Picture

Hans Henrik

Maskinmester.

Indlæg: 93

PB

Problem med Marklin signal 76391 Blocksignal

Hej.

Hermed håbet om, at er der er nogle ved sporskiftet, der har mulighed for at give lidt vejledning mht. lidt problemer med Marklin signal 76391 Blocksignal.

Problemet er flg.: Selv om jeg slavisk flg. programmeringen 4.6 af signaler med CS.

og dette som anbefalet med signalet i æsken (med indsatte adresseringsstifter i signal - styremodulets pakke) Hvad der så må menes med det? Så sker der ikke andet end, at når signalet indsættes i sporsystemet, og installeret som digitaltilslutning som vist i skrivelse for pågældende signal, så vedbliver signalet med at blinke.???

Jeg har tillige prøvet at tilslutte signalet konventionelt med 72720 enheden til styring af signalet, men igen vedbliver det med at blinke.

Programmeringen er udført lige efter skrivelsen 4.6 men uden det virker.

Har prøvet at slætte det fra CS og om og om igen prøvet.

Men akk..

Håber der er nogle der ved hvad eller hvordan det bare skal gøres for at virke.

Venligst

Hans Henrik.

__________________

Lollandsbanen i model!

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Hans Henrik" skrev:
Håber der er nogle der ved hvad eller hvordan det bare skal gøres for at virke.

Hej Hans Henrik.

Så er vi her igen! Jeg har sagt, skrevet og råbt fra bjergets top, men Märklin oversættere hører mig ikke: Det er ikke kassen der menes, men den lille pap-bøjle der sidder under printpladen. Der burde stå i manualen at du skal lade bøjlen sidde på mens du programmerer signalet. Herefter skal du fjerne bøjlen og dit signal vil virke perfekt.

Undlad at ødelægge bøjlen, da du skal bruge den, hvis du vil programmere signalet igen.

signal1

signal2

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hans Henrik

Maskinmester.

Indlæg: 93

PB

Hej Søren.

Tak for dit svar på pågældende, det vil blive afprøvet, og jeg håber hermed det så virker.

Forsat god modeltogstur. Smile

__________________

Lollandsbanen i model!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.