Picture

pamm

PB

patinering H0 MY 1124 MZ 1412 (billeder)

Ja som i sikkert ved, så er min kærlighed jo havebanetog.

Men det er meget spændende at patinere H0, dels fordi det er mere udfordrende,samt at der er en støre interesse for denne skala, tror jeg.

Her har jeg for en af mine gode venner, patinerede 2 H0 maskiner.

dette var min første opgave i H0, det var en svær opgave men han var tilfreds, og det er hovedsagen, forøvrigt var det en spændende side killerp havde fundet.

vh pamm

Citat:

IMG_0854_1_1_1

IMG_0853_1_1

IMG_0845_2_1

Like 0 kan lide

Picture

killerp

Fotograf

PB  Hjemmeside

HEHE Du burde tage en uge på ferie på falster incl din airbrusch, så har jeg da lige en 35 lokomotiver, plus et hav af vogn, der gerne vil underholde dig i din ferie Wink

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide

Picture

pamm

PB

"killerp" skrev:
HEHE Du burde tage en uge på ferie på falster incl din airbrusch, så har jeg da lige en 35 lokomotiver, plus et hav af vogn, der gerne vil underholde dig i din ferie Wink
ja den er god med dig, jeg ved godt det er jul, men ligner det en gavebod..... men tankevækkende er det da! vh pamm

Like 0 kan lide

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

PB

"pamm" skrev:
Ja som i sikkert ved, så er min kærlighed jo havebanetog.Men det er meget spændende at patinere H0, dels fordi det er mere udfordrende,samt at der er en støre interesse for denne skala, tror jeg.Her har jeg for en af mine gode venner, patinerede 2 H0 maskiner.dette var min første opgave i H0, det var en svær opgave men han var tilfreds, og det er hovedsagen, forøvrigt var det en spændende side killerp havde fundet.vh pamm
Citat:

Jeg må sige, at det er et par yderst vellykkede patineringer. Især er jeg imponeret af soden på taget af den vinrøde MZ'er.

Hvordan er det gjort; med airbrush eller pulver?

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide

Picture

pamm

PB

"Willie Garvin" skrev:
"pamm" skrev:
Ja som i sikkert ved, så er min kærlighed jo havebanetog.Men det er meget spændende at patinere H0, dels fordi det er mere udfordrende,samt at der er en støre interesse for denne skala, tror jeg.Her har jeg for en af mine gode venner, patinerede 2 H0 maskiner.dette var min første opgave i H0, det var en svær opgave men han var tilfreds, og det er hovedsagen, forøvrigt var det en spændende side killerp havde fundet.vh pamm
Citat:
Jeg må sige, at det er et par yderst vellykkede patineringer. Især er jeg imponeret af soden på taget af den vinrøde MZ'er.Hvordan er det gjort; med airbrush eller pulver?
Hej vilie og glædelig jul.det er gjordt med airbrusch, du kan jo kikke lidt på de andre indlæg fra mig, det er også et par billeder af min airbrusch. Velkommen til sporskiftet vh pamm
Citat:

Like 0 kan lide

Picture

sweetie66

forsvaret og brandvæsen

PB

jeg vil da godt give mit besyv med billeder af de 3 vogne jeg har fået patineret. de to portland med airbrush og shell med pulver.

hvad der er pænest er vel op til ens egen smag.

PC250014

PC250015

PC250016

PC250017

Like 0 kan lide

Picture

pamm

PB

"sweetie66" skrev:
jeg vil da godt give mit besyv med billeder af de 3 vogne jeg har fået patineret. de to portland med airbrush og shell med pulver.hvad der er pænest er vel op til ens egen smag.
Hej igen, ja det er selvfølgeligt rigtig, men airbrusch smitter jo ikke af bagefter.Jeg prøvede også med noget pulver på et par af mine LGB loks, det var meget realistisk men det smittede som sagt af, men flotte er dine vogne hvem har patineret dem? Fortsat glædelig jul i Holstebro.vh pamm
Citat:

Like 0 kan lide

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

PB

"pamm" skrev:
"sweetie66" skrev:
jeg vil da godt give mit besyv med billeder af de 3 vogne jeg har fået patineret. de to portland med airbrush og shell med pulver.hvad der er pænest er vel op til ens egen smag.
Hej igen, ja det er selvfølgeligt rigtig, men airbrusch smitter jo ikke af bagefter.Jeg prøvede også med noget pulver på et par af mine LGB loks, det var meget realistisk men det smittede som sagt af, men flotte er dine vogne hvem har patineret dem? Fortsat glædelig jul i Holstebro.vh pamm
Citat:

Det med at pulver smitter af, kan man undgå, ved at give det patinerede objekt en gang lak efterfølgende; en mat lak skulle efter sigende give et ekstra pift til et slidt udseende.

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide

Picture

pamm

PB

"Willie Garvin" skrev:
"pamm" skrev:
"sweetie66" skrev:
Citat:
Det med at pulver smitter af, kan man undgå, ved at give det patinerede objekt en gang lak efterfølgende; en mat lak skulle efter sigende give et ekstra pift til et slidt udseende.
Hej igen. Det har jeg også prøvet på en vogn, men resultatet var desværre ikke godt, det fik pulveret til at flyde ud samt alle de fine nyancer forsvandt, om det var fordi at jeg brugte en spraylack på dåse fra et byggemarkedmed for højt et tryk? det skal hermed være usagt vh pamm
Citat:

Like 0 kan lide

Picture

sweetie66

forsvaret og brandvæsen

PB

jeg ved ikke hvem der patinere for hobbykælderen i Fredericia, men det er der det er gjort de er købt sådan.

men overvejer selv at købe en airbrush, for at se om det er noget.

har nogle gamle vogne fra qxl til billige penge jeg kan øve mig på, men hvad skal man købe af airbrush

sweetie66

Like 0 kan lide

Picture

pamm

PB

"sweetie66" skrev:
jeg ved ikke hvem der patinere for hobbykælderen i Fredericia, men det er der det er gjort de er købt sådan.men overvejer selv at købe en airbrush, for at se om det er noget. har nogle gamle vogne fra qxl til billige penge jeg kan øve mig på, men hvad skal man købe af airbrushsweetie66
hej igen. Det er der mange der har spurgt mig om, men hvis jeg skulle give dig et foreslag, så prøv at gå ind på ebay.de under modellbau, derfra videre til airbrusch, så dukker der noget op der hedder fine tune.Der kan man vælge lidt forskelligt, den jeg bruger hedder FT 360, du sparer en delpenge i forehold til hvad en ligende pistol koster her hjemme, og den er bare supergod. En besparelse på ca 5-800,- er da også hver at tage i betragtning.Men du skal sørge for at man kan få ekstra dyser og nåle, køb evt 1-2 ekstra sæt, og ALDRIG!! gøre dyse,nål,kop ren med køkkenrulle de microskopiske papirrester sættersig i dyssen brug en pensel til at rense den med dyppet i rensevæske.God fornøjelse vh pamm
Citat:

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.