Picture

p.horsted

Indlæg: 16

PB

Nørrebro Station fra Togcenter Gentofte

Spændende nyhed fra Togcenter Gentofte:

""Som den første af vores 2010 nyheder i serien af danske huse, kan vi nu vise billeder af prototypen, som når den er færdig, skal præcenteres på dette års Nürnberg messe.""

http://www.togcenter.dk/html/tcg.html

Like 0 kan lide
Top

Picture

ibber

Indlæg: 43

PB

Er der nogen der ved hvad den kommer til at koste?

__________________

med venlig hilsen
Thor Dreier-Hansen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"ibber" skrev:
Er der nogen der ved hvad den kommer til at koste?

Til sammenligning koster Dragør 800 kr. Nørrebro bliver næppe billigere.

Og man må jo sige at det er en flot og velvalgt funkisbygning, der nu kommer i model. Men den må også kræve noget plads.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Waaaauw ... den har jeg altid været fascineret af ... og den er jo skøn til en modelbane, hvor pladsen skal udnyttes godt.

Hovedet skal vist lægges i blød ... hvordan får jeg den på min hyldebane. Smile

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
Waaaauw ... den har jeg altid været fascineret af ... og den er jo skøn til en modelbane, hvor pladsen skal udnyttes godt.Hovedet skal vist lægges i blød ... hvordan får jeg den på min hyldebane. :-)Mvh. Per
Den passer perfekt mellem Glyngøre og Containerterminalen. Laughing out loud

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa

-som skabt til min Køge-Ringsted bane!

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Ja, man må jo tilpasse sig, så længe det ikke er muligt at købe et færdigt 1. generations S-tog i HO til en human pris.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Vi skal da tilbage til 1931.

D-maskiner med godstog rundt om husene. O-maskiner og Triangelmotorvogne med persontog. Mums

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

bluesy

Indlæg: 52

PB

Gad godt at vide om hele perronen er med, da man jo ellers skal lave en del selv for at få det til at se godt ud, og hvis vi snakker 800+ kr så skal der vel være lidt med til prisen Wink

Dennis

Like 0 kan lide
Top

Picture

mylle

skipper/musiker

Indlæg: 423

PB  Hjemmeside

Nu er der Hareskov, Værløse, Nørrebro vi mangler bare Lygten. Med lidt fantasi er der store muligheder for at kombinere Københavnertrafik med Frederiksundbanen som lokalbane og Slangerupbanen som privatbane. Ned i "røret" til Nørreport opstillingsbanegård, og så et par sporvogne. Trafikken er alt after epoke Triangel, S-tog, D og O maskine, Mo. Godstrafikken til og fra Lersøen/Østerport,Frihavnen og nordpå til Helsingør og Sverige, giver mulighed for store maskiner og lange tog. For dem med plads er sagen enkel, og for hyldebyggerne, behøver man blot en opstilling i hver ende og så lade "højbanen" være paradestrækning. Efter min mening den mest anvendelige stationsbygning til dato, men jeg er også emigreret Københavner.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

"Horsecreek" skrev:
Den passer perfekt mellem Glyngøre og Containerterminalen. Laughing out loud

Nemlig Horsecreek ... enten med direkte togforbindelse med D-maskine eller MO ... Glyngøre-Nørrebro ... eller måske skulle jeg blot lade færgen Morsø besejle den meget spændende (og dog ukendte) rute Glyngøre-Frihavnen.

Dejligt, at være uden geografiske restriktioner.

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
"Horsecreek" skrev:
Den passer perfekt mellem Glyngøre og Containerterminalen. Laughing out loud
Nemlig Horsecreek ... enten med direkte togforbindelse med D-maskine eller MO ... Glyngøre-Nørrebro ... eller måske skulle jeg blot lade færgen Morsø besejle den meget spændende (og dog ukendte) rute Glyngøre-Frihavnen.Dejligt, at være uden geografiske restriktioner.

Lige præcis, du behøver slet ikke at ligge hovedet i blød. De gode idéer står i kø.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

merete_np

København Ø

Indlæg: 557

PB  Hjemmeside

Det ser lovende ud, men der mangler en dør på den side der vender mod fasanvejen og der er nogle af vinduerne der skal blændes.

Tag en tur til stationen, det er jo ikke så langt fra gentofte.

__________________

M.v.h. Merete N-P

Billede

http://husbyggeren.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"merete_np" skrev:
Det ser lovende ud, men der mangler en dør på den side der vender mod fasanvejen og der er nogle af vinduerne der skal blændes.Tag en tur til stationen, det er jo ikke så langt fra gentofte.

Det er en flot og tidløs bygning. Bare synd den i dag får lov til stå sådan godt overmalet med graffiti over det hele Evil

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

"Skovsøekspressen" skrev:
Det er en flot og tidløs bygning. Bare synd den i dag får lov til stå sådan godt overmalet med graffiti over det hele Evil MvhClaus

Jep. Men der er ikke meget respekt nu om dage, heller ikke for så smuk en bygning som Nørreport Station.

99.99% af al grafitti synes jeg medvirker til byens forgrimmelse, frem for forskønnelse, og de lømler, der står bag det klatsmøreri, skulle tvinges til at fjerne det igen, om nødvendigt ved at slikke det af! :twisted:

Mon ikke det ville være en straf, de kan forstå - og mærke! Laughing out loud (og huske).

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
Det er en flot og tidløs bygning. Bare synd den i dag får lov til stå sådan godt overmalet med graffiti over det hele Evil

Enig, og bedre bliver det jo ikke af at bygningen blev renoveret for ganske få år siden og ført tilbage til sit oprindelige udseende, og allerede kort tid efter overmalet med graffiti Evil Efter min mening bruges der ikke ressourcer nok på graffitibekømpelse, hverken hos kommunerne, DSB, Arriva eller Banedanmark. Al erfaring viser ellers at graffiti sjældent kommer igen samme sted hvis det fjernes hurtigt og konsekvent. Erindrer at have læst at beboere på Nørrebro kun skal bevæge sig 1,5 meter på gaden før de støder på et nyt graffitihærværk Shock

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DVG

HTX Ballerup

Indlæg: 72

PB  Hjemmeside

"merete_np" skrev:
Tag en tur til stationen, det er jo ikke så langt fra gentofte.
Nej det burde de gøre så kunne de måske også lige få styr på hvor mimersgade ligger i forhold til stationen!

__________________

Mvh Lasse

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.