Picture

Hans Henrik

Maskinmester.

Indlæg: 93

PB

Problemer med Central Station 60212.

Hejsa. Er der nogle der kan afhjælpe flg. problemstilling.

Har på min Central Station uden problemer indtasttet div. tog. Disse kører fint og alle funktioner virker både på tryk på skærmen samt knapper.

Central Stationen har været efter indkodning samt prøvekørsel, været afbrudt/slukket på naturligvis.

Senerer samme dag startes den igen for at indskrive de sidste tog. Desværre er der ingen reaktion på skærmen, der fremkommer piktogrammerne og alt ser fint ud, men jeg kan ikke aktiverer nogle funktioner ved tryk på skærmen/piktogrammerne.

Har prøvet under henvisning til 3.2.6 Ukendt fejl. af de forslag der gives fra marklin, men uden det har nogen virkning.

Håber der er en der sidder inde med viden på evt. løsning af problemstillingen.

Mvh. Hans Henrik.

__________________

Lollandsbanen i model!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Er det samme problem hver gang du genstarter den?

Ta strøm og batterier ud af maskinen og lad den stå en times tid. Kan ikke huske hvor lang tid der skal gå for at den glemmer alt og så må du prøve igen.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hans Henrik

Maskinmester.

Indlæg: 93

PB

Ingen funktioner på selve skærmen virker. Dog vises piktogrammerne.

Problemet er der forsat. Selv om batt. er taget ud og CS har stået uden spænding 1 time. Tillige har den nu været uden batt. natte over, og der er forsat ikke mulighed for at betjæne funktioner på selve skærmen. :?

Lidt forunderligt...

__________________

Lollandsbanen i model!

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Jeg tror ikke der er andre udveje, end tilbage til marklin Evil

Jeg ved ikke om der et sed i dens opsætning findes en reset knap, for det kunne være sidste udvej inden marklin Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hans Henrik

Maskinmester.

Indlæg: 93

PB

Indledningsvis tak for de forslag der er afstedkommet.

Problemet er nu løst.

Der er jo naturligvis en sammenhæng ml. elektricitet og magnetisme, idet at 60052 enhedens magnet feltstyrke på en eller anden måde påvirkede skærmen.

Løsningen var at skille de to enheder 60052 og 60212 fra hinanden. (stod for tæt, på prøveopstillingen.) Ja det lyder underligt, men det var altså fakta. Smile

__________________

Lollandsbanen i model!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.