Picture

spazerman

AM

Indlæg: 121

PB  Hjemmeside

Piko T-3000e - en kort anmeldelse af vognen

Jeg har lavet en kort anmeldelse af den længe ventede T-3000e fra PIKO.

se den på min youtube kanal.
[url]
https://youtu.be/8AHjtkfPdmE [/url]

ps. jeg har ingen kommercielle interesser i denne anmdeldelse, bare min egen mening om vognen.

Husk at abonnere på min Youtube kanal.


hilsen Jan

__________________

FREMO 1:87
DCC - Tysk materiel - epoke IV-VI

www.facebook.com/modernraildk 

YouTube : modernraildk 

Instagram: modernrail_dk

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Jeg synes det er en rigtig flot vogn med et relativt højt detalje niveau. F.eks de realistiske vekselladsklapper, der fungerer ligesom i den virkelige verden. Dog er det lidt ærgeligt, at Piko ikke følger samme mål for containers og veksellad som f.eks Herpa, AWM, ACME eller Roco. Så det kan være lidt svært at udruste vognen med beladning fra disse andre producenter.

Og synes jeg ikke vi skal nævne de ligegyldige og meget plastic agtige trailers der følger med.

 

Men alt i alt en flot vogn, som jeg ihvertfald er positivt overrasket over Smile

Like 1 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

PIKO-vognen er også blevet gennemgået grundigt på tyske Drehscheibe

http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7985725

Fjederforbindelsen mellem de to enheder fået nogle kritiske ord med på vejen.  

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

spazerman

AM

Indlæg: 121

PB  Hjemmeside

Fjederen var netop også noget jeg synes var underlig. 

 

Hilsen Jan

__________________

FREMO 1:87
DCC - Tysk materiel - epoke IV-VI

www.facebook.com/modernraildk 

YouTube : modernraildk 

Instagram: modernrail_dk

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Hej Jan

Du gjorde ganske rigtig opmærksom på fjederen og det skulle jeg selvfølgelig have skrevet i indlægget.

Hvis man anskaffer sig PIKO-udgaven, skal man sørge for at den går som sidste vogn i toget Wink

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

spazerman

AM

Indlæg: 121

PB  Hjemmeside

eller man kan lave en anden sammenkobling. Men det ændrer ikke ved, at desginet er forkert sat sammen. Der er Roco væsentligt bedre til at lave en driftsikker vogn.

 

men tak for opmærksomheden.

 

hilsen Jan

__________________

FREMO 1:87
DCC - Tysk materiel - epoke IV-VI

www.facebook.com/modernraildk 

YouTube : modernraildk 

Instagram: modernrail_dk

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

Jeg forstår ikke rigtig kritikken omkring denne fjeder ?

Som jeg ser det, så gør fjederen ikke andet end at sørge for at de to vognenheder "kobler" ordentlig sammen og går ordentlig på plads efter eksempelvis at have passeret kurver og skiftespor. Men fjederen kan man altså let fjerne, hvis det endelig er og herefter fungerer vognen stadig fint. Det har jeg afprøvet. Men når det så er sagt, så er Roco eller Rocky Rails samlinger på dobbeltvogne en del mere gennemtænkt.

Jeg har 4 stk af de her Piko T3000e og kører med dem i blandede stammer sammen med Roco T2000 vogne, Kombimodell vogne samt diverse almindelige Sgns vogne fra Märklin, Roco og Fleischmann. Jeg har ikke oplevet nogen form for problemer eller erfaret at de her Piko vogne skal være bagerst i en stamme ? Så det forstår jeg ikke ? Er det fordi I oplever at vognene afsporer ?

Dog har jeg erfaret, at det plastic "trin" der sidder på den miderste boogie kan gøre at vognen afsporer, hvis den er presset for langt ind mod vognen. Så den skal bare presses lidt udaf og så kører vognen altså helt fint . . . . også i S kurver m.v.  (Ihvertfald på mit C skinne anlæg)

Like 0 kan lide
Top

Picture

spazerman

AM

Indlæg: 121

PB  Hjemmeside

LasseSteen skrev:

Jeg forstår ikke rigtig kritikken omkring denne fjeder ?

Jeg har 4 stk af de her Piko T3000e og kører med dem i blandede stammer sammen med Roco T2000 vogne, Kombimodell vogne samt diverse almindelige Sgns vogne fra Märklin, Roco og Fleischmann. Jeg har ikke oplevet nogen form for problemer eller erfaret at de her Piko vogne skal være bagerst i en stamme ? Så det forstår jeg ikke ? Er det fordi I oplever at vognene afsporer ?

Denne kritik er udelukkende kosmetisk. Vi benytter ikke kurver under radius 2 meter, så derfor ser vi på hvordan toget ser ud, når det trækkes igang. Det ser ikke sådan ud i virkeligheden.

hilsen Jan

__________________

FREMO 1:87
DCC - Tysk materiel - epoke IV-VI

www.facebook.com/modernraildk 

YouTube : modernraildk 

Instagram: modernrail_dk

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.728

PB

spazerman skrev:

Denne kritik er udelukkende kosmetisk. Vi benytter ikke kurver under radius 2 meter, så derfor ser vi på hvordan toget ser ud, når det trækkes igang. Det ser ikke sådan ud i virkeligheden.

hilsen Jan

Ok så er jeg med  . . . og så er jeg også enig Smile

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.