Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

modul kørelse på højt plan

Se sådan et modul anlæg, gad jeg godt prøve at kører på Laughing out loud

http://www.goerlitzer-kreisbahn.de/Modultreffen/Alsfeld_2006/H0_Europa/h...

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

Simpelthen imponerende!

Ikke nok med at modulerne er fascinerende på grund af deres antal, men samtidig er de fantastisk flot bygget og fotograferet.

Tak for linket.

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Wow, det må tage et tog flere timer at komme igennem det anlæg.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

plutoodie

Indlæg: 116

PB

Kanon - ville ønske at det kunne passe i min stue Shock

__________________

HHJJ
Bo Jensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"plutoodie" skrev:
Kanon - ville ønske at det kunne passe i min stue Shock

Anlægget er fra det sidste FREMO-træf i Thyyysskland.

Der var nogle stykker fra klubben dernede for en lille måned siden. Det var imponerende. Folk kom fra hele Skandinavien, samt det meste af Nordeuropa for at være med.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

jeg læste i Banen for et par numre siden at der var et meget mindre Fremo-træf i kolding. Der ståd i artiklen, at sporplan og køreplaner var lagt inden træffet. Hvis det samme er tilfældet til dette træf, synes jeg det er en bedrift i sig selv, især da jeg ikke kan se at modulerne har nogen standard størrelse.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Techek

Jelling

Indlæg: 900

PB

"Horsecreek" skrev:
Hvis det samme er tilfældet til dette træf, synes jeg det er en bedrift i sig selv, især da jeg ikke kan se at modulerne har nogen standard størrelse.

Faktisk er det en sandhed med modifikationer. For FREMO har udstedt en standard om hvordan endestykkerne, som alle moduler består af, må se ud, hvorfor modulerne passer sammen som en slags legoklodser. Det elektriske system er også standardiseret for nem sammenkobling, mens landskab og andre parametre er individuelle - dog med forbehold for enkelte "anbefalinger" fra FREMO.

Hvis man ikke har plads til et komplet, permanent anlæg, er det i hvert fald min oplevelse at FREMO giver mulighed for at bygge "småt" men køre stort.

I øvrigt benytter arrangører og planlæggere af træffene sig ofte af fx. AutoCAD til at sammensætte modulplanerne, således at fx. folk der kommer langvejs fra, ikke kommer ind i midten af anlægget og "ødelægger" kørslen hvis de tager tidligere hjem end andre deltagere. Så ja, det er noget af et puslespil!

__________________

[ Märklin M- og C-skinne på gulvtæppet med ungerne | Ordekvibrilistisk og pedantisk sprogsoldat ]

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Techeck.

"techek" skrev:
"Horsecreek" skrev:
Hvis det samme er tilfældet til dette træf, synes jeg det er en bedrift i sig selv, især da jeg ikke kan se at modulerne har nogen standard størrelse.
Faktisk er det en sandhed med modifikationer. For FREMO har udstedt en standard om hvordan endestykkerne, som alle moduler består af, må se ud, [...]

Det er jo så sandt, så sandt - se Fremo standarden - men du glemmer at sige, at det er helt normal praksis, at folk bygger mange moduler, og at det så kun er enderne af deres samlede moduler, der overholder standarden. Ellers ville det blive helt umuligt at bygge f.eks. stationer - måske som denne: Bjørnlia. Laughing out loud

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.