Her er en film fra et superflot H0-anlæg hvor der dyrkes epoke II/III. Anlægget har været med i et par af de førende tyske modeljernbanetidsskrifter.
https://www.youtube.com/watch?v=CuC_LPDG6uw
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
FK
Indlæg: 80
Superflot anlæg, men epoke 3 tror jeg aldrig det bliver.
I det blad som ham der har det, Dieter Bertelsmann har været skribent på skriver han at det er med tema i 30erne, hvilket billederne vel engentlig også dokumenterer
Men ja, det er så absolut noget af det bedste der er set.
Hilsen Frank
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det passer også ret godt med at det foregår i 1930´erne. Men var alligevel lidt i tvivl pga. et par af bilerne. Men dette er naturligvis undersøgt i forvejen, det er der ingen som helst tvivl om.
Her er en film fra et andet anlæg også af meget høj klasse, og omkring samme tidsperiode. Her foregår rejsen med forskellige tog for at komme til havet;
https://www.youtube.com/watch?v=YDA8cS0agio
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
https://www.youtube.com/watch?v=YDA8cS0agio
Også en flot film - men der har dog sneget sig et diesellokomotiv ind omkring 1:48...
MVH
Lars
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Enig. Utrolig flot anlæg. Men når der er gjort så meget ud af detaljerne, springer det også lidt i øjet, hvor 'pæne' tunnelåbningerne er. De burde nok være mere sodede til i toppen
Med venlig hilsen
Skott
fjorbak
Indlæg: 583
Det passer også ret godt med at det foregår i 1930´erne. Men var alligevel lidt i tvivl pga. et par af bilerne. Men dette er naturligvis undersøgt i forvejen, det er der ingen som helst tvivl om.
Her er en film fra et andet anlæg også af meget høj klasse, og omkring samme tidsperiode. Her foregår rejsen med forskellige tog for at komme til havet;
https://www.youtube.com/watch?v=YDA8cS0agio
Mvh
Claus
Ja Lars det med den lille skinnebus er det den du mener, isåfald lagde jeg nu godt mærker til den. Men hvornår kom disse skinnebusser, epoke II er da i 30erne og jeg personligt vil nok sige at man fik en god beskrivelse af den ro der var på det tidspunkt. (uden at være politisk). Begge film er flotte og jeg er ABSOLUT ikke misundelig på deres håndelag til at fortælle deres historie og modolere landskabet. flot og smukt.
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Nix - jeg lagde mærke til denne diesel:
MVH
Lars
Gerhard V.
ingeniør
Stuttgart Germany
Indlæg: 107
Ja. Det er desværre sådan, at smalspormaterielet passer ikke ind til epoken og at det er meget blandet. Der findes württembergiske godsvogne og et württembergisk lokomotiv i Deutsche-Bundesbahn-farverne, ligesom den V51-Diesel. Men der findes også modellerne til DR fra DDR. Og flagen ved skibet er fra 1932 til 1935, før svastikan men efter svart-rød-gyld fra Weimarer Republiken.
Og jeg tænker at Wehrmachtsdieseln V36 er for nyt. Men en meget flot anlæg, tak før linket.
Mvh,
Gerhard.
fjorbak
Indlæg: 583
Hej
Ja det må jeg give dig ret i det dieselloko så jeg ikke, var så opslugt af selve lyd musik og ikke mindst opbygningen af landskabet, jeg kom til at tæke på en smalsporsbane i det sydligste tidligere DDR so desværre blev ødelagt under de store oversvømmelser i 1990 erne kan ikke hunske det rette årstal, men det var før motorvejen fra Tjekkiet var bygget, i nogle år kunne man følge udviklingen i området efter disse oversvømmelser som netop ødelade banen, den kørte på samme måde som en sporvogn i dag, ind mellem husene, det så hyggeligt ud.
Lidt misundelig må men være når man der sådan et landskab som i filmen.
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen
TT-Däne
Indlæg: 131
Hej Fjorbak
Det er Weißeritztalbahn du tænker på, som går fra Freital-Hainsberg op til Dippoldiswalde. Det sidste stykke fra Dippoldiswalde til Kipsdorf er ved at blive bygget op igen og er færdig inden årets udgang.
Hele strækningen blev ødelagt i 2002, da der var oversvømmelser.
Det er bl.a den strækning vi bygger efter i TT-Klubben i TTe, 750mm
Mvh. Martin/TT-Klubben
fjorbak
Indlæg: 583
Hej Fjorbak
Det er Weißeritztalbahn du tænker på, som går fra Freital-Hainsberg op til Dippoldiswalde. Det sidste stykke fra Dippoldiswalde til Kipsdorf er ved at blive bygget op igen og er færdig inden årets udgang.
Hele strækningen blev ødelagt i 2002, da der var oversvømmelser.
Det er bl.a den strækning vi bygger efter i TT-Klubben i TTe, 750mm
Mvh. Martin/TT-Klubben
Ja det må det være, veje og alt i området var ødelagt, og det var faktisk skræmmende at se, nu er det flere år siden jeg har været den vej forbi, bl.a. på grund af de (forbandede hurtige motorveje ) og da man kører med campingvogn tager man desværre dem.
Ved i noget om banen kom op og kører igen ?
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen
TT-Däne
Indlæg: 131
Banen kører som sagt mellem Freital-Hainsberg og Dippoldiswalde.
Vi i TT-Klubben kørte med den i 2014...
Inden årets udgang skulle man meget gerne kunne køre hele vejen op til Kipsdorf.
Link: http://www.weisseritztalbahn.de/
Vh. Martin