Spændende nyhed fra Togcenter Gentofte:
""Som den første af vores 2010 nyheder i serien af danske huse, kan vi nu vise billeder af prototypen, som når den er færdig, skal præcenteres på dette års Nürnberg messe.""
Indlæg: 16
Spændende nyhed fra Togcenter Gentofte:
""Som den første af vores 2010 nyheder i serien af danske huse, kan vi nu vise billeder af prototypen, som når den er færdig, skal præcenteres på dette års Nürnberg messe.""
ibber
Indlæg: 43
Er der nogen der ved hvad den kommer til at koste?
med venlig hilsen
Thor Dreier-Hansen
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Til sammenligning koster Dragør 800 kr. Nørrebro bliver næppe billigere.
Og man må jo sige at det er en flot og velvalgt funkisbygning, der nu kommer i model. Men den må også kræve noget plads.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Waaaauw ... den har jeg altid været fascineret af ... og den er jo skøn til en modelbane, hvor pladsen skal udnyttes godt.
Hovedet skal vist lægges i blød ... hvordan får jeg den på min hyldebane.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hejsa
-som skabt til min Køge-Ringsted bane!
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Ja, man må jo tilpasse sig, så længe det ikke er muligt at købe et færdigt 1. generations S-tog i HO til en human pris.
Svend
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Vi skal da tilbage til 1931.
D-maskiner med godstog rundt om husene. O-maskiner og Triangelmotorvogne med persontog. Mums
mvh. Dampfmeisteren
bluesy
Indlæg: 52
Gad godt at vide om hele perronen er med, da man jo ellers skal lave en del selv for at få det til at se godt ud, og hvis vi snakker 800+ kr så skal der vel være lidt med til prisen
Dennis
mylle
skipper/musiker
Indlæg: 423
Nu er der Hareskov, Værløse, Nørrebro vi mangler bare Lygten. Med lidt fantasi er der store muligheder for at kombinere Københavnertrafik med Frederiksundbanen som lokalbane og Slangerupbanen som privatbane. Ned i "røret" til Nørreport opstillingsbanegård, og så et par sporvogne. Trafikken er alt after epoke Triangel, S-tog, D og O maskine, Mo. Godstrafikken til og fra Lersøen/Østerport,Frihavnen og nordpå til Helsingør og Sverige, giver mulighed for store maskiner og lange tog. For dem med plads er sagen enkel, og for hyldebyggerne, behøver man blot en opstilling i hver ende og så lade "højbanen" være paradestrækning. Efter min mening den mest anvendelige stationsbygning til dato, men jeg er også emigreret Københavner.
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Nemlig Horsecreek ... enten med direkte togforbindelse med D-maskine eller MO ... Glyngøre-Nørrebro ... eller måske skulle jeg blot lade færgen Morsø besejle den meget spændende (og dog ukendte) rute Glyngøre-Frihavnen.
Dejligt, at være uden geografiske restriktioner.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Lige præcis, du behøver slet ikke at ligge hovedet i blød. De gode idéer står i kø.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
merete_np
København Ø
Indlæg: 557
Det ser lovende ud, men der mangler en dør på den side der vender mod fasanvejen og der er nogle af vinduerne der skal blændes.
Tag en tur til stationen, det er jo ikke så langt fra gentofte.
M.v.h. Merete N-P
http://husbyggeren.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er en flot og tidløs bygning. Bare synd den i dag får lov til stå sådan godt overmalet med graffiti over det hele
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
cbt
Indlæg: 1.158
Jep. Men der er ikke meget respekt nu om dage, heller ikke for så smuk en bygning som Nørreport Station.
99.99% af al grafitti synes jeg medvirker til byens forgrimmelse, frem for forskønnelse, og de lømler, der står bag det klatsmøreri, skulle tvinges til at fjerne det igen, om nødvendigt ved at slikke det af! :twisted:
Mon ikke det ville være en straf, de kan forstå - og mærke! (og huske).
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Enig, og bedre bliver det jo ikke af at bygningen blev renoveret for ganske få år siden og ført tilbage til sit oprindelige udseende, og allerede kort tid efter overmalet med graffiti Efter min mening bruges der ikke ressourcer nok på graffitibekømpelse, hverken hos kommunerne, DSB, Arriva eller Banedanmark. Al erfaring viser ellers at graffiti sjældent kommer igen samme sted hvis det fjernes hurtigt og konsekvent. Erindrer at have læst at beboere på Nørrebro kun skal bevæge sig 1,5 meter på gaden før de støder på et nyt graffitihærværk
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
DVG
HTX Ballerup
Indlæg: 72
Mvh Lasse