Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Modeltogsproduktion i Kina

Har lige kigget i det nye nr. af Banen der kom i går. Der står nogen ret interessante ting, som gør at man bedre kan forstå de ting som senest Hobbytrade har døjet med.

Den store kinesiske modeltogsproducent har nu smidt alle de europæiske producenter på porten. Og dermed også Hobbytrade.

Der nævnes bl.a. forskel i kultur og højere kinesiske lønninger som årsager.

Hvilket nu får Hobbytrade til at vende blikket mod Europa. Og der er også flere af de kendte tyske fabrikanter der kommer til at tænke i nye baner.

Som redaktøren/redaktionen konkluderer, så kan det føre til mindre dansk modeltog og til dyrere priser i den sidste ende, ganske som redaktøren forudså det i Banen for et par år siden.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peter

Indlæg: 114

PB

Det er muligt konsekvensen bliver mindre udbud/variation i antallet af danske modeller, men hvis alternativet er en masse produkter, som ikke lever op til vores forventninger/kvalitetskrav, så hellere kvalitet fremfor kvantitet.

Egentlig har jeg ondt af det med Hobby Trade, men er de ikke lidt selv ude om det. Jeg er i hvert fald færdig med at "forhåndsreservere" produkter. Sandsynligheden for at få et 100 % iorden køretøj er for lav.

Jeg mener også, at HT burde have trukket i bremsen før. Et dårligt produkt kan måske forklares eller forsvares. Men tre på hinanden følgende produkter, der ikke lever op til forventninger, normer og krav, er ganske enkelt mangel på "rettidig omhu". Det vil hr. Møller sikkers også mene, hvis han ellers "leger" med tog.

hilsen Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

Kulturforskelle kan man også opleve, når man rejser ud som turist til et fremmed land.

Jeg har lige været en tur i Tunesien, hvor mange ting er anderledes, end hvad vi er vant til hjemmefra.

Men hvis man har et øje på hver finger, og en god fornemmelse for, hvordan man gebærder sig generelt, betyder det faktisk intet.

Støjende arrogance kommer man ikke ret langt med nogetsteds, og det er der åbenbart nogen, der har fundet ud af.

Måske er det, alt i alt, meget godt, at bl.a Hobbytrade nu er kommet fra den kinesiske producent?

Der er givetvis producenter, som har en anden, og bedre(?); tilgang til kvalitetskontrol. Og det kan da kun betyde, at der vil komme langt færre returneringer af produkter, end vi har set indtil videre. Det giver producenten en højere troværdighed, og vi kunder, slipper for ærgelser over gangtøj der ikke virker, utilsigtede afkoblinger og afsporinger. Kort og godt: et produkt der virker out of the box. At produktet måske kommer til at koste ekstra, er hvad det er. Men nu virker skidtet ihvertfald, og det er vel ikke så ringe?

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Har forlængst gjort så meget op, at jeg også er villig til at betale noget ekstra hvis materiellet, så til gengæld er i orden.

Der er i hvert fald forskel på hvordan kvalitetskontrol skal være i Europa og i Kina. Måske nok for stor en forskel.

Måske er det kineserne der har presset på for at lave mere selv? Eller også er det for at holde priserne på et rimeligt niveau. Det endelige svar kommer nok aldrig.

Men måske fokuserer vi som forbrugere for meget på hvor meget tingene må koste?

Eksempelvis ville jeg gladeligt have betalt 500-1000 kr. ekstra for at Heljans E-maskine havde kørt helt perfekt. Men vil også lige understrege at jeg i dag er rimelig tilfreds med den jeg har købt med Faulhabermotor. Og ser meget frem til det Heljan arbejder med i øjeblikket.

Mht. Hobbytrade, så synes jeg ikke man skal skyde med for skarpt efter dem. Vi er jo fx. alle rigtig glade for D-maskinerne og MT´erne. De har været stærkt savnet i mange år. Men der skal måske nok ikke meldes ud med så meget, hvis tidsplanerne alligevel ikke kan holde.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.316

PB

"Sundbybanen" skrev:
Den store kinesiske modeltogsproducent har nu smidt alle de europæiske producenter på porten. Og dermed også Hobbytrade.MvhClaus

Nu har man haft så travlt med at lukke de europæiske produktionsfacilliteter for at profitoptimere ved at producere i Kina, så nu står man nok og mangler produktionskapacitet.

Det er ikke noget nyt og er set før, at man først sender produktionen til Kina for at få den lavet billigt, men med alle ekstraomkostningerne og kvalitetsproblemer gør, at man henter produktionen hjem igen efter nogle år.

Kulturforskelle - ja kineserne vil lave kvantitet og vi vil have kvalitet. Det kunne godt være et stridspunkt, der får kineserne til at reagere som i denne sag.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

hxmiesa

Software Engineer

Bilbao Spain

Indlæg: 974

PB  Hjemmeside

"Forskellen paa daarlig og god kvalitet produkter er at;

Med det daarlige produkt graeder du hver gang du bruger det.

Med det gode graeder du kun een gang, og det er naar du betaler det."

__________________

Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

TT-tog

Skovløber

Indlæg: 185

PB

"hxmiesa" skrev:
"Forskellen paa daarlig og god kvalitet produkter er at;Med det daarlige produkt graeder du hver gang du bruger det. Med det gode graeder du kun een gang, og det er naar du betaler det."

Hej merd dig Henrik

Rigtig kloge ord..... Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Med venlig toghilsen

TT-tog

__________________

2 skinne kører. Epoke 3

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.428

PB

"Sundbybanen" skrev:
Har lige kigget i det nye nr. af Banen der kom i går. Der står nogen ret interessante ting, som gør at man bedre kan forstå de ting som senest Hobbytrade har døjet med.Den store kinesiske modeltogsproducent har nu smidt alle de europæiske producenter på porten. Og dermed også Hobbytrade.Der nævnes bl.a. forskel i kultur og højere kinesiske lønninger som årsager.Hvilket nu får Hobbytrade til at vende blikket mod Europa. Og der er også flere af de kendte tyske fabrikanter der kommer til at tænke i nye baner. Som redaktøren/redaktionen konkluderer, så kan det føre til mindre dansk modeltog og til dyrere priser i den sidste ende, ganske som redaktøren forudså det i Banen for et par år siden.MvhClaus

Så går der jo nok lidt mere tid før vi får F.Maskinen ,men hellere vente end at få et Lokomotiv med problemer,jeg har flere Litra numre i D maskinen og ME +MZ der har jeg været heldig ,endnu mangler jeg MT og S.Maskinen men det kommer jo nok!

Tog Hilsner Herfra

Jimmy G

__________________

Mvh Jimmy G

mine Hobby interesser

modelbane hobby/

Hifi Highend Forst./Højtalere Spolebåndoptagere /

Highend Dat/Minidisc/ Casettebåndoptager/

Pladespillere,CD afspillere

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.211

PB

Prøv at forestille Jer det cirkus, der nu bliver for at sprøjteformene med hjem / + alle andre værktøj. Det er sikkert noget man betaler af egen lomme, og når de så bliver leveret i en stor kasse, passer de måske kun til denne kinesiske producent.

Det kan lige så godt ende med at der kommer direkte import fra Kina til Europa, og de "gamle" fabrikker skal finde andre steder at producere, som er dyrere

Det ulempen ved slags udlægning af produktion og erfaring / en Märklin kan bagefter blive et tomt hylster

Det skal dog siges, at tilsvarende fungerer fint indenfor textil, men det er også mode, hvor der hele tiden skal nyt til

Dette vi har med at gøre er mere kopiering ...

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels A

DCCconcepts

Indlæg: 176

PB

Blot en lille oplysning. Det er ikke alle de Europæiske fabrikanter der får produceret i Kina der har fået opsagt deres kontrakt. Bl.a. Bachman/Liliput og Graham-Farish er ikke ramt, dette skyldes formentlig at det er samme ejerskab bag fabrikken og producenterne.

Niels

__________________

DCCconcepts

Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.311

PB

"Niels A":Blot en lille oplysning. Det er ikke alle de Europæiske fabrikanter der får produceret i Kina der har fået opsagt deres kontrakt. Bl.a. Bachman/Liliput og Graham-Farish er ikke ramt, dette skyldes formentlig at det er samme ejerskab bag fabrikken og producenterne."

Ja, men det ville da heller ikke være særlig intilligent at udelukke egne produkter fra at blive produceret Smile

Heldigvis kan vi læse, at Heljan ikke får produceret hos Kader, så derfra kan vi stadig se modeller produceret i Kina - indtil videre i hvert fald.

Gad forresten godt vide, hvor stor prisforskellen i den sidste ende vil være på en vogn eller et lokomotiv produceret i Kina hhv i Europa?

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

Aflønning er givetvis en helt anden, og transportomkostningerne sikkert også.

Hvis man forestiller sig, at omkostningsniveauet vil være det samme, burde det kun være en fordel for producenten, da jeg forestiller mig, at der vil være langt færre mandagsmodeller. Det vil kun påvirke producentens prestige i positiv grad, og måske give anledning til øget salg.

Selvom jeg primært sværger til epoke III, har jeg, på grund af dårlig omtale, afholdt mig fra at købe både E og S-lokomotiver. Det ville jeg ikke gøre, hvis der var en overvejende sandsynlighed for, at maskinerne virkede out of the box, og ikke skulle returneres til producenten for servireperation først.

Men jeg er under alle omstændigheder spændt på at se, hvordan markedet ser ud om 4-5-6 måneder, hvis ikke der bliver produceret i Kina på samme mængdemæssige niveau som før.

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

"Sundbybanen" skrev:
Har lige kigget i det nye nr. af Banen der kom i går. Der står nogen ret interessante ting, som gør at man bedre kan forstå de ting som senest Hobbytrade har døjet med.Den store kinesiske modeltogsproducent har nu smidt alle de europæiske producenter på porten. Og dermed også Hobbytrade.Der nævnes bl.a. forskel i kultur og højere kinesiske lønninger som årsager.Hvilket nu får Hobbytrade til at vende blikket mod Europa. Og der er også flere af de kendte tyske fabrikanter der kommer til at tænke i nye baner. Som redaktøren/redaktionen konkluderer, så kan det føre til mindre dansk modeltog og til dyrere priser i den sidste ende, ganske som redaktøren forudså det i Banen for et par år siden.MvhClaus

Helt fint med mig. Hellere lidt men godt!

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Sundbybanen" skrev:
Der nævnes bl.a. forskel i kultur og højere kinesiske lønninger som årsager.Hvilket nu får Hobbytrade til at vende blikket mod Europa. Og der er også flere af de kendte tyske fabrikanter der kommer til at tænke i nye baner.

Jeg er ked af at sige det, men den artikel er i mine øjne spekulationer over markedet, frem for forståelse for Kaders arbjedssituation.

På side 25 skriver man "Smidt på porten", undrer sig over, hvorfor det kun e rbelvet til en lille notits i andre blade, men på side 26-27 giver man selv delvist svaret på nogle af problemerne, da man efterspørger Liliput varer. Kader skal selv bruge produktionskapaciteten.

Så gætter man på hvofor Kader har opsagt Märklin, en historie om en fornærmelse. Bagefter trækker man i land.

Desuden er det jo ikke ligefrem sådan at der ikke er andre modeltogsfabrikanter ude i Kina. Mit bud er at der er nok andre, der glædeligt vil at tage over!

Læs for øvrigt:

http://forum.atlasrr.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61446

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.098

PB

"Sundbybanen" skrev:
Hvilket nu får Hobbytrade til at vende blikket mod Europa. Og der er også flere af de kendte tyske fabrikanter der kommer til at tænke i nye baner.

Så vidt jeg husker har Roco fået fremstillet (især) deres "startsætsvogne" i Slovakiet. Det er opdaterede versioner (dvs. med eftermonteret KKK) af "klassiske" 20-30 år gamle Roco/Röwa-vogne, især godsvogne.

Eftersom at man får dem smidt i nakken til billig penge ved køb af startsæt, eftersom at et startsæt typisk ikke koster ret meget mere end lokomotivet alene, så kan det ikke have kostet mange basseører at lave disse meget simple vogne (?).

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"cbt" skrev:
Så vidt jeg husker har Roco fået fremstillet (især) deres "startsætsvogne" i Slovakiet. Det er opdaterede versioner (dvs. med eftermonteret KKK) af "klassiske" 20-30 år gamle Roco/Röwa-vogne, især godsvogne.

Rocos produktionssteder har jeg fortalt om her på sporskiftet inden for de sidste 2-3 måneder.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"moppe" skrev:
Jeg er ked af at sige det, men den artikel er i mine øjne spekulationer over markedet, frem for forståelse for Kaders arbjedssituation.Desuden er det jo ikke ligefrem sådan at der ikke er andre modeltogsfabrikanter ude i Kina. Mit bud er at der er nok andre, der glædeligt vil at tage over!Klaus

Ja sådan man man måske også læse artiklen. Men at kineserne skal have mere for at lave deres arbejde, er vel ikke spekulation at skrive. Og at vi nok skal indstille os på lidt dyere modeller.

Man kan vel heller ikke bare uden videre finde en ny kinesisk fabrikant der kan fremstille H0-damplokomotiver med deres ofte komplicerede gangtøj? Selv om der nok skal være andre fabrikanter af modeltog i Kina. Dette område har der også været skrevet om i tidl. nr. af Banen.

Der står noget mere om situationen også i dette japanske forum;

http://www.jnsforum.com/index.php?topic=3162.0

Og i Modelrailroader;

http://mrr.trains.com/en/sitecore/content/Home/News%20and%20Reviews/MR%2...

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Sundbybanen" skrev:
Ja sådan man man måske også læse artiklen. Men at kineserne skal have mere for at lave deres arbejde, er vel ikke spekulation at skrive. Og at vi nok skal indstille os på lidt dyere modeller.
Det har bare absolut intet med Kader's opsigelse af kontrakter at gøre.
"Sundbybanen" skrev:
Man kan vel heller ikke bare uden videre finde en ny kinesisk fabrikant der kan fremstille H0-damplokomotiver med deres ofte komplicerede gangtøj?

Jo. Så besværligt er det altså heller ikke. Per (Epokemodeller) kan få lavet gangtøj til danske lokomotiver, gad vide om så ikke også kineserne kan finde ud af det. Kader (ex Sanda Kan) er nok den største, men langt fra den enste. Husk på at gangtøjet eksempelvis på en E-maskine ikke er af de simpleste, men alligevel har det da lykkedes for Heljan at få det lavet hans andre end Kader. Så vidt jeg er informeret har der været problemer med meget omkring E-maskinerne, men netop gangtøjet som du frygter har jeg ikke hørt problemer om.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

I selvsamme nye nr. af Banen kan man også læse om Heljan, der har stor succes med at producere til det engelske marked, hvilket heldigvis også kommer os til gode her i DK (for hvis Heljan virkelig ville, så kunne de sikkert godt lade være med at fremstille dansk H0-trækkraft).

Her noterede jeg mig at der ikke bliver produceret dampmaskiner, men udelukkende dieselmaskiner til det engelske marked. Det må helt klart være fordi de er lettere at gå til. En dampmaskine er jo væsentlig mere kompliceret. Og det er jo også dampmaskinerne der primært har været smertensbarnet. Som E- og S-maskinerne, efter al det skriveri at dømme der bl.a. har været herinde.

Derfor kan man blive spændt på hvor det viser sig at den næste danske dampmaskine bliver produceret henne, hvad enten det er F-maskinen fra Hobbytrade eller måske en hel anden fra Heljan. Hvis det bare fungerer, er jeg som sagt en af dem der er villig til at betale det det kommer til at koste ekstra, hvis en dampmaskine skal fremstilles fx her i Europa.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Sundbybanen" skrev:
Derfor kan man blive spændt på hvor det viser sig at den næste danske dampmaskine bliver produceret henne, hvad enten det er F-maskinen fra Hobbytrade eller måske en hel anden fra Heljan. Hvis det bare fungerer, er jeg som sagt en af dem der er villig til at betale det det kommer til at koste ekstra, hvis en dampmaskine skal fremstilles fx her i Europa.

Jeps, men du er i fåtal, efter de udmeldinger der er her i dette fora.

klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.211

PB

"moppe" skrev:
[quote="Jeps, men du er i fåtal, efter de udmeldinger der er her i dette fora.

Hvordan regner Du fåtal & flertal ud ???

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.316

PB

"moppe" skrev:
Jeps, men du er i fåtal, efter de udmeldinger der er her i dette fora.klaus

Jeg gav nu gerne lidt ekstra for at få noget der var i orden. Venter stadig på en funktionsdygtig s-maskine.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

Men hvor meget vil lidt ekstra så være? Er vi villige til at give 5-10-15% mere, for noget der bare kører fra første dag?

Hvor er smertegrænsen?

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.316

PB

"Willie Garvin" skrev:
Men hvor meget vil lidt ekstra så være? Er vi villige til at give 5-10-15% mere, for noget der bare kører fra første dag?Hvor er smertegrænsen?

Hellere 2 velkørende end 3 pæne, men dårligt fungerende lokomotiver.

Det kan vel konverteres til+50%.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"moppe" skrev:
Jeps, men du er i fåtal, efter de udmeldinger der er her i dette fora.klaus

Efter en del af de udmeldinger der har været, så tyder det på at en del af os er villige til at betale noget ekstra for modellerne, hvis de så er i orden fra starten. Men der er naturligvis også de mange gæster/besøgende herinde, hvis mening vi ikke kender.

Jeg giver gerne fx. 500-1000 kr. ekstra for en model. Så det er oppe på omkring 30 % ekstra. Som før nævnt tidl. gør det ondt at give så meget, men hvis man så til gengæld bliver rigtig glad for modellen, er det givet godt ud.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

Henrik Hoexbroe skriver, tidligere i tråden, egentlig ganske fornuftigt noget om forholdet mellem pris og kvalitet.

Det koster ekstra at få lavet tingene, et sted hvor de har begreb om det.

Tag f.eks en S-maskine. Den vil jeg godt give 3000.- for, hvis det er ensbetydende med, at den virker fra dag 1.

Måske er tiden kommet, at vi skal vende os til, at sagerne nu skal til at koste lidt mere, men at der til gengæld heller ikke er mere bøvl?

Al den negative snak om dårlige køreegnskaber og returnering til forhandler/producent, har bl.a afholdt mig fra at købe både S og E.

Men hvis der kommer en helt anden aura omkring disse maskiner, så vil jeg helt klart overveje dem igen.

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Willie Garvin" skrev:
Henrik Hoexbroe skriver, tidligere i tråden, egentlig ganske fornuftigt noget om forholdet mellem pris og kvalitet.Det koster ekstra at få lavet tingene, et sted hvor de har begreb om det.Tag f.eks en S-maskine. Den vil jeg godt give 3000.- for, hvis det er ensbetydende med, at den virker fra dag 1.Måske er tiden kommet, at vi skal vende os til, at sagerne nu skal til at koste lidt mere, men at der til gengæld heller ikke er mere bøvl?

Helt enig og det var ham jeg refererede til.

De 3000 kr. du vil give for en S-maskine, er det for en analog DC-maskine?

Det var måske en ide, at der ligefrem bliver lavet en afstemning om hvor vidt man er parat til at betale ekstra for kvalitet fremfor kvantitet?

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Willie Garvin

Buschauffør

Indlæg: 765

PB

For mit vedkommende er DC altid implicit, hvis ikke jeg specifikt nævner det;-)

Jeg tror, at 3.000.- vil være en fornuftig pris for en analog maskine. Her kan de fleste være med, og få en maskine, der bare kører fra dag 1.

Der skal sikkert også noget lyd i maskinen, men vigtigst er det, at nogen begynder at producere efter den standard, vi alle sammen sukker efter.

__________________

Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.