Picture

hansblik

PB

Ny motor i Marklin: 34989 DSB T-298

Hej

Jeg skal igang med at udskifte motoren i ovenstående maskine med en 5-polet motor

jeg har købt et Marklin. 60760 Udskiftningssæt motor plus decoder.

Men nej motoren i sættet som er en 5-polet tromlekolektor passer overhodet ikke i en T-298 Dampmaskine øv.

Jeg har på fornemmelsen at det er en motor med skivekollektor der sidder i maskinen.

Så nu er spørgsmålet hvad for en motor skal jeg købe (Type & Modelnr) som kan passe i en T-298 Damp-Lok 0g evt. Hvor får jeg den fra.

Håber på hjælp............................ Mvh. Hans Nielsen

hansblik

Like 0 kan lide

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

PB

"hansblik" skrev:
HejJeg skal igang med at udskifte motoren i ovenstående maskine med en 5-polet motorjeg har købt et Marklin. 60760 Udskiftningssæt motor plus decoder.Men nej motoren i sættet som er en 5-polet tromlekolektor passer overhodet ikke i en T-298 Dampmaskine øv.Jeg har på fornemmelsen at det er en motor med skivekollektor der sidder i maskinen.Så nu er spørgsmålet hvad for en motor skal jeg købe (Type & Modelnr) som kan passe i en T-298 Damp-Lok 0g evt. Hvor får jeg den fra.Håber på hjælp............................ Mvh. Hans Nielsen

Hej!

Jeg købte alle stumperne løse hos Felderbanen - Jan kunne stort set huske alt udenaf, og viste mig endda også hvad der skulle sidde hvor. Tricket er at den magnet ikke er særlig tyk, og så kan man godt få en 5-polet + skjold der passer. Husk at få skruer der passer til dette!

Mit projekt står dog stadig stille, jeg har måske lavet en dårlig lodning, for lokomotivet kører fantastisk i kurver, men taber hastighed på den lige strækning.

Teorien må være at når hjulene er lidt i spænd så er stel-kontakten optimal, men det er den ikke når det bare går lige ud....

Men det er jo en hel anden historie!!!

Alt i alt vil jeg kraftigt anbefale Jan/Felderbanen - god arbejdslyst med projektet!

Henrik

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide

Picture

hansblik

PB

"jhcn" skrev:
"hansblik" skrev:
Hej

Jeg skal igang med at udskifte motoren i ovenstående maskine med en 5-polet motor

jeg har købt et Marklin. 60760 Udskiftningssæt motor plus decoder.

Men nej motoren i sættet som er en 5-polet tromlekolektor passer overhodet ikke i en T-298 Dampmaskine øv.

Jeg har på fornemmelsen at det er en motor med skivekollektor der sidder i maskinen.

Så nu er spørgsmålet hvad for en motor skal jeg købe (Type & Modelnr) som kan passe i en T-298 Damp-Lok 0g evt. Hvor får jeg den fra.

Håber på hjælp............................ Mvh. Hans Nielsen

Hej!

Jeg købte alle stumperne løse hos Felderbanen - Jan kunne stort set huske alt udenaf, og viste mig endda også hvad der skulle sidde hvor. Tricket er at den magnet ikke er særlig tyk, og så kan man godt få en 5-polet + skjold der passer. Husk at få skruer der passer til dette!

Mit projekt står dog stadig stille, jeg har måske lavet en dårlig lodning, for lokomotivet kører fantastisk i kurver, men taber hastighed på den lige strækning.

Teorien må være at når hjulene er lidt i spænd så er stel-kontakten optimal, men det er den ikke når det bare går lige ud....

Men det er jo en hel anden historie!!!

Alt i alt vil jeg kraftigt anbefale Jan/Felderbanen - god arbejdslyst med projektet!

Henrik

Hej Henrik.

Et lidt forsinket tak for svaret.

Jeg vil prøve at ringe til Felderbanen få at få fat i stumperne. Med hensyn til dårlig stel har jeg et lille Tip jeg harført en eksta stelledning om i tenderen til alle 4 hjul. Så får du perfekt kørestel.

Hilsen Hans.

hansblik

Like 0 kan lide

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

PB

[/quote]

Hej Henrik.

Et lidt forsinket tak for svaret.

Jeg vil prøve at ringe til Felderbanen få at få fat i stumperne. Med hensyn til dårlig stel har jeg et lille Tip jeg harført en eksta stelledning om i tenderen til alle 4 hjul. Så får du perfekt kørestel.

Hilsen Hans.[/quote]

Hej Hans

Kan du ikke lige prøve at beskrive det lidt nærmere? Det lyder jo interessant!

Henrik

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.