Randers NØ
Indlæg: 181
Hvor er "synes godt om" knappen ?
Jeg holder stadig på, de skulle have valgt siemens til at lave EL tog og i ventetiden lave køreledninger til fr.havn.
Det havde efterhånden været billigere end det Skandalobreda har leveret
(der er intet ondt ment i mit indlæg).
Rigtig god weekend til jer alle.
M.v.h
Michael
Michael - DSB Epoke IV/V - 2-skinne