Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

fleischmann 931182 ice

hej

jeg efterlyser erfaringer med ice uden nemstik,men dog digital.

hvordan kører det, her tænker jeg på i kurver,nogen begrænsninger osv

lad mig høre  gode som dårlige erfaringer.

da jeg påtænker og købe startsæt nr 931182

hilsen LJJ

Like 0 kan lide
Top

Picture

Baungaard

VVS Ingeniør ved COWI

Gadbjerg

Indlæg: 222

PB  Blog

Hej LJJ

Det er et meget interressant spørgsmål du stiller, jeg overvejer nemlig præcis det samme. Jeg har startsættet 937181 40år jubilæumsættet http://www.fleischmann.de/produkteshop/uebersicht/detail/cat/8304/d/2/p/..., og dette er jeg fuld tilfreds med, så jeg kan ikke forstille mig at der skulle være problemer med 931182. Men som sagt jeg har jo heller ikke sættet endnu.

Fleichmann plejer at være god kvalitet er min erfaring.

mvh Peter

__________________

Med Venlig hilsen

Peter Baungaard

N-Modulvest
http://www.nmodulvest.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

ja  jeg ved  fleischmann er  godt kram.jeg  tænker her på køreegenskaber, om det får problemer i for skarpe kurver og i den duer.så efterspørger faktisk foilk , der har "test" kørt det

Like 0 kan lide
Top

Picture

Luppe

ERP konsulent

Vejle

Indlæg: 10

PB

 

Hej,

Så vidt jeg ved, er det endnu ikke muligt at købe 931182. Men den skulle være lige på trapperne.

Jeg har været skrevet op til den i mere end end halvt år

Venligst

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

nej det ved jeg, jeg snakker om icetoget fra fleischmann generelt,

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tonny Pedersen

Håndformer

Næstved

Indlæg: 348

PB

Hej

Der skulle da ikke gerne være noget med at ikke at kunne køre skarpe kurver da der både er kurveskifter og radie 1 skinner i sættet at det så vil se frygteligt ud er jo så en anden snak. Og i en mail fra Fleischmann siger de at det skulle komme i slutningen af oktober.

Tonny

Like 0 kan lide
Top

Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

du har måske kørt med et.jeg tænker på om du har testet det på en bane et sted, og ja det skulle være på vej og det lyder nemlig som et godt billig sæt

Like 0 kan lide
Top

Picture

Tonny Pedersen

Håndformer

Næstved

Indlæg: 348

PB

Hej

Kørt med nej , men set den dyre udgave ( 7460) køre , dog kun med radie 3+4 og det ser godt ud og det kører uden problemer , har da også bestilt et sæt med multimusen som skal bygges om til et ice td.

Tonny

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

gnilre2

Kvalitetschef på færdigbeton fabrik.

Indlæg: 229

PB

Hej med jer. Kommer lige med en lille kommentar her. Har selv Fleischmann 931182 Ice digitalliseret. Kører rigtig godt . Købt meget lidt brugt på ebay.de . Men lad være med at køre på radier mindre end R2. (Synes jeg). Det ser ikke særlig godt ud. Men det må den enkelte jo selv bestemme. Jeg kører med den på strækninger med R3 og opefter.

Mvh

Erling.

 

__________________

 

Kører epoke III - V hovedsaglig dansk.
Mvh
Erling

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

tak for svaret

men når du skriver du ikke køre på mindre end R2,betyder det så det falder af eller "åbner" samlingerne bare sig for meget,

jeg efterspørger info og  det kan det samme som hvis et lokomotiv trak vogne stedet

Like 0 kan lide
Top

Picture

gnilre2

Kvalitetschef på færdigbeton fabrik.

Indlæg: 229

PB

Hej.: Ja. I flere tilfælder er mine "faldet" af, afsporede m.m. ved R1 samt de trækker langt ind over landskab ved de skarpe buer. Men. OK. Det er da muligt ved rimelig tilpasset fart at køre i en R1, men "køn" er det ikke og ser unaturlig ud. OG. Samlingen åbner sig også for meget synes jeg.

Hilsen Erling.

 

__________________

 

Kører epoke III - V hovedsaglig dansk.
Mvh
Erling

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

ok  den kan godt passere gennem r1 ved tilpasset fart så,men jeg må igang med at  se på min banes kurver, inden jeg kaster mig ud i et køb

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.