Jeg sad og så en formidabel udsendelse om Peru, og minsanten om ikke de har en togrejse gennem det mest vanvittige bjergterræn i de mest eksklusive vognsæt. se det må være toppen af tur hvis man ikke ved hvordan tiden skal gå og tegnebogen trykker fælt i lommen. rejse i Peru er svært, dyrt og ekstremt tidskrævende. har i sommer haft en borddame som kom fra Lima, det er et fedt land, men man skal ikke glemme at hyre et par såkaldte guider til at sørge for at man kommer hel hjem igen..
http://www.go2peru.com/train_to_machu_picchu_2.htm
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
jkristia
Indlæg: 145
Ja, hvis der er nogen der har planer om at tage til Peru, saa skal i helt bestemt besoge Machu-Picchu. Min kone er fra Peru, og foerste gang vi var der tog vi selvfoglelig til Cusco og Machu-Picchu, og det var helt bestemt interessant at se hvordan toget kom ud af dalen ved hjaelp af switch-back systemet op af bjerget.
Jeg vil gerne tage toget til Puno (lake Titicaca) da det vist nok passerer verdens hoejst beliggende station, men jeg kan soerme ikke faa fruen overtalt til det.
Hvis jeg husker korrekt saa tog det vist omkring 3 for de godt 110km, saa det er sneglefart det meste af turen
Jesper
Jesper
Ty2 406
Frederikssund
Indlæg: 131
Hej.
Var selv i Peru tilbage i 2003. Det var en fantastisk oplevelse.
Det er rigtigt, at køre med toget fra Puno og til Cuszo er dyrt. Det er rent fastisk ren turistpris (røveri ved højlys dag) og skal betales i US dollars og ikke i den lokale møntfod. Men for at komme helt op til Machu Picchu skal der skiftes tog i Cuszo. Banen fra Puno-Cuszo er normalsporet og Cuszo-Aqua Calliente (byen neden for Machu Picchu) er smalsporet. Jeg husker at enkelt billet fra Aqua Caliente og til Cuszo kostet omkring 40$. Hvilke var mindst 10 gange hvad turen ville koste for en lokal fra området. Hvis Peruvianere fra andre dele af landet kommer, må de naturligvis betale turistpris. Men så skal det også med, at prisen er det hele værd.
Billedet 1. Fra Ticlio er banen mellem Callo/Lima og til Huancayo. Som på det tidspunkt havde verdens højest beliggende passager betjente station. Ticlio ligger i 4758 m.o.h. Kineserne har i mellem tiden færdigbygget banen til Lhasa, som kommer op i over 5000 m.o.h.
Billede 2. Fra M. Telleria er fra smalsorsbane melle Huacayo-Huancalvelica. Denne bane er ved at blive ombygge til normalspor. Jeg er ikke klar over om de er blevet færdige med det.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.
00
Indlæg: 633
tak for billeder og indlæg. vi må hellere til at spare op for en peru-tur skal på listen, himmel med dejlige steder, - og efter et par timer mere surfing, så er det jo den ene perle efter den anden.
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Ja, det er et dejligt land.
Du kan se flere billeder fra Peru på min hjemmeside her:
http://damplokomotiv.dk/Equador&Peru2003/imagepages/image32.html
mvh. Dampfmeisteren
00
Indlæg: 633
tak, det glæder jeg mig til at se mere på. vil også se frem til den dag hvor det er muligt med rejsen - også til Titicaca søen osv.
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
00
Indlæg: 633
er det i øvrigt et nogenlunde sikkert land at rejse i? vi skal jo ikke ud om natten og skal kun færdes normale steder hvor andre turister sikkert også er.
Kører H0 på spisebord (TRIX & Brawa) - Bygger pt. mindre N-bane som by, nået dertil hvor scener og personer sættes på. Har taget hul på et middelstort Z-anlæg. Har LGB i haven. (og et stor samling Spor 1 Märklin og KM-1 på hylderne) - ECoS, ESU Radio & TouchCab.
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Vi havde ingen problemer i 2003. Vi rejste rundt på egen hånd i tog, bus, fly og taxi og klarede os med en lommeparlør og lidt "skraldespansk".
mvh. Dampfmeisteren