Picture

hansblik

Indlæg: 44

PB

Ombygning af Marklin: 34989 T 298

Hej.

Jeg har været igang med at lægge en ny motor i denne Damp-lok men den ombygningssæt jeg havde bestilt hjem af typen: Marklin 72760 passer overhovedet ikke i denne maskine selvom der stod at den blev brugt i langt de fleste af Marklins Tog med tromle kollektormotor. Jeg har fået en fornemmelse af at den motor der sidder i T-298 er en skive kollektormotor. Så nu er spørgsmålet hvilken Type/Model Nummer motor skal jeg bestille hjem så den passer i en T-298 Damp-Lok.

Den jeg har købt forkert må jeg jo se om jeg kan få brugt til anden maskine eller måske prøve at sælge den.

Mvh. Hans

__________________

hansblik

Like 0 kan lide
Top

Picture

SC

Mekaniker

Indlæg: 466

PB  Blog

Hvis der er et rundt kul og en rund børste i den gamle motor så er den en skivekollektor motor. Jeg har har købt mine ombygningssæt ved hobbykælderen, jeg mener det er omkring 350 kr for et sæt uden decoder. Den decoder der er med mærklin sættet kan ikke snakke så mange sprog, så en lokpilot eller loksound ville være bedre at købe til motor sættet.

__________________

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 593

PB  Hjemmeside

Hej Hans.

Du mener vel 60760 sættet, ikke?

Men, som du selv har konstateret, så passer det ikke til det lokomotiv. Du skal i stedet have fat på 60923 (tidligere 60903), eller motorstumper svarende til dette sæt. Og så passer det stadigvæk ikke helt. Der skal files/skæres lidt i motorskjoldet for at få det til at sidde ordentligt, og så vidt jeg husker skal den ene af skruerne også afkortes for ikke at gå på et tandhjul.

Allernederst på denne side er et billede af hvordan der skal files for at få det til at passe:

http://www.saebonet.com/svein/Tog/sites/misc/60903.htm

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.